سلامت

۱۰ نشانه هشدار دهنده بیماری آلزایمر

افزایش بازدید در گوگل

نشانه های بیماری آلزایمر چیست؟

نوعی از اختلال مشاعر آلزایمر نام دارد که مشکلات رفتاری، فکری و حافظه را ایجاد خواهد کرد، اما باید بگوییم که علائم آلزایمر پیشرفت کندی دارد و به‌ مرور زمان حادتر می ‌شود تا جایی ‌که در کارهای روزمره اختلال ایجاد می کند به ‌همین علت برای بالا رفتن اطلاعات شما در ادامه مطالب ۱۰ علائم آلزایمر را شرح خواهیم داد.

💥🩺 بهترین سایت های پزشکی ایران 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

علائم بیماری آلزایمر,علائم شروع بیماری آلزایمر,نشانه های بیماری آلزایمر

۱۰. سردرگم شدن در مکان و زمان

افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند نمی ‌توانند گذر زمان، تاریخ ها و فصل‌ ها را دنبال نمایند و با فراموشی مواجه خواهند شد در نتیجه حتی مکانی که در آن‌ جا قرار می‌ گیرند را فراموش می‌ کنند.

۹. دور ماندن از فعالیت های کاری و اجتماعی

از دیگر علائم شروع بیماری آلزایمر می توان دور ماندن از فعالیت های گروهی و اجتماعی را نام برد که، چرا که فرد دچار افسردگی خواهد شد.

نشانه های بیماری آلزایمر چیست,علائم بیماری آلزایمر,علائم شروع بیماری آلزایمر

۸. در حل مسائل و برنامه‌ ریزی

بیماران مبتلا به آلزایمر گاهی اوقات ممکن است تغییراتی را در توانایی ‌های خود برای برنامه‌ ریزی و کار با اعداد و ارقام ببینند، در واقع ممکن است در گزارش ‌گیری صورت‌ حساب‌ های ماهانه مشکلاتی برای آن‌ ها ایجاد شود و بر روی کارهای خود تمرکز نخواهند داشت.

۷. مشکل در فهم تصاویر

گاهی اوقات بیماران آلزایمری ممکن است با مشکلات بینایی هم مواجه شوند، در واقع این افراد با کوررنگی، تضاد نورها و تشخیص مسافت مشکل پیدا می‌ کنند، همچنین زمانی‌ که در مقابل آینه قرار بگیرند فکر می‌ کنند که فرد دیگری رو به‌ روی آن‌ ها ایستاده است.

علائم بیماری آلزایمر,علائم شروع بیماری آلزایمر,نشانه های بیماری آلزایمر

۶. مشکل در انجام کارهای روزانه

افراد مبتلا به بیماری آلزایمر اغلب با علائم مشهودی مواجه هستند که با مشاهده آن ها باید راه های درمان را پیش بگیرید. یک نشانه بیماری آلزایمر تداخل در انجام کارهای روزانه و معمولی است، حتی این افراد در انجام کارهایی چون رانندگی کردن، مدیریت هزینه‌ های کاری، پیدا کردن مقصدهای آشنا و … دچار مشکل می‌ شوند.

۵. تغییر در شخصیت و خلق ‌و خو

تغییراتی که در ویژگی‌ های شخصیتی و خلق‌ و خوی بیماران آلزایمری رخ می‌ دهد از نشانه های بیماری آلزایمر است که باید به آن توجه داشته باشید، چرا که این افراد گاهی دچار سردرگمی، افسردگی، ترس و اضطراب، تردید و ظن خواهند شد.

علائم بیماری آلزایمر,علائم شروع بیماری آلزایمر,نشانه های بیماری آلزایمر

۴. ناتوانی در تصمیم گیری و قضاوت

بیماران آلزایمری ممکن است در تصمیم‌ گیری و قضاوت دچار ضعف و ناتوانی شوند و گاهی اوقات تصمیمات نادرستی را لحاظ کنند.

۳. خود داری از انجام فعالیت ‌های کاری و اجتماعی

دوری از فعالیت ‌های اجتماعی و ورزشی و برنامه‌ های گروهی از دیگر نشانه ‌هایی است که افراد مبتلا به بیماری آلزایمر با آن مواجه می ‌شوند.

علائم بیماری آلزایمر,علائم شروع بیماری آلزایمر,نشانه های بیماری آلزایمر

۲. پیدا کردن مشکل با واژه ‌ها در نوشتن یا گفتن

ناتوانی در پیدا کردن واژه ‌های مناسب برای نوشتن یا گفتگو از دیگر نشانه ‌هایی است که بیماران مبتلا به آلزایمر با آن مواجه می شوند و گاهی اوقات این افراد در حین گفت و گو متوقف هیچ ایده ‌ای نخواهند داشت و جملات مشابه به‌ هم را ارائه می ‌دهند.

۱. از دست دادن توان ردیابی اشیاهایی که آن‌ ها را پنهان کرده‌ اند

کسانی که با بیماری آلزایمر مواجه می شوند معمولا هوش و حواس خود را از دست می دهند، به این معنی که گاهی اوقات اشیاهایی را در جاهایی مخفی می کنند و توان پیدا کردن آن را ندارند، بنابراین یکی از علائم بیماری آلزایمر ناتوانی در پیدا کردن اشیا می باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا