بیوگرافی

زندگینامه آرش فردوسی یکی از دو بنیانگذار دراپ‌ باکس

بیوگرافی آرش فردوسی (زندگینامه بزرگان)

آرش فردوسی کارآفرینی بسیار موفق با ملیت ایرانی- آمریکایی می باشد که از دانشگاه ام آی تی انصراف داده و یکی از بنیان گذاران سرویس دراپ باکس (dropbox) است.

این کارآفرین موفق در اورلند پارک، واقع در کانزاس آمریکا به دنیا آمده است. او در دوران دانشجویی به همراه یکی از دوستانش به نام “درو هوستون” کمپانی دراپ باکس را راه اندازی کرد.

نکته جالبی که بد نیست بدانید آن است که در سال ۲۰۰۹، استیو جابز پیشنهاد خرید این کمپانی را به آن دو ارائه می کند، اما آن ها به طور قاطعانه این پیشنهاد را رد می کنند.

البته برخی از کارشناسان در این زمینه معتقدند که رد کردن این پیشنهاد تصمیم چندان درستی نبوده است.

آرش فردوسی در ادامه کارش آنچنان پیشرفت کرد که بالاخره در سال ۲۰۱۱ توانست در لیست ۳۰ نفره از کارآفرین های برتر در مجله inc حضور یابد.

در همان سال بود که وی موفق شد در مجله فورچون نیز در لیست ۴۰ کارآفرین برتر زیر ۴۰ سال قرار گیرد.

موفقیت های آرش فردوسی به همینجا ختم نمی شود و او سال بعد توانست به همراه همکارانش در مجله ی تک کرانچ با عنوان کارآفرین نمونه معرفی شود.

کمپانی آرش فردوسی امروزه به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است و گفته می شود که ارزش دارایی های او چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار است.

ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگینامه آرش فردوسی، کارآفرین موفق ایرانی- آمریکایی بپردازیم.

عکس آرش فردوسی

آرش فردوسی,بیوگرافی آرش فردوسی,زندگینامه آرش فردوسی

آرش فردوسی کیست؟ همانطور که گفتیم؛ آرش فردوسی کارآفرین موفقی است که در سال آخر رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه MIT انصراف داده بود!

او امروزه یکی از موسسان کمپانی دراپ باکس است و از چهره های سرشناس عرصه فناوری در دنیا می باشد.

وی دوران دبیرستانش را در سال ۲۰۰۴ و در دبیرستان بلو ولی نورث وست به پایان رساند. او همواره به دانشگاه ام آی تی علاقه نشان داده بود، بنابراین پس از تحصیل تصمیم گرفت تا وارد این دانشگاه شود.

هرچند که او در نهایت برای تمرکز روی پروژه هایش تحصیل را رها کرد، اما طبق گفته هایش حضور در این دانشگاه باعث شده بود تا مهارت های زیادی کسب کند.

آرش فردوسی هنوز ازدواج نکرده و همچنان مجرد است. او معمولا بیشتر اوقاتش را با پدرش و برای دیدن فوتبال آمریکایی سپری می کند.

موسس دراپ باکس,آرش فردوسی,بیوگرافی آرش فردوسی

دوران کودکی آرش فردوسی

در زندگینامه آرش فردوسی آمده است که: آرش فردوسی متولد ۷ اکتبر ۱۹۸۵ بوده و در اورلند پارک در ایالت کانزاس به دنیا آمده است.

جالب است بدانید برخلاف این حقیقت که او در آمریکا به دنیا آمده، پدر و مادرش هردو ایرانی هستند و به همین دلیل ملیت او ایرانی- آمریکایی می باشد.

وی دوران دبیرستانش را در مدرسه بلو ولی نورث وست سپری کرد و سرانجام در سال ۲۰۰۴ فارغ التحصیل شد.

از آن جایی که آرش همیشه علاقه داشت تا در دانشگاه MIT تحصیل کند، بنابراین پس از پایان دبیرستان به دنبال آرزوهایش رفت تا در این دانشگاه پذیرفته شود.

آرش فردوسی در زمان تحصیل توانست به کمک پدرش زبان برنامه نویسی کیوبیسیک را یاد گرفته و همچنین در کلاس های آموزشی C++ نیز حضور پیدا کند.

او در میان کلاس های دانشگاهی اش بیش از همه به کلاس ۰۴۶.۶ علاقه داشت. در واقع این کلاس شامل دوره ای آموزشی برای طراحی و پیاده سازی الگوریتم ها به شمار می رفت.

آرش فردوسی,بیوگرافی آرش فردوسی,زندگینامه آرش فردوسی

او در این زمینه گفته است که به بهینه سازی نرم افزارها، کدهای برنامه نویسی و الگوریتم ها علاقه بسیار زیادی دارد.

آرش فردوسی همواره علاقه مند بود تا با به کارگیری درست الگوریتم ها بتواند زمان اجرای برنامه های را کمتر کند.

به همین دلیل او به کلاس ۰۴۶.۶ علاقه خاصی داشت و گفته بود که این دوره توانسته تا این مهارت را به خوبی در او تقویت کند.

او همچنین توضیح داد که مباحث آموزش داده شده در این کلاس ها یکی از مهم ترین مواردی بود که او توانست دراپ باکس را خلق کرده و برنامه نویسی آن را شروع کند.

آرش فردوسی,بیوگرافی آرش فردوسی,زندگینامه آرش فردوسی

زندگی حرفه ای آرش فردوسی

جالب است بدانید که آرش فردوسی در تمام طول تحصیلش فکر می کرد که برای راه اندازی یک شرکت باید حتما مدرک مدیریتی داشته باشد، اما دوستان او در دانشگاه موفق شدند که این پیش زمینه ذهنی را در او تغییر دهند.

در نهایت این تغییر باعث شد تا وی امروزه به یکی از بزرگ ترین کارآفرینان در عرصه جهانی تبدیل شود و شرکت مطرح دراپ باکس را پایه گذاری کند.

آرش در ابتدا به کمک دوستانش سرویسی برای قرض دادن کتاب طراحی کرد و نامش را BookX@mit گذاشت.

او همچنین همواره به سرویس های مقیاس پذیر علاقه نشان داده بود، از همین رو یکی از طرفداران فیسبوک و سرویس گسترده آن بود و و در دوران کارآموزی اش برای مدتی در این کمپانی مشغول شد.

در همین سال بود که او با درو هوستون آشنا شد. درو زودتر از آرش تحصیلاتش را به پایان رسانده بود و طرح توسعه نرم افزاری به منظور ذخیره سازی فایل ها در فضای ابری توسط او در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار مطرح شد.

درو این ایده را با آرش درمیان گذاشت. آرش در ابتدا با این طرح مخالف بود، اما بعد از چند ساعت گفتگو بالاخره راضی شد تا روی آن کار کند.

از همین جهت وی سال آخر تحصیلش را ادامه نداده و به کار بر روی این پروژه مشغول شد.

آرش فردوسی عقیده داشت که سیستم قوی دانشگاه MIT در این تصمیم گیری بسیار اهمیت داشته است. او در این باره گفته بود: “اگر بتوانید دوره های دانشگاه MIT را با موفقیت پشت سر بگذارید، می توانید پروژه های شخصی را نیز مدیریت کنید.

چنانچه در پروژه تان موفق نشدید، به خاطر داشته باشید که را بازگشت به دانشگاه همواره باز است.”

در ادامه آرش و درو هوستون با یکدیگر وارد بخش برنامه نویسی این ایده شده و روی گسترش آن کار کردند. آن دو به نوعی با یکدیگر مکمل بودند. آرش در زمینه مدیریت استارتاپ تجربه ای نداشت و این در حالی بود که هوستون به مدیریت علاقه داشت.

درو هوستون معمولا خوش بینانه به مسائل نگاه می کرد و این درحالی بود که نظرات منطقی آرش به خوبی می توانست ایده هایش را بازسازی کند.

همین مکمل بودن باعث شد که هر دو آن ها بتوانند در کسب و کار تازه ای که راه اندازی کرده بودند، حسابی موفق شوند.

همان اوایل کار، درو و آرش توانستند تا دفتر اصلی dropbox را در سانفرانسیسکو پایه گذاری کنند.

آرش فردوسی,بیوگرافی آرش فردوسی,زندگینامه آرش فردوسی

سرمایه اولیه آن ها برای این کار حدود ۲.۷ میلیون دلار بود و قطعا این مبلغ برای یک ایده ریسک بزرگی به شمار می رفت، اما شرکت آن ها توانست به سرعت پیشرفت کند.

یکی از اولین سرمایه گذارانی که روی این شرکت سرمایه گذاری کرد، پژمان نوزاد بود.

آرش فردوسی در کنار وظایفش در این کمپانی، به کیفیت سنجی و مصاحبه افراد جویای کار نیز مشغول بود. او همچنین محصولات نهایی و عوام پسند بودن شان را هم بررسی می کرد.

محیط کاری ایجاد شده توسط این دو فر به دور از هر گونه پنهان کاری بود و همه چیز کاملا واضح انجام می شد.

آرش فردوسی,بیوگرافی آرش فردوسی,زندگینامه آرش فردوسی

آرش فردوسی تا سال ۲۰۱۲ در سمت مدیر ارشد فناوری مشغول به کار بود، اما از ۲۰۱۳ تا به امروزه او جزئی از هیئت مدیره شرکت می باشد.

جالب است بدانید که امروزه دراپ باکس در بیش از ۲۰۰ کشور مورد استفاده قرار گرفته و همچنین در ۱۳ شهر دفتر دارد.

جالب است بدانید تعداد افرادی که از این نرم افزار استفاده می کنند به ۵۰۰ میلیون نفر می سد و همچنین چندتا از معروف ترین کمپانی های دنیا مانند نشنال جئوگرافیک و آندرآرمور نیز از مشتریان این کمپانی به شمار می روند.

طبق گفته ها تخمین زده می شود که ارزش این کمپانی به ۱۰ ملیارد دلار می رسد!

آرش فردوسی,بیوگرافی آرش فردوسی,زندگینامه آرش فردوسی

زندگی خصوصی آرش فردوسی

همانطور که قبلا اشاره کردیم، آرش فردوسی ازدواج نکرده و همچنان مجرد می باشد. او معمولا بیشتر اوقاتش را همراه با پدرش برای دیدن فوتبال آمریکایی صرف می کند.

او همچنین وقتش را برای حضور در شبکه های اجتماعی تلف نمی کند و جالب است بدانید که به زبان فارسی نیز مسلط است.

آرش فردوسی,بیوگرافی آرش فردوسی,زندگینامه آرش فردوسی

جوایز و افتخارات آرش فردوسی

  • انتخاب شدن به عنوان یکی از ۳۰ کارآفرین برتر زیر ۳۰ سال در مجله inc، سال ۲۰۱۱
  • انتخاب شدن به عنوان یکی از ۴۰ کارآفرین زیر ۴۰ سال در مجله فرچون، سال ۲۰۱۱
  • انتخاب شدن به عنوان بهترین بنیان گذار سال از طرف سایت تک کرانچ

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا