اعزام دانشجو

معرفی دانشگاه آنکارا ترکیه

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

دانشگاه آنکارا یکی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه می باشد که شما می توانید در رشته های مختلفی که در این دانشگاه وجود دارد مشغول به تحصیل شوید. موقعیت ها و مزیت های بسیار زیادی که این دانشگاه دارد توانسته است این دانشگاه را به یکی از بهترین و مشهور ترین مکان علمی کشور ترکیه تبدیل کند. از جمله رشته های پرطرفداری که با بهترین اساتید در این دانشگاه تدریس میشود می توانیم به رشته علوم اجتماعی، حقوق ،پزشکی و علوم کاربردی اشاره مستقیمی داشته باشیم.

تعداد دانشجویانی که تا به امروز از دانشگاه آنکارا در سه سطح کارشناسی ارشد و کارشناسی و دکترا فارغ التحصیل شده اند به بیش از ۷۰ هزار دانشجو می رسد. از دیگر اطلاعات مهمی که می توانیم در رابطه با این دانشگاه بسیار خوب خدمت شما خوانندگان عزیز قرار دهیم مربوط به شهریه دانشگاه آنکارا میباشد.

به دلیل اینکه شهریه دانشگاه بسیار معقول و مقرون به صرفه می باشد می‌توانیم بگوییم دانشجوهای عزیزی که پذیرش این دانشگاه را بگیرند از این نظر جای هیچ گونه نگرانی ندارند. به دلیل اینکه به راحتی می‌توانند در بهترین رشته ها و با بهترین امکانات و همچنین با یک شهریه بسیار خوبی دوره تحصیلی خود را بگذرانند.

رنکینگ دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا جزو دانشگاه دولتی معتبر می باشد که توانسته است در لیست بهترین دانشگاه های ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد قرار بگیرد.
از آنجایی که این دانشگاه دارای ۱۷ دانشکده در رشته های متنوع می باشد سالانه دانشجویان بسیار زیادی به دلیل رتبه بسیار خوبی که این دانشگاه توانسته است در بین دانشگاه‌های برتر دنیا کسب کند مشغول به تحصیل می شوند.

رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر دنیا ۴۵۰ می باشد و همچنین در سیستم رتبه‌دهی جهانی کیو اس در رتبه + ۷۰۱ قرار گرفته است.

امکانات دانشگاه آنکارا,دانشگاه آنکارا,دانشگاه آنکارا ترکیه

شرایط پذیرش دانشگاه آنکارا

افرادی که مایل هستند در رشته‌های مختلفی در دانشگاه آنکارا مشغول به تحصیل شوند در ابتدا باید با شرایط پذیرش دانشگاه آنکارا آشنایی کاملی داشته باشند که ما در این قسمت می خواهیم این شرایط را با هم مورد بررسی قرار دهیم این شرایط به شرح زیر می باشد:

  1. اولین و مهمترین شرایطی که افراد متقاضی باید داشته باشند مربوط به معدل آنها در دوره متوسطه می باشد.
  2.  از دیگر شرایط مهم آن قبولی در آزمون های ورودی ملی و یا بین المللی می باشد که باید به حد نصاب امتیاز درخواستی این دانشگاه برسند تا بتوانند پذیرش این دانشگاه را دریافت کنند.
  3.  شرایط مهم دیگری که برای پذیرش دانشجویان دانشگاه آنکارا الزامی و مهم می باشد مربوط به داشتن مدرک زبان انگلیسی و زبان ترکی می باشد که متقاضیان عزیز باید در کلاس های مربوطه و دوره هایی که برای این زبان ها برگزار می‌شود شرکت کرده و مدرک مهارت زبانی معتبر با امتیازات لازم را دریافت نمایند.

هزینه دانشگاه آنکارا,امکانات دانشگاه آنکارا,دانشگاه آنکارا

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه آنکارا

در مرحله اول ثبت نام دانشگاه آنکارا افراد متقاضی ابتدا باید مدارکی که این دانشگاه برای ثبت نام در رشته های مختلف را قرار داده است نسبت به تکمیل آن اقدامات اولیه را انجام دهند این مدارک‌ به شرح زیر می باشد:

  1. اولین مورد از مدارک مورد نیازی که می توانیم در این قسمت آن را به شما معرفی نماییم مربوط به ترجمه مدارک شما می باشد که این مدارک مربوط به اصل مدرک دیپلم می باشد که باید توسط یک مترجم رسمی ترجمه شود تا در تاریخ معین برای این دانشگاه فرستاده شود تا در اسرع وقت مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار بگیرد.
  2. مدرک مورد نیاز دیگری که متقاضیان موظفند آن را برای دانشگاه آنکارا ارسال نمایند.
    مربوط به اطلاعات شخصی آنها می باشد که این اطلاعات در ابتدا مربوط به کپی از تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی هوشمند و همچنین اطلاعاتی در رابطه با پاسپورت می باشد که افراد متقاضی باید در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این مدارک اقدام کرده و آن را در سامانه بارگذاری کنند.
  3. از دیگر مدارک مهم مربوط به نتایج آزمون های معتبر می باشد که افراد متقاضی باید این مدرک را دریافت کرده و آن را در سیستم های مربوطه دانشگاه آنکارا بارگذاری نمایند تا به تایید و ثبت افراد کارشناس برسد و افراد متقاضی بتوانند به راحتی پذیرش این دانشگاه را دریافت نمایند.

امکانات دانشگاه آنکارا,دانشگاه آنکارا,دانشگاه آنکارا ترکیه

شرایط رشته پزشکی در دانشگاه آنکارا

یکی از رشته های پرطرفداری که افراد متقاضی سعی دارند پذیرش آن را در دانشگاه آنکارا دریافت نمایند مربوط به رشته پزشکی می باشد که به شرح زیر می باشد:

  1. اولین و مهمترین شرایطی که افراد متقاضی باید داشته باشند در رابطه با معدل آنها می باشد که دانشگاه آنکارا در ابتدا معدل هایی را پذیرش می کند که بالای ۱۵ باشد تا مطمئن شود که این افراد کاملاً از سطح علمی بالایی برخوردار می باشد.
  2. از آنجایی که دانشگاه آنکارا امکانات بسیار زیادی برای دانشجویان رشته پزشکی فراهم کرده است شهریه دانشگاه برای دانشجویان رشته پزشکی کمی بالاتر از رشته‌های دیگر می باشد. پس مهمترین شرایط پذیرش در این رشته بسیار مهم داشتن تمکن مالی دانشجویان می باشد که باید دانشجویان بتوانند تمامی هزینه‌های این رشته را در این دانشگاه بپردازند تا بتوانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

امکانات دانشگاه آنکارا ترکیه

امکانات دانشگاه آنکارا بسیار زیاد می باشد همین عامل سبب شده است که امروزه دانشجویان بسیار زیادی تمایل به تحصیل در این دانشگاه را داشته باشند.

همچنین این امکانات بسیار خوب سبب بالا رفتن رنکینگ و رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر کشور ترکیه و همچنین دانشگاه های برتر دنیا شده است که ما در این قسمت می خواهیم چند مورد از مهم ترین امکانات دانشگاه آنکارا برای شما مورد بررسی قرار دهیم این امکانات بسیار خوب به شرح زیر می باشد:

  1. از جمله مهم‌ترین امکاناتی که یک دانشگاه باید داشته باشد تا بتوانیم بگوییم این دانشگاه بسیار مجهز می باشد مربوط به افرادی است که در این دانشگاه وجود دارد دانشگاه آنکارا نیز یکی از بهترین دانشگاه هایی می باشد که دارای اساتیدی در رشته‌های مختلفی است که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار می باشد.
    بنابراین افرادی که از دانشگاه آنکارا فارغ التحصیل می شوند می‌توانیم بگوییم در زمینه رشته های خود کاملاً مهارت کافی را پیدا کرده‌اند تا بتواند در زمینه مناسب شغلی خود بهترین عملکرد را داشته باشند.
  2. از دیگر امکانات بسیار خوب این دانشگاه مربوط به یک کتابخانه بسیار مجهز و به روزی می باشد که همین عامل سبب شده است دسترسی به کتاب‌های مربوطه در رشته های مختلف برای دانشجویان بسیار آسان صورت بگیرد.
  3. از دیگر امکانات این دانشگاه مربوط به امکانات رفاهی دانشگاه آنکارا ترکیه می باشد که توانسته است نظر دانشجویان بین المللی را به سمت خود جلب نماید که در این قسمت می توانیم به امکاناتی چون سالن های غذاخوری بسیار مجلل و همچنین انواع سالن های ورزشی در زمینه‌های رشته‌های مختلف ورزشی و از دیگر امکانات رفاهی بسیار خوب این دانشگاه مربوط به خوابگاه می باشد که این مورد برای دانشجویان بسیار مهم و ضروری است که می‌توانند بهترین فضای اقامتی آنها به شمار برود.
  4. همانطور که در پاراگراف قبلی به آن اشاره مستقیمی داشتیم از مهمترین و بهترین امکانات دانشگاه آنکارا مربوط به خوابگاه‌های دانشجویی می باشد که افرادی که در خوابگاه های آنکارا زندگی می کنند باید ماهانه مبلغی را به خوابگاه‌ها پرداخت نمایند و این مبلغ برای افرادی که موفق به دریافت بورسیه شده اند دریافت نمی شود و می توانند از بهترین منو های غذایی و همچنین تمامی امکانات رفاهی خوابگاه استفاده کنند.
  5. یکی از بهترین و مهم‌ترین امکانات این دانشگاه بسیار خوب مربوط به بورسیه های تحصیلی می باشد که سالانه در اختیار دانشجویان دارای شرایط مربوطه قرار می‌گیرد .که در این زمینه می‌توانیم به این مورد اشاره مستقیمی داشته باشیم که دانشگاه آنکارا به ۵۰۰ نفر از دانشجویانی که موفق به ورود به این دانشگاه شده است کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند که مبلغ این بورسیه و یا وام تحصیلی با توجه به رشته‌های مختلفی که در این دانشگاه وجود دارد متنوع می‌باشد و از آنجایی که رشته پزشکی این دانشگاه از متقاضیان بسیار بالایی برخوردار می باشد.
    افرادی که موفق به پذیرش در این رشته شوند بورسیه تحصیلی بالاتری را دریافت میکنند.
  6. یکی از امکانات بسیار مطلوب این دانشگاه که مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است مربوط به مراکز درمانی است که در این دانشگاه وجود دارد و دانشجویان می توانند با مراجعه به این مراکز درمانی از خدمات بهداشتی و پزشکی این مراکز نهایت بهره را ببرند.
    این دانشگاه علاوه بر داشتن این مرکز درمانی از این امکانات بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد که در هر خوابگاه دانشجویی یک پزشک وجود دارد که دانشجویان می توانند از خدمات مشاوره این پزشک در زمینه‌های مختلفی استفاده نمایند.

امکانات دانشگاه آنکارا,دانشگاه آنکارا,دانشگاه آنکارا ترکیه

شرایط زندگی دانشجویی در دانشگاه آنکارا

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در کشورهای مختلف را دارند در ابتدا باید با شرایط زندگی دانشجویی در کشور مربوطه آشنایی داشته باشند.

شهر آنکارا که در کشور ترکیه واقع می باشد یکی از شهرهایی است که دارای دانشگاه های مجهزی میباشد که سالانه دانشجویان بسیار زیادی تمام توان خود را می گذارند تا بتوانند پذیرش دانشکده های مختلف دانشگاه آنکارا را دریافت نمایند. این افراد در ابتدا باید شرایط زندگی دانشجویی در دانشگاه آنکارا را مورد بررسی قرار دهند که این قسمت از مطلب ما مربوط به این شرایط بسیار مهم می باشد.

پس افرادی که تمایل به دانستن این شرایط زندگی دانشجویی در آنکارا هستند این قسمت از مطلب ما را با دقت مطالعه نمایید این شرایط به شرح زیر می باشد:

  1. اولین و مهمترین شرایط زندگی دانشجویی مربوط به هزینه هایی می باشد که یک دانشجو برای تحصیل در کشور ترکیه باید بپردازد.این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد اگر بخواهیم به طور کامل به عموم هزینه های زندگی دانشجویی در یک ماه برای یک فرد در کشور ترکیه مورد بررسی قرار دهیم. می‌توانیم بگوییم این هزینه‌ها بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار برای هر دانشجو می باشد. پس دانشجویی که می‌خواهد یک زندگی بسیار خوبی در کشور آنکارا داشته باشند باید در کنار تحصیل در این کشور بتوانند یک شغل مناسبی برای خود داشته باشد تا در این صورت هزینه های مربوطه در این کشور را بتواند پرداخت نمایند.
  2. از دیگر شرایط مهم که زندگی دانشجویی در دانشگاه آنکارا دارد مربوط به مدت زمان تحصیل در دانشگاههای مربوطه می باشد. که با توجه به نوع مقطع دانشگاهی افراد متقاضی مدت زمان تحصیل متغیر می باشد. به عنوان مثال افرادی که در زمینه کارشناسی و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشد مدت زمان تحصیل آنها به چهار سال می رسد. اما افرادی که در زمینه کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشد مدت زمان تحصیل آنها دو سال است. این افراد در مدت زمان تحصیل خود در شهر آنکارا نمی‌توانند به کشور مقصد بر گردند پس این شرایط می‌تواند برای برخی دانشجویان سخت و دشوار باشد قبل از گرفتن پذیرش باید این شرایط بسیار مهم را در نظر داشته باشند.
  3. از دیگر شرایط بسیار مهم مربوط به داشتن مدرک زبان ترکی می باشد افرادی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند برای داشتن روابط بسیار خوب با افراد دیگر حتماً باید مدرک زبان ترکی را از آموزشگاه های معتبر دریافت کنند که بتوانند به راحتی در این دانشگاه دوره ی تحصیلی خود را بگذرانند. این مورد یکی از شرایط بسیار مهم به حساب می‌آید که سبب شده است افراد متقاضی در این زمینه تمام توان خود را بگذارند تا بتواند موفق به دریافت این مدرک مهم شوند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دکمه بازگشت به بالا