سلامت

۱۰ علائم مهم که باید به پزشک مراجعه کنید

افزایش بازدید در گوگل

علائمی که باید با دیدن آنها مراجعه به پزشک لازم است

همان‌ طور که متوجه هستید علائم زیادی در بدن رخ می ‌دهد که کاملا واضح هستند و به ‌راحتی می ‌توان آن‌ ها را برطرف کرد که این علائم ممکن است شامل درد قفسه سینه یا درد شکم و … شود، اما علائم دیگری که زیاد مشخص نیستند باعث می‌ شود که ما به پزشک مراجعه کنیم.

آگاهی از علائمی که می‌ توانند هشدارهای جدی به شما بدهند باعث بهبود کیفیت در زندگی شما خواهد شد، به همین علت در ادامه‌ مطالب ۱۰ مورد از علائم هشداردهنده که باعث می‌ شود به پزشک مراجعه کنیم را برای شما بیان خواهیم کرد.

مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک

۱۰.  احساس تنگی نفس

احساس کم آوردن نفس هنگام نفس کشیدن به غیر از مشکلاتی چون گرفتگی بینی یا ورزش کردن نشان‌ دهنده یک مشکل اساسی در بدن می‌ باشد، بنابراین اگر شما نتوانید به ‌موقع نفس بکشید دچار خس ‌خس هم خواهید شد که در نهایت مجبور به مراجعه به اورژانس خواهید بود.

اگر زمانی‌ که دراز می‌ کشید با تنگی نفس مواجه می ‌شوید باید هرچه سریع‌ تر به بررسی مشکل خود بپردازید، چرا که تنگی نفس ممکن است نشان ‌دهنده بیماری ‌هایی چون آسم، مشکلات قلبی، اضطراب، انسداد عروق ریوی، سینه پهلو و … باشد.

۹. تب مکرر

بسیاری از افراد ممکن است از سیستم ایمنی نرمالی برخوردار باشند و تحت درمان هم نیستند، اما اگر تب آن ها بالای ۳۸ درجه سانتی ‌گراد باشد و به ‌صورت مداوم هم تا یک هفته طول بکشد این مورد را حتما باید به پزشک ارجاع دهد.

از طرفی اگر دچار سرماخوردگی شدید و تب شما بالای ۳۹ درجه بود باید پزشک مشکل شما را بررسی کند. اگر اختلالی در سیستم ایمنی بدن شما به‌ وجود آمده است یا داروی خاصی را مصرف می‌ کنید تب می تواند از علائم هشدار دهنده باشد، بنابراین  پزشک می ‌تواند آگاهی‌ های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

گاهی اوقات فرد دچار تب پایا می ‌شود که نشان‌ دهنده یک عفونت پنهان در بدن وی می ‌باشد که مربوط به دستگاه ادراری یا سل است، در واقع شرایط وخیم ‌تری وجود دارد که باعث به وجود آمدن تب پایا می‌ شود این شرایط شامل تومور غدد لنفاوی می‌ شود اگه تب شما بیشتر از دو هفته طول کشید بهتر است به دکتر مراجعه کرده تا بیماری شما را مورد بررسی قرار دهند.

مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک

۸. کاهش وزن ناگهانی

بسیاری از افراد ممکن است از رژیم‌ های غذایی پیروی کنند و وزن خود را کاهش دهند، اما اگر فردی بدون هیچ دلیلی وزن خود را از دست دهد باید حتما به پزشک مراجعه کند، چرا که کاهش وزن ناگهانی می‌ تواند در طی ماه ۵ درصد از وزن افراد را بگیرد که از علل مختلفی برخوردار است. به‌ عنوان مثال اگر شخصی با پرکاری تیروئید، بیماری کبد، سرطان، افسردگی و اختلال در جذب مواد غذایی همراه باشد با کاهش وزن هم مواجه خواهد بود.

۷. تغییر در روحیه

تغییرات روحیه می‌ تواند مشکلاتی را به وجود آورد که با بررسی آن‌ ها به ‌راحتی قابل درمان هستند. اگر مواردی چون افکار گیج‌ کننده و ناگهانی، عدم هوشیاری کامل، عدم درک مکان، رفتارهای خشونت ‌آمیز، داشتن توهماتی که تجربه نکرده‌ اید و … برای شما رخ داد باید حتما توسط پزشک معالجه شوید. گاهی اوقات تغییراتی که در رفتار و افکار به وجود می ‌آید ممکن است مربوط به ضربه سر، سکته مغزی، قند خون پایین یا عفونت و استفاده از داروهای خاصی باشد.

مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک

۶. احساس سیری زودرس

گاهی اوقات عده ‌ای از افراد هنگام خوردن غذا با احساس سیری زودرس مواجه می ‌شوند و برای مدت زمانی طولانی با حالت تهوع و استفراغ رو به‌ رو هستند که تحت این شرایط باید حتما به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرند، چرا که این عوارض می‌ تواند مربوط به مشکلاتی چون تخمدان، لوزالمعده و معده باشد.

۵. ناتوانی در حرکت، ناتوانی در صحبت کردن و کاهش دید

علائم دیگری که وجود دارد شامل کاهش دید ناگهانی، ناتوانی در صحبت کردن و عدم حرکت به ‌موقع باعث می ‌شود که متوجه علائم مربوط به یک سکته گذرا هستند. علائمی چون تاری دید، از دست دادن بینایی، ناتوانی در حرف زدن، سردرد، سرگیجه، عدم تعادل هنگام ایستادن و … می‌ تواند نشانه ‌هایی از سکته باشد.

مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک

۴. جرقه زدن ناگهانی چشم

گاهی اوقات حس‌ های ناگهانی برای شما ایجاد می‌ شود مه نشان دهنده بیماری خاصی است، به‌ عنوان مثال جرقه زدن نور یا چشمک زدن مشکلاتی را در شبکیه چشم نشان می دهد که برای جلوگیری از ایجاد مشکلات حاد باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

۳. مفصل ملتهب و قرمز

گاهی اوقات عفونت های مفصلی رخ می‌ دهد که ممکن است از آن‌ ها اطلاعی نداشته باشید، اما علائم هشداردهنده‌ ای وجود دارد که می‌ تواند باعث شود شما خیلی زود به این مسائل رسیدگی کنید.به عنوان مثال زمانی‌ که شما با مفصل های متورم و قرمز مواجه می‌ شوید باید متوجه یک عفونت باکتریایی شوید و برای ‌اینکه به قسمت‌ های دیگر بدن منتقل نشود به پزشک مربوطه مراجعه نمایید، چرا که این مورد می‌ تواند علت به وجود آمدن آرتروز یا نقرس شود.

مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک,مراجعه به پزشک

۲. سردردهای شدید

گاهی اوقات با سردردهای ناگهانی و شدیدی مواجه می‌ شوید که اغلب خیلی سریع ایجاد می ‌شوند اگر سردرد شما همراه با گیجی، تشنج، سفتی گردن، تب، ضعف در بینایی، کرخ شدگی، بی ‌حسی و سوزن سوزن شدن همراه باشد ممکن است نشان ‌دهنده بیماری هایی چون خونریزی در مغز، تومور مغزی، مننژیت و … باشد.

۱. تغییر در عادات و مزاج

مشکلاتی چون اسهال شدید و طولانی‌ مدت، یبوست طولانی‌ مدت، مدفوع سیاه‌ رنگ، اسهال خونی، تغییر در عادات و مزاج ممکن است نشان ‌دهنده وجود عفونت باکتریایی در بدن باشد، همچنین نشان‌ دهنده بیماری‌ هایی چون سرطان روده بزرگ و التهاب معده باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا