بیوگرافی

زندگینامه علیرضا جهانبخش فوتبالیست خوش اخلاق ایران

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی علیرضا جهانبخش (زندگینامه ورزشکاران)

علیرضا جهانبخش فوتبالیست حرفه ای ایرانی است که به عنوان وینگر و هافبک تهاجمی برای باشگاه لیگ برتر انگلیس یعنی برایتون اند هوو آلبیون (Brighton and Hove Albio) و تیم ملی ایران بازی می کند. وی نماینده ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ فیفا، جام ملت های آسیا ۲۰۱۵، جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ بود. جهانبخش همچنین نماینده ایران در سطح U20 و U23 بود. در سال ۲۰۱۴ جهانبخش به عنوان دومین استعداد بزرگ جوان انتخاب شد. او ۲۱ گل لیگ را به ثمر رساند و اولین بازیکن آسیایی است که در لیگ بزرگ اروپا بهترین گلزن برتر شد. ارزش خالص وی تقریباً ۱ میلیون دلار تخمین زده شده است. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگی نامه شخصی علیرضا جهانبخش این فوتبالیست بین المللی بپردازیم.

عکس علیرضا جهانبخش

اینستاگرام علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,زندگینامه علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش کیست؟ علیرضا جهانبخش جیرنده در سن ۱۵ سالگی به تهران مهاجرت کرده بود تا به فوتبال خود ادامه دهد. جهانبخش کار خود را در سال ۲۰۱۰ با حضور در تیم داماش تهران، وابسته به داماش گیلان آغاز کرد. باشگاهی که نماینده استان گیلان در شمال ایران است، جایی که والدینش متولد و بزرگ شده اند. علیرضا اولین گل خود را در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۲ در پیروزی ۱-۰ برابر فجر به ثمر رساند. در ۴۲ بازی لیگ با داماش ۱۰ گل به نام خود ثبت کرده است.

جهانبخش به دنبال هر فرصتی برای بازی، کار خود را به عنوان یک بازیکن کامل شروع کرد، زیرا موقعیت جناح راست قبلاً توسط اسطوره ایرانی مهدی مهدوی کیا اشغال شده بود. جهانبخش اولین بازی که در لیگ دسته اول در ایران انجام داد، به عنوان دفاع راست بازی کرد. در سال ۲۰۱۳ پیشنهادی از لیگ برتر NEC Nijmegen هلند، فرانسه و ترکیه داشت اما ترجیح داد که تیم هلند را انتخاب کند.

در همان زمان تصمیم گرفت که برای زندگی بهتر و ایجاد ارتباط با هم تیمی هایش زبان انگلیسی و هلندی را بیاموزد. بعد از دو فصل بازی با دوازده گل و هجده پاس گل در لیگ در تیم NEC موفق به دریافت جایزه Eerste Divisie شد.

زندگی نامه شخصی علیرضا جهانبخش,زندگینامه علیرضا جهانبخش,زندگینامه علیرضا جهانبخش فوتبالیست

در ۳ آگوست ۲۰۱۵، جهانبخش با باشگاه هلندی AZ Alkmaar قرارداد ۵ ساله امضا کرد. به او شماره نه به عنوان شماره پیراهن داده شد، و اولین گل خود را برای AZ در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵ در مقابل Graafschap با برد ۳-۱ به انجام رساند. جهانبخش به عنوان بهترین وینگر ۲۰۱۶ در لیگ هلند معرفی شد. در سال ۲۰۱۸، با پیوستن به تیم برایتون اولین بازی خود را در مقابل واتفورد آغاز کرد. جهانبخش به تازگی نقش مهمی در عملکرد به یاد ماندنی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸  روسیه داشت.

علیرضا جهانبخش,عکس علیرضا جهانبخش,اینستاگرام علیرضا جهانبخش

دوران کودکی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش در ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ (۱۱ آگوست ۱۹۹۳)، در جیرنده، استان گیلان به دنیا آمد. پدر او در یک کارخانه دوچرخه سازی مشغول بود و مادرش نیز خانه دار است. جهانبخش با برادر کوچکترش محمدرضا و خواهرش بزرگ شد.

در سن دو سالگی خانواده تصمیم گرفتند که برای ادامه زندگی به شهر قزوین نقل مکان کنند. او با تماشای بازی فوتبالیست های افسانه ای مانند علی کریمی، وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا بزرگ شد. در طول دوران جوانی، علیرضا جهانبخش برای تیم پیام البرز قزوین، پارس قزوین و داماش گیلان بازی کرد.

او می گوید که: “یکی از شگفت انگیزترین لحظه هایی که هنوز به یاد می آورم، صعود ایران به جام جهانی مقابل استرالیا و صلاحیت حضور در جام جهانی سال ۱۹۹۸ است، من در آن زمان پنج یا شش سال داشتم. مربیان مدرسه در تشویش وی برای رفتن به فوتبال تاثیر بسزایی داشتند. او در طی دوران مدرسه هم برای تیم های ملی نوجوانان در هندبال و هم در فوتسال انتخاب شد.

اینستاگرام علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,زندگینامه علیرضا جهانبخش

وی توضیح داد: من ورزش های مختلفی را امتحان کردم. کونگ فو و دو و میدانی؛ من برای تیم ملی هندبال بازی کردم و همچنین برای تیم فوتسال جوانان کشور انتخاب شدم. وقتی ۱۲ ساله بودم در مدرسه معلم ورزشی داشتیم، او به من گفت باید راه خود را پیدا کنم، باید بین فوتبال و فوتسال انتخاب می کردم و در آن زمان ترجیح می دادم فوتبال بازی کنم.

در ادامه می گویید: چیزی که من در مورد آن زمان به خاطر می آورم این بود که من عجله داشتم مدرسه را تمام کنم و با بچه های محله در خیابان ها بازی کنم. همچنین اضافه کرد: تمام آنچه برای من مهم بود همین توپ کوچک و بازی با توپ بود. فرقی نمی کرد که بعد از ظهر هوا ۳۲ یا ۳۵ درجه گرم باشد یا در زمستان با هوای سرد.

وی گفت: ما از یک خانواده ثروتمند نبودیم، اما پدرم همیشه از من حمایت می کرد، زیرا می دانست که من دنبال آرزوهایم هستم، و رویاهایم را دنبال می کنم.

اینستاگرام علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,زندگینامه علیرضا جهانبخش

زندگی خصوصی علیرضا جهانبخش

جهانبخش تنها ۲۶ سال سن دارد اما توانسته جایگاه خودش را به خوبی به عنوان یکی از ستارگان تیم ملی تثبیت کند. برای او احساسی بهتر از پوشیدن پیراهن تیم ایران محبوبش وجود ندارد. او هنوز مجرد است و از طرف برند آلمانی آدیداس ساپورت می شود. ماشین مورد علاقه او پورشه است و بعد از اینکه به عنوان بهترین بازیکن تیم انگلیس شناخته شد، یک دستگاه پورشه پانامرا به ارزش ۵ میلیارد هدیه گرفت.

تیم های محبوبش رئال مادرید و منچستر یونایتد هستند و در بین بازیکنان خارجی طرفدار کریستیانو رونالدو است و رابطه صمیمانه ای با سردار آزمون دارد. جهانبخش با افسانه ایرانی مهدی مهدوی کیا مقایسه شده است.

او بازیکنی با استعداد فنی معرفی شده که قادر به استفاده از هر دو پا باشد. معمولاً اوقات فراغت را با دوستانش می گذراند، فوتبال می بیند و پلی استیشن بازی می کند. نظرش درباره کریستین رونالدو چنین است:

به طور کلی، من سعی می کنم از هر بازیکن با کیفیت بالا یاد بگیرم. بهترین نمونه برای من می تواند کریستیانو رونالدو باشد. عزم و سخت کوشی وی مثال زدنی است. او مانند اکثر بازیکنان، در خانواده ای فقیر پرورش یافته و با سخت کوشی که داشت، به جایی رسید که اکنون شایسته آن است. من از او یاد گرفتم که اگر تلاش کنم می توانم به جایگاه عالی برسم.

اینستاگرام علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,زندگینامه علیرضا جهانبخش

افتخارات علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش در طول چند سال بازی حرفه ای خود افتخارات قابل توجه ای کسب کرده است از جمله:

افتخارات ملی

  • قهرمانی مسابقات غرب آسیا
  • قهرمانی مسابقات زیر ۱۹ سال جنوب آسیا

باشگاهی

ان ئی سی
  • نائب قهرمانی لیگ دسته اول هلند
آلکمار
  • نائب قهرمانی لیگ هلند
  • نائب قهرمانی جام حذفی هلند
داماش
  • قهرمانی لیگ آزادگان

اینستاگرام علیرضا جهانبخش,بیوگرافی علیرضا جهانبخش,زندگینامه علیرضا جهانبخش

افتخارات فردی علیرضا جهانبخش

  • آقای گل و دومین بازیکن برتر لیگ هلند فصل: ۱۸–۲۰۱۷
  • دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند فصل: ۱۴–۲۰۱۳
  • برترین بازیکن نیم‌فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴
  • برترین بازیکن لیگ دسته یک فوتبال هلند: ۱۵–۲۰۱۴
  • بازیکن ماه فوتبال آسیا در ژانویه ۲۰۱۶
شبکه اجتماعی
Alireza Jahanbakhsh InstagramAlireza Jahanbakhsh FacebookAlireza Jahanbakhsh Twitter

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا