سرگرمی

10 حقیقت فوق العاده در مورد ترتیب تاریخ تولد فرزندان که باید بدانید

افزایش بازدید در گوگل

حقایقی در مورد ترتیب تاریخ تولد فرزندان

بدون شک اگر خواهر یا برادر داشته باشید، متوجه شده اید که در عین داشتن ویژگی های مشابه ظاهری و ارثی، تقریبا تفاوت های رفتاری بسیار زیادی با یکدیگر دارید.

بد نیست بدانید همانطور که تاریخ و ماه تولد شما می تواند ویژگی های خاصی به شما بدهد، ترتیب تاریخ تولد شما نسبت به سایر اعضای خانواده تان نیز در این زمینه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

“آلفرد آدلر” یکی از روان پزشکان قدیمی می باشد که توانست در طی بررسی هایش متوجه ارتباط شخصیت افراد با ترتیب تاریخ تولد شان در خانواده شود.

طبق عقیده آلفرد، افراد می توانند با اشخاص دیگری که از نظر شخصیت به آن ها نزدیک هستند، به سرعت ارتباط برقرار کنند.

تاثیر ترتیب تولد روی ویژگی های شخصیتی و روانی ما، از دسته نظریاتی است که بارها رد شده و مورد انتقاد قرار گرفته است. اما با این حال همچنان به قوت خودش باقیست.

بر اساس این نظریات اینکه شما فرزند اول، وسط یا آخر خانواده باشید، می تواند نتایج روانی مختلفی برای تان داشته باشد.

چنانچه شما هم دوست دارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ حقیقت فوق العاده در مورد ترتیب تاریخ تولد فرزندان که باید بدانید، آشنا کنیم.

تاریخ تولد فرزند,تاریخ تولد فرزندان,تاریخ تولد فرزند

۱۰. بچه های اول مهارت های احساسی زیادی دارند

طبق تحقیقات انجام گرفته روی این مسئله، افرادی که فرزند اول خانواده هستند معمولا از نظر احساسی بسیار قوی بوده و توانایی های محبتی زیادی دارند.

این فرزندان از نظر عاطفی پایدار می باشند و معمولا برونگرا بوده و بالغانه رفتار می کنند.

نکته جالب دیگری که وجود دارد آن است که این افراد معمولا به علت آنکه اولین فرزند هستند، ارتباط بسیار نزدیکی با پدر و مادرشان داشته اند، بنابراین می توان گفت که در زمینه نگهداری و کمک به خواهر و برادرهای بعد از خودشان نیز بسیار فوق العاده خواهند بود.

این گروه از فرزندان به شدت مسئولیت پذیر بوده و از دسته افرادی هستند که از عهده وظایف شان به خوبی برمی آیند.

۹. فرزندان وسط خانواده، دل و جرئت بیشتری دارند

یکی از حقایق جالب در مورد ترتیب تاریخ تولد فرزندان آن است که بچه های وسطی معمولا به علت تلاش برای دریافت تایید دیگران، بسیار پر دل و جرئت و حتی سرکش تر از سایرین هستند!

این گروه از افراد برای آن که بتوانند خودشان را نشان دهند و به اصطلاح، نسبت به خواهر و برادرهای دیگرشان متمایز شوند، معمولا کارها را به شیوه های متفاوت و یا حتی عجیب انجام می دهند.

این کار باعث می شود تا آن ها بیشتر خودنمایی کرده و بتوانند به اهداف شان برسند.

تاریخ تولد فرزند,تاریخ تولد فرزندان,تاریخ تولد فرزند

۸. فرزندان آخر خانواده همیشه بسیار محبوب هستند

حتما شما هم می دانید که فرزندان آخر یا همان ته تغاری های خانواده، معمولا از محبوب ترین بچه ها هستند که از تمامی اعضا توجه دریافت می کنند.

علاوه بر آن، از آنجایی که معمولا برای این بچه ها دیگر خبری از قوانین سخت گیرانه پدر و مادرها نیست، آن ها معمولا کاملا متفاوت از فرزندان اول بزرگ خواهند شد.

بچه های آخر خانواده به شدت دوست داشتنی هستند و معمولا هم به آن ها وظایف بزرگ یا بسیار سنگین داده نمی شود.

ته تغاری ها عاشق جلب توجه والدین شان هستند و به طور کلی از نظر شخصیتی، افرادی خود محور به شمار می روند.

۷. میزان موفقیت در فرزندان اول بالاتر است

یکی از حقایق بامزه ای که در مورد ترتیب تاریخ تولد فرزندان وجود دارد آن است که بچه های اول خانواده معمولا موفق تر هستند.

از آنجایی که پدر و مادرها برای تولد اولین فرزندشان بسیار ذوق زده هستند، همواره تلاش می کنند تا همه چیز را برایش فراهم کرده و از او نگهداری کنند.

بنابراین طبیعی است که این کودکان تا حد زیادی به والدین و رضایت آن ها وابسته شوند. به همین ترتیب بچه های اول معمولا کمال گراتر شده و به شدت علاقه دارند که برنده باشند.

این ویژگی در رقابت های خارج خانه نیز به قوت خودش باقیست و یکی از دلایل مهم برای موفقیت بیشتر آن ها نسبت به سایر فرزندان می باشد.

تاریخ تولد فرزند,تاریخ تولد فرزندان,تاریخ تولد فرزند

۶. فرزندان آخر سازگاری و قدرت خلاقیت بیشتری دارند

بد نیست بدانید که ته تغاری های خانواده در کنار محبوب بودن، همواره به خواهر و برادرهای بزرگ ترشان نگاه کرده و از آن ها چیزهای زیادی یاد می گیرند.

از آنجایی که والدین معمولا قوانین و آزمایش های شان را روی فرزندان قبلی امتحان کرده اند، برای کوچک ترین فرزند آرامش بیشتری داشته و کمتر سخت گیری می کنند.

همانطور که خودتان هم دیده اید، ته تغاری ها همواره همراه والدین شان بوده و خواسته های شان نیز به سرعت بر آورده می شود، بنابراین تعجبی ندارد که به آن ها لقب دوست داشتنی ترین فرزند خانواده را بدهیم.

جالب است بدانید که این فرزندان معمولا خلاقیت زیادی داشته و در درست کردن انواع کاردستی ها استعداد دارند.

علاوه بر آن، هر کاری را که شروع می کنند نیز با موفقیت به پایان خواهد رساند، زیرا در حین رشد کردن شان فرصت زیادی برای کسب مهارت داشته اند.

۵. بچه های وسطی مستقل و برونگرا هستند

یکی از واقعیت های موجود درباره ترتیب تاریخ تولد فرزندان و اثر آن روی شخصیت بچه ها، نشان می دهد که فرزندان وسطی معمولا مستقل تر از سایرین هستند.

این بچه ها زیاد از جایگاه خودشان در خانواده اطلاعی ندارند و به همین علت به طور ناخواسته دائما خودشان را با دیگر اعضای خانواده مقایسه می کنند.

این فرزندان معمولا به علت حس رقابتی که در وجودشان است، ترجیح می دهند که به جای افراد خانواده، بیشتر با دوست های هم سن و سال شان وقت بگذرانند.

از آنجایی که معمولا فرزندان وسطی وظایف خاص یا بزرگی به گردن نداشته اند، احساس وابستگی کمتری به خانواده داشته و می توانند راحت تر از بقیه به شکل مستقل و تنها زندگی کنند.

توانایی بالای آن ها در پیدا کردن دوست هم باعث می شود که از نظر عاطفی بتوانند روی خودشان حساب کرده و از این نظر مشکلی نداشته باشند.

تاریخ تولد فرزند,تاریخ تولد فرزندان,تاریخ تولد فرزند

۴. تک فرزندها با اعتماد به نفس بالای شان قابلیت رهبری دارند

تک فرزندها یا همان بچه های یکی یکدانه، چون تمام توجه والدین را دریافت می کنند معمولا ترکیبی از ویژگی های بچه های اول، وسط و آخر خانواده را با هم در خودشان دارند!

تک فرزندها از آنجایی که مدام زیر نظر والدین شان و همراه با قوانین بزرگ می شوند، معمولا با انتظارات زیادی مواجه خواهند بود.

این فرزندان در عین مسئولیت پذیری، علاقه زیادی به راضی نگه داشتن والدین شان نیز دارند. علاوه بر آن، به علت آنکه به شکل تنها و همراه با والدین بالغ شان بزرگ می شوند، معمولا هوشیاری بالایی داشته و کمال گرا هستند.

بچه های یکی یک دانه معمولا در مقایسه با افراد دیگر در رده سنی شان پخته تر بوده و همین دلیل به راحتی قابلیت رهبری افراد را خواهند داشت.

تک فرزندها معمولا مانند بچه های آخر خود محور بوده و تا حدی ممکن است لوس نیز باشند!

۳. ترتیب تاریخ تولد فرزندان روی مهارت های غیر شناختی تاثیر دارد

شاید جمله بالا کمی برای تان نامفهوم باشد، اما باید بدانید که ترتیب تاریخ تولد فرزندان روی مهارت هایی مانند میزان پشتکار، ثبات قدم، و همچنین وجدان آن ها تاثیر خواهد داشت.

به عنوان نمونه، فرزندان اول پشتکار و ثبات قدم بیشتری داشته و معمولا با وجدان تر از سایر بچه های خانواده هستند.

جالب است بدانید که این مهارت ها معمولا از فرزند اول به آخر سیر کاهشی داشته و کمرنگ تر می شوند.

احتمالا به همین علت است که فزندان اول خانواده معمولا موفق تر بوده و در زمینه این مهارت ها بهتر عمل می کنند.

تاریخ تولد فرزند,تاریخ تولد فرزندان,تاریخ تولد فرزند

۲. ویژگی های شخصیتی خواهر و برادرهای ناتنی

زمانی که دو خانواده متفاوت با یکدیگر همراه می شوند، دیگر حقایق مربوط به ترتیب تاریخ تولد فرزندان برای آن ها صادق نیست.

در این مورد، باید بدانید که هر کدام از فرزندان نسبت به جایگاهی که در خانواده قبلی شان داشته اند، ویژگی های روان شناختی متفاوتی را کسب کرده اند.

بنابراین سخت پیش می آید که آن ها بتوانند خودشان را با جایگاه فعلی شان هماهنگ کنند. به همین علت معمولا فرزندان به جای سازگاری ترجیح می دهند تا با سایر خواهر و برادرها رقابت کرده و یا با آن ها بجنگند!

۱. اهمیت زمان در به سرپرستی گرفتن کودکان

در مورد کودکانی که به فرزند خواندگی گرفته شده اند، چنانچه آن ها در نوزادی به سرپرستی گرفته شده باشند، با قوانین مربوط به ترتیب تاریخ تولد فرزندان سازگار شده و دردسر زیادی برای شان وجود نخواهد داشت.

اما اگر در سنین بالاتری وارد خانواده شوند، احتمال کنار نیامدن شان با سایر اعضا بیشتر خواهد شد.

به عنوان نمونه اگر فرد در خانواده قبلی اش فرزند اول بوده است، حال نمی تواند با جایگاه فرزند ته تغاری در خانواده شما کنار بیاید و هر چند که از نظر سنی کوچک ترین عضو باشد، باز هم رفتارهای بچه اول را نشان خواهد داد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا