خبری های شگفت انگیز

10 حقیقت جالب درباره کمپانی لامبورگینی

افزایش بازدید در گوگل

درباره کمپانی لامبورگینی

در حقیقت میزان شهرت محصولات این شرکت به قدری زیاد است که خرید این خودروها به آرزوی بسیاری از افراد مشهور و سلبریتی ها تبدیل شده است.

با این همه و علی رغم شهرت بسیار زیاد این شرکت خودروسازی ایتالیایی، حقایق جالب زیادی در ارتباط با این شرکت وجود دارد که شناخته شده نیستند.

در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ حقایق جالب از کمپانی لامبورگینی را با خوانندگان به اشتراک بگذاریم.

حقایق کمپانی لامبورگینی,کمپانی لامبورگینی,حقایق کمپانی لامبورگینی

۱۰. قایق لامبورگینی

اگرچه شرکت لامبورگینی کار خود را از ساخت تراکتور آغاز کرد و بعد از آن وارد دنیای خودروهای اسپرت شد، اما هیچ کس انتظار نداشت که این شرکت دست به تولید قایق تفریحی هم بزند.

اما قایق دقیقا همان محصولی است که توسط لامبورگینی تولید شد. در حقیقت لامبورگینی با الهام از طراحی خودروی بسیار محبوب aventador، دست به طراحی و ساخت یک قایق تفریحی به نام aventaboat کرد.

۹. خودرویی بدون موتور

یکی دیگر از حقایق جالبی که درباره لامبورگینی می توان به آن اشاره کرد، نمایش خودروی لامبورگینی ۳۵۰ JTV در نمایشگاه سال ۱۹۶۶ ژنو است.

نکته جالب در مورد این نمایش این است که مسئولان شرکت در زمان برگزاری نمایشگاه از باز کردن کاپوت خودرو امتناع کردند.

دلیل این امتناع این بود که خودرو بدون موتور به نمایشگاه فرستاده شده بود و در حقیقت تنها بدنه آن برای بازدیدکنندگان نمایش داده شده بود.

حقایق کمپانی لامبورگینی,کمپانی لامبورگینی,حقایق کمپانی لامبورگینی

۸. مدل کونتاش

خودروهای وجود دارند که به دلایل مختلف برای مدت زمان طولانی بر روی خط فراوری کارخانه های خودروسازی باقی می مانند.

یکی از این خودروها، خودروی کونتاش لامبورگینی است که از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۰ بر روی خط باقی ماند.

مورد دیگری که در مورد این خودرو می توان به آن اشاره کرد، طراحی فوق العاده آن بود که آن را به پیشگام طراحی اتومبیل های اسپرت کنونی تبدیل کرد.

۷. داج وایپر و لامبورگینی

شرکت لامبورگینی همواره به پیشرو بودن در زمینه طراحی معروف بوده است.

همین اشتهار سبب شد تا شرکت داج در دهه ۸۰ میلادی و در زمان تصمیم گیری برای ایجاد تغییرات کلی در محصولات خود، به سراغ لامبورگینی برود.

مهندسان لامبروگینی که در آن زمان در مالکیت شرکت کرایسلر بود، تمام تلاش خود برای طراحی پیشرانه داج وایپر کردند و سهم بسزایی در تغییرات موفقیت آمیز داج داشتند.

حقایق کمپانی لامبورگینی,کمپانی لامبورگینی,حقایق کمپانی لامبورگینی

۶. لامبورگینی و پیرلی

یکی دیگر از حقایق جالب در مورد شرکت لامبورگینی، سابقه همکاری این شرکت خودروسازی با شرکت تایرسازی پیرلی است.

در حقیقت قراردادی میان این دو شرکت بسته شده است که بر اساس آن تمام خودروهای لامبورگینی باید از لاستیک های پیرلی استفاده کنند.

۵. لامبورگینی و اسلحه

یکی از واقعیت های کمتر شناخته شده درباره فروچو لامبورگینی، بنیانگذار شرکت لامبورگینی، مهارت او در زمینه مکانیکی بوده است.

در حقیقت لامبورگینی کار خود را از زمان خدمت در نیروی دریایی و ساخت انواع اسلحه ها در جزیره رودس آغاز کرد و پس از آن به سمت طراحی و ساخت خودرو تغییر رویه داد.

به اعتقاد بسیاری، لامبورگینی مرد آهنین دوران خود بوده است.

حقایق کمپانی لامبورگینی,کمپانی لامبورگینی,حقایق کمپانی لامبورگینی

۴. سوسک و لامبورگینی

اگرچه الهام گرفتن از موجودات طبیعی یکی از فرایندهای رایج در دنیای طراحی خودروها به شمار می آید، اما کمتر کسی است که برای الهام گیری ذهنی به سراغ سوسک ها برود.

با این همه طراحان لامبورگینی با سنت شکنی، برای طراحی خودروی Aventador که یکی از محبوب ترین مدل های این شرکت است به سراغ شکل ظاهری سوسک ها رفته و از آن الهام گرفتند.

۳. گاو نر

یکی از شناخته ترین موضوعات مرتبط با شرکت لامبورگینی، لوگوی این شرکت است که به شکل یک گاو نر است.

با این همه و با وجود شناخته شده بودن این لوگو، افراد کمی هستند که از فلسفه انتخاب آن باخبر هستند.

دراینباره باید گفت که دلیل این انتخاب، علاقه صاحب شرکت لامبورگینی به طالع بینی بوده است.

در حقیقت از آنجا که لامبورگینی متولد برج ثور بود، تصمیم گرفت که از شکل گاو نر که علامت مشخصه این برج در طالع بینی به شمار می آید به عنوان لوگوی شرکت خود استفاده کند.

حقایق کمپانی لامبورگینی,کمپانی لامبورگینی,حقایق کمپانی لامبورگینی

۲. پلیس و لامبورگینی

سرعت و قدرت اتومبیل های به کار رفته در نیروی پلیس، یکی از عوامل اصلی در موفقیت این نیرو در تعقیب و گریزها است.

به همین دلیل نیروهای پلیس و امدادی بسیاری از کشورها از خودروهای اسپرت و سریع در ناوگان خود استفاده می کنند.

لامبورگینی هم از جمله خودروهای اسپرتی است که در نیروی پلیس بعضی از کشورها مانند ایتالیا و یا امارات به کار گرفته شده است.

البته شایان ذکر است که اگرچه این استفاده در شهر دبی بیشتر در قالب حرکتی تبلیغاتی است، اما در ایتالیا از این خودرو برای انتقال و جابه جایی سریع اندام ها و اعضای پیوندی استفاده می شود.

۱. لامبورگینی و تراکتور

اگرچه امروزه لامبورگینی به دلیل ساخت اتومبیل های فوق اسپرت و بسیار سریع شناخته شده است، اما این شرکت در ابتدای کار یک شرکت تراکتورسازی بوده است.

داستان تغییر فعالیت لامبورگینی از تراکتور به سوی خودروهای اسپرت به این صورت است که صاحبان این شرکت تراکتورسازی دست به خرید چند خودروی فراری می زنند.

مشکلات کلاچ خودروهای فراری باعث شکایت صاحبان لامبورگینی می شود، اما انزو فراری مشکل خودروهای خود را نمی پذیرد و ادعا می کند که لامبورگینی سررشته ای از اتومبیل های اسپرت ندارد.

همین ادعای فراری باعث می شود تا لامبورگینی دست به طراحی و ساخت لامبورگینی ۳۵۰ JTV زده و به این ترتیب وارد دنیای خودروهای اسپرت بشود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا