سلامت

۱۰ عارضه خطرناک دیابت

افزایش بازدید در گوگل

علائم بیماری دیابت

عوارض بیماری دیابت شامل مشکلات کلیه، زخم پا، مشکلات شنوایی، مشکلات بینایی، بیماری قلبی، افسردگی و … می شود.

دیابت به بیماری گفته می ‌شود که با مرض قند خون و شروع خواهد شد. در واقع زمانی‌ که هیچ انسولینی در بدن شما تولید نشود و یا در صورت وجود قابلیت استفاده از آن امکان‌ پذیر نباشد دیابت رخ می ‌دهد، بنابراین باید مواظب باشید که قند خون شما بیشتر از حد طبیعی نباشد.

دیابت از انواع مختلفی برخوردار است که می‌ توانند تأثیر زیادی بر روی بدن بگذارند. در صورت ابتلا حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از عوارض پیش ‌آمده جلوگیری نمایید. به‌ همین علت در ادامه مطالب ۱۰ عوارض بیماری دیابت را برای شما بیان می ‌کنیم.

علائم بیماری دیابت در مردان,عوارض بیماری دیابت,عوارض بیماری دیابت در زنان

۱۰. مشکلات کلیه

دیابت می‌ تواند تاثیر زیادی بر روی کلیه ها داشته باشد و باعث به وجود آمدن بیماری نفروپاتی شود که معمولا در افرادی که قند خون بسیار بالایی دارند رخ می دهد. در واقع افزایش قند در خون می ‌تواند به رگ‌ های خونی کوچک کلیه آسیب وارد کند و در نتیجه کلیه دچار نارسایی می شود که گاهی اوقات کاملا برگشت‌ ناپذیر است و افراد را مجبور به دیالیز می‌ کند.

۹. مشکلات شنوایی

افرادی که به انواع دیابت مبتلا می ‌شوند ممکن است شنوایی خود را از دست بدهند یا ضعف ‌هایی در شنوایی آن‌ ها به وجود آید. این اختلال یکی از شایع ‌ترین عوارض دیابت به شمار می ‌رود که به مویرگ‌ های داخلی مثل رگ‌ های خونی آسیب وارد می ‌کند.

۸. مشکلات بینایی

آسیب به بینایی از دیگر مواردی است که باید حتما به آن توجه زیادی نشان دهید. در واقع بیماری رتینوپاتی مربوط به چشم می‌ شود که می ‌تواند به عروق شبکیه چشم آسیب جدی وارد کند. افزایش سطح قند خون در بدن حتی آب مروارید را هم به ‌همراه دارد.

۷. درد نوروپاتی

بالا رفتن قند خون می‌ تواند به دیواره رگ‌ های خونی آسیب جدی وارد کند با توجه به این‌ که مویرگ ‌ها تغذیه سلول های عصبی بدن را انجام می‌ دهند آسیب به آن‌ ها به‌ منزله آسیب به اعصاب بدن می ‌باشد که می ‌تواند پاها را تحت فشار قرار دهد و عوارضی چون تیر کشیدن، درد، سوزش انگشتان و سوزن سوزن شدن پاها را به‌ همراه دارد. حدود ۲۵ درصد از افرادی که به قند خون بالا مبتلا هستند از دردهای نوروپاتی رنج می‌ برند.

۶. بیماری قلبی

افزایش قند خون می ‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات قلبی و عروقی شود بخصوص بیماری‌ های قلبی که با درد قفسه سینه همراه باشند. سکته های قلبی و سکته ‌های مغزی اکثرا با افزایش قند خون به وجود می‌ آید.

۵. افسردگی

افسردگی از دیگر بیماری هایی است که با دیابت نوع ۲ رخ می ‌دهد. در واقع افرادی که از قند خون بالا رنج می ‌برند خطر ابتلا به افسردگی و آلزایمر در آن ‌ها بسیار زیاد است، بنابراین از عوارض دیابت نوع ۲ همین زوال عقل را می ‌توان نام برد.

۴. کما دیابتی

از خطرناک‌ ترین عوارض دیابت می ‌توان کما دیابتی را نام برد که فرد هوشیاری خود را کاملا از دست می‌ دهد‌. هوشیاری معمولا بعد از کاهش یا افزایش شدید سطح خون رخ می ‌دهد و بسیار خطرناک است که باید سریعا برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید، چرا که در غیر این صورت منجر به مرگ فرد می ‌شود.

۳. زخم پا

یکی از آشناترین عوارضی که هنگام ابتلا به دیابت افراد با آن مواجه می ‌شوند زخم پا است که به‌ دلیل آسیب به اعصاب پای فرد ایجاد می‌ شود. در واقع این موضوع زمانی رخ می‌ دهد که خونرسانی صحیح به پاها انجام نمی‌ شود و می‌ تواند عارضه ای بسیار خطرناک باشد.

تاول‌ هایی که در پای افراد دیابتی ایجاد می ‌شود اگر درمان نشوند می ‌توانند عفونت‌ های بسیار خطرناکی را به‌ همراه داشته باشند به ‌نحوی که حتی گاهی اوقات انگشت یا اندام پای افراد قطع خواهد شد.

با توجه به اینکه زخم پا از عوارض بیماری دیابت است، افراد دیابتی لزوما باید از کفش ‌های با کیفیت و راحتی استفاده کنند تا گردش خون پای آن ‌ها به‌ درستی انجام شود.

۲. بیماری مربوط به دهان و لثه

بیماران دیابتی معمولا با مشکلات زیادی مواجه می ‌شوند و اگر به بهداشت دهان و دندان خود توجه نداشته باشند با بیماری پریودنتال رو به‌ رو می ‌شوند که بسیار شایع می‌ باشد، چرا که افراد دیابتی از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند و با کوچک ‌ترین مشکلی بر روی دهان و لثه آن‌ها زخم ایجاد می ‌شود که به‌ راحتی قابل درمان نیست.

پلاک ‌هایی که در دهان و دندان افراد دیابتی ایجاد می ‌شود می ‌تواند زمینه را برای به وجود آمدن عفونت و التهاب فراهم کند.

۱. هیپرگلیسمی حاد

یک بیماری بسیار خطرناک و تهدید کننده برای افراد دیابتی هیپر اسمولار هیپرگلیسمی است. یکی از علائم بیماری دیابت برای این گونه می تواند قند خون فرد را بالای ۶۰۰ میلی گرم ببرد. در این حالت فرد دیابتی به شدت تشنه می شود و احساس سردرد، تب، خستگی، خشکی دهان، توهم و … دارد‌

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا