طراحی و ساختمان

۱۰ پل معروف دنیا

پل های معروف دنیا کدامند؟

در سراسر دنیا جاذبه‌ های بی ‌نظیری وجود دارد که می ‌تواند توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند، از میان آن‌ ها می ‌توان پل هایی را نام برد که هرکدام در کشورهای مختلفی واقع شده ‌اند و از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند، بنابراین برای آشنایی شما در ادامه مطالب ۱۰ پل معروف دنیا را معرفی خواهیم کرد.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۱۰. پل بندرگاه سیدنی، استرالیا | Sydney Harbour Bridge

پل بندرگاه سیدنی که بیش‌ از ۱۰۰ سال از قدمت آن می ‌گذرد همچنان به ‌عنوان وسیع‌ ترین مقاطع طولانی پل در جهان معرفی می ‌شود که ملقب به چوب رختی می ‌باشد، چرا که شکل آن به حالت چوب رختی است.

گردشگران معمولا از خانه اپرا که کنار پل سیدنی واقع شده  عکسبرداری می کنند، از طرفی بهترین تصویر را برای شهر استرالیا به نمایش می‌ گذارد‌.

ساخت بلندترین پل قوسی که ۱۳۰ متر بالای سطح دریا قرار دارد حدود ۸ طول کشید که برای ساخت آن باید ۸۰۰ خانه را خراب می کردند.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۹. پل میلو در فرانسه | Le Viaduc de Millau

از دیگر پل های معروف جهان  می‌ توان پل میلو را نام برد که حدود ۳۳۸ متر طول دارد. این پل بر روی دره ترن در فرانسه قرار دارد که لقب بزرگ‌ ترین پل کابلی جهان را به دست آورده، به ‌نحوی ‌که گفته می‌ شود رانندگی بر روی این پل مانند آن است که در حال پرواز هستید.

این پل از برج ایفل هم بلندتر است که ۳ سال در دست ساخت بود و در نهایت در سال ۲۰۰۴ مورد استفاده مردم قرار گرفت. در واقع پل میلو منظره‌ های بسیار زیبایی را نشان می ‌دهد، اما زمانی ‌که هوا مه آلود می شود افرادی که قلبشان ضعیف است نمی‌ تواند در این مکان حضور داشته باشند.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۸. پل تسمه ‌ای فهمارن در آلمان و دانمارک | Fehmarnbelt Tunnel

پل تسمه ای فهمارن در سال ۲۰۱۸ تکمیل‌ شده است که طول آن ۱۹ کیلومتر می‌ باشد و جزیره فهمارن را  به جزیره ایرلند دانمارک متصل می‌ کند.  برای ساخت این پل ۳ اسکلت فلزی کابلی که هر کدام از آن ها ۷۱۲ متر طول دارند و به وسیله ۴ ستون ۲۸۰ متری حمایت می شوند، ساخته شده است.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۷. پل اورسوند در دانمارک و سوئد | öresundsbron Tunnel

از دیگر پل های محبوب جهان می توان پل اورسوند را نام برد که ۲۲۳ متر ارتفاع و ۷ کیلومتر طول دارد، این پل کابلی دانمارک و سوئد را به‌ هم متصل می‌ کند که در سال ۲۰۰۰ آن را افتتاح کردند.

لازم به ذکر است که بگوییم پل اورسوند حدود ۸۲ هزار تن وزن دارد و از طولانی‌ ترین مقاطع پل کابلی در جهان می ‌باشد. روزانه حدود ۶۰ هزار مسافر با اتوبوس، اتومبیل و قطار از آن عبور می‌ کنند.

شما به ‌راحتی می‌ توانید از دانمارک به سوئد سفر کنید، به این صورت که ابتدا باید از جزیره ساخته‌ شده عبور کنید و تونل ۴ متری زیر دریا را هم رد کنید، سپس مسیر خود را همچنان ادامه دهید و از پل ارساند رد خواهید شد.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۶. پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو ایالات ‌متحده آمریکا | Golden Gate Bridge

یکی از معروف ‌ترین پل ‌های جهان پل گلدن گیت نام دارد که در سال ۱۹۳۷ آن را افتتاح کردند و در آن بازه زمانی به‌ عنوان مشهورترین پل شناخته می‌ شد. این پل که در سانفرانسیسکو واقع‌ شده رکورد ایمنی را شکسته است، به‌ نحوی ‌که تنها ۱۱ کارگر در عملیات ساخت آن کشته شدند و ۱۱ نفر دیگر به کمک شبکه‌ نوین ایمنی توانستند نجات پیدا کنند.

هر ساله عکس‌ های زیادی توسط توریست ‌ها از این سازه بی‌ نظیر گرفته می‌ شود که رنگی مثل متمایل به رنگ پرتغالی را نشان می‌ دهد، این رنگ برای افزایش قدرت دید هنگام هوای مه آلود استفاده شده است.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۵. پل پونته وکیو در فلورانس ایتالیا | Ponte Vecchio

یکی از مشهورترین نقاط گردشگری ایتالیا شهر وکیو می ‌باشد که از قدیمی ‌ترین سازندگان پل‌ های قوسی با سنگ ‌های یک تکه در جهان می ‌باشد. این پل که به عنوان یکی از معروف ترین پل های جهان معرفی می شود در ابتدا با چوب ساخته شد، اما در سال ۱۳۳۳ سیل آن را منهدم کرد و ۱۲ سال بعد آن را با سنگ ‌های یک تکه ساختند، البته به این نکته دقت کنید که شهرت آن بیشتر به‌ خاطر داشتن مغازه ‌هایی با کسبه‌ های مختلف می باشد.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۴. پل هزاره و آب‌ نمای گیتی شید انگلستان | Millennium Bridge

یکی از بی‌ نظیرترین پل‌ هایی که در جهان وجود دارد پل هزاره و آبنمای گیتی شید می ‌باشد که توانست برای اولین ‌بار جایزه تنها پل کج، شیب دار و در نوسان را به دست آورد.

در واقع رم های هیدرولیکی که مرکز آن قرار داده اند باعث می‌ شود که هنگام عبور کشتی ‌های کوچک این پل کمی کج شود، در نهایت تکنولوژی که برای آن به کار برده‌ اند باعث شد که طراحان آن برنده جایزه stirling prize در سال ۲۰۰۲ برای آرشیتکت شوند.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۳. پل برج در لندن انگلستان | Tower Bridge

پل برج یکی از محبوب‌ ترین پل ‌های جهان می ‌باشد که در سال ۱۸۹۴ آن را تکمیل کردند و به‌ عنوان یکی از مشهورترین نمادهای شهر لندن از آن یاد می ‌شود. این پل ۲۴۳ متر طول دارد و کشتی ‌ها می ‌توانند به‌ راحتی از پایین رودخانه از زیر آن عبور کنند.

پل را به ‌نحوی ساخته ‌اند که به‌ راحتی می ‌توان آن را بالا و پایین کرد، بنابراین در گذشته به دلیل این ‌که کالاها را از راه زمینی حمل می ‌کردند این پل در روز۵۰ بار به سمت بالا کشیده می ‌شد.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۲. پل بوسفورس در استانبول ترکیه | Bosphorus Bridge

پل بوسفورس به دلیل جداسازی قاره اروپا و آسیا بسیار مشهور است، در واقع تکه اصلی این پل و فضای آزاد ۶۴ متری زیر آن در سال ۱۹۷۳ احداث شد. یکی از نکات جالبی که در مورد این پل باید ذکر شود این است که ستاره تنیس آمریکا وئوس ویلیامز در سال ۲۰۰۵ برای مسابقه ۵ دقیقه ای تنیس با ۱ بازیکن ترکیه‌ ای بر روی پل بازی کرد، یعنی اولین بازی تنیس این طرف و آن طرف ۲ قاره انجام شد.

پل معروف دنیا,پل های معروف دنیا,پل معروف دنیا

۱. پل آکاشی کایکو در ژاپن | Akashi-Kaikyo Bridge

یکی از معروف ‌ترین پل‌ های معلق در جهان پل آکاشی کایکو نام دارد که در ژاپن واقع شد که ۳۶۵ متر طولانی ‌تر از پل معلق great belt bridge در دانمارک می ‌باشد. در واقع ساخت این پل به دلیل جایگزینی اسکله خطرناک کوبه ایوایا است که در اثر طوفان‌ های بی ‌شمار صدمات زیادی را دید . سال ساخت این پل به سال  ۱۹۹۸ بر می ‌گردد که هزینه ساخت آن حدود ۴ میلیارد دلار شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا