سلامت

۱۰ راه تغذیه‌ برای کاهش کلسترول خون

افزایش بازدید در گوگل

راه های کاهش کلسترول خون

تغذیه مناسب برای کاهش کلسترول خون باعث می‌ شود که شما بتوانید از ایجاد بیماری ‌های قلبی و عروقی جلوگیری کنید، در واقع اگر شما بتوانید هر روز به استفاده از آب پرتغال، روغن زیتون، دارچین همراه با قهوه و … بپردازید به راحتی کلسترول بد خون را کاهش خواهید داد.

هر فردی ممکن است در طول زندگی خود شنیده باشد که یکی از اصلی‌ ترین دلایل مرگ ‌و میر انسان ‌ها بیماری‌ های قلبی است. در واقع قلب یکی از حیاتی‌ ترین اعضای بدن به شمار می رود که باید همواره از آن مراقبت کنید.

💥🩺 برترین سایت های پزشکی ایران 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

متخصصان بررسی‌ های بسیاری را انجام داده ان  که او با مصرف مواد غذایی مناسب و ورزش می توان خطر مرگ ‌و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی را کاهش داد. در ادامه‌ مطالب قصد داریم ۱۰ راهکار مناسب برای کاهش کلسترول خون را برای شما بیان کنیم تا از ایجاد بیماری ‌های قلبی عروقی جلوگیری کنید.

راه های کاهش کلسترول خون,راهکار کاهش کلسترول خون,نحوه کاهش کلسترول خون

۱۰. استفاده از روغن زیتون

تحقیقات بسیاری انجام‌ شده که نشان می‌ دهد برخورداری از یک رژیم غذایی که چربی‌ های اشباع نشده در آن وجود داشته باشد، می‌ تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و از ایجاد دیابت در بدن جلوگیری کند.

زمانی‌ که به تهیه سالاد می‌ پردازید، می ‌توانید از روغن زیتون برای آن استفاده کنید و حتی سس سالاد را هم با روغن زیتون تهیه کنید.

۹. استفاده از جو

محققان همواره اعلام می‌ کنند که جو یک مواد غذایی دوستدار سلامتی قلب می ‌باشد و حاوی بتاگلوبین است که مصرف آن در طول روز می ‌تواند میزان کلسترول‌ های بد خون را کاهش دهد، فیبرهایی که در جو وجود دارد کلسترول را در معده جذب می کند و اجازه نمی‌ دهد آن‌ها وارد جریان خون شوند.

کاهش کلسترول خون,راه های کاهش کلسترول خون,راهکار کاهش کلسترول خون

۸. استفاده از عسل بجای قند و شکر

طبق تحقیقاتی که انجام ‌شده است می ‌توان گفت که افرادی که از یک نچشیدنی حاوی عسل استفاده می‌ کنند با کاهش کلسترول خون مواجه هستند، بنابراین اگر بتوانید نصفی از ماه را از نوشیدنی‌ های حاوی عسل استفاده کنید میزان کلسترول خوب خون شما افزایش پیدا می ‌کند.

۷. استفاده از میوه و سبزیجات

مصرف میوه و سبزیجات حتی برای افراد سالم هم توصیه می‌ شود، اما اگر دچار کلسترول خون هستید بدون شک با مصرف میوه و سبزیجات می ‌توانید آن را کاهش دهید و از ایجاد بیماری‌ های قلبی جلوگیری کنید.

در واقع سبزیجات و میوه‌ ها از مقدار زیادی فیبرهای حلال برخوردار هستند که اگر روزانه به استفاده از آن ها بپردازید از فواید بی‌ شماری بهره‌مند خواهید شد.

راه های کاهش کلسترول خون,راهکار کاهش کلسترول خون,نحوه کاهش کلسترول خون

۶. استفاده از انواع لوبیا

لوبیا قرمز، لوبیا سبز، لوبیا چشم بلبلی، عدس و دیگر حبوبات از مقدار بسیار زیادی فیبر برخوردار هستند که می ‌توانند به کاهش کلسترول خون کمک زیادی نمایند. در واقع این دانه ‌ها کلسترول بد خون را به خود جذب می‌ کنند و اجازه نمی‌ دهند وارد خون شوند.

۵. استفاده از گریپ فروت

گریپ فروت از مواد مغذی به شمار می‌ رود که سرشار از پکتین است، در واقع این فیبر میزان کلسترول را پایین می‌ آورد؛ اما به این نکته دقت داشته باشید که گریپ فروت ممکن است جذب عده ‌ای از داروها را با اختلال مواجه کند؛ برای جلوگیری از کاهش اثرات دارو باید قبل‌ از این‌ که به استفاده از گریپ فروت بپردازید با پزشکان معالج خود مشورت کنید.

راه های کاهش کلسترول خون,راهکار کاهش کلسترول خون,نحوه کاهش کلسترول خون

۴. استفاده از آب پرتقال

آب پرتقال‌ هایی که خریداری می کنید اگر از استروژن‌ های گیاهی برخوردار باشد به شما کمک می ‌کند که کلسترول خون خود را کاهش دهید، در واقع طبق تحقیقاتی که دانشگاه کالیفرنیا بر روی داوطلبان انجام داده می توان گفت که میزان کلسترول افرادی که از آب پرتقال‌ های دارای استروژن‌ گیاهی استفاده می‌ کنند به میزان ۱۳ درصد کاهش پیدا می‌ کند.

در نتیجه استفاده از آب پرتقال به‌ عنوان روشی برای کاهش کلسترول خون معرفی می‌ شود که سلامتی قلب را به‌ همراه دارد.

۳. استفاده از دارچین هنگام دم کردن قهوه

اگر شما هم از افرادی هستید که قهوه خوردن را در ابتدای کار خود قرار می‌ دهید بهتر است قبل‌ از دم کردن قهوه نصف قاشق چای‌ خوری دارچین به آن اضافه نمایید، چرا که طبق تحقیقاتی که یک پژوهشگر پاکستانی انجام داده باید بگوییم استفاده از نصف قاشق غذاخوری دارچین در روز می ‌تواند ۳۰ درصد کلسترول خون را کاهش دهد.

راه های کاهش کلسترول خون,راهکار کاهش کلسترول خون,نحوه کاهش کلسترول خون

۲. خوردن ساندویچ با نان سبوس دار

مصرف نان سبوس دار و برنج قهوه ای به دلیل داشتن گلوسیدهای پیچیده باعث افزایش کلسترول خوب خون می شود، از طرفی اسیدهای چرب که به سلامت بدن ضرر می رسانند را از بین می برد.

۱. خوردن شش وعده غذایی سبک

افرادی که روزانه شش وعده غذای سبک می خورند باعث کاهش کلسترول خون می شوند، شاید افرادی که وعده های غذایی زیادی دارند میزان پروتئین زیادی دریافت کنند، اما برای رفع این مشکل باید سبزیجات را در وعده های غذایی خود جای دهید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا