سرگرمی

10 مورد از رمز و رازهای عدد 7

راز عدد ۷ چیست؟

در طول تاریخ و در طی قرون متمادی اعداد و شماره های زیادی بوده اند که در فرهنگ های مختلف مقدس شمرده شده و یا خواص خاصی به آنها نسبت داده شده است.

عدد ۷ یکی از این اعداد مرموز و عجیب است که در بیشتر طول تاریخ مدون و در بیشتر فرهنگ ها،‌مورد توجه بوده است. از جمله اسرار عدد ۷ در طول تاریخ می توان به اعتقادات مختلفی مانند ۷ گناه کبیره،‌۷ طبقه بهشت و جهنم،‌۷ روز هفته،‌ خلقت دنیا ظرف ۷ روز، ۷ مرحله زندگی انسان و بسیاری دیگر از موارد اشاره کرد.

میزان اعتقاد به قدرت این عدد به قدری زیاد است که در بعضی از زبان ها مانند عبری برای قسم خوردن هم از آن استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی ده مورد از عجایب عدد ۷، خوانندگان را بیشتر با این عدد جادویی و مقدس آشنا کنیم.

راز عدد 7,راز عدد 7 چیست؟,راز های عدد 7

۱۰. هفت علم یا همان علوم سبعه

از قرن پنجم میلادی به بعد و به خصوص در قرون وسطی، دانش و علم به هفت دسته اصلی تقسیم بندی می شد. این تقسیم بندی که احتمالا بر اساس رساله سیاست ارسطو انجام شده است شامل آن شاخه هایی از دانش است که یادگیری آنها مناسب برای انسان آزاد است. این علوم عبارتند از: علم بیان و گفتگو، دستور زبان و ادبیات و چهار رشته نجوم، حساب، موسیقی و هندسه

۹. هفت دریا

تقسیم بندی دریاها و اقیانوس ها به هفت دریای اصلی و بزرگ هم از دیگر راز های عدد ۷ است که باید به آن اشاره کرد. این دریاهای اصلی عبارتند از اقیانوس هند، اقیانوس های آرامی شمالی و جنوبی، دریاهای قطب شمال و قطب جنوب و اقیانوس های اطلس شمالی و جنوبی.

۸. هفت طبقه بهشت

در بسیاری از ادیان، از جمله اسلام، بهشت و سعادت اخروی دارای هفت طبقه و درجه بندی مختلف است. بر اساس این اعتقادات، دست یافتن به جایگاهی در طبقه هفتم یا همان بالا ترین طبقه بهشت، برترین درجه رستگاری است که فردی می تواند به آن دست پیدا کند.

۷. هفت حس

از دیگر عجایب عدد ۷ که در این مقاله باید از آن نام برد، تاکید اعتقادات باستانی بر این موضوع است که روح انسان ها از هفت ویژگی های خاصی تشکیل شده است که هر کدام از این ویژگی ها تحت تاثیر یکی از هفت سیارات مقدس هستند.

این ویژگی ها عبارتند از آب به عنوان قدرت بیان، مه به عنوان حس بینایی، باد جنوب به عنوان حس بویایی، آتش به عنوان زندگی، هوا به عنوان حس چشایی، خام به عنوان قدرت احساس و گل ها به عنوان حس شنوایی.

۶. عجایب هفتگانه طبیعی

در تقسیم بندی ها و داستان های عموم مردم معمولا به هفت پدیده و منطقه طبیعی فوق العاده به عنوان عجایب طبیعی غیر قابل باور دنیا اشاره می شود. این عجایب عبارتند از بندر ریودوژانیرو در برزیل، کوه اورست در نپال، ساحل مرجان در استرالیا، سپیده دم در قطب شمال، گرند کنینون در آمریکا، آتشفشان پاریکوتین در مکزیک و آبشار ویکتوریا در آفریقا.

۵. هفت گناه کبیره

هفت گناه کبیره مشخص شده در آیین مسیحت هم یکی دیگر از حقایق جالب مرتبط با اسرار عدد ۷ است. بر اساس آموزه های باستانی مسیحیان که توسط پاپ گریگوری اول دسته بندی شده اند، هفت گناه کبیره پیش روی انسان ها قرار دارد که ارتکاب به آنها باعث دوزخی شدن افراد می شود. این گناهان عبارتند از تنبلی، حسادت، تکبر، شهوت، شکم پرستی، طمع کاری و آدم کشی.

۴. هفتمین پسر از هفتمین پسر

یکی دیگر از دسته بندهای عجیب مرتبط با عدد هفت، ویژگی هایی است که در اغلب فرهنگ ها به هفتمین پسر زاده شده از هفتمین پسر نسبت داده می شود. بر اساس این باورها، چنین فردی علاوه بر پیشگویی دارای قدرت شف دهندگی و سایر قدرت های جادویی است.

۳. هفت حکیم دانشمند و فرزانه

یکی دیگر از عجایب عدد ۷ که در اینجا باید به آن اشاره کرد، هفت نفر از بزرگان و نامداران قرون ۶ و ۷ پیش از میلاد است که نقش بزرگی در سیاست، قانون گذاری و فلسفه یونان باستان داشتند.

این افراد عبارتند از تالس فیلسوف میلتوسی، کلئوبولوس فیلسوف رودسی، به یاس از اهالی پری ین، سولون قانون گذار، پیتاکوس از فرماندهان نظامی میتیلن، شیلون اسپارتی و پریاندار، فرمانروای مستبد کورنت

۲. عجایب هفتگانه قرون وسطی

همانند دوران باستان و عجایب هفت گانه معروف آن، در قرون وسطی هم هفت سازه انسانی به عنوان عجایب هفتگانه شناخته می شدند.

این عجایب عبارت بودند از: مسجد ایاصوفیه در استانبول، برج کج پیزا در ایتالیا، آمفی تاتر روم، دیوار بزرگ چین، برجی از جنس چینی در نانکینگ، سرداب های اسکندریه در مصر و استون هنج در انگلیس

۱. هفت واژه آخر

یکی دیگر از اسرار عدد ۷ که در این فهرست باید به آن اشاره کرد، هفت واژه آخری است که حضرت عیسی بر سر صلیب آنها را بر زبان آورد. این هفت واژه عبارتند از: خدای من، چرا مرا به خود واگذاشتی؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا