بیوگرافی

زندگینامه رافائل نادال تنیسور مشهور اسپانیایی

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی رافائل نادال (زندگینامه ورزشکاران)

رافائل نادال از ورزشکاران معروف جهان د رشته تنیس می باشد. او یک تنیس باز حرفه ای اسپانیایی است که در سال ۲۰۱۸ سلطان خاک نامیده شد زیرا که دومین تنیسور معروف جهان بوده است. وی تنیس را با دست چپش بازی می کند اما نوشته ها را با دست راستش می نویسد. در این مقاله می خواهیم به زندگی نامه رافائل نادال یکی از بهترین تنیسورهای دنیا بپردازیم.

عکس رافائل نادال

بهترین تنیسورهای دنیا,بیوگرافی رافائل نادال,تنیس بازهای معروف جهان

رافائل نادال کیست؟ رافائل نادال یکی از تنیس بازهای معروف جهان است که در ۳ ژوئن سال ۱۹۸۵ در شهر مانکور که در جزیره مایکور اسپانیا واقع شده، متولد شده است. پدر او کارخانه دار تولید شیشه و پنجره و صاحب یک شرکت بیمه می باشد. مادرش نیز خانه دار و یک خواهر به نام ماریا ایزابل که از خودش کوچکتر است. او در خانواده ای کاملا ورزشی به دنیا آمده است.

ثروت رافائل نادال,رافائل نادال کیست,زندگی نامه رافائل نادال

دوران کودکی و نوجوانی رافائل نادال

رافائل نادال به رافا نادال معروف است و او را با این نام می شناسند. عموی او میگل آنخل نادال فوتبالیست بود و بازنشسته شده است. او  در تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی کرده است. تونی نادال عموی دیگر اوست که از تنیسورهای معروف کشور اسپانیا می باشد. تونی نادال برادرزاده اش را از سه سالگی به زمین بازی تنیس می برد و او را تشویق می کرد تا وارد بازی تنیس شود.

به همین دلیل رافائل نادال از کودکی به تنیس علاقه مند شد و این ورزش را به کمک عمویش آغاز کرد. وی هشت سالگی جام قهرمانی مسابقات تنیس که برای تنیس بازان زیر ۱۲ سال کشور اسپانیا برگزار شده بود را بالای سر برد. رافائل نادال در این سن علاوه بر بازی تنیس، فوتبال را هم به شکل کاملا حرفه ای بازی می کرد.

اما در ۱۴ سالگی والدینش از او درخواست کردند تا یکی از ورزش های تنیس و فوتبال را کنار بگذارد. رافائل نیز ورزش تنیس را انتخاب کرد و در بیشتر صحبت ها از عمویش نام برده است زیرا حرفه ای شدنش را از عمویش یاد گرفته است و مدیون او می باشد.

زندگی نامه ی رافائل نادال,زندگینامه رافائل نادال,عکس رافائل نادال

آغاز فعالیت حرفه ای رافائل نادال

رافائل نادال از سن ۱۴ سالگی  در زمین های خاکی بازی کرد. او در سال ۲۰۰۱ با تنیس باز مشهور استرالیا یک بازی نمایشی انجام داد. این تنیس باز معروف که پت کش نام داشت هیچ تمایلی نداشت تا با او بازی کند. به همین علت برنامه ریزی کرده بودند تا با تنیسور معروف آلمانی به نام بوریس بکر بازی کند. اما او در مسابقه حاضر نشد و پت کش مجبور شد تا با رافائل مسابقه دهد.

رافائل نیز توانست با اختلاف کمی این تنیسور معروف استرالیا را شکست دهد و او را عصبانی کند. رافائل نادال وقتی وارد ۱۵ سالگی اش شد در اولین بازی حرفه ای خود توانست رقیبش را شکست دهد. او در سال ۲۰۰۳ وارد ۱۰۰ نفر اول دنیا در رنکینگ ATP شد و به عنوان دومین و بهترین بازیکن جوان در تاریخ انتخاب گردید.

بهترین تنیسورهای دنیا,بیوگرافی رافائل نادال,تنیس بازهای معروف جهان

او در ۱۸ سالگی در مسابقات اوپن فرانسه شرکت کرد و توانست رکورد جوان ترین مسابقات را کسب نماید. در نوزده سالگی اش راجر فدرر را شکست داد و دو روز بعد از تولدش قهرمان مسابقه های فرانسه شد. او به دلیل اینکه از ناحیه ی پای چپ مصدوم شده بود نتوانست در مسابقات آخر سال که بعد از ۴ سال به چین و شانگهای رفته بود شرکت نماید. همچنین مسابقات اوپن استرالیا که در سال ۲۰۰۶ برگزار شد را هم به دلیل مصدومیتش از دست داد.

رافائل نادال در مرحله اول مسابقه در سیدنی و دو مسابقه ی نیمه نهایی در هندوستان که در سال ۲۰۰۷ برگزار شد شکست خورد. بعد از این شکست ها همه امیدوار بودند که راجر فدرر نخستین جایزه فرانسه را از آن خود می کند اما رافائل نادال در فینال مسابقات فدرر را شکست داد و توانست یک رکورد جدید را ثبت نماید.

بهترین تنیسورهای دنیا,بیوگرافی رافائل نادال,تنیس بازهای معروف جهان

زندگی شخصی و ازدواج رافائل نادال

رافائل نادال با دختری به نام ماریا پررلو در مدرسه آشنا شده است اما هنوز ازدواج نکرده است. او یک فرد متواضع و فروتن می باشد به همین دلیل در بین مردم استرالیا محبوبیت زیادی دارد. رافائل علاقه زیادی به تیم رئال مادرید دارد و از طرفداران زین الدین زیدان می باشد به همین خاطر جام قهرمانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه را به او هدیه داد.

او به خودروهای لوکس علاقه زیادی داشته و از بین این خودروها، بوگاتی و پورشه را بسیار دوست دارد. بیشتر مواقع فیلم می بیند و به همراه دوستانش به رستوران های ژاپنی و ایتالیایی می رود زیرا که غذاهای دریایی را دوست دارد. او در رژیم غذایی اش اجازه خوردن گوشت را ندارد و قهوه و چای هم هیچگاه نمی نوشد.

بهترین تنیسورهای دنیا,بیوگرافی رافائل نادال,تنیس بازهای معروف جهان

ثروت رافائل نادال

تا سپتامبر سال ۲۰۱۷، ارزش جوایز فردی رافائل نادال از مسابقات که برگزار کرده بود ۹۰ میلیون دلار برآورد شده است. درآمد وی از قراردادهای تجاری در فاصله زمانی ژوئن سال ۲۰۱۶ تا ژوئن سال ۲۰۱۷ معادل مبلغی به ارزش ۲۱ میلیون دلار می باشد.

رافائل نادال اسپانیایی تواسنت در سال ۲۰۱۶ با کسب ۴۰ میلیون دلار، یکی از پر درآمدترین ورزشکاران دنیا بحساب آید. ثروت خالص رافائل نادال بیش از ۱۷۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

بهترین تنیسورهای دنیا,بیوگرافی رافائل نادال,تنیس بازهای معروف جهان

افتخارات رافائل نادال

  1. سوپوت لهستان، خاک رس (۲۰۰۴)
  2. کاستا دو ساپیه برزیل، خاک رس (۲۰۰۵)
  3. آکاپولکو مکزیک، خاک رس
  4. مونت کارلو موناکو، خاک رس
  5. بارسلونا اسپانیا، خاک رس
  6. مسترز رم ایتالیا، خاک رس
  7. رولند گروس فرانسه، خاک رس
  8. باشتاد سوئد، خاک رس
  9. اشتوتگارت آلمان، خاک رس
  10. مونترال کانادا، هارد کورت
  11. بی جینگ چین، هارد کورت
  12. مسترز مادرید اسپانیا، هارد کورت سرپوشیده
  13. دوبی امارات، هارد کورت (۲۰۰۶)
  14. مونت کارلو موناکو، خاک رس
  15. بارسلونا اسپانیا، خاک رس
  16. مسترز رم ایتالیا، خاک رس
  17. رولند گروس فرانسه، خاک رس
  18. ایندین ولز آمریکا، هارد کورت (۲۰۰۷)
  19. مونت کارلو موناکو، خاک رس
  20. بارسلونا اسپانیا، خاک رس
  21. مسترز رم ایتالیا، خاک رس
  22. رولند گروس فرانسه، خاک رس
  23. اشتوتگارت آلمان، خاک رس
  24. مونت کارلو موناکو، خاک رس (۲۰۰۸)
  25. بارسلونا اسپانیا، خاک رس
  26. مسترز هامبورگ آلمان، خاک رس
  27. رولند گروس فرانسه، خاک رس
  28. کوئینز لندن، چمن
  29. ویمبلدون انگلیس، چمن
  30. تورنتوی کانادا، هارد کورت
  31. انفرادی المپیک بی جینگ، هارد کورت
  32. استرالین اپن، هارد کورت (۲۰۰۹)
  33. ایندین ولز آمریکا، هارد کورت
  34. مونت کارلو موناکو، خاک رس
  35. بارسلونا اسپانیا، خاک رس
  36. مسترز رم ایتالیا، خاک رس
  37. مونت کارلو موناکو، خاک رس (۲۰۱۰)
  38. مسترز رم ایتالیا، خاک رس
  39. مسترز مادرید اسپانیا، خاک رس
  40. رولند گروس فرانسه، خاک رس
  41. ویمبلدون انگلیس، چمن
  42. یو اس اپن آمریکا، هارد کورت
  43. اپن توکیو ژاپن، هارد کورت

رافائل نادال در حال حاظر و در سال ۲۰۱۹ با برنده شدن در ۱۹ گرند اسلم دومین تنیسور برتر دنیا محسوب می شود.

شبکه اجتماعی
Rafael Nadal InstagramRafael Nadal TwitterRafael Nadal Facebook

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا