اعزام دانشجو

آزمون یوس yos اعزام دانشجو

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

آزمون یوس دانشجویان در سال ۲۰۱۰ به صورت سراسری توسط نظام آموزشی ترکیه برگزار شد و نتیجه این آزمون توسط همان سازمان سنجش به دانشجویان اعلام شد.

ولی در سال ۲۰۱۲ طبق قانون جدید این آزمون به صورت جداگانه توسط هر دانشگاه برگزار می‌شود. تعداد سوالات طوری طراحی شده که سوالات ریاضی، هندسه، تست هوش و غیره در آنها قرار دارند.

بهتر است بدانند که تعداد و نحوه سوالات با توجه به شرایط هر دانشگاه و همچنین سیستم آموزشی آنها تعیین می‌ شود. دانشجویان محترم که در ترکیه درس می‌ خوانند، ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند و با توجه به تاریخ تعیین شده توسط دانشگاه و آزمون‌ های مورد تایید آنها در آزمون یوس شرکت کنند. دانشجوی متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ترکیه می‌ باشد.

برای پذیرش در بیشتر دانشگاه‌ها باید در آزمون یوس شرکت کنند و همچنین دانشگاه کشور ترکیه وظیفه دارد تا با توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده برای این دانشجویان در مقطع‌ های مختلف مانند لیسانس، برای رشته‌های داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و غیره نسبت به پذیرش آنها بر اساس نتیجه آزمون یوس اقدام کنند.

دانشجویانی که در آزمون یوس قبول می‌ شوند و نمره خوبی را کسب می‌کنند، علاوه بر دارا بودن مجوز ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف شهریه تحصیلی بسیار کمتری پرداخت خواهند کرد.

آزمون yos,آزمون یوس,آزمون یوس ترکیه

آشنایی کامل با آزمون یوس

همان طور که در مبحث بالا اشاره کردیم آزمون یوس یک آزمون ورودی است که برای دانشجویان خارجی طراحی شده است. این آزمون هر سال برگزار می‌شود. آزمون یوس فقط ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان خارجی که در این آزمون شرکت کردند و نمره قبولی کسب کردند داده می‌ شود. این نکته را در نظر داشته باشید که برای پذیرش در دانشگاه‌ های خصوصی نیز قبولی در آزمون یوس یک شرط مهم و می‌ توان گفت شرط اول می‌ باشد.

ولی در برخی از دانشگاه‌ های خصوصی کشور ترکیه پذیرش دانشجویان خارجی بر اساس مدرک تحصیلی در کشورهای مبدا نیز امکان‌ پذیر است. در نتیجه برای ادامه تحصیل در چنین دانشگاه‌ های خصوصی کشور ترکیه، شرکت در آزمون یوس اهمیت زیادی دارد.

آزمون یوس فقط یک بار در سال برگزار می‌ شود و فقط یک آزمون داخلی محسوب می‌شود و از اعتبار خارجی و بین‌ المللی خاصی برخوردار است. نتیجه آزمون یوس فقط تا دو سال اعتبار خواهد داشت و اگر شخصی در این آزمون نمره خوبی را به دست آورد و به هر علتی نتواند در یکی از دانشگاه‌ ها ثبت نام کند، فقط تا دو سال فرصت انجام این کار را دارد و پس از دو سال فرصت آن تمام خواهد شد و دوباره باید در آزمون شرکت کند.

اگر شما هم وطن گرامی می‌خواهید آشنایی کامل با آزمون یوس را داشته باشید بهتر است به وب سایت ما مراجعه کنید و به صورت آنلاین و اینترنتی با ما در ارتباط باشید. مشاورین و متخصصین ما شبانه روز در خدمت شما هستند و به انواع سوالات شما در رابطه با آزمون یوس پاسخ می‌ دهند.

برای شرکت در آزمون یوس چه شرایطی نیاز است؟

شرکت در آزمون یوس دارای شرایط‌های خاصی است که هم اکنون به تعدادی از آنها اشاره می‌ کنیم. اینکه شرکت در آزمون یوس فقط برای پذیرش دانشجویان بین‌ المللی برگزار می‌ شود. یعنی داوطلبان که تابعیت کشور ترکیه را دارند اجازه شرکت در این آزمون را نخواهند داشت.

از شرایط دیگر شرکت در آزمون یوس این است که باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشید و همچنین گواهی اشتغال به تحصیل سال سوم دبیرستان که یکی از مهم‌ ترین شرایط‌ها می‌ باشد. از شرایط دیگر شرکت در آزمون یوس این است که افراد باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند. لازم به ذکر است بگوییم که تعداد دفعات شرکت در آزمون یوس هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌ توانید هر سال در این آزمون شرکت کنید. آزمون یوس یک آزمون خارجی است که برای افراد بین‌المللی طراحی شده است که با قبولی در این آزمون در دانشگاه دولتی می‌ توانند شرکت کنند. امروز افراد زیادی در این آزمون شرکت می‌ کنند و در تلاش هستند نمره قبولی خوبی را کسب کنند.

هزینه شرکت در آزمون یوس برای دانشگاه‌ های خصوصی زیاد نیست و شما به پرداخت هزینه زیادی نیاز ندارید. ولی دانشگاه‌ های دولتی برای ثبت نام در آزمون یوس به هزینه‌ای حدود ۴۰۰ لیر نیاز دارند. تاریخ آزمون یوس به این صورت است که شما می‌توانید از ماه بهمن تا اسفند برای شرکت در این آزمون آماده باشید و ثبت نام کنید.

شما می‌ توانید برای اطلاع کامل از تاریخ آزمون یوس به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و آخرین اخبار مربوط به ثبت نام را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت اینترنتی به سایت ما مراجعه کنید.

سوالات آزمون yos,آزمون yos,آزمون یوس

آزمون yos چگونه برگزار میشود؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که آزمون یوس برای افرادی که به زبان ترکی تسلط دارند گزینه مناسبی است. یعنی این آزمون بر مبنای زبان ترکی طراحی شده است. شما با شرکت در این آزمون می‌ توانید در دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی در رشته‌های مختلف شرکت کنید و از تخفیف ویژه آن و شهریه مناسب آن برخوردار شوید. به طور کلی آزمون یوس که یک آزمون ورودی است نسبت به آزمون‌ های دیگر ساده‌ تر است و پذیرش آن روند دشواری ندارد.

تحصیل در کشورهای خارجی مانند ترکیه، ایتالیا، روسیه و غیره دارای مزایا و معایبی است که افراد باید نسبت به شرایط خود انتخاب کنند. برگزاری آزمون یوس هر ساله یک بار انجام می‌شود. دانشجویان داوطلب ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند و با توجه به تاریخی که اعلام می‌ شود، در آزمون یوس شرکت کنند. پذیرش دانشجویان در هر دانشگاه متفاوت می‌ باشد و همچنین پذیرش مقطع کارشناسی، لیسانس و غیره نیز متفاوت می‌ باشد. دانشگاه‌ها وظیفه دارند، تا با توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده برای دانشجویان لیسانس و برای رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، مهندسی و همچنین علوم انسانی، نسبت به پذیرش آنها طبق نتایج آزمون یوس اقدام کنند.

آزمون یوس یک آزمون مورد استاندارد است که هر ساله برگزار می‌ شود و تنها هدف سوالات این آزمون سنجش میزان هوش و استعداد، تسلط به ریاضی و هندسه و تسلط افراد به زبان ترکی می‌ باشد. تسلط و هوش شما و همچنین شرایط و آمادگی شما مشخص می‌کند که این آزمون تا چه اندازه برای شما سخت یا راحت است.

اعزام دانشجو توسط آزمون یوس چگونه است؟

اعزام دانشجو توسط آزمون یوس در رشته‌های دندانپزشکی ،پزشکی، پرستاری و غیره انجام می‌شود و همچنین امکان تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی را فراهم می‌کند. اعزام دانشجو توسط آزمون یوس معمولاً از اواسط سپتامبر تا اوایل ژوئن می‌باشد و همچنین اعزام دانشجو توسط این آزمون در پروسه اعزام دانشجوی وزارت علوم تحقیقات و همچنین فناوری تنها به دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم کشورمان و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور صورت خواهد گرفت.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی پایین و مقرون به صرفه است. اما شرایط ورودی آن نیز نسبتا سخت‌ تر و دشوارتر است. مراحل کلی اعزام دانشجو توسط آزمون یوس به این صورت است که برای تحصیل در اولین قدم اخذ پذیرش یا اپلای می‌ باشد و موسسه مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا در بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌ها پذیرش شوید. به طور کلی اعزام دانشجو توسط آزمون یوس به این صورت است که انتخاب دانشگاه و رشته‌های تحصیلی، مراجعه به وب سایت اصلی دانشگاه، فراهم کردن مدارج و اسناد مورد نیاز، شرکت در آزمون ورودی، اخذ نامه پذیرش از دانشگاه می باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا