سلامت

۱۰ خوراکی شاداب کننده زندگی

افزایش بازدید در گوگل

تغذیه سالم برای شادابی در زندگی

با توجه به اینکه همه به دنبال پیدا کردن اکسیر جوانی هستند مواد خوراکی بسیاری در رژیم غذایی کمک می ‌کند که زندگی سالم و شادابی داشته باشید، همچنین از طول عمر بیشتری هم برخوردار شوید.

هر چند تا به ‌حال هنوز هیچ ‌کس نتوانسته معجون خالصی را برای اکسیر جوانی کشف کند، اما خوراکی ‌های بسیاری وجود دارد که می‌ تواند به جوان ماندن ما کمک کند. در ادامه مطالب به معرفی ۱۰ خوراکی شاداب کننده زندگی می پردازیم.

💥 بهترین فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی 💥
🔷 نگران زمان نباش، قیمت ها را بررسی کرده و آنلاین خرید کنید 🔷

تغذیه سالم,شادابی در زندگی,تغذیه سالم

۱۰. مصرف دانه آجیل

آجیل ‌ها از جمله مواد خوراکی هستند که از چربی ‌های غیر اشباع برخوردار هستند و مصرف آن‌ ها می‌ تواند چربی ‌های چند اشباعی را در بدن کاهش دهد. از طرفی بر روی میزان چربی خون هم تأثیر می‌ گذارد، بنابراین با مصرف آجیل چربی ها به‌ هیچ‌ وجه در دیواره رگ‌ های شما رسوب نمی‌ کنند و هیچگاه سکته‌ قلبی بروز نخواهد داد.

اگر بتوانید چربی‌ های اضافی بدن را از بین ببرید مشکل اضافه وزن هم برطرف خواهد شد. دانه ‌های آجیل منبع مناسبی از پروتئین های گیاهی می‌ باشند و از ویتامین E، ویتامین A ، کلسیم، فسفر، روی، فولاد و مس هم برخوردار هستند، بنابراین مصرف آن‌ ها بدن شما را سراسر سرشار از انرژی می کند که برای حفظ جوانی بسیار مفید هستند.

در نهایت به این نکته دقت داشته باشید که نباید در مصرف آن‌ ها زیاده‌ روی کنید، چرا که از میزان کالری بسیار بالایی برخوردار هستند، به‌ عنوان مثال می‌ توانید در طول روز ۲۸ عدد بادام ‌زمینی یا ۷ عدد فندق را استفاده کنید.

۹. لوبیای قهوه ای

خوردن لوبیای قهوه‌ ای یا لوبیای سویا یکی از مهم‌ ترین خوراکی‌ ها برای خانم ها بشمار می ‌رود، چرا مه منبع غنی از پروتئین است و برای غذاهای مختلف می‌ اوانید آن را بکار ببرید.

کره  سویا و شیر سویا از دیگر مواد مغذی معجزه‌ گری هستند که میزان کلسترول خون را کاهش می ‌دهند، بنابراین تضمین ‌کننده سلامتی قلب شما است، البته دقت داشته باشید که مصرف روزانه ۲۵ گرم سویا برای بدن شما کفایت می‌ کند.

تغذیه سالم,شادابی در زندگی,تغذیه سالم

۸. مصرف خوراکی بنفش

خوراکی ‌های بنفش مانند گیلاس، توت ‌فرنگی، انگور سیاه و انگور آلوی سیاه منبعی قوی از آنتی اکسیدان ها می ‌باشند و گزینه مناسبی برای داشتن تغذیه سالم هستند که از ابتلا به سرطان‌ های رایج زنان مثل سینه و گردنه رحم جلوگیری می کنند.

از طرفی مصرف خوراکی های بنفش باعث می‌ شود که چربی در دیواره رگ‌ های شما رسوب نکند، بنابراین بروز سکته قلبی کاهش پیدا می‌ کند. بهتر است در طول روز حدود ۲ فنجان آب میوه طبیعی از خوراکی ‌های بنفش را مصرف کنید.

۷. استفاده از غلات

خوردن غلات با پوست می ‌تواند ویتامین C بدن را تأمین کند و مشکلات گوارشی را هم از بین ببرد. مصرف غلات در دوران یائسگی برای خانم‌ ها تاثیرات بسیار زیادی را به همراه دارد و خطر ابتلا به بیماری‌ های گوارشی مثل سرطان کولون را کاهش می ‌دهد، بنابراین مصرف برنج قهوه‌ ای، نان جو، نان سبوس دار، جو و .‌‌.. در طول روز برای سلامت بدن بسیار مناسب می‌ باشد.

تغذیه سالم,شادابی در زندگی,تغذیه سالم

۶. لیموترش

لیموترش منبع غنی از ویتامین C است که برای خانم ‌ها بسیار مهم می‌ باشد و مصرف آن خطر ابتلا به سرطان را هم کاهش می‌ دهد، علاوه‌ بر این ویتامین C به عنوان خوراکی های شاداب کننده پوست هم معرفی می‌ شود که حتی به ‌عنوان ماسک خانگی هم می ‌توان از آن برای رفع خستگی پوست استفاده کرد.

لازم به ذکر است که بگوییم مواد خوراکی که از ویتامین C برخوردار هستند باعث می ‌شوند چربی در دیواره رگ رسوب نکند و برای افرادی که اضافه وزن دارند یا در دوره یائسگی هستند بسیار مناسب می‌ باشد.

۵. مصرف فولات

فولات که یکی از خوراکی های شاداب کننده است برای خانم‌ هایی که از مشکلات کم‌ خونی در دوره بلوغ و بعد از بارداری برخوردار هستند بسیار مناسب می ‌باشد، در واقع با توجه به این‌ که اسید فولیک یکی از نیازهای ضروری خانم‌ ها است مصرف فولات در طول روز که در پرتغال و انواع لوبیا وجود دارد بسیار ضروری هستند.

کلسیم از مهم‌ ترین املاح مورد نیاز برای بدن خانم ها بشمار می ‌رود، چرا که خانم‌ ها بعد از شروع دوران یائسگی در معرض پوکی استخوان قرار می‌ گیرند، بنابراین مصرف کلسیم در طول روز با ورزش می‌ تواند استحکام استخوان ‌ها را بالا ببرد.

تغذیه سالم,شادابی در زندگی,تغذیه سالم

۴. خوردن برگ های تیره

برگ‌ های تیره ‌رنگ منبع غنی از فیبر هستند که مصرف آن‌ ها باعث کنترل وزن و کاهش وزن خواهد شد، چرا که با خوردن این برگ ‌ها احساس سیری در افراد ایجاد می سود، بنابراین به مقدار غذای کمتری نیاز دارند.

از طرفی باید بگوییم که املاح و ویتامین بسیار زیادی در این خوراکی‌ ها وجود دارد که باید در طول روز ۳ وعده از آن‌ ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۳. مصرف آهن

بدن خانم ها چند برابر بیشتر از مردان به آهن نیاز دارد، چرا که بعد از عادت ماهانه یا بارداری مقدار بسیار زیادی آهن از بدن خارج خواهد شد و کمبود آهن هم در نتیجه کم ‌خونی را ایجاد می ‌کند که این مسئله عوارضی را هم به‌ دنبال دارد.

توجه به این‌ که خانم ‌ها در طول روز به حدود ۱۲ تا ۱۵ میلی‌ گرم آهن نیاز دارند برای داشتن تغذیه سالم باید به استفاده از برگه زردآلو، آلو، پسته، جگر و گوشت قرمز بپردازند.

تغذیه سالم,شادابی در زندگی,تغذیه سالم

۲. نوشیدن آب

آب یکی از بهترین نوشیدنی‌ هایی است که می ‌تواند عملکرد دستگاه‌ های بدن را بهبود ببخشد، چرا که تمامی فعالیت متابولیکی که در بدن انجام می‌ شود در محیط آبی انجام می ‌گیرد.

از طرفی می‌ توان گفت که مصرف آب به هضم غذا هم کمک می ‌کند و پوست لطافت و شادابی بیشتری را بدست می‌ آورد، بنابراین توصیه می ‌شود که برای حفظ جوانی در طول روز ۸ لیوان آب بخورید یا این‌ که از میوه‌ های آبدار استفاده کنید.

۱. کلسیم را فراموش نکنید

کلسیم یکی از مهم‌ترین املاح مورد نیاز زنان است. به این دلیل که زنان همواره در معرض خطر پوکی استخوان بویژه پس از شروع دوره یائسگی قرار دارند. مصرف موادغذایی حاوی کلسیم همراه با ورزش روزانه، اسکلت استخوانی را در برابر پوکی استخوان مصون می‌کند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا