سلامت

10 درمان طبیعی آفتاب سوختگی پوست بدن و صورت

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی پوست

اشعه های آفتاب در کنار تمام خواصی که به زمین و انسان ها می رسانند، می توانند بسیار مضر و آسیب زننده نیز باشند.

اگر در ساعات طولانی بدن در برابر نور خورشید قرار بگیرد، به راحتی دچار صدمات کوچک و بزرگی می شود که ممکن است تا مدت ها آثارش را بر پوست باقی بگذارد.

💥 بهترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی 💥
🔷 نگران زمان نباش، قیمت ها را بررسی کرده و آنلاین خرید کنید 🔷

چگونه می توان از پوست صورت و بدن در مقابل اشعه های سوزان درخشان ترین عنصر جهان محافظت نمود؟ اگر به آفتاب سوختگی دچار شدیم چه راهکارهایی برای بهبود استفاده کنیم؟ اگر به دنبال آشنایی با ترفندهای درمان آفتاب سوختگی با مواد طبیعی هستید حتما با بست فارسی تا پایان این مطلب همراه باشید.

درمان آفتاب سوختگی,درمان آفتاب سوختگی با مواد طبیعی,درمان آفتاب سوختگی پوست

۱۰. استفاده از مرطوب کننده ها

فرقی نمی کند که پوستی خشک داشته باشید یا چرب، در هر صورت باید پس از شستشو یا استحمام از انواع مرطوب کننده ها برای لطافت و نرمی بافت پوست بدن بهره بگیرید چرا که این روش می تواند بهترین درمان طبیعی آفتاب سوختگی باشد.

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید حتما هر روز بدن را با هر نوع کرم و لوسیون متناسب با پوستتان چرب کرده تا شما را در مقابل اشعه های پرخطر آفتاب ایمن سازد.

۹. استفاده از مواد غذایی راهکاری ساده و بدون هزینه

شاید برای تان جالب باشد بدانید در میان مواد خوراکی اقلامی وجود دارند که برای درمان آفتاب سوختگی با مواد طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از این غذاها مانند شیر، نشاسته، چای کیسه ای، کاهو و ماست به راحتی قادرند شما را از التهابات و دردهای آزاردهنده ناشی از اشعه های سوزان خورشید رهایی ببخشند.

تابش آفتاب عوارض متفاوتی همچون سوزش و التهاب پلک، سوختگی گونه، سرخی و سوزش پشت گردن و بخش های دیگر را به همراه بیاورد، که به طور مثال با قرار دادن یک چای کیسه ای خیس خورده بر هر کدام از این قسمت ها به سرعت از درد خلاص خواهید گردید.

درمان آفتاب سوختگی پوست دست,درمان طبیعی آفتاب سوختگی,درمان گیاهی آفتاب سوختگی پوست

۸. استفاده از کمپرس یخ

کمپرس یخ نیز یکی دیگر از بهترین روش های درمان آفتاب سوختگی پوست دست به شمار می رود که از گذشته تا به حال مورد استفاده قرار می گیرد.

اما فراموش نکنید هرگز یخ را به صورت مستقیم بر پوست یا نواحی آسیب دیده نگذارید. برای این کار بهتر است مقداری یخ را در ظرف آب ریخته و با پارچه تمیز و مرطوب پوست را خنک سازید.

۷. تاول ها را دستکاری نکنید

برخی افراد که پوست های بسیار حساس تری دارند و یا بسته به میزان قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، ممکن است پوستشان دچار تاول های دردناکی شود. در این مواقع هرگز تاول ها را دستکاری نکرده و سعی در ترکاندن آن ها نداشته باشید.

ایجاد زخم پس از ترکیدن تاول ها می تواند به راحتی عفونت های بدتری را برای شما ایجاد نماید. با استفاده از کمپرس یخ یا مالیدن پمادهای سوختگی بگذارید بخش های مورد آسیب به مرور خوب گردند.

درمان آفتاب سوختگی,درمان آفتاب سوختگی با مواد طبیعی,درمان آفتاب سوختگی پوست

۶. نوشیدن آب و خوردن میوه را فراموش نکنید

اشخاصی که پوستی خشک دارند خیلی بیشتر از سایر انسان ها به آفتاب سوختگی های شدیدتر مبتلا شده و مدام از این آسیب رنج می برند.

نوشیدن آب فراوان و خوردن میوه های خنک بدون شک یکی از بهترین راه های درمان آفتاب سوختگی به شمار می رود.

زمانی که پوست آب و ویتامین کافی دریافت نماید، تا ۷۰ درصد مقاومت بالاتری به اشعه های سوزان خورشید نشان داده و بدن و پوست را در برابر تابش ها ایمن خواهد ساخت.

۵. از محصولات مخصوص پوست های آسیب دیده بهره بگیرید

اگر در شرایطی قرار گرفتید که به آفتاب سوختگی مبتلا شدید، حتما به اولین داروخانه مراجعه کرده و از انواع محصولات متناسب با این نوع آسیب دیدگی بهره ببرید.

پمادها، لوسیون یا مرطوب کننده های زیادی برای رهایی از سوزش و درد سوختگی تولید و در اختیار مردم می باشد، که با قدرت اثربخشی بالا خواهد توانست شما را به آرامش برساند.

درمان آفتاب سوختگی,درمان آفتاب سوختگی با مواد طبیعی,درمان آفتاب سوختگی پوست

۴. معجزه آلوئه ورا را دست کم نگیرید

از دیگر راه های موثر در درمان طبیعی آفتاب سوختگی، استفاده از ژل طبیعی آلوئه ورا می باشد، که به عنوان بدون عارضه ترین داروها می تواند پوستی شاداب و لطیف را برای شما به ارمغان بیاورد.

این گیاه به نام معجزه جوانی مشهور بوده و به سرعت قادر است تمام بافت های آسیب دیده را مورد ترمیم و بازسازی قرار دهد. ژلی که در شاخه های آلوئه ورا وجود دارد، را بر تمام پوست بدن و صورت خود بمالید و به راحتی در ساحل زیبا یا پارک قدم بزنید.

۳. استفاده از کرم های ضد آفتاب

همه ما به خوبی می دانیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس فراموش نکنید اگر قرار بود مدت زیادی در معرض تابش نور خورشید بایستید، حتما نواحی بدن را که در معرض اشعه ها هستند، با کرم های استاندارد ضد آفتاب پوشش دهید.

قبل از خرید کرم حتما از نوع پوست و میزان خشکی یا چرب بودنش اطلاعات درستی را در اختیار فروشنده بگذارید و بهترین نوع لوسیون را خریداری نمایید.

درمان آفتاب سوختگی,درمان آفتاب سوختگی با مواد طبیعی,درمان آفتاب سوختگی پوست

۲. استفاده از نارون کوهی

گیاه ناورن کوهی از گذشته های بسیار دور به عنوان ترفندی در درمان آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه نیز شرکت های سازنده لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی از آن در تولید انواع ضد آفتاب، پماد سوختگی و لوسیون های مناسب پوست های حساس بهره می گیرند.

اگر به نارون کوهی دسترسی دارید، کافی است کمی از آن را جوشانده و بگذارید خوب خنک شود، سپس پارچه ای تمیز را به عصاره آغشته کرده و بر قسمت های آسیب دیده بمالید و اثربخشی فوق العاده اش را ببینید.

۱. دوش آب ولرم بگیرید

از دیگر راهکارهای مفید، ساده و طبیعی در درمان آفتاب سوختگی پوست می توان به دوش آب ولرم اشاره نمود. زمانی که بدن خسته است و پوست بر اثر تابش خورشید مورد آسیب قرار گرفته، وان حمام را با آب ولرم پر کرده و به مدت چند دقیقه در آن دراز بکشید.

فراموش نکنید هرگز با لیف یا شوینده هایی مثل صابون های معمولی نواحی سوخته را نسابید. بهترین گزینه ها در چنین مواقعی ماساژ بدن با لوسیون یا روغن بابونه می باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا