سرگرمی

10 مکان اسرار آمیز دنیا

مثلث های خوفناک

افزایش بازدید در گوگل

مکان های اسرارآمیز دنیا را بشناسید

مثلث برمودا منطقه ای است که ذهن بسیاری از افراد و دانشمندان را به خود مشغول کرده است، مرموز بودن این منطقه سبب شده تا از مکان های اسرارآمیز دنیا لقب بگیرد. برمودا نام منطقه ای در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی است.

به مثلث برمودا، مثلث شیطان هم می گویند و دلیل آن هم غرق شدن ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در این منطقه است. جالب آن جا است که منطقه برمودا شبیه به مثلث نیست، مثلث برمودا در عموم مردم به این نام معروف است و در کتب معتبر جغرافی به این نام خوانده نمی شود.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

نکته جالب آن جا است که منطقه های دیگری هم وجود دارند که به اندازه مثلث برمودا اسرارآمیز هستند. در ادامه قصد داریم ۱۰ مورد از مکان های اسرارآمیز دنیا را بیان کنیم.

اتفاق هایی که در برمودا رخ داده اند دلیل علمی ندارند و نمی توان دلیلی منطقی هم برای آن ها ذکر کرد. عموم مردم تصور می کنند که تنها مکان اسرار آمیز در جهان همین مثلث برمودا است در صورتی که این گونه نیست و موارد دیگری هم وجود دارد که اسرارآمیز بودن آن ها دست کمی از برمودا و اتفاق هایش ندارد.

مکان های اسرارآمیز دنیا,مکان های اسرارآمیز دنیا را بشناسید,اسرارآمیزترین مکان های دنیا

۱۰. کوه خرافات | Superstition Mountains

در ایالت آریزونای آمریکا شهر فینیکس کوهی قرار دارد به نام کوه خرافات، بومیان منطقه بر این عقیده اند که در سال ۱۸۰۰ میلادی یک معدنچی آلمانی به دنبال طلا در این منطقه در جستجو بوده است و در نهایت توانسته یک معدن را کشف کند.

نکته جالب آن است که این معدنچی نشانی دقیقی از معدن طلای خود بر جای نگذاشته است و بعد از مرگش عده زیادی به دنبال کشف این معدن جان خود را از دست داده اند. به همین منظور این منطقه را از مکان های اسرارآمیز دنیا برشمردند.

بومیان منطقه معتقدند که روح جان باختگان در اطراف کوه و منطقه ای که معدن طلا در آن قرار دارد، وجود دارند و اگر کسی به دنبال این معدن باشد به هر طریقی سد راه وی خواهند شد.

اگر چه گفته های فوق دلیل منطقی ندارد اما اتفاق های عجیب اطراف کوه سبب شده تا همچین داستان هایی وجود داشته باشد. قبلیه ای از سرخپوستان که در نزدیکی کوه خرافات زندگی می کنند بر این عقیده اند که دروازه های جهنم در این کوه قرار دارند.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۹. آتلانتیک جنوبی نامتعارف | South Atlantic Magnetic Anomaly

مثلث برمودا منطقه ای بر روی زمین است، شاید برای شما جالب باشد بدانید که منطقه ای با این خصوصیات هم در فضا وجود دارد! در مثلث برمودا کشتی ها و هواپیما ها ناپدید می شوند و در فضا، فضاپیماها ناپدید می شوند.

البته در بسیاری از موارد فضاپیماها ناپدید نمی شوند بلکه گاهی در سیستم های کنترل اختلال به وجود می آید. البته دانشمندان به این موضوع پی برده اند و زمانی که تلسکوپ هابل از این منطقه عبور می کند خاموش می شود تا هیچ مشکلی برای آن پیش نیاید.

اگر چه تا به حال هیچ دلیل منطقی و علمی برای اتفاق های فوق کشف نشده است اما این نظریه وجود دارد که به علت تجمع بیش از اندازه تابش ها این اتفاق های اسرارآمیز رخ می دهد.

نکته جالب آن جایی است که بعضی از فضانوردان اشیایی مانند ستاره را در این قسمت مشاهده می کنند و همین سبب شده تا نظریه گفته شده ارائه شود و این مکان به یکی از مکان های اسرارآمیز دنیا مبدل شود.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۸. دریاچه‌ ی آنجیکنی | Lake Anjikuni

در سال ۱۹۳۰ اتفاقی عجیب سبب شد تا دریاچه‌ ی آنجیکنی توجه افراد بسیاری را به خود جذب کند و یکی از مکان های اسرار آمیز جهان لقب بگیرد. در نوامبر همین سال بود که دریاچه یک روستا را به طور کامل غرق کرد و از اهالی این روستا هیچ کس زنده نماند.

اگر چه این بار اولی نبود که دریاچه آنجیکنی جان افراد را می گرفت اما غرق شدن یک روستا به طور کامل حادثه ای خبر ساز بود. ماجرا این گونه بود که یک ماهیگیر به نام جرج لابل به طور اتفاقی متوجه این موضوع شد، وی قصد داشت قایق خود را کنار ساحل رودخانه و نزدیک به روستا متوقف کند و دید که از اهلی روستا هیچ کس در آن حوالی نیست و اتفاق شگفت انگیز زمانی بود که دید یک جسد از قبر بیرون کشیده شده است.

در فاصله ای کمی دورتر از روستا جرج ۹ سگ را دید که تلف شده اند و علت آن هم چیزی جز گرسنگی نبود در حالی که همه وسیله های شکار و مواد غذایی موجود در روستا بدون هیچ تغییر برجای مانده بود.

جرج بل بعد از دیدن این صحنه های شگفت انگیز و کمی ترسناک با پلیس محلی تماس گرفت، پلیس بعد از جستجوهایی متوجه شد که عامل اصلی حمله را نمی توانند پیدا کنند. تنها سرنخی که در دست پلیس قرار داشت این بود که حمله نمی تواند کار حیوانات وحشی و درنده باشد.

اگر چه هنوز هم دلیلی منطقی و علمی برای این حوادث وجود ندارد و نمی توان با قطعیت گفت که به چه دلیلی اهالی یک روستا باید به صورت دسته جمعی کشته شوند اما حدس هایی برای این ماجرا زده می شود. عده ای این اتفاق را حاصل حمله فضانوردان می دانند و عده ای دیگر آن را به خوناشام ها نسبت می دهند، اما چیزی که با اطمینان می توان گفت این است که موجوداتی به نام خوناشام وجود ندارند.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۷. دریای شیطان | Devil’s Sea

مثلث اژدها نام دیگر دریای شیطان است و به منطقه ای در اقیانوس آرام نزدیک به کشور ژاپن می گویند و یکی از اسرارآمیزترین مکان های دنیا می باشد. حیرت انگیز است بدانید که اتفاق هایی رخ داده شده در مثلث شیطان به اندازه مثلث برمودا عجیب و اسرارآمیز است.

اتفاق های غیر عادی که در مثلث اژدها رخ می دهد شامل مشاهده اشیا و تابش های عجیب و کاملا بی دلیل است. همین امر سبب شده تا مسئولین این منطقه را برای ماهیگیری نا امن معرفی کنند و اخطار دهند که کسی اجازه نزدیک شدن و ورود به آن را ندارد.

در سال ۱۹۵۲ دولت مردان ژاپنی بر این عقیده بودند که باید راز نهفته در دریای شیطان را کشف کنند و به همین دلیل یک کشتی را با ۳۱ خدمه به این منطقه فرستادند، همانطور که انتظار می رفت هیچ یک از خدمه دیگر زنده نبودند تا بتوانند از اتفاق های رخ داده در آن جا گزارش دهند.

در تاریخ گذشتان هم ثبت شده است که کشتی کوبلایی خان زمانی که قصد حمله به ژاپن را داشت با ۴۰ هزار خدمه و سرباز در دریای شیطان به راحتی غرق شد. مانند دیگر منطقه های اسرارآمز جهان علت وقوع اتفاق های این چنین در مثلث اژدها هنوز کشف نشده است اما نظریه ای وجود دارد که می گوید به علت طوفان های بسیار زیاد کشتی های عبوری از این منطقه دچار حادثه می شوند.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۶. مزرعه بیگلو | Bigelow Skinwalker Ranch

یک مزرعه در شمال غربی یوتا واقع در کشور آمریکا منطقه دیگری از مکان های اسرار آمیز در جهان است که می خواهیم در رابطه با اتفاق های اسرارآمیز آن صحبت کنیم.

در مزرعه بیگلو تعداد زیادی حیوان مشاهده شده است که همگی به طرز عجیبی قطع عضو شده اند. این در حالی است که اشیاء عجیبی به شکل بشقاب پرنده هم به دفعات زیاد در این مزرعه مشاهده شده است.

نام مزرعه از صاحب آن گرفته شده است، رابرت بیگلو یک دانشمند است که بعد از اتفاق های عجیبی که در این مزرعه رخ داده بود تصمیم گرفت آن را خریداری کند و در آن جا زندگی کند تا بتواند اسرار موجود در این مزرعه را کشف کند. بیگلو مزرعه را از شرمن ها خریداری کرد، شرمن ها که با حوادث بسیار عجیبی مانند ناپدید شدن گرگ زخمی که خود با اسلحه به آن حمله کرده بودند و دیدن اشیاء عجیب و غریب تصمیم به فروش مزرعه گرفتند.

لازم به ذکر است ماجرا ناپدید شدن گرگ به همین سادگی که بیان شد نبود، این گرگ از بین علف ها به سمت مزرعه شرمن ها حمله کرد، آن ها برای دفاع از یک اسلحه کمک گرفتند اما در کمال حیرت گلوله های اسلحه هیچ تاثیری بر روی گرگ نداشت، شرمن ها با اسلحه ای مخصوص شکار به سمت گرگ حمله کردند و گرگ زخمی شد و پای به فرار گذاشت و در کمال ناباوری ناپدید شد.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۵. نقطه خوشایند | Point Pleasant

شاید با شنیدن نام این منطقه تصور کنید که منطقه ای زیبا و دلنشین است که نامی مناسب برای آن انتخاب شده است اما در واقعیت کلمه خوشایند حالتی طعنه آمیز برای این منطقه دارد. منطقه مورد نظر در ایالت ویرجینا قرار دارد و اتفاق های شگفت انگیز بسیاری در آن رخ داده است و این منطقه را به یکی از مکان های اسرارآمیز دنیا مبدل کرده است.

یکی از عجیب ترین این اتفاق ها مشاهده موجودی خارق العاده بود که آدم ها را می کشت. شاید با خواندن این مطلب تصور کنید که دیدن همچین موجودی از توهمات یک نفر بوده و دلیلی ندارد که به آن توجه شود، این در حالی است که ۱۰۰ نفر از اهالی این موجود را مشاهده کرده اند و همین امر سبب شده تا نتوان آن را یک توهم دانست.

موجود عجیب و غریب را Mothman نامیده اند که شباهت عجیبی به انسان دارد، مردی به طول ۲ متر با چشمانی به رنگ قرمز و بال هایی که هر یک ۳ متر بودند، خصوصیاتی بود که از این موجود عجیب دیده شده است.

علت وجود همچین موجودی با این ویژگی ها مشخص نیست و نمی توان دلیل علمی برای آن بیان کرد. با این که ۱۰۰ نفر از گذشتگان آن را دیده اند اما مردم حال حاضر بر این عقیده اند که Mothman ممکن است حاصل یک جهش ژنتیکی باشد یا تصورات مردم قدیم باشد تا به وسیله آن حیوانات وحشی و درنده را از خود دور کنند.

البته لازم به ذکر است که تنها اتفاق اسرارآمیز و عجیب منطقه خوشایند دیدن Mothman نبوده است و موجودات عجیب دیگری هم در این ناحیه دیده شده است از جمله مشاهده کردن اشیائی شگفت انگیز که می توانستند پرواز کنند و حتی گروهی از افراد که به مردان سیاه پوش معروف شده بودند،

مردان سیاه پوش از این نظر عجیب بودند که با نگاه کردن یا حرف زدن افراد معمولی را بی حس می کردند، هدف از بودن مردان سیاه پوش را جمع آوری اطلاعات درباره حوادث غیر عادی می دانند که البته برای وجود هیچ یک از آن ها دلیل منطقی نمی توان یافت.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۴. مثلث میشیگان | Michigan Triangle

منطقه ای در دریاچه میشیگان آمریکا که اتفاق های خارق العاده و شگفت انگیز بسیاری در آن رخ داده است. در ادامه قصد داریم مهم ترین و شگفت انگیزترین این اتفاق ها را نام ببریم.

کاپیتان دونر: کاپیتان جرج دونر در ۲۸ آوریل ۱۹۳۷ مجبور شد که از منطقه میشیگان عبور کند. در ساعاتی از روز کاپیتان احساس خستگی کرد و به کابین رفت تا ساعاتی را استراحت کند. در این هنگام هدایت و کنترل کشتی در دست کمک کاپیتان قرار داشت و قرار بر این بود که بعد از رسیدن به مقصد کاپیتان را از خواب بیدار کند. کمک کاپیتان بعد از ساعاتی به کابین رفت تا کاپیتان دونر را از خواب بیدار کند ولی هیچ اثری از او مشاهده نکرد!

پرواز ۲۵۱۰: پرواز شماره ۲۵۰۱ از نیویورک به سمت مینیاپلیس در ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ در حال حرکت بود، هدایت هواپیما را یک خلبان با تجربه و کارآزموده به نام رابرت لیند بر عهده داشت. نکته جالب آن جایی است که خلبان در نیمه های شب مجبور شد از منطقه میشیگان عبور کند و کاهش ارتفاع خود را به برج مراقبت گزارش دهد، البته که در خواست کاهش ارتفاع از جانب برج مراقبت رد شد اما دیگر هیچ خبر و اثری از هواپیما مذکور دیده نشد.

قسمت جالب تر ماجرا این جا است که تا کنون هیچ نشانی از هواپیما سقوط کرده به دست نیامده است این در حالی است که هواپیما در هنگام پرواز هیچ گونه مشکلی نداشت و در طول پرواز هم مشکلی از جانب خلبان گزارش نشده است.

اما به محض آن که هواپیما به منطقه میشیگان وارد می شود هواپیما به طور کامل در دریا غرق شد و هیچ اثری از آن باقی نماند. لازم به ذکر است که اجساد جان باختگان این حادثه هنوز هم پیدا نشده است و همین امر این منطقه را به اسرارآمیزترین مکان های دنیا تبدیل کرده است.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۳. دره سن لوئیس | San Luis Valley

دره سن لوئیس شاهد اتفاق های بسیار عجیبی بوده است که این منطقه را به یکی از مکان های اسرار آمیز جهان تبدیل کرده است. یکی از عجیب ترین اتفاقات آن دیدن پرنده های نادر است که اقدام به قطع عضو حیوانات می کنند.

دیدن این پرنده ها به امری طبیعی در دره تبدیل شده است. شروع این اتفاقای اسرارآمیز در سال ۱۹۶۷ بود. در آن زمان یک اسب کاملا ناگهانی ناپدید شد و بعد از جستجو لاشه اسب را در حالی پیدا کردند که استخوان هایش به طور کامل تمیز و مغز از استخوان جمجه بیرون ریخته شده بود.

این تنها حیوانی نبود که به این طرز عجیب از بین رفته بود و داستان زمانی ترسناک می شود که هیچ اثری از خون در اطراف لاشه حیوانات دیده نمی شد. دلیل رخ دادن این اتفاق ها مشخص نیست اما ماجرا از آن جا جالب و حیرت انگیز شد که مزرعه داران بومی نوری غیر معمول را در شب ها مشاهد می کردند و بعد شاهد از بین رفتن حیوانات بودند. هنوز هم بعد از جستجوهای فراوان علتی منطقی برای این اتفاق ها به دست نیامد است.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۲. مثلث بنینگتون | Bennington Triangle

مثلث بنینگتون در جنوب غربی ورمونت واقع شده است که یکی از مکان های اسرار آمیز در جهان به حساب می آید. اتفاق های عجیبی در این مثلث شگفت انگیز رخ داده است که همگی مشابه و به ناپدید شدن فردی خاص مربوط می شود.

بومی های منطقه اتفاقات را از طرف موجودات فضایی یا غول های قاتل می دانند، زیرا هنوز علتی منطقی برای آن ها کشف نشده است. در ادامه تعدادی از این اتفاق های اسرارآمیز را بررسی خواهیم کرد.

در ماه نوامبر سال ۱۹۴۵ یک شکارچی به نام میدی ریورز در حال رهبری شکارچیان بود و در جلوی آن ها حرکت می کرد. بعد از ساعاتی افراد گروه هیچ اثر از میدی ریورز مشاهد نکردند.

در ماه دسامبر سال ۱۹۴۶ دانشجویی به نام پائولا ولدن برای اسکی به بیرون رفت و دیگر هیچ خبری از وی نشد.

در دسامبر سال ۱۹۴۹ یک نظامی بازنشسته به نام جیمز تتفورد قصد داشت که سوار اتوبوس شود. زمانی ماجرا شگفت انگیز می شود که بعد از رسیدن اتوبوس هیچ اثری از جیمز باقی نمانده بود او ناپدید شد در حالی که چمدانش در ایستگاه باقی مانده بود.

پاول جپسون شخصی دیگر بود که در این منطقه به طور شگفت انگیزی ناپدید شد و هیچ اثری از او به غیر از کت قرمزش برجای نمانده بود. زمانی که مادر پاول در حال غذا دادن به خوک ها بود این اتفاق برای پسرش رخ داد.

اسرارآمیزترین مکان های دنیا,مکان های اسرار آمیز جهان,مکان های اسرار آمیز در جهان

۱. مثلث بریج ‌واتِر | Triângulo De Bridgewater

مثلث بریج ‌واتِر در اطراف شهر بوستن با مساحت ۳۲۲ متر مربع  قرار دارد و اتفاق های شگفت انگیز بسیار زیادی در آن رخ داده است که این منطقه را به اسرارآمیزترین مکان های دنیا تبدیل کرده است.

از جمله اتفاقات اسرارآمیز این منطقه می توان به قطع عضو حیوانات، پرندگان عجیبی که در آسمان در حال درگیری به هم بودند و سگی با چشمان قرمز که به حیوانات حمله می کرد اشاره کرد، البته دیدن هر یک از موارد فوق در سال های مجزا بود.

اگر چه اتفاقات رخ داده شده هیچ دلیل علمی و منطقی ندارند اما عده ای از بومیان منطقه بر این باورند که این حوادث را شیطان پرستان رهبری می کنند و هدفی خاص از آن دارند. از علت های وجود همچین اتفاقات شگفت انگیزی می توان به این اشاره کرد که در سال ۱۹۰۸ در شب هالووین نوری بسیار بزرگ مانند فانوس دریایی را در آسمان مشاهده کردند بدون آن که هیچ علت خاصی برای آن به دست نیامده است و بومی ها نور را از مقصران اتفاق می دانند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

2 واکنش کاربران به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا