اعزام دانشجو

تحصیل در ترکیه

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

با توجه به این ‌که ترکیه مسافت کمی با کشور ایران دارد و هزینه‌ های تحصیل آن بسیار پایین است، دانش ‌آموزان و دانشجویان زیادی متقاضی ادامه تحصیل در کشور ترکیه می ‌باشند.

از طرفی باید بگوییم متقاضیان ادامه تحصیل در ترکیه باید در آزمون انگلیسی نمره بالایی را کسب کنند، همچنین برنامه‌ های دانشگاهی آن در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکتری ارائه می ‌شود، بنابراین شما می ‌توانید در هر یک از دانشگاه‌ های دولتی یا خصوصی این کشور تحصیلات خود را ادامه دهید.

هرکدام از دانشگاه‌ های کشور ترکیه و مقاطع تحصیلی از شرایط جداگانه‌ ای برخوردار هستند، به‌ همین‌ علت در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی را در مورد ادامه تحصیل در ترکیه در اختیار شما قرار دهیم.

ادامه تحصیل در ترکیه,بورسیه تحصیلی در ترکیه,تحصیل در ترکیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه

بسیاری از دانشجویان بعد از این‌ که تحصیلات خود را در مقطع دیپلم به اتمام می رسانند به فکر گرفتن بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه هستند، در واقع دانشجویانی که از رزومه‌ علمی خوبی برخوردار هستند به‌ راحتی می ‌توانند بورسیه تحصیلی را دریافت کند، اما به این نکته توجه داشته باشید که بورسیه در مقطع دکترا به دانشجویان متقاضی تحصیل در ترکیه راحت ‌تر اعطا خواهد شد.

افرادی که قصد گرفتن بورسیه تحصیلی در ترکیه برای مقطع کارشناسی را دارند می‌ توانند با شرایط خاصی که هر کدام از دانشگاه‌ های کشور ترکیه دارند برای پذیرش درخواست خود را ارائه دهند.

مهم‌ ترین نکته‌ ای که باید به آن توجه شود این است که دریافت بورسیه تحصیلی با توجه به نمرات بالا، معدل بالا، داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌ های معتبر، داشتن مدرک آیلتس و مقالات ISI امکان امکان پذیر است.

به‌ طور کلی دانشجویان اگر شرایط بالا را داشته باشند می ‌توانند درخواست بورسیه تحصیلی را به دانشگاه‌ های مختلف کشور ترکیه بدهند. برخی از بورسیه‌ هایی که به دانشجویان ارائه می ‌شود ممکن است تمامی هزینه‌ های تحصیلی را متقبل شود و یک بورسیه رایگان را به دانشجویان اختصاص دهند، اما برخی دیگر تنها بخشی از هزینه‌ های تحصیل را به دانشجویان پرداخت می کنند.

ادامه تحصیل در ترکیه,بورسیه تحصیلی در ترکیه,تحصیل در ترکیه

ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در کشور ترکیه

بسیاری از خانواده‌ ها ممکن است برای بالا بردن سطح تحصیلات فرزندان خود به فکر ادامه تحصیل آن‌ ها در کشور ترکیه باشند، بنابراین دانش ‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه دارند باید به نکات مهمی توجه داشته باشند.

یکی از نکات حائز اهمیت است این می باشد  که مدت تحصیل برای دانش ‌آموزان در ۳ مقطع چهار سال ابتدایی، ۴ سال متوسط و ۴ سال دبیرستان می ‌باشد. اگر دانش ‌آموزان قصد تحصیل در مدارس بین ‌المللی و خصوصی داشته باشند باید زبان ترکی را از سال چهارم دبستان آموزش ببینند.

شرط لازم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی این است که حتما مدرک دیپلم ۱۲ سال را دریافت کرده باشید و بعد از آن باید در آزمون ورودی دانشگاه‌ های ترکیه شرکت کنید و نمره قبولی را کسب نمایید.

از نکاتی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید مدت زمان ۴ ساله تحصیل در دوره کارشناسی می باشد و اگر دانشجویان به زبان ترکی تسلط نداشته باشند آموزش زبان ترکی را برای آن‌ ها برگزار می کنند.

از طرفی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آزمون ورودی کلی را برگزار خواهند کرد به این معنی که هر دانشگاه در سال آزمون ‌های ورودی مربوط به رشته‌ های مختلف را برگزار می کنند و متقاضیان در صورت قبول شدن می ‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه دهند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند باید در آزمون آیلتس نمره ۵ به بالا را کسب کرده بو از مقالات ISI برخوردار باشند از طرفی داشتن یک نامه قبولی از استاد راهنما پذیرش آن ‌ها را در دانشگاه‌ های ترکیه راحت تر می ‌کند.

ادامه تحصیل در ترکیه,بورسیه تحصیلی در ترکیه,تحصیل در ترکیه

کار دانشجویی هنگام تحصیل در ترکیه

یکی از مسائل مهمی که بسیاری از دانشجویان را درگیر می‌ کند این است که آیا هنگام تحصیل در ترکیه می ‌توانند به‌ صورت پاره ‌وقت کار دانشجویی انجام دهد یا خیر؟ در واقع در جواب به این سوال باید بگوییم که همانند تحصیل در تمامی کشورهای دیگر به دانشجویان مقطع لیسانس در طول هفته حدود۱۰ ساعت، دانشجویان مقطع کارشناسی ‌ارشد ۲۰ ساعت و دانشجویان مقطع دکترا ۳۰ ساعت اجازه کار می ‌دهد.

هنگام پیدا کردن کار دانشجویی اگر به زبان ترکی تسلط داشته باشید به‌ راحتی می‌توانید یک کار مناسب را بیابید، اما در غیر این صورت با سختی مواجه خواهید بود.

ادامه تحصیل در ترکیه,بورسیه تحصیلی در ترکیه,تحصیل در ترکیه

کار بعد از تحصیل در کشور ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه دارند و تحصیلات خود را در این کشور ادامه می ‌دهد بعد از فارغ ‌التحصیلی مطمئنا به‌ دنبال کار مناسبی خواهند بود تا بتواند اقامت کاری خود را دریافت کنند، بنابراین قبل از پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور باشید باید اطلاعات مناسبی در مورد نرخ بیکاری در کشور مدنظر خود داشته باشید.

مهم ‌ترین موردی که در پاراگراف ‌های قبل گفته شد یاد گرفتن زبان ترکی است، چرا که دانشجویان بعد از فارغ‌ التحصیلی به مدت ۶ ماه می ‌توانند یک کار مناسب را بیابند، بنابراین برای پیدا کردن شغل مناسب باید زبان ترکی را به‌ خوبی بلد باشید.

ادامه تحصیل در ترکیه,بورسیه تحصیلی در ترکیه,تحصیل در ترکیه

مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور ترکیه

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارند ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را بیابند و بعد از  پذیرش اولیه مدارکی که از آن‌ ها خواسته می ‌شود را ارائه دهند.

دانشجویانی که در پذیرش اولیه مورد تایید قرار بگیرند در مرحله بعد باید درخواست خود را ارائه دهند و مدارکی چون پاسپورت با اعتبار بیشتر از ۶ ماه، فتوکپی پاسپورت، بیمه‌ نامه دانشجویی، یک قطعه عکس رنگی، انگیزه نامه دانشجو و نامه پذیرش تحصیلی را آماده و تحویل دهند.

ادامه تحصیل در ترکیه,بورسیه تحصیلی در ترکیه,تحصیل در ترکیه

بررسی ویزای همراه هنگام تحصیل در ترکیه

دانشجویانی که به ادامه تحصیل در ترکیه می‌ پردازند ممکن است بخواهند اقامت همراه خانواده خود را هم انجام دهند، اما نکته‌ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همراهان با ویزای توریستی ۳ ماهه می‌ توانند با دانشجویی که در این کشور تحصیل می‌ کند زندگی کنند و بعد از آن برای اقامت بلند مدت خود مراحلی پیش رو را انجام دهند.

از طرفی باید بگوییم که اقامت همراهان به مدت‌ زمان اقامت دانشجو بستگی دارد، اما به ‌طور کلی به نفرات همراه اقامت دو ساله را می ‌دهند؛ البته به این نکته دقت داشته باشید با توجه به این‌ که برای ورود به ترکیه نیازی به ویزا ندارید به‌ راحتی می‌ توانید از طریق تحصیل در کشور ترکیه خانواده خود را به‌ عنوان همراه معرفی کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا