فرهنگ و هنر

10 سوغات کشور پراگ که باید بدانید

افزایش بازدید در گوگل

سوغات معروف پراگ چیست؟

پراگ یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای اروپا است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. از جمله رفتارهای مشترک در میان بیشتر گردشگران و بازدیدکنندگان پراگ، خرید سوغاتی از این شهر زیبا هم برای خود و هم برای دوستان و آشنایان است.

تهیه سوغاتی سنتی پراگ باعث می شود تا این افراد نه تنها یاد و خاطره این شهر زیبا را برای مدت های طولانی با خود همراه کنند، بلکه بتوانند بخشی از این زیبایی ها را برای نزدیکان خود هم به ارمغان ببرند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا با معرفی ۱۰ مورد از سوغات سنتی این شهر زیبا، اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار علاقه مندان مسافرت به پراگ قرار دهیم.

در مطالب پیش بهترین سایت های اینترنتی خرید سوغات را به شما معرفی کرده ایم.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۱۰. ویفر اسپا | Spa Wafers

ویفرهای بزرگ اسپا یک سوغاتی سنتی پراگ است که در جای جای شهر پراگ می توان آن را تهیه کرد.

این ویفرها، شیرینی هایی بسیار بزرگ و در عین حال بسیار نازک هستند که معمولا در داخل آنها یک لایه وانیل یا شکلات یا فندق قرار داده شده است.

شرکت های زیادی در زمینه تولید این نوع ویفر فعالیت می کنند اما معروفترین این شرکت ها، شرکتی واقع در شهر کارلووی واری است.

از انجا که شهر کارلووی واری به دلیل چشمه های متعدد آب گرم و همچنین مجموعه های بزرگ اسپای خود در میان مردم شهرت دارد، ویفرهای تولید شده در این شهر و در نتیجه تمام انواع این نوع ویفر، با عنوان اسپا شناخته می شوند.

سوغاتی سنتی پراگ,سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ

۹. پوسترهای موخا | Mucha Poster

الفونس موخا، یکی از مشهورترین و محبوب ترین هنرمندان سبک آرت نوو، در شهر پراگ به شمار می آید.

همین محبوبیت باعث شده تا اگرچه اصل آثار وی در موزه ها و کلکسیون ها نگهداری گردد اما تصاویر و پوسترهای این آثار به عنوان یک سوغاتی پرطرفدار شهر پراگ، در جای جای این شهر به فروش برسد.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۸. کریستال بوهمی | Bohemia Crystal

شیشه یا همان کریستال های بوهمی، از دیگر سوغات پراگ هستند که به شدت میان گردشگران محبوب هستند.

ظروف و وسایل ساخته شده از این کریستال ها اغلب دست ساز بوده و در کارگاه های کوچک تهیه می شوند.

نکته مهم در مورد کریستال های بوهمی، وجود مقدارک اندکی از سرب در این شیشه ها است که نه تنها باعث می شود تا این کریستال ها جلای زیباتری داشته باشند، بلکه مقاومت آنها را هم بیشتر کرده و در نتیجه حکاکی بر روی آنها هم آسان تر می شود.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۷. عروسک های خیمه شب بازی | Puppets

یکی از سوغات معروف و سنتی شهر پراگ، عروسک های خیمه شب بازی معروف این شهر است که گردشگران می توانند آنها را از فروشگاه های متعددی در سطح شهر تهیه کنند.

خیمه شب بازی بر خلاف بیشتر دنیا، در پراگ یک بازی کودکانه به شمار نمی آید و بسیاری از بزرگسالان هم به آن علاقه دارند.

همین علاقه سبب شده است تا فروشگاه ها و مغازه های زیادی برای فروش این عروسک ها در سطح شهر وجود داشته باشد.

معروفترین این فروشگاه ها که بیشتر گردشگران رابه خود جلب می کنند، در منطقه شهر قدیمی و در نزدیکی پل چارلز قرار دارند.

گفتنی است که این عروسک ها در اشکال و اندازه ها و در قالب شخصیت های مختلفی مانند شخصیت های کارتون، حیوانی، سیاسی و مانند آن عرضه می شود.

اشاره به این نکته هم ضروری است که به اعتقاد مردمان پراگ این خریدار نیست که عروسک را انتخاب می کند، بلکه عروسک است که خریدار خود را انتخاب می کند.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۶. اسباب بازی های چوبی | Wooden Toys

انواع مختلفی از اسباب بازی های ساخته شده از چوب هم یکی دیگری از سوغاتی هایی هستند که در فهرست دهگانه سوغاتی سنتی پراگ باید به آن اشاره کرد.

این اسباب بازی ها که محبوب همه رنج های سنی، از کودک تا بزرگسال، هستند شامل گستره وسیعی از موضوعات مانند ماشین یا حیوانات یا لوکومتیوهای قطارها می شوند.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۵. چای و لوازم مرتبط با آن | Tea

چای یکی از علائق اصلی مردم پراگ به شمار می آید که همین علاقه باعث فعالیت چایخانه های زیادی در سطح این شهر شده است.

همین موضوع سبب شده است که بسته های چای و همچنین لوازم و تشکیلات مرتبط با سرو چای، مانند کتری یا صافی چای یا فنجان، به یکی از رایج ترین سوغاتی های موجود در بازارهای پراگ تبدیل شود.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۴. سوغاتی های مرتبط با کافکا | Kafka

پراگ محل تولد فرانتس کافکا است و این نویسنده شهیر سالیان زیادی از عمر خود را در این شهر سپری کرده است.

این موضوع باعث شده است تا بازدید از موزه کافکا و همچنین نمایشگاه آثار او به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری پراگ تبدیل شود.

در کنار این موضوع، کپی های موجود از آثار کافکا و یا کارت پستال ها و تقویم های مرتبط با این نویسنده هم به یکی از اصلی ترین سوغات پراگ تبدیل شود.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۳. گارنت | Garnet

سنگ نیمه قیمتی گارنت، یکی دیگر از سوغات کشور پراگ است که سابقه طولانی در این کشور دارد و از دوران قدیم در این منطقه به عنوان سنگ سلطنتی شناخته می شده است.

امروزه از این سنگ زیبا در ساخت لوازم مختلفی مانند زیورآلات یا حتی لوازم تحیریر استفاده می شود.

البته نکته ای که علاقه مندان به تهیه گارنت باید به آن توجه داشته باشند این است که با توجه به احتمال فروش سنگ های تقلبی و بی ارزش، بهتر است تا سنگ را از فروشگاه های معتبر تهیه کنند.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۲. نان زنجبیلی | Gingerbread

یکی از محبوب ترین سوغاتی سنتی پراگ به خصوص در میان کودکان، نان های زنجبیلی خوشمزه ای هستند که با مارزیپان تزئین شده اند.

این نان های خوشمزه که در زبان محلی به نام پرنیک شناخته می شود، در اشکال جالبی مانند آدمک های زیبا و بامزه به خریداران عرضه می شوند.

سوغات سنتی پراگ,سوغات پراگ,سوغات کشور پراگ

۱. ظروف چینی | Chinese ceramics

سابقه ساخت چینی در جمهوری چک به سال ۱۷۹۴ باز می و زمانی باز می گردد که اولین کارگاه ساخت چینی در آن زمان تاسیس شد.

امروزه این صنعت، به یک صنعت پر رونق در چک تبدیل شده است و علاقه مندان می توانند بسته به توانایی مالی یا سلیقه، گزینه مناسب خود را تهیه کرده و به عنوان سوغات با خود همراه کنند

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا