خبری های شگفت انگیز

10 کشور مدرن جهان

افزایش بازدید در گوگل

کشورهای مدرن جهان کدامند؟

معمولا زمانی که بحث بر سر کشورهای پیشرفته و مدرن کشیده می شود، بیشتر ما ژاپن را با این عنوان می شناسیم. اما بهتر است بدانید که کشورهای دیگری نیز هستند که می توانند با ژاپن در رقابت باشند.

مدرن ترین کشورهای جهان معمولا بیش از هر چیز دیگری با سطح پیشرفت ها و امکانات مختلف شان سنجیده می شوند.

جالب است بدانید که برخی از مطرح ترین کشورهای جهان با اینکه حسابی شناخته شده اند، اما در این لیست جیگاهی ندارند و از فاکتورهای مدرن بودن به دور اند.

چنانچه شما هم کنجکاو شده اید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از مدرن ترین کشورهای جهان آشنا کنیم.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۱۰. چین، هنگ کنگ | Hong Kong China

هنگ کنگ با عنوان یکی از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا شناخته می شود که به صورت خودمختار در کشور چین پیشرفت کرده است.

این شهر جذاب با آسمان خراش های معروفش،  مدرن ترین کشور جهان و یکی از قدرت های جهانی در دهه ۷۰ میلادی بوده که با سیستم حمل و نقل پیشرفته اش شناخته می شود.

حمل و نقل در شهر هنگ کنگ به قدری قوی است که تمام ساکنین این شهر را پوشش می دهد و شامل اتوبوس، قطار و حتی قایق های مسافربری نیز می شود.

هر چند که میزان آلودگی در هنگ کنگ بسیار بالاست، اما همچنان مردمانش عمر بالایی داشته و تقریبا به این ویژگی معروف هستند.

کشورهای مدرن جهان,کشورهای مدرن دنیا,10 کشور مدرن جهان

۹. انگلستان، لندن | London England

انگلستان از دسته کشورهای مدرن جهان به شمار می رود که این عنوان را مدیون شهر جذاب لندن می باشد.

این شهر محبوب بیش از هر چیز دیگری با سبک معماری خاص و بناهای تاریخی و فوق العاده اش شناخته می شود و جمعیت زیادی دارد.

جمعیت زیاد این شهر با وجود سیستم گسترده و شبکه وسیعی از قطارها، هیچ گونه مشکلی برای حمل و نقل ندارند و به راحتی می توانند به نقاط مختلف لندن دسترسی داشته باشند.

بد نیست بدانید که لندن از نظر کیفیت زندگی، رتبه اول را در کشور انگلستان به خودش اختصاص داده و از این نظر حسابی معروف شده است.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۸. ایلات متحده آمریکا، سانفرانسیسکو | San Francisco USA

آمریکا یکی از ابر کشورهای مدرن دنیا است که در زمینه تکنولوژی و ارتباطات اجتماعی حرف هایی برای زدن دارد.

در این زمینه، شهر سانفرانسیسکو برترین رتبه را در کشور آمریکا به خودش اختصاص داده است و بیش از هزاران نفر از مردماش در حوزه IT مشغول به فعالیت هستند.

بد نیست بدانید که برخی از معروف ترین کمپانی ها مانند گوگل، اپل، فیسبوک و.. در این منطقه از آمریکا واقع شده اند. بنابراین تعجبی ندارد که سانفرانسیسکو برترین شهر این کشور از نظر IT باشد.

بیشتر جمعیت سانفرانسیسکو را معمولا افراد جوان در رده های سنی ۲۰ تا ۳۰ ساله تشکیل می دهند و به لطف پیشرفت های شان، تمامی افراد به راحتی به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۷. کره جنوبی، سئول | Seoul South Korea

هر چند که شهر سئول در گذشته یکی از شهرهای فقیر این کشور به شمار می رفته است، اما پیشرفت های روز افزونش در تمامی عرصه ها باعث شده است که نه تنها خودش، بلکه کره جنوبی را نیز با عنوان یکی از مدرن ترین کشورهای جهان به دنیا معرفی کند.

سئول با موزه های بزرگ و معماری جذابش شناخته می شود. علاوه بر آن مردم این شهر حسابی به زندگی شبانه علاقه داشته و از طرفداران رستوران های شبانه روزی هستند.

وجود امکانات و خدمات فوق العاده در این شهر باعث شده است تا سئول از پیشرفته ترین شهرهای دنیا به شمار رود که روز به روز به محبوبیتش افزوده می شود.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۶. چین، شانگهای | Shanghai China

یکی دیگر از مدرن ترین شهر های جهان باز هم به چین تعلق دارد و با این وجود تعجبی ندارد که این کشور عضوی اصلی از کشورهای مدرن جهان شناخته شود.

شانگهای پر جمعیت ترین شهر چین بوده و همچنین از نظر گستردگی نیز شهرتی جهانی دارد.

وجود یک مرکز اقتصادی بزرگ در این شهر که در دهه های پیشین بنا شده، باعث شده است تا شانگهای بتواند به خوبی با بزرگ ترین کشورها در این زمینه رقابت کند.

بدون شک شانگهای یکی از پیشروهای اقتصادی در تمام دنیا به شمار می رود که قدرت زیادی دارد.

این شهر جذاب بیش از هر چیز دیگری با زندگی شبانه و آسمان خراش های خیره کننده اش بین مردم جهان محبوب می باشد.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۵. هند، بنگلور | Bengaluru India

قطعا شما هم از سخت کوشی و باهوش بودن هندی ها چیزهای زیادی شنیده اید. این کشور که امروزه بیش از گذشته مطرح شده است نیز حرف های زیادی برای زدن دارد.

شهر بنگلور در این کشور در زمینه فناوری ارتباطات پیشرفت های زیادی را تجربه کرده است و به علت وجود نیروی کار با کیفیت و ارزان، توانسته تا توجه شرکت های بزرگی مانند Dell و LinkedIn را نیز جلب کند.

این کمپانی ها معمولا پروژه های شان را به افراد هندی سپرده و باعث می شوند که مهندسان این کشور بتوانند در زمینه کاری شان مشغول شوند.

پارک فناوری بنگلور امروزه با عنوان چیزی بیش از یک مرکز برون سپاری شناخته شده و محلی است که کارخانه جات و دفاتر زیادی را در خودش جای داده است.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۴. فنلاند، هلسینکی | Helsinki Finland

فنلاند هم با وجود شهر مدرن هلسینکی، یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورهای دنیا به شمار می رود که در زمینه امکانات و خدمات رسانی به افراد فوق العاده عمل کرده است.

جالب است بدانید که در سراسر این شهر دسترسی کامل به وای فای رایگان و قوی وجود داشته که تمامی مردم می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند.

علاوه بر آن، وجود مراکز آموزشی مختلف و تعداد زیادی دانشگاه نشان می دهد که مردم هلسینکی به آموزش نیز اهمیت زیادی داده و برای آن ارزش قائل هستند.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۳. استونی، تالین | Tallinn Estonia

یکی از کشورهای مدرن جهان که شاید زیاد نامش را نشنیده باشید، کشور استونی است که در زمینه تکنولوژی جسارت به خرج داده و پیشرفت های زیادی را شاهد بوده است.

در سال ۲۰۰۲ دولت این کشور شبکه های وای فای رایگان را ایجاد کرد تا اکثر مردم در مناطق مسکونی مختلف بتوانند به اینترنت دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.

سیستم های انتخاب الکترونیکی نیز از مواردی بودند که در سال ۲۰۰۷ در کشور استونی رواج پیدا کردند. علاوه بر آن، گسترش و پیشرفت شبکه های مخابراتی فوق سریع در سال ۲۰۱۲ هم از دیگر دستاوردهای مهم این کشور به شمار می رود.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۲. سنگاپور | Singapore

قطعا شما هم نام کشور سنگاپور را بارها شنیده اید و به خوبی از امکانات و پیشرفت های اخیرشان مطلع هستید. سنگاپور از مدرن ترین و پیشرفته ترین شهرهای آسیا و دنیا به شمار می رود که حسابی معروف شده است.

سنگاپور که با عنوان “شهر شیر” نیز شناخته می شود دارای معماری فوق العاده ای بوده که آسمان خراش های شیشه ای و خیره کننده اش به خوبی گواه این امر هستند.

جالب است بدانید که این کشور یکی از سالم ترین و کم فساد ترین دولت های موجود در جهان را داراست که با وجود قوانین سفت و سخت در برابر مجرمان توانسته به این جایگاه مهم دست یابد.

وجود سیستم پیشرفته آموزشی و دست یابی به پیشرفت های اقتصادی در سطح جهانی نیز از دیگر ویژگی های این شهر به شمار می روند که آن را در رتبه دوم از مدرن ترین کشورهای جهان قرار داده اند.

10 کشور مدرن جهان,مدرن ترین کشور جهان,مدرن ترین کشور جهان

۱. ژاپن، توکیو | Tokyo Japan

همانطور که در ابتدا گفتیم، ژاپن همواره با عنوان یکی از معروف ترین کشورهای مدرن دنیا شناخته می شده است که همه ما به خوبی از آن آگاهیم.

توکیو از مدرن ترین شهرهای دنیا به شمار می رود که با پیشرفت هایش در عرصه های گوناگون مانند تکنولوژی، رباتیک، گوشی های هوشمند و همچنین خودروسازی شناخته می شود.

این شهر فوق العاده همواره در زمینه های مختلف پیشگام بوده و در حوزه سرمایه گذاری در استارتاپ های مختلف نیز حرف های زیادی برای زدن دارد.

این سرمایه گذاری ها اغلب توسط جوانان باهوش ژاپنی انجام می شود که با ایده های ناب و خلاقانه شان توانسته اند سهم زیادی در پیشرفت این کشور داشته باشند.

وجود سخت کوشی های فراوان از دلایلی است که باعث شده است تا ژاپن مدرن ترین و پیشرفته ترین شهر جهان به شمار رفته و بتواند شهرتی جهانی در این زمینه داشته باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا