سلامت

10 توصیه آرایشی برای پوست های چرب

افزایش بازدید در گوگل

توصیه های آرایش برای پوست چرب

پاکسازی پوست و لایه برداری برای تمامی پوست ها توصیه می‌ شود، اما اگر از پوست چربی برخوردار هستید بهتر است لایه‌ برداری را به‌ نحوی انجام دهید که چربی های اضافی پوست شما را از بین ببرد، البته دقت داشته باشید که این لایه‌ برداری به‌ قدری عمیق نباشد که نتیجه عکس داشته باشد.

از طرفی قبل‌ از آرایش بهتر است از اسکراب های مناسب استفاده کنید تا میکاپ مدت‌ زمان بیشتری بر روی پوست شما بماند. در ادامه‌ مطالب قصد داریم شما را با ۱۰ توصیه آرایشی برای پوست چرب آشنا کنیم.

💥 فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی 💥
🔷 نگران زمان نباش، قیمت ها را بررسی کرده و آنلاین خرید کنید 🔷

توصیه های آرایش برای پوست چرب,توصیه های ارایشی,توصیه های آرایش برای پوست چرب

۱. هر فردی در طول روز باید از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کند و افرادی هم که دارای پوست چربی هستند باید ضد آفتاب های بدون چربی را استفاده کنند، اما دقت داشته باشید که بعد از استفاده از ضد آفتاب یک دستمال کاغذی را بر روی صورت خود قرار دهید و به کمک انگشتان دست آن را کمی بر روی صورت فشار دهید تا چربی های اضافه گرفته شوند‌.

۲. قبل از اینکه میکاپ خود را شروع کنید حتما باید پوستتان را با ژل‌ های مخصوص پاک کننده پوست چرب بشویید و بعد از شستشو دادن صورت آرایش خود را انجام دهید.

توصیه های آرایش برای پوست چرب,توصیه های ارایشی,توصیه های آرایش برای پوست چرب

۳. یکی از توصیه‌ های آرایشی برای پوست چرب استفاده از تونر مخصوص می‌ باشد به این صورت که باید با کمک مقداری پنبه پاکسازی را به خوبی انجام دهید. زمانی ‌که پنبه را به تونر آغشته کرده اید باید آن را روی صورت خود بکشید و ۵ دقیقه اجازه دهید که بر روی صورت شما بماند بعد از آن برای انجام میکاپ خود اقدامات دیگر را انجام دهید.

۴. بعد از این‌ که عملیات پاکسازی صورت را انجام دادید بهتر است یک نرم‌ کننده مخصوص پوست چرب را مورد استفاده قرار دهید و آن را بر روی صورت خود ماساژ دهید تا به ‌درستی جذب شود.

توصیه های آرایش برای پوست چرب,توصیه های ارایشی,توصیه های آرایش برای پوست چرب

۵. سعی کنید محصولات آرایشی را که برای میکاپ خود بکار برده اید از فرمول های مناسبی برای پوست‌ های چرب برخوردار باشند.

۶. سعی کنید به‌ جای کرم پودر از کانسیلرهای مناسبی استفاده کنیم، چرا که کانسیلر از چربی کمتری برخوردار است و تا حد امکان از پودر فیکس و پنکیک استفاده نکنید.

توصیه های آرایش برای پوست چرب,توصیه های ارایشی,توصیه های آرایش برای پوست چرب

۷. قبل ‌از انجام میکاپ باید کرم‌ های مخصوص زیر سازی را مورد استفاده قرار دهید، به‌ خصوص نواحی چرب صورت که به نقطه T معروف است و شامل پیشانی چانه و بینی می‌ شود را باید با کرم‌ هایی که مناسب پوست چرب هستند پوشش داد، چرا که زیر سازی آرایش و عمر آن را بیشتر می‌ کند و از برق انداختن صورت جلوگیری خواهد کرد.

۸. حتی اگر آرایش خود را کاملا مات انجام دهید بعد از گذشت مدت زمانی پوست شما حالت براقی به خود می ‌گیرد، بنابراین بهتر است دستمال های چربی گیر را به ‌همراه داشته باشید و از آن برای گرفتن چربی اضافه پوست استفاده کنید ، به این صورت که آن را بر روی نقاط چرب صورت بگذارید و به‌ آرامی بر روی صورت خود فشار دهید تا چربی های اضافه را بگیرید.

توصیه های آرایش برای پوست چرب,توصیه های ارایشی,توصیه های آرایش برای پوست چرب

۹. شستن آرایش قبل‌ از خواب از دیگر توصیه ‌های آرایشی است که به مراحل پاکسازی کمک زیادی نی کند، اما دقت داشته باشید که اگر با گذشت زمان پوست شما چرب تر شد بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید تا راهکارهای مناسب ‌تری را ارائه دهد.

۱۰. استفاده بیش‌ از حد از اسکراب می‌ تواند پوست شما را تحریک کند و غدد چربی شما نسبت‌ به گذشته فعال ‌تر می شود و ممکن است جوش ‌های بزرگی روی صورت شما پدیدار شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا