سلامت

10 حقیقت تکان دهنده در مورد آلودگی

افزایش بازدید در گوگل

حقایقی درباره آلودگی هوا که باید بدانید

آلودگی در واقع به همان آلاینده هایی گفته می شود که ورود شان به محیط می تواند باعث مشکلات بسیار زیادی شود. آلودگی ها انواع مختلفی دارند و می توانند به صورت مواد شیمیایی و یا حتی به شکل صدا، نور و گرما هم به محیط اطراف وارد شوند و آن را دچار اختلال کنند.

آلودگی و مشکلات حاصل از آن همواره در زندگی انسان ها وجود داشته است و اصلا چیز جدیدی نیست و از همان زمان که آتش کشف شد، شروع به تحت تاثیر قرار دادن محیط اطراف مان کرد.

حتی بررسی های متعددی نشان می دهد که سقف محل زندگی انسان های اولیه، یعنی غارها، در برخی از موارد با دود حاصل از آتش پوشیده و سیاه شده است و این نشان می دهد که انسان از همان ابتدا با آلاینده های مختلفی دست و پنجه نرم می کرده است.

💥🩺 بهترین سایت های مقالات پزشکی ایران 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

این مشکل امروزه شکل جدی تری به خودش گرفته و تمامی کشورها را تهدید کرده است. از همین رو تلاش برای رفع این مشکل، بخش بزرگی از زندگی انسان ها را تشکیل داده است.

اگر شما هم کنجکاوید تا اطلاعات تان را در این زمینه قوی تر کنید پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ حقیقت تکان دهنده در مورد آلودگی آشنا کنیم.

آلودگی هوا,حقایقی درباره آلودگی هوا,کاهش آلودگی هوا

۱۰. زابل آلوده ترین شهر دنیاست!

شاید برای تان عجیب باشد که این را به شما بگوییم، اما در سال ۲۰۱۶ سازمان بهداشت جهانی گزارش هایی را منتشر کرد که در آن ها زابل به علت طوفان های شن در فصل تابستان ، با عنوان آلوده ترین شهر جهان معرفی شده است.

۹. استفاده از خودرو برای کاهش آلودگی!

همه ما می دانیم که امروزه یکی از اصلی ترین دلایل آلودگی شهرها مربوط به خودروها و آلاینده های ناشی از آن هاست اما جالب است بدانید که در گذشته کاملا داستان فرق می کرده است.

در اوایل قرن بیستم، یعنی زمانی که بیشتر از حیواناتی مانند اسب ها برای حمل و نقل استفاده می شد، به علت آلودگی های ناشی از فضولات آن ها مردم تصمیم گرفتند که به جای آن ها از خودروها استفاده کنند و باور داشتند که ماشین ها جایگزینی سبز برای حیوانات و فضولات ناشی از آن ها محسوب می شود!

هر چند که این ایده اکنون کاملا منسوخ شده، و حتی عجیب به نظر می رسد اما کاملا حقیقت دارد و زمانی طرز تفکر مردم به این شکل بوده است!

آلودگی هوا,حقایقی درباره آلودگی هوا,کاهش آلودگی هوا

۸. مه دود لندن و مرگ های ناشی از آن

یکی از اتفاقات بسیار بزرگ و ناراحت کننده که به دلیل آلاینده های موجود در هوا ایجاد شده است، مربوط به “مه دود بزرگ لندن” یا ”Great Smog” در سال ۱۹۵۲ می شود.

در طی این اتفاق، وجود دودهای ناشی از مصرف بالای زغال سنگ و پایین آمدن همزمان دمای هوا باعث شد تا مه دود غلیظی در این شهر ایجاد شود و چند روز نیز به همان شکل باقی بماند.

در نتیجه این مشکل و تنها در طول چهار روز، ۴ تا ۱۲ هزار از مردم این شهر جان شان را به علت آلودگی از دست دادند و تراژدی غم انگیزی را رقم زدند که تا کنون نیز از ذهن ها پاک نشده است.

۷. آمریکایی ها و زباله های پلاستیکی

متاسفانه یکی از حقایق تکان دهنده ای که در مورد آمریکایی ها وجود دارد این است که آن ها در زمینه مصرف بطری های پلاستیکی آمار بالایی دارند و در هر ساعت چیزی در حدود ۲.۵ میلیون بطری توسط آن ها دور ریخته می شود.

قسمت ناراحت کنده ماجرا زمانی مشخص می شود که بدانید هر کدام از این بطری ها به بیش از ۵۰۰ سال زمان احتیاج دارند تا تجزیه شوند و این اتفاق آسیب بسیار بزرگی به محیط اطراف ما و کره زمین وارد خواهد کرد.

آلودگی هوا,حقایقی درباره آلودگی هوا,کاهش آلودگی هوا

۶. زباله های الکترونیکی

جالب است بدانید که سهم زیادی از زباله های جهان مربوط به دور ریختنی های الکترونیکی می شود که تنها در سال ۲۰۱۲ چیزی در حدود ۴۹ میلیون تن زباله را شامل می شده است.

شاید فکر کنید که این دسته بی خطرتر از زباله های پلاستیکی هستند اما باید بدانید که زباله های الکترونیکی در ترکیبات شان دارای مواد بسیار خطرناکی مانند جیوه، کادمیم و سرب هستند که می توانند برای موجوات و محیط مضر باشند.

۵. آب های آلوده و مرگ کودکان

آب ها و منابع آبی، یکی از مهم ترین نیازهای ضروری بشر به شمار می روند که در صورت آلودگی می توانند اثرات مخرب و جبران ناپذیری به جای بگذارند.

حقیقت تلخی که باید در این باره بدانید این است که افراد بسیاری در جهان هستند که به منابع آبی تمیز و قابل نوشیدن دسترسی ندارند و همین امر باعث شده است که در هر ۸ ثانیه، یک کودک جانش را از دست بدهد.

آلودگی هوا,حقایقی درباره آلودگی هوا,کاهش آلودگی هوا

۴. آلودگی ناشی از چین

جالب است بدانید که چین یکی از شلوغ ترین کشورهای دنیاست که با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند و این مشکل به قدری بزرگ است که حتی به کالیفرنیا هم سرایت کرده و حدود یک سوم از آلودگی هوای کالیفرنیا را نیز سبب شده است.

۳. آلودگی های نفتی

همه ما می دانیم که آلودگی آب ها یکی از رایج ترین و در عین حال خطرناک ترین مشکلات بشری به شمار می رود و مشکل آن جاست که بدانید به هنگام جا به جایی نفت کش ها و انتقال هر یک میلیون تن نفت در اقیانوس، چیزی در حدود ۱ تن از آن وارد آب می شود!

آلودگی هوا,حقایقی درباره آلودگی هوا,کاهش آلودگی هوا

۲. تولید زباله در آمریکا

یکی دیگر از حقایق تلخ در مورد آلودگی، بازهم به کشور آمریکا مربوط می شود. طبق آمارها با اینکه این کشور چندان هم پر جمعیت نیست و تنها ۵ درصد از جامعه جهانی را تشکیل می دهد، حدود ۳۰ درصد از زباله های کل جهان را تولید می کند!

این رقم برای یک کشور مقدار زیادی محسوب می شود که بهتر است برای آن راه چاره ای پیدا کنند.

۱. آلودگی اقیانوس ها

اگرچه که اقیانوس ها یکی از مهم ترین منابع آبی هستند و می توانند تاثیرات جوی مهمی داشته باشند، اما پیش از هر چیز باید توجه کنیم که خانه بسیاری از موجودات دیگر نیز هستند که آلودگی آب می تواند باعث نابودی آن ها شود.

یکی از حقیقت های تکان دهنده که در این مورد وجود دارد این است که در هر سال حدود ۶ میلیون تن زباله، که بیشتر آن ها از جنس پلاستیک هستند وارد آب اقیانوس ها می شود که میزان خطرناکی است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا