راهنمای سفر به اندونزیگردشگری

بهترین زمان سفر به اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیا

افزایش بازدید در گوگل

راهنمای سفر به اندونزی

اندونزی کجاست؟ اندونزی کشوری پهناور است که در جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه واقع شده است. اندونزی در واقع یک مجمع الجزایری است که دارای ۱۷ هزار جزیره و ۳۳ استان می باشد. اندونزی یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان است که وسعت آن ۱۹۱۹۴۴۰ کیلومتر مربع می باشد.

پایتخت این کشور شهر جاکارتا می باشد و ۹۰ درصد مردم این کشور مسلمان می باشند. در شهرهای مختلف اندونزی جاذبه های گردشگری مختلفی وجود دارد که بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند که از جمله آن ها می توان به سواحل شنی، آتش فشان ها، طبیعت خاص و گونه های جانوری مختلف اشاره نمود. به همین دلیل سالانه گردشگران بسیاری اندونزی را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند.

معمولا این گردشگران پیش از سفر برای آنکه اطلاعات کامل تری در خصوص جاذبه های تاریخی و تفریحی این کشور و سایر نقاط جهان داشته باشند و با آداب و رسوم آن ها آشنا شوند به بهترین سایت های گردشگری مراجعه می کنند.

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که سفری چند روزه به اندونزی این کشور زیبا و تاریخی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که از قبل اطلاعات خود را در مورد غذاها، فستیوال ها، اماکن دیدنی و تاریخی، سوغات و … آن افزایش دهید تا بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای سفر خود داشته باشید و سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. برای دست یابی به این اطلاعات به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با بهترین زمان سفر به اندونزی آشنا شوید.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

آب و هوای اندونزی

اندونزی کشوری است که دارای آب و هوایی گرم و استوایی است. این کشور رطوبت خیلی بالایی دارد به طوری که میزان آن به ۷۰ الی ۹۰ درصد می رسد. جالب است که بدانید بیشتر تغییرات آب و هوایی در فصول مختلف اندونزی به دلیل بارش بیش از حد باران است نه فشار و دما هوای آن. وجود چنین شرایط آب و هوایی موجب شده که بهترین زمان سفر به اندونزی ماه های خشک سال که شامل ژوئن تا سپتامبر می گردد باشد.

بهترین فصل برای سفر به اندونزی

بهترین فصل برای سفر به اندونزی,راهنمای سفر به اندونزی,سفر به اندونزی

سفر به اندونزی در بهار

در فصل بهار آب و هوای اندونزی مطبوع است و کمتر شاهد بارش های سیل آسا باران هستیم. در واقع در ماه مارچ این بارش ها همچنان وجود دارند اما پس از آن آب و هوا و طبیعت اندونزی بسیار زیبا خواهد شد. معمولا بهترین فصل برای سفر به اندونزی برای گردشگران اردیبهشت و خرداد است.

سفر به اندونزی در تابستان

ماه های آپریل تا اکتبر گرم ترین و خشک ترین روزهای سال در اندونزی هستند و در این کشور شاهد باران و رطوبت نخواهید بود. فصل تابستان به ویژه ماه های جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) میزان گردشگران در اندونزی به اوج خود می رسد و هزینه سفر به اندونزی افزایش پیدا می کند.

به همین دلیل قیمت هتل ها و سایر امکانات اندونزی به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر می خواهید این ایام را برای سفر به اندونزی انتخاب کنید باید از چندین روز پیش از سفر به فکر رزرو محل اقامت خود باشید.

شرایط سفر به اندونزی,قیمت سفر به اندونزی,هزینه سفر به اندونزی

سفر به اندونزی در پاییز

اندونزی در فصل پاییز و ماه مهر دارای هوایی مطبوع و بارشی نه چندان زیاد می باشد که موجب شده افراد بسیاری این مدت را برای سفر به اندونزی انتخاب کنند. اما از آبان ماه تا آخر زمستان میزان بارش ها در اندونزی به اوج خود می رسد و کمتر گردشگرانی این زمان راهی سفر به اندونزی می شوند.

سفر به اندونزی در زمستان

از ماه نوامبر تا مارچ که همان ۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین است فصل بارانی اندونزی محسوب می شود. در ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) بارش های سیل آسا در اندونزی مشاهده می شود و کمتر روزی وجود دارد که در این مدت اندونزی بارانی نباشد.

از طرفی سطح بالای رطوبت و دمای هوا بسیار آزار دهنده خواهد بود. همین مسئله موجب می شود که میزان قیمت سفر به اندونزی کاهش یابد. اما اگر می خواهید سفری کم هزینه به اندونزی را تجربه نمایید به شما پیشنهاد می کنیم که فصل بارانی این کشور را انتخاب نمایید.

بهترین غذاهای اندونزی

غذاهای اندونزی نیز همانند سایر نقاط جهان دارای عطر و طعمی منحصر به فرد هستند که رابطه خاصی با ذائقه و سبک زندگی و فرهنگ مردم آن خطه دارد. در این کشور غذاهای متنوعی وجود دارد که از جمله لذیذ ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

ناسی گورنگ

ناسی گورنگ غذای ملی اندونزی محسوب می شود که در واقع شامل برنج سرخ شده به همراه سبزیجات و سس غلیظ سویا می باشد. این غذا معمولا همراه با تخم مرغ، خیار و گوجه سرو می شود که در سفر به اندونزی نباید از دست دهید.

ساتای

ساتای نوعی کباب ویژه اندونزی است که در تهیه آن از گوشت بز، خرگوش و مرغ استفاده می کنند. این غذا به صورت ذغالی کباب می شود و گوشت مورد استفاده در آن را با استفاده ازسس بادام زمینی و سس باربیکیو مزده دار می کنند. ساتای معمولا با کیک برنج و خیار و پیاز سرو می گردد.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

ناسی پادانگ

ناسی پادانگ غذایی بسیار خوشمزه است که در اکثر رستوران های اندوزی طبخ می شود. این غذا در واقع نوعی برنج بخارپز شده به همراه گوشت ماهی و گاو است که طعم و عطر بی نظیری دارد.

باکسو

باکسو یک سوپ فوق العاده خوشمزه است که در اندونزی طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه این سوپ لذیذ از نودل، گوشت قلقلی و سبزیجات استفاده می کنند و با سیر سرخ شده تزئین می نمایند.

بهترین سوغات اندونزی

اندونزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و چون اقوام مختلفی در آن زندگی می کنند تنوع سوغاتی ها و صنایع دستی آن بالا است. از محبوب ترین سوغاتی های اندونزی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

زیورآلات دست ساز

ساخت زیورآلات و اشیا نقره توسط اهالی منطقه Celuk با مهارت عالی انجام می شود و بسیار زیبا هستند. به همین دلیل در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارند. از جمله این زیورآلات می توان به دستبند، گوشواره، حلقه و … اشاره نمود.

صابون های ارگانیک، کرم و عود

همانطور که می دانید بالی از بهترین نقاط برای خرید انواع گیاهان دارویی است. تمامی لوازم آرایشی که در بالی تولید می شوند کاملا ارگانیک هستند . بنابراین اگر به دنبال کرم ها، عود، عطرها و صابون های ارگانیک هستید و می خواهید یک سوغاتی خاص تهیه کنید می توانند گزینه مناسبی باشند.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

لباس های سنتی

از دیگر صنایع دستی اندونزی می توان به لباس های سنتی اشاره نمود که کاملا با دست بافته می شوند. معمولا تولید این لباس ها با توجه به میزان تزئیناتی که بر روی آن ها صورت گرفته بین چند ماه تا چند سال طول می کشد، به همین دلیل بسیار با ارزش و گران قیمت هستند.

شکلات

سوغاتی های خوراکی اندونزی نیز تنوع بالایی دارند که از معروف ترین آن ها می توان به شکلات های آن اشاره نمود که شهرتی جهانی دارند. در کشور اندونزی کارخانه های شکلات سازی متعددی وجود دارد و به همین دلیل شکلات های سوغاتی آن ها همیشه بسیار مرغوب و پر طرفدار هستند.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

بهترین زمان خرید در اندونزی

در اندونزی مراکز خرید و بازارهای محلی متعددی وجود دارد که گردشگران برای خرید سوغات و کالاهای مورد نظرشان می توانند به آن ها مراجعه نمایند. معمولا در فصولی از سال که میزان گردشگران در اندونزی کاهش می یابد تمامی مراکز خرید کالاهای خود را با قیمت مناسب تری ارائه می دهند که گردشگران می توانند آن زمان را برای خرید انتخاب کنند و خریدی مقرون به صرفه داشته باشند.

هزینه سفر به اندونزی

اگر می خواهید به اندونزی سفر کنید پس از تهیه بلیط هواپیما اندونزی و رسیدن به مقصد اصلا نگرانی بابت محل اقامت خود نداشته باشید. زیرا در نقاط مختلف این کشور هتل های متنوعی وجود دارد که می توانید با توجه به بودجه ای که برای این موضوع در نظر گرفته اید یک محل اقامت عالی و با کیفیت انتخاب نمایید.

هزینه خورد و خوراک در اندونزی نیز بستگی به رستوران یا مغازه فست فودی است که برای سرو نهار یا شام انتخاب می کنید، اما به طور کلی هزینه آن چندان بالا نیست و می توانید برای کاهش هزینه ها غذاهای خیابانی لذیذ اندونزی را انتخاب نمایید.

در کشور اندونزی برای جابجایی و بازدید از جاذبه های گردشگری مختلف می توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده نمایید و سفری لذت بخش و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

بهترین جشنواره ها و فستیوال ها در اندونزی

شهرها و مناطق مختلف اندوزی سالیانه برگزار کننده فستیوال های بین المللی وجشن های محلی متعددی هستند که هر کدام نماد مراسم خاصی می باشند. از معروف ترین فستیوال های در بهترین زمان سفر به اندونزی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

جشنواره فیلم اندونزی

این جشنواره که به اختصار FFI نام دارد هر ساله در کشور اندونزی برگزار می شود و در طی آن به بهترین دستاوردهای سینمایی اندونزی جوایز نفیسی اهدا می گردد. این جایزه اندونزیایی سینمایی همانند جایزه اسکار در ایالات متحده آمریکا است و بسیار ارزشمند می باشد.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

جشنواره رامبو سولو

این جشنواره در واقع یک مراسم تدفین سنتی است که در تانا توراجا در سولاوسی برگزار می گردد. هدف از برگزاری این مراسم احترام به روح  مردگان است و چندین روز ادامه دارد. معمولا در ماه های جولای و سپتامبر این مراسم برگزار می شود و گردشگران بسیاری برای بازدید از این مراسم تشییع جنازه به این شهر سفر می کنند.

جشنواره سکاتان

این جشنواره به مناسب تولد حضرت محمد (ص) در اندونزی برگزار می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد. در طی این جشنواره شاهد مراسمات سنتی، نمایشگاه و بازارشبانه هستیم. این مراسم از ۵ الی ۱۲ ربیع الاول ادامه دارند و در طی این مدت انواع غذا و شیرینی های سنتی طبخ می شود و مردم به دعا و راز و نیاز می پردازند.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

جشن ویساک

جشن ویساک از معروف ترین و مهم ترین جشن های این کشور محسوب می شود که مختص بودایی ها است. در این مراسم که نمادی از تولد، روشنگری و مرگ بودا است سرتاسر کشور اندونزی تزئین می شود که بسیار زیبا است. جشن ویساک در ماه مه و ژوئن برگزار می شود.

جشنواره گل توموهون

این جشنواره هر ساله در توموهون در سولاوسی شمالی برگزار می گردد و از سال ۲۰۱۴ دولت آن را به طور رسمی برگزار می کند. این مراسم شامل رویدادهای مختلفی است که از مهم ترین آن ها می توان به مسابقه ملکه گل، اجراهای فرهنگی و هنری، نمایشگاه پرورش گل، رژه خودروهای گل کاری شده و … اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری در اندونزی

در کشور اندونزی جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی و تفریحی متعددی وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند بسیار لذت بخش باشد. از بهترین جاذبه های گردشگری اندونزی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

معبد بوروبودور | Borobudur

این معبد از معروف ترین معبدهای باستانی اندونزی محسوب می شود که قدمت آن به قرن هشتم باز می گردد. معبد بوروبودور در قالب یک ماندالای سنتی بودایی ایجاد شده و از نظر فرهنگی و تاریخی جایگاه ویژه ای دارد به همین دلیل نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از بزرگ ترین معبدهای بودایی جهان می توان به معبد بوروبودور اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

پارک ملی کومودو | Parque Nacional De Komodo

پارک ملی کومودو نیز به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. کومودو موجودی اسطوره ای می باشد که جز حیوانات شدیدا مرگبار قرار دارد. این پارک دارای پنج جزیره اصلی و تعدادی مناطق کوچکتر در اطراف آن می باشد. اژدها کومودو مهم ترین جاذبه این پارک می باشد که نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب نموده است.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

فلات دی ینگ | Dieng Plateau

از جاذبه های تاریخی اندونزی می توان به فلات دی ینگ اشاره نمود که در بالای ابرها قرار گرفته است. به همین دلیل چشم انداز فوق العاده زیبایی به مزارع برنج و جنگل های این منطقه دارد.

اهمیت تاریخی این فلات از آن جهت است که جایگاه مخروبه زیارتگاه های قدیمی که در کنار آن واقع شده اند. هر ساله در این فلات جشنوارها و فستیوال های متعددی برگزار می شود که تماشای قومیت های محلی که در آن حضور دارند می تواند بسیار لذت بخش باشد.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

هرم کارستنس | Carstensz Pyramid

این قله بسیار زیبا و معروف است و علت آن هم صخره های سنگی زیبا و وجود کوه برفی آن است که در هیچ منطقه ای دیگر از این کشور استوایی شاهد کوه و مناطق برفی نخواهید بود.

هرم کارستنس بلند ترین قله اندونزی محسوب می شود که در کوه جایاویجایا در پاپوآ قرار دارد. حدود چند صد متر پایین تر از این قله دریاچه ای رازآلود وجود دارد که خودش خشک شده و مجددا پر آب می گردد و قوهای سیاهی در آن زندگی می کنند.

بهترین زمان سفر به اندونزی,بهترین زمان سفر به بالی اندونزی,بهترین زمان مسافرت به اندونزی

تراس های طبقاتی برنج | Tegallalang

این تراس های طبقاتی در اوبود قرار دارند. زمین های برنجی که در این منطقه واقع شده اند دارای حالتی طبقاتی و بسیار زیبا هستند که موجب شده به یکی از نقاط گردشگری این منطقه تبدیل شوند.

هر ساله عکاسان و نقاشان بسیاری از سراسر نقاط دنیا برای به ثبت رساندن زیبایی بی نظیر و خیره کنند این تراس های طبقاتی برنج به اندونزی سفر می کنند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا