سلامت

۱۰ خاصیت شیر و زردچوبه

افزایش بازدید در گوگل

خاصیت شیر و زردچوبه چیست؟

زردچوبه و شیر از مواد خوراکی هستند که مزایای زیادی دارند و برای سلامتی مفید می باشند. از خواص شیر و زردچوبه می توان به بهبود بیماری‌ های تنفسی، پیشگیری از سرطان، بهبود التهاب، بهبود سرماخوردگی، تسکین درد، سلامت پوست و … را نام برد.

شیر و زردچوبه به‌ عنوان یکی از نوشیدنی های سنتی هندی معرفی می‌ شود که باید آن را قبل‌ از خواب مصرف کنید. در واقع این نوشیدنی دارای مزایای بی‌ شماری است که می‌ تواند بر روی پوست تاثیرات خیلی خوبی را برجای بگذارد و به‌ عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می ‌کند.

برای این‌ که اطلاعات مناسبی در مورد مصرف شیر و زردچوبه در اختیار داشته باشید در ادامه مطالب ۱۰ خاصیت شیر و زردچوبه را برای شما بیان می ‌کنیم.

خاصیت شیر و زردچوبه,خاصیت شیر و زردچوبه و عسل,خاصیت شیر و زردچوبه چیست

۱۰. ضد التهاب بودن شیر و زردچوبه

همان‌ طور که متوجه هستید شیر و زردچوبه از خواص بی‌ شماری برخوردار است که یکی از آن ‌ها ضد التهاب بودن می ‌باشد. به عنوان مثال اگر دچار آرتروز شدید یا زخم معده دارید می ‌توانید برای بهبود آن از مخلوط شیر و زردچوبه استفاده کنید، همچنین در طب سنتی از آن به‌ عنوان آسپرین یاد می ‌شود که می ‌تواند سردردها و تورم را درمان کند.

۹. بهبود بیماری‌ های تنفسی با شیر و زردچوبه

بسیاری از افراد ممکن است با بیماری‌ های تنفسی مواجه باشند و با توجه به این‌ که شیر و زردچوبه خاصیت ضدمیکروبی دارد می‌ تواند با عفونت های ویروسی و باکتریایی مبارزه کند، بنابراین از فواید شیر و زردچوبه می ‌توان بهبود بیماری ‌های دستگاه تنفسی را نام برد، چرا که گرفتگی ریه و سینوس ‌ها را درمان می ‌کند.

خواص شیر و زردچوبه,خاصیت شیر و زردچوبه,خاصیت شیر و زردچوبه و عسل

۸. ضد سرطان بودن شیر و زردچوبه

با توجه به این‌ که شیر با زردچوبه خام درست می‌ شود، می‌ تواند از به وجود آمدن سرطان سینه، پوست، ریه، پروستات و روده جلوگیری کند همچنین مانع از آسیب دیدن DNA می ‌شود و اثرات جانبی شیمی درمانی را هم کاهش خواهد داد.

۷. شیر و زردچوبه برای مفاصل

آرتروز یکی از مشکلاتی است که گریبان ‌گیر تمامی افراد می ‌شود و تورمی که به‌ علت آرتریت ایجاد می ‌شود با شیر و زردچوبه درمان خواهد شد، همچنین به انعطاف ‌پذیری بهتر مفاصل و عضله ها کمک زیادی می‌ کند.

خاصیت شیر و زردچوبه,خاصیت شیر و زردچوبه و عسل,خاصیت شیر و زردچوبه چیست

۶. شیر و زردچوبه پادشاه زیبایی

طبق اطلاعاتی که وجود دارد می ‌توان گفت در زمان‌ های گذشته زنان اشرافی چون کلئوپاترا برای ‌اینکه پوست نرم و صافی داشته باشند با شیر و زردچوبه حمام می ‌کردند. اگر شما هم می‌ خواهید پوست نرم و درخشان داشته باشید بهتر است از نوشیدنی شیر و زردچوبه استفاده کنید، همچنین با توجه به خواص شیر و زردچوبه برای پوست می توانید مقداری از ترکیب آن را بر روی نواحی قرمز پوست قرار دهید تا لکه‌ های آن کاهش پیدا کند.

۵. بهبود درد قاعدگی با شیر و زردچوبه

شیر و زردچوبه از نوشیدنی هایی به شمار می ‌رود که خاصیت ضد اسپاسم دارد و می ‌تواند به بهبود درد قاعدگی کمک کند، همچنین خانم ‌های باردار برای این ‌که بارداری راحتی داشته باشند می توانند از ترکیب شیر و زردچوبه استفاده کنند و برای بهبود شیردهی و کوچک شدن تخمدان ها می ‌توان از شیر و زردچوبه استفاده کنند.

خاصیت شیر و زردچوبه,خاصیت شیر و زردچوبه و عسل,خاصیت شیر و زردچوبه چیست

۴. سم زدایی بدن با شیر و زردچوبه

بدن گاهی اوقات سم هایی را تولید می‌ کند که خون قادر به تصفیه کردن آن ‌ها نیست، بنابراین شما می ‌توانید با استفاده از شیر و زردچوبه بدن خود را سم زدایی کنید و خون را تصفیه نمایید که بر روی بهبود عملکرد کبد تاثیر مستقیم می‌ گذارد.

۳. تسکین درد با شیر و زردچوبه

شیر و زردچوبه از خواص طلایی برخوردار هستند که یکی از آن‌ ها تسکین درد و درد بدن می ‌باشد، بنابراین اگر شما هم با درد پشت همراه هستید می ‌توانید با استفاده از شیر و زردچوبه درد حاصل از ستون فقرات و مفاصل خود را کاهش دهید.

خاصیت شیر و زردچوبه,خاصیت شیر و زردچوبه و عسل,خاصیت شیر و زردچوبه چیست

۲. درمان سرماخوردگی و سرفه با شیر و زردچوبه

از بین خواص شیر زردچوبه در طب سنتی می توان ضد ویروسی و آنتی باکتریال آن را نام برد به همین علت می‌ توانید برای بهبود سرماخوردگی و رفع سرفه های خود از شیر و زردچوبه استفاده کنید.

لازم به ذکر است که بگوییم این نوشیدنی می‌ تواند سریعا گلودرد و سرفه را تسکین دهد حتی با استفاده از نوشیدن روزانه شیر و زردچوبه می ‌توانید بدترین سرماخوردگی ‌ها را هم شکست دهید.

۱. بهبود دستگاه گوارش با شیر و زردچوبه

ترکیب  و زردچوبه به‌ عنوان یک ضدعفونی کننده قوی معرفی می ‌شود که می ‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک زیادی کند. از طرفی زخم معده و کولیک را هم درمان می ‌کند، بنابراین بهتر است برای هضم بهتر غذا و پیشگیری از ایجاد بیماری ‌هایی چون سوء هاضمه و زخم معده از شیر و زردچوبه استفاده کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا