سرگرمی

10 بهترین نکات بهداشتی برای حیوانات خانگی

افزایش بازدید در گوگل

نکات بهداشتی حیوانات خانگی

اگر به داشتن حیوان خانگی علاقه دارید باید به تمامی نکات بهداشتی حیوانات خانگی دقت داشته باشید مثلا نظافت روزانه آن ها، رژیم غذایی سالم، چکاب مکرر، مسواک زدن و … از مواردی است که باید به آن ها توجه کنید

با آغاز سال جدید تغییرات زیادی در زندگی افراد به وجود می‌ آید مثلا فردی تصمیم می‌ گیرد از حیوان خانگی را نگهداری کند. بیشتر افراد تغییراتی را در زندگی خود ایجاد می کنند. در واقع افراد باید در سال جدید باید به فکر بهترین تغییرها بود مثل سلامت جسمی و عاطفی حیوانات خانگی به این معنی که باید تغییراتی را در زندگی حیوانات خانگی خود ایجاد کنید.

تغییراتی که در زندگی حیوانات خانگی خود به وجود می‌ آورید بعد از مدتی پیامدهای خاصی را به ‌دنبال خواهد داشت که تمام موارد گفته شد با تکرار و تمرین تبدیل به عادت می‌ شود، بنابراین برای رعایت  بهداشت حیوانات خانگی فقط کافی است مدتی آن‌ ها را تکرار کنید تا تبدیل به عادت شوند بنابراین ما در این مطلب قصد داریم به بررسی ۱۰ نکات بهداشتی حیوانات خانگی بپردازیم.

نکات بهداشتی حیوان خانگی,نکات بهداشتی حیوانات خانگی,نکات بهداشتی حیوان خانگی

۱۰. هر روز یک کار سرگرم‌ کننده انجام دهید

همان‌ طور که فرد اگر چند روز متوالی را در خانه بگذراند خسته و کلافه می ‌شود حیوانات خانگی هم اگر مدت زیادی را در خانه بمانند همین احساس را پیدا می‌ کنند.

اگر می‌ خواهید ذهن حیوان خانگی خود را تحریک کنید بهتر است وسایل بازی گوناگونی را برای حیوان خانگی خود تهیه کنید. به‌ عنوان مثال غذا را در گوشه‌ ای از خانه که جلوی دید نباشد قرار دهید تا حیوان خانگی برای به دست آوردن غذای خود تلاش کند. برای تقویت ذهن و تقویت رابطه خود با حیوان خانگی می‌ توانید ترفندهای خاص و جدیدی را با او تمرین کنید.

اگر برای شما مقدور نیست که برای مدتی همراه حیوان خانگی خود باشید می‌ توانید او را با تلویزیون سرگرم کنید، اما حیوانات خانگی چون شنوندگان خوبی هستند توصیه می‌ شود که بسیار با آن‌ ها صحبت کنید.

۹. برای هزینه‌ های حیوانات خانگی صرفه ‌جویی کنید

وسایل مورد نیاز برای نگهداری و بهداشت حیوانات خانگی ممکن است کمی پرهزینه باشد، اما در صورتی که به حیوانات علاقه مند هستید با راهکارهایی می ‌توانید هم از حیوان خانگی خود نگهداری کنید هم در خریدن وسایل آن ‌ها صرفه‌ جویی نمایید.

یک حساب مخصوص خریدهای مورد نیاز حیوان خانگی خود داشته باشید تا در مواقع ضروری آن را استفاده کنید که این پس ‌انداز به شما کمک می ‌کند تا هزینه‌های ناشی از خدمات و امکانات پزشکی حیوانات خانگی و خرید وسیله‌ های مورد نیاز آن ها را کاهش دهید.

به طور کلی باید حیوان خانگی خود را به مطب دام پزشک ببرید، داروهای مورد نیاز را تهیه کنید، وسایل بازی مختلفی را برای او بخرید. همچنین ممکن است بودجه‌ ای که برای حیوان خانگی خود قرارداده اید از خرج های مورد نیاز او بیشتر باشد که در این‌ صورت می ‌توانید تنها به خرید یک وسیله بازی که همجنس حیوان خانگی است بپردازید.

نکات بهداشتی حیوان خانگی,نکات بهداشتی حیوانات خانگی,نکات بهداشتی حیوان خانگی

۸. چیز جدیدی را امتحان کنید

با شرکت در کلاس‌ های مختلف علاوه‌ بر ‌اینکه چیزهای جدیدی یاد می گیرید می توانید فعالیت‌ های مختلفی را با حیوان خانگی خود انجام دهید، مثلا اگر حیوان‌ خانگی شما رابطه خوبی با انسان‌ ها دارد شما هم می توانید از این طریق به مردم کمک کنید و کلاس های آموزش تیم درمانی به کمک حیوانات را تشکیل دهید.

اگر حیوان خانگی شما بیش فعال است می توانید برای تخلیه شدن انرژی سگ خانگی خود ورزش هایی مانند غواصی در اسکله و چابکی سگ را به او آموزش دهید. با شرکت‌ در کلاس‌ های تخصصی می‌ توانید ترفند‌های مختلفی را به حیوان خانگی خود نشان دهید مثلا حیواناتی که به کار کردن علاقه دارد آموزش های لازم را به آن ها بدهید، همچنین می‌ توانید حیوان خانگی خود را برای شرکت در مسابقات آماده کنید.

۷. به رژیم غذایی سالم‌ تر روی بیاورید

رعایت رژیم غذایی جز نکات بهداشتی حیوانات خانگی می ‌باشد، از طرفی شما هم شاید به ‌خاطر علاقه ‌ای که به حیوانات خانگی خود دارید مدام تمایل داشته باشید که با آن ‌ها غذا بدهید که این حیوان خانگی مانند فردی می ‌شود که با انس گرفته اید.

حیوانات خانگی به‌ خصوص سگ ‌ها و گربه‌ ها باید از رژیم غذایی ویژه‌ای برخوردار باشند، زیرا از این طریق پروتئین، کربوهیدرات، چربی و کالری بدن خود را به دست می‌ آورند.

شما هم باید با در نظر گرفتن سن و بیماری حیوان خانوادگی خود یک رژیم غذایی مناسب برای آن انتخاب کنید همچنین اگر می‌ خواهید از رژیم غذایی حیوان خانگی خود مطمعن شوید می‌ توانید با دام پزشک مشورت کنید.

نکات بهداشتی حیوان خانگی,نکات بهداشتی حیوانات خانگی,نکات بهداشتی حیوان خانگی

۶. به اندازه غذا بدهید

باید به مقدار غذایی که به حیوان خانگی خود می دهید توجه داشته باشید، زیرا کم یا زیاد بودن آن ضررهایی به دنبال دارد. اگر بیش از حد نیاز بدن به حیوان خانگی خود غذا بدهید بیماری اضافه وزن را به دنبال دارد که یکی از بیماری های خطرناک در حیوانات است، از طرفی بیمارهایی را مانند مشکلات قلبی ، فشار خون بالا، دیابت و.. را به دنبال دارد.

برای جلوگیری از این بیماری ها و محافظت از سلامت بدن حیوان خانگی خود می ‌توانید از یک لیوان برای اندازه گیری غذای حیوان خانگی استفاده کنید.

۵. دندان‌ های حیوان خانگی خود را بیشتر مسواک بزنید

همان‌ طور که اگر انسان برای مدتی به دندان ‌های خود رسیدگی نکند و آن را مسواک نزند حس خوبی ندارد اگر به نکات بهداشتی حیوانات خانگی توجه نکنید ممکن است به بیماری ‌های خطرناکی دچار شوند و این موضوع بیشتر در سگ‌ ها و گربه ‌ها رایج می ‌باشد.

توصیه می‌ شود مسواک دندان ‌های حیوان خانگی خود را با برنامه ‌ریزی منظم و با مسواک ‌های مخصوص حیوانات انجام دهید. همچنین ممکن است حیوان خانگی شما از آن دسته حیواناتی باشد که به مسواک علاقه نداشته باشد در این‌ صورت می ‌توانید از یک افزودنی آب استفاده کنید‌.

نکات بهداشتی حیوان خانگی,نکات بهداشتی حیوانات خانگی,نکات بهداشتی حیوان خانگی

۴. دوستان جدیدی پیدا کنید

بیشتر حیوانات خانگی به محبت انسان‌ ها به‌ خصوص کسی که از او مراقبت می‌ کند نیاز دارند، همچنین سگ ‌ها از آن دسته حیواناتی هستند که به بازی با همجنس‌ های خود علاقه‌ دارند. در این‌ صورت می ‌توانید حیوان خانگی خود را به محلی که سگ‌ های زیادی را در آن ‌جا نگهداری می ‌کنند ببرید، در واقع با این کار به او کمک می کنید رابطه اجتماعی بهتری داشته باشد.

همچنین این کار علاوه ‌بر این ‌که به اجتماعی شدن حیوان خانگی شما کمک می‌ کند منجر به تخلیه شدن انرژی حیوان خانگی می شود و تکرار این کار باعث می گردد که میزان وابستگی حیوان خانگی به شما کمتر شود.

علاوه‌ بر موارد گفته‌ شده کارهای دیگری وجود دارد که می ‌توانید برای حیوان خانگی خود انجام دهید به ‌عنوان مثال می‌ توانید او را به پارکی که سگ ‌ها در آن تجمع کرده‌ اند ببرید، یا یک همراه برای حیوان خانگی خود انتخاب کنید که از او مراقبت کند.

نکات بهداشتی حیوان خانگی,نکات بهداشتی حیوانات خانگی,نکات بهداشتی حیوان خانگی

۳. چکاپ های منظم را انجام دهید

حیوانات خانگی می توانند تجربه های لذت بخشی را برای شما خلق کنند، اما نظافت آن ها از هر چیزی مهم تر است، به عنوان مثال یکی از نکات بهداشتی نگهداری گربه  قابل‌ توجه می ‌باشد چکاپ کردن آن ‌ها است یعنی شما نباید تنها زمانی حیوان خانگی خود را به دام پزشک ببرید که دچار بیماری شده باشد و حداقل دو بار در سال حیوان خانگی خود را به مطب دام پزشک ببرید.

در این ‌صورت شما هم واکسن‌ های مورد نیاز حیوان خانگی خود را انجام می ‌دهید هم با معاینه شدن توسط دام پزشک بیماری ‌های حیوان خانگی  خود را تشخیص داده و درمان می کنید.

۲. برای شرایط اضطراری آماده شوید

شما باید در مورد حیوان خانگی برای همه‌ چیز آماده باشید، زیرا در این ‌صورت در هر شرایطی اگر مشکلی پیش بیاید می توانید آن را برطرف کنید. به‌ عنوان مثال یک جعبه کمک ‌های اولیه به ‌همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری آن را به‌ کار گیرید، همچنین باید طریقه استفاده کردن از جعبه کمک‌ های اولیه را بلد باشید.

از طرفی می ‌توانید در کلاس‌ های SPR مخصوص حیوانات خانگی شرکت کنید تا اگر راه تنفس حیوان خانگی شما بسته شد بتوانید آن را درمان کنید.

با شرکت در دوره‌ های مخصوص حیوانات می‌ توانید در مواقع ضروری به حیوان خانگی خود رسیدگی کنید. مثلا اگر حیوان خانگی شما مشکل خونریزی داشته باشد می توانید آن را درمان کنید.

۱. یک روال نظافت منزل را شروع کنید

همه حیوانات خانگی به ‌خصوص سگ‌ ها باید نظافتشان رعایت شود به ‌عنوان مثال از نکات بهداشتی نگهداری سگ باید برای کوتاه کردن پشم‌ های بدن او یک برنامه ‌ریزی مناسب داشته باشید، در مقابل ممکن است سگ شما از دسته ای باشد که اصلا نیازی به کوتاه کردن پشم های بدنش نباشد، اما این دلیلی نمی شود که به برس کشیدن، رسیدگی به ناخن‌، حمام و… نیاز نداشته باشد.

همچنین شاید به‌ خاطر علاقه شدیدی که به حیوان خانگی خود دارید علاقه داشته باشید خودتان تمامی کارهای او را انجام دهید، اما ممکن است به هر دلیلی آن‌ ها را انجام ندهید و در نتیجه نظافت حیوان خانگی شما انجام نشود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا