سلامت

10 ورزش برای انگشتان دست

خلاصه نوشته
  • قطعا ما در طول روز از دست ها و انگشتان مان استفاده زیادی می کنیم و این درحالی است که چندان توجه زیادی به آن ها نداریم. ورزش انگشتان دست باعث رفع خستگی انگشتان شده و همچنین آن ها را قوی تر می کند، بنابراین از اهمیت آن غافل نشوید.

تمرین برای انگشتان دست

معمولا ورزش ها و حرکت های زیادی وجود دارد که با کمک آن ها بتوانید انگشتان تان را قوی تر کرده و دامنه حرکت شان را افزایش دهید.

جالب است بدانید که برخی از فعالیت ها مانند نقاشی کردن یا بازی کردن با گل نیز از مواردی هستند که به تقویت انگشتان شما کمک خواهند کرد.

همانطور که گفته شد؛ ما در طول روز از دست های مان استفاده زیادی می کنیم و معمولا کمتر از سایر اعضای بدن مان به آن ها توجه داریم.

بنابراین انجام ورزش هایی برای رفع خستگی و افزایش قدرت آن ها از مواردی است که بهتر است برایش زمان کافی اختصاص دهید.

چنانچه شما هم علاقه دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید تا شما را در ادامه با ۱۰ تمرین برای انگشتان دست آشنا کنیم.

تمرین برای انگشتان دست,ورزش برای انگشتان دست,تمرین برای انگشتان دست,

۱۰. لمس کردن با انگشت شست

انجام دادن این حرکت ورزشی باعث می‌شود تا دامنه حرکت انگشت شست تان افزایش پیدا کند.

همچنین شما می توانید کارهایی مانند مسواک زدن، برداشتن چنگال و قاشق و حرکت قلم موقع نوشتن را آسان تر از همیشه انجام دهید.

برای انجام این ورزش مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • ابتدا باید کف دست تان را به صورتی که مچ دست صاف باشد، به طور عمودی نگه دارید.
  • حال برای ادامه به آرامی تلاش کنید تا به کمک سر انگشت شست تان به ترتیب چهار انگشت دیگر تان را لمس کنید، به طوری که بتوانید شکل O انگلیسی ایجاد کنید.
  • هر بار که با انگشت شست تان یکی از انگشت های دیگر را لمس می کنید حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در حالت کششی بمانید و سپس به سراغ انگشت بعدی بروید.
  • بهتر است که این حرکت را حداقل چهار بار برای انگشتان هر دست انجام دهید.

۹. حرکت کششی انگشت شست

یکی دیگر از روش های ورزش انگشتان دست مربوط به تقویت عضلات انگشت شست می شود.

در واقع این کار باعث می شود تا بتوانید وسایل سنگین مانند بطری های مواد غذایی یا قوطی های کنسرو را آسان تر از همیشه بلند کنید.

  • ابتدا کف دست تان را روی میز قرار داده و سپس یک کش پلاستیکی را به گونه ای دور دست تان بیندازید که از پشت دست و پایین انگشتان تان بگذرد.
  • حال در حالی که تلاش می کنید انگشتان دیگرتان را در کنار هم نگه دارید، شست خود را تا جایی که امکان دارد و احساس اذیت شدن نمی کنید از سایر انگشتان دور کنید.
  • این وضعیت را حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه نگه داشته و پس از رها کردن حدود ۱۰ تا ۱۵ بار برای هر دست انجام دهید.
  • شما می توانید این تمرین را حدود ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید، اما به خاطر داشته باشید که بین هر جلسه باید ۴۸ ساعت فاصله زمانی داشته باشید.
این مطلب را از دست ندهید
10 عادت اشتباه روزانه که باعث خشکی پوست شما می شود

ورزش برای انگشتان دست,تمرین برای انگشتان دست,ورزش برای انگشتان دست,

۸. تمرین کششی مفاصل انگشت شست، نوع اول

برای آن که بتوانید مفاصل انگشت شست را ورزش داده و آن ها را تقویت کنید می توانید از دو نوع حرکت کششی متفاوت استفاده کنید.

  • در نوع اول ابتدا کف دست تان را به طور عمودی و صاف نگه دارید. سپس قسمت بالایی انگشت شست تان را طوری خم کنید که به پایین انگشت اشاره برسد.
  • حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را حداقل چهار بار برای هر کدام از دست های تان تکرار کنید.

۷. تمرین کششی مفاصل انگشت شست، نوع دوم

  • برای حرکت نوع دوم نیز ابتدا کف دست تان را به طور عمودی و صاف نگه داشته و انگشت شست تان را نیز به صورت صاف به طرف داخل کف دست ببرید. کشیدن انگشت شست را باید به گونه ای انجام دهید که تنها مفصل پایینی انگشت تان حرکت داشته باشد.
  • این وضعیت را نیز حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه نگه دارید و حداقل چهار بار برای هر دست تکرار کنید.

تمرین برای انگشتان دست,ورزش برای انگشتان دست,تمرین برای انگشتان دست,

6. حرکت کششی سر پنجه دست

انجام دادن این حرکت به شما کمک می کند تا دامنه حرکت انگشتان دست بهبود یافته و عملکرد آن نیز قوی تر شود.

  • برای ورزش انگشتان دست با این روش ابتدا دست تان را به صورت صاف نگه دارید.
  • سپس انگشتان تان را از قسمت بالایی به گونه ای به سمت داخل خم کنید که سر آن ها  بتواند قسمت پایینی انگشت ها را لمس کند.
  • این وضعیت را نیز حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید. پیشنهاد می شود که این حرکت را برای هر کدام از دست های تان چهار بار تکرار کنید.

5. تمرین خم کردن انگشت شست

ورزش انگشت شست و خم کردن آن باعث می شود که تحرک انگشت تان بیشتر شود. برای آنکه بتوانید از مزایای این تمرین استفاده کنید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • ابتدا کف دست تان را باز کرده و آن را به طور عمودی نگه دارید.
  • سپس انگشتان تان را باز کرده و شست تان را تا جایی که امکان دارد از باقی انگشتان دور کنید. در ادامه حرکت، دوباره آن را به سمت داخل کف دست به گونه ای خم کنید که سر انگشت شست تان بتواند به پایین انگشت کوچک برخورد کند.
  • این وضعیت را حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه نگه داشته و چهار بار برای هر دست تکرار کنید.

ورزش برای انگشتان دست,تمرین برای انگشتان دست,ورزش برای انگشتان دست,

۴. تمرین مشت کردن

تمرین مشت کردن نیز یک روش ساده برای ورزش انگشتان دست به شمار می رود که می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

  • در ابتدا دست های تان را به طوری که انگشت شست تان روی بقیه انگشت ها قرار گرفته باشد مشت کنید.
  • این وضعیت را ۳۰ تا ۶۰ ثانیه نگه داشته و سپس مشت تان را باز کنید و انگشتان تان را بکشید.
  • این حرکت را می توانید حداقل چهار بار برای هر کدام از دست های تان انجام دهید.
این مطلب را از دست ندهید
10 روش برای از بین بردن جوش های صورت

۳. حرکت تقویتی چنگ

اگر این تمرین را به طور منظم انجام دهید، انجام فعالیت‌هایی مانند نگه داشتن وسایل بدون افتادن و همچنین باز کردن دستگیره درها برای تان بسیار راحت تر خواهد شد.

  • برای این تمرین از یک توپ پلاستیکی نرم استفاده کرده و آن را در دست تان بگیرید و تا جایی که امکان دارد فشارش دهید.
  • چند ثانیه این حالت را حفظ کرده و سپس آن را رها کنید.
  • این تمرین را می توانید حدود ۱۰ تا ۱۵ بار برای هر دست تان تکرار کنید.

تمرین برای انگشتان دست,ورزش برای انگشتان دست,تمرین برای انگشتان دست,

۲. بلند کردن انگشتان

ورزش انگشتان دست با این تمرین باعث می‌شود انعطاف پذیری انگشتان تان بیشتر شده و همچنین دامنه حرکت آن ها افزایش یابد.

  • ابتدا کف دست تان را روی سطح صافی مانند میز قرار دهید.
  • حال یکی از انگشتان تان را به آرامی بلند کرده و سپس آن را پایین بیاورید.
  • این تمرین را به ترتیب برای سایر انگشتان دست نیز تکرار کرده و حدود ۸ تا ۱۲ بار برای هر کدام از دست ها انجام دهید.

۱. حرکت تقویت نیشگون

با انجام این حرکت ورزشی عضلات انگشتان شما قوی تر شده و باعث می شود تا بتوانید فعالیت هایی مانند چرخاندن کلید در و همچنین باز و بسته کردن درب خوراکی ها راحت تر انجام دهید.

  • برای این تمرین ابتدا یک توپ نرم و اسفنجی را به کمک سر انگشتان تان فشرده کنید.
  • این حالت را حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه نگه داشته و سپس دست تان را باز کنید.
  • شما می توانید این ورزش انگشت را حدود ۱۰ تا ۱۵ بار برای هر کدام از دست های تان تکرار کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت خرید فالوور اینستاگرام بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

دکمه بازگشت به بالا