راهنمای سفر به اروپافرهنگ و هنر

10 تا از بهترین سوغاتی های صربستان

افزایش بازدید در گوگل

سوغات معروف صربستان کدامند؟

بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های مسافرت به هر مقصدی، انتخاب هدایا و سوغات مختلف می باشد. زیرا شما با این کار می توانید بخشی از خاطرات تان را با دیگران شریک شده و یا حتی آن ها را به عنوان یادگاری در خانه تان نگه دارید.

انتخاب سوغاتی از دسته مواردی است که ممکن است برای تان سخت باشد، به خصوص اگر بار اول تان باشد که به شهر یا کشوری خاص سفر می کنید.

صربستان یکی از کشورهای جذاب دنیا می باشد که معمولا گردشگران زیادی آن را برای سفر انتخاب می کنند. این کشور علاوه بر دیدنی های فوق العاده اش، دارای محصولات متنوعی نیز می باشد که می توانید از آن ها برای تهیه سوغاتی استفاده کنید.

اگر شما هم می خواهید که در مورد این محصولات اطلاعات بیشتری کسب کرده و آن ها را بهتر بشناسید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین سوغاتی های صربستان آشنا کنیم.

در مطالب پیش بهترین سایت فروش سوغاتی را به شما معرفی کرده ایم.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۱۰. عروسک های زیبا در لباس سنتی صربستان | Traditional Dolls

اگر شما هم دوست دارید سوغاتی هایی تهیه کنید که رنگ و بویی از کشور مقصد داشته باشد، این عروسک های بامزه از بهترین انتخاب های ممکن خواهند بود.

جالب است بدانید که این عروسک ها معمولا در سایز های مختلفی ساخته می شوند که شما با توجه به سلیقه و یا فضای خالی داخل چمدان تان می توانید از بین شان انتخاب کنید.

این عروسک های دوست داشتنی را می توانید در دو نوع پلاستیکی و چینی پیدا کنید که انواع چینی معمولا گران تر خواهند بود.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۹. مگنت های جذاب صربستانی | Magnet 

یکی دیگر از بهترین سوغات صربستان که به خوبی نشان دهنده سفر جذاب تان به این کشور خواهد بود، مگنت های خاطره انگیزی هستند که به راحتی می توانید آن ها را در بیشتر مغازه ها پیدا کنید.

جالب است بدانید که این مگنت ها با توجه به جاذبه های دیدنی یا مناطق مختلف، طرح های متفاوتی دارند! بنابراین به هر جایی از این کشور که سفر کنید می توانید این هدایای جذاب را تهیه کنید.

این مگنت ها با آهن رباهای کوچکی ساخته می شوند که به شما اجازه می دهند تا آن ها را به بخش های مختلفی متصل کرده و از طرح های منحصر به فردشان حسابی لذت ببرید.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۸. قلب های لیسیدر | Licider Heart

اگر دوست دارید که یکی از محبوب ترین سوغات صربستان را انتخاب کنید، قلب های لیسیدر از بهترین انتخاب های پیش روی تان خواهند بود.

این قلب های جذاب را می توانید به صورت تکی تهیه کرده و یا آن ها را روی اجسام مختلفی پیدا کنید که همگی شان حسابی بامزه و خاطره انگیز خواهند بود.

چنانچه مسافر این کشور دیدنی هستید، پیشنهاد می کنیم که از انتخاب این قلب های جذاب و به یاد ماندنی اصلا غافل نشوید!

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۷. ژاکت های گرم و جذاب سیروگوجنو | Sirogojno Sweater

یکی از زیباترین و معروف ترین سوغات صربستان که معمولا توجه گردشگران را به خودش جلب می کند، ژاکت های سیروگوجنو هستند.

این ژاکت های گرم و با کیفیت در روستایی زیبا در این کشور تولید می شوند و خوشبختانه در انواع طرح ها، رنگ ها و سایزهای مختلف موجودند. بنابراین به راحتی می توانید بنا بر سلیقه تان از بین شان انتخاب کنید.

ژاکت های سیروگوجنو معمولا در فروشگاه های مربوط به فروش سوغاتی یافت می شوند و از انتخاب های بسیار مناسب برای فصل سرما خواهند بود.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۶. فلوت های فرولا | Frula

اگر شما هم عاشق سوغاتی هایی با رنگ و بوی هنر هستید، فلوت های فرولا از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما خواهند بود که با عنوان یکی از محبوب ترین سازهای این کشور شناخته می شوند.

این فلوت منحصر به فرد با صدای دلنشینش، تنها شش سوراخ برای نواختن دارد که اگر نحوه کار با آن را یاد گرفته باشید می توانید حسابی از نواختنش لذت ببرید.

این فلوت ها در اندازه و طرح های مختلف تولید شده و در مغازه های گوناگون به راحتی قابل تهیه کردن می باشند.

بنابراین اگر به فکر خرید سوغاتی برای هنردوستان هستید، فرولا می تواند از مناسب ترین هدایای ممکن باشد.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۵. خانه های سنتی به سبک مینیاتوری | Miniature Houses

یکی از جذاب ترین بخش های مسافرت شما به این کشور، احتمالا دیدن سبک معماری خاص و زیبای صربستانی در شهرهای مختلف آن خواهد بود.

جالب است بدانید که یکی از بهترین سوغاتی های صربستان نیز خانه هایی مینیاتوری هستند که دقیقا با سبک معماری سنتی و جذاب این کشور ساخته شده اند.

اگر شما هم دوست دارید سوغاتی های یونیکی تهیه کنید که نشانی از تاریخ و فرهنگ مردم آن کشور به همراه داشته باشد، این خانه ها از فوق العاده ترین موارد پیش رو خواهند بود.

شما می توانید این طرح های جذاب را در اکثر مغازه ها به راحتی پیدا کنید. خوشبختانه قیمت این خانه ها کاملا مناسب می باشد، بنابراین می توانید بدون نگرانی از قیمت شان آن ها را تهیه کنید.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۴. چاشنی خوش طعم آجوار | Ajvar

بدون شک در لیست بهترین سوغاتی ها و محصولات هر کشور، خوراکی های جذابی هم وجود دارند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. در مورد صربستان نیز این جایگاه به چاشنی خوش عطری به نام آجوار اختصاص یافته است.

این چاشنی از محبوب ترین طعم دهنده هایی به شمار می رود که مردم صربستان در فرهنگ آشپزی شان از آن استفاده می کنند.

اگر شما هم در حین سفرتان حسابی عاشق غذاهای این کشور شده اید، باید بدانید که نمی توانید غذای هیچ کشوری را به عنوان سوغاتی با خودتان جایی ببرید.

بنابراین بهترین کار ممکن آن است که مهم ترین چاشنی مورد استفاده آن ها را تهیه کرده و در غذاهای تان به کار ببرید.

ماده اصلی تشکیل دهنده چاشنی آجوار فلفل می باشد، اما مواد خوشمزه دیگری همچون بادمجان و سیر نیز در ترکیباتش وجود دارد که مزه فوق العاده اش را دو چندان خواهد کرد.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۳. ساز خاص و سنتی گوزله | Gusle

یکی دیگر از بهترین سوغاتی های صربستان که رنگ بویی از هنر و موسیقی دارد، ساز جذابی به نام گوزله می باشد که احتمالا حسابی توجه تان را جلب خواهد کرد.

این ساز مخصوص کشور صربستان می باشد و چنانچه شما هم به موسیقی یا نواختن سازهای مختلف علاقه دارید، می تواند انتخاب یونیکی باشد.

جالب است بدانید که تمام نواهای ساز گوزله، تنها به وسیله یک تک سیم تولید می شوند که این امر خاص بودن آن را دو برابر می کند.

این سازهای جذاب که نشانه ای از تاریخ این کشور را نیز به همراه دارند، در ابعاد و طرح های مختلف تولید می شوند و شما بنا بر سلیقه تان می توانید از بین شان انتخاب کنید.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۲. گلیم های پیروت | Pirot Kilim

یکی از جذاب ترین سوغاتی های این کشور، گلیم های پیروت هستند که زیبایی شان حسابی شما را مجذوب خواهد کرد.

بافت این گلیم ها یکی از سنت های قدیمی در صربستان به شمار می رود که در گذشته های دور نشانی از زندگی اعیانی به شمار می رفته است، زیرا بسیاری از افراد قدرت خریدش را نداشته اند.

بد نیست بدانید که این هنر جذاب پس از جنگ جهانی دوم کم کم شروع به محو شدن کرد، اما در سال ۲۰۱۱ باز هم توانست توجه افراد زیادی، به خصوص گردشگران را به خودش جلب کرده و دوباره در فرهنگ این کشور زنده شود.

این گلیم ها در طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شوند و شما به راحتی می توانید انواع مورد علاقه تان را از بین شان انتخاب کنید.

سوغات صربستان,سوغات صربستان چیست,سوغاتی صربستان

۱. کفش های سنتی اوپانچی | Opanci Shoes

یکی از سوغاتی های بسیار محبوب در این کشور، کفش هایی سنتی با قدمت تاریخی هستند که اوپانچی نام دارند.

این کفش ها از جنس چرم بوده و در بخش جلویی شان تنها دارای یک قلاب ساده می باشند. اوپانچی ها هیچ گونه بندی در ساختارشان ندارند و از راحت ترین کفش هایی هستند که معمولا توسط روستاییان و برای پیاده روی استفاده می شود.

این کفش ها می توانند از به یاد ماندنی ترین سوغاتی های این کشور باشند، اما باید حواس تان را جمع کنید تا انواع اصلش را تهیه کنید. برای این کار می توانید از افراد محلی و حرفه ای کمک بگیرید تا سرتان کلاه نرود!

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا