سرگرمی

10 واقعیت جالبی که درباره فیل ها نمی دانید!

افزایش بازدید در گوگل

واقعیت های جالب درباره فیل ها

فیل بزرگترین حیوانی که در حال حاضر در خشکی ها زندگی می کند. اگرچه بسیاری از ما آن این حیوان زیبا و خارق العاده را در باغ وحش ها، سیرک ها و یا حتی در سکونت گاه های طبیعی مشاهده کرده ایم اما زندگی این موجود با حقایق جالبی همراه است.

توجه عموم به این حیوان باعث شده است تا بسیاری از افراد مایل باشند تا از واقعیت های جالب درباره فیل ها آگاه باشند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ مورد از جالب ترین و جذاب ترین حقاقیق مرتبط با فیل ها را با خوانندگان به اشتراک بگذاریم.

حقیقت درباره فیل ها,واقعیت های جالب درباره فیل ها,حقیقت درباره فیل ها

۱۰. بزرگترین مغز

یکی از واقعیت های جالب درباره فیل ها، اندازه مغز این حیوان است. فیل ها با در اختیار داشتن مغزی با وزن ۵ کیلو، بزرگترین مغز را در میان حیوانات خشکی در اختیار دارند. این اندازه مغز باعث شده است تا فیل ها بتوانند رفتارهایی مانند غم یا شادی، استفاده از ابزار، خودآگاهی، علاقه به موسیقی و بازی را از خود بروز دهند.

۹. فیل ها، شناگران قدرتمند

فیل ها اگرچه توانایی دویدن یا پرش ندارند و تنها می توانند با سرعت راه بروند، اما در مقابل یکی از بهترین شناگران در میان حیوانات خشکی هستند.

حقیقت درباره فیل ها,واقعیت های جالب درباره فیل ها,حقیقت درباره فیل ها

۸. زنده ماندن سه گونه از فیل

یکی از حقایق خارق العاده درباره فیل ها این است که در حال حاضر تنها سه گونه از این موجود زنده مانده است و سایر گونه های آن منقرض شده اند. این سه گونه عبارتند از فیل آسیایی یا همان فیل هندی، فیل بوش آفریقایی و فیل جنگلی آفریقایی.

۷. ساختار منظم اجتماعی

یکی از نکات جالب در مورد فیل ها، ساختار اجتماعی منظم و کاملا قاعده مند این حیوانات است. در حالی که فیل های نر اغلب به صورت انفرادی زندگی می کنند، فیل های ماده معمولا زندگی در گروه های خانوادگی را ترجیح می دهند. این گروه ها معمولا از مادران، دختران، خواهران و خاله ها تشکیل شده است و توسط مادر یا بزرگتریندختر رهبری می شود.

حقیقت درباره فیل ها,واقعیت های جالب درباره فیل ها,حقیقت درباره فیل ها

۶. گیاهخوار بودن فیل ها

یکی از واقعیت های جالب درباره فیل ها، گیاهخوار بودن این حیوان علی رغم جثه بزرگ آن است. فیل ها به دلیل اندازه بزرگ گاها روزانه تا ۱۶ ساعت از وقت خود را به غذا خوردن اختصاص می دهند. رژیم غذایی فیل ها بسته به فصل سال یا منطقه زندگی متفاوت است. این حیوان از منابعی مانند برگ و میوه درختان، علف ها و درختچه ها تغذیه می کند.

۵. بزرگترین حیوانات خشکی

بررسی های دانشمندان نشان می دهد که در حال حاضر فیل ها بزرگترین حیواناتی هستند که در خشکی زندگی می کنند. رکورد بزرگترین فیل هم به فیلی تعلق دارد که در سال ۱۹۵۶ در آنگولا کشته شد. آن فیل تر با قدی در حدود ۳.۹۶ متر که تقریبا یک متر بلندتر از قد متوسط فیل ها است، وزنی در حدود ۱۱۰۰۰ کیلوگرم داشت.

حقیقت درباره فیل ها,واقعیت های جالب درباره فیل ها,حقیقت درباره فیل ها

۴. گستردگی محل سکونت فیل های آفریقایی

یکی از حقایق خارق العاده درباره فیل ها، گستردگی موقعیت جغرافیایی است که گونه آفریقایی با آن روبرو هستند. فیل های آفریقای را می توان در بیش از ۳۷ کشور جهان یافت. فیل های آفریقای تفاوت هایی با فیل های آسیایی دارند که باعث تمایز این دو گونه می شود.

مهمترین این تفاوت ها، بزرگتر بودن گوش ها در گونه آفریقایی، اندازه بزرگتر فیل های آفریقایی است. علاوه بر این و در شرایطی که تنها فیل های آسیایی نر دارای عاج هستند، عاج در گونه آفریقایی هم در نرها و هم در ماده ها مشاهده می شود.

۳. عاج های فیل

یکی از نکات جال در مورد فیل ها، عاج های این حیوان است که دندان های دوم آن هم محسوب می شود. عاج فیل به صورت مداوم در حال رشد است که میزان این رشد در فیل های نر به حدود ۱۸ سانتی متر در سال می رسد.

فیل ها از عاج های خود برای کارهای مختلفی مانند حستجو به دنبال آب یا ریشه های خوردنی یا نمک، پاک سازی مسیر، کندن پوست درختان، علامت گذاری درختان و حتی نبرد و مبارزه، استفاده می کنند.

حقیقت درباره فیل ها,واقعیت های جالب درباره فیل ها,حقیقت درباره فیل ها

۲. طولانی ترین دوره بارداری

یکی از واقعیت های جالب درباره فیل ها دوران بارداری در این حیوان است که با ۲۲ ماه طولانی ترین مدت در میان حیوانات خشکی به حساب می آید. بچه ها فیل ها در زمان تولد معمول چیزی در حدود ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارند.

اگرچه رکورد عمر ۸۲ سال هم برای فیل ها ثبت شده است ولی فیل ها از زمان تولد معمولا و به صورت متوسط، بین ۵۰ تا ۷۰ سال عمر می کنند.

۱. خرطوم فیل

یکی از حالب ترین نکات مرتبط با فیل ها، خرطوم این حیوان است که ترکیبی از بینی و لب فوقانی به شمار می اید. این اندام که مهمترین عضو فیل ها است به قدری حساس است که می تواند یک تیغ کوچک را هم در میان علف ها پیدا کند.

خرطوم فیل ها علاوه بر حساسیت بالا، قدرت زیادی هم دارد. قدرت این اندام به قدری زیاد است که فیل ها از آن برای شکستن درختان استفاده می کنند. خرطوم فیل ها می تواند تا ۱۵ لیتر آب را در خود جای دهد. با توجه به این قابلیت، فیل ها از این اندام برای نوشیدن آب یا استحمام استفاده می کنند

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا