بیوگرافی

زندگینامه وینستون چرچیل سیاستمدار و نویسنده برجسته بریتانیا

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی وینستون چرچیل (زندگینامه بزرگان)

وینستون چرچیل یک دولتمرد، افسر نظامی و نویسنده انگلیسی بود که از ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ و از ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۵ به عنوان نخست وزیر انگلیس خدمت کرد. وی طی سال های ۱۹۰۰ الی ۱۹۶۴ به عنوان نماینده مجلس فعالیت می کرد و در مجموع پنج حوزه انتخابیه نماینده بود.

از نظر ایدئولوژیک او یک لیبرال اقتصادی و امپریالیستی بشمار می رفت و در اکثر دوران حرفه ایش جزء حزب محافظه کار بود و از طرفی هم طی سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۵ مدیریت این حزب را بر عهده گرفت.

چرچیل از ۱۹۰۴ به مدت ۲۰ سال یکی از اعضای حزب لیبرال بشمار می رفت. پس از نخست وزیری در سال ۱۹۴۰، وینستون چرچیل به رهبری یک استراتژی موفق متفقین؛ به اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ جهانی دوم برای شکست آلمان نازی و صلح پس از جنگ کمک کرد.

ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگی نامه وینستون چرچیل، این دولتمرد سرسناش انگلیسی بپردازیم.

عکس وینستون چرچیل

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

وینستون چرچیل کیست؟ وینستون چرچیل در سال ۱۸۹۵ میلادی به ارتش انگلیس پیوست و در کشور هند، جنگ میان انگلیس و سودان و جنگ دوم بوئرها فعالیت داشت و در قالب یک خبرنگار جنگ، معروف شد و درباره آنچه در جنگ ها دیده بود، کتاب نوشت.

در جایگاه فردی که در گروه محافظه کار MP کار می کرد به مجلس عوام پیوست و بعدها به عضویت لیبرال ها در سال ۱۹۰۴ درآمد. در زمان دولت لیبرال HH ASQUITH در پست رئیس هیئت بازرگانی، وزیر کشور و نماینده دولت در نیروی دریایی انگلیس مشغول شد.

زندگینامه وینستون چرچیل,عکس زندگی نامه وینستون چرچیل,عکس وینستون چرچیل

وی به عنوان اولین دریا سالار در طول جنگ جهانی اول، بر فعالیت های نبرد گالیپولی نظارت داشت، اما پس از آنکه فاجعه آن به اثبات رسید، به مقام صدارت دوک لنکستر تنزل یافت. او در نوامبر سال ۱۹۱۵ استعفا داد و به مدت شش ماه در جبهه غرب به گروه تفنگداران اسکاتلندی ملحق شد.

دو سال بعد، در زمان ریاست دیوید لوید جورج به دولت برگشت و پی در پی به سِمت وزیر تدارکات، وزیر امور خارجه جنگ، وزیر امور نیروی هوایی و وزیر امور مستعمرات منصوب شد و نظارت بر پیمان انگلیس و ایرلند و سیاست خارجی انگلیس در خاورمیانه را برعهده گرفت.

در یک برهه زمانی، چرچیل خواستار بازسازی نیروی نظامی انگلیس برای مقابله با تهدید فزاینده نظامی گری آلمان نازی شد.

وینستون چرچیل,بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل

دوران کودکی وینستون چرچیل

در زندگینامه وینستون چرچیل آمده است که: سر وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل در ۳۰ نوامبر سال ۱۸۷۴ در خانه اجدادی خانواده اش، کاخ بلنهایم در آکسفوردشایر انگلیس متولد شد. خانواده وی در بالاترین سطح اشرافیت انگلیس قرار داشتند.

پدرش لرد راندولف چرچیل، در سال ۱۸۷۳ به عنوان نماینده محافظه کار برای وودستاک انتخاب شده بود و مادر وی، جنی دختر لئونارد جروم، یک تاجر ثروتمند آمریکایی بود. او یک برادر کوچکتر از خودش به نام جک داشت.

چرچیل از هفت سالگی شروع  به تحصیل در مدرسه سنت جورج در Ascot ، Berkshire کرد و در سال ۱۸۸۴ به مدرسه برانزویک در هوو منتقل شد، جایی که عملکرد علمی وی بهبود یافت. پدرش می خواست که او برای شغل نظامی آماده شود بنابراین با تلاش های مکرر در سال ۱۸۹۵ به ارتش ملحق شد.

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

در فوریه ۱۸۹۵ چرچیل به عنوان ستوان دوم در هنگ ۴ هواسار خود ملکه ارتش انگلیس، مستقر در ال درشات مأمور شد. او که مشتاق دیدن اقدامات نظامی بود، از نفوذ مادرش استفاده کرد تا خود را به یک منطقه جنگی اعزام کند.

در سال ۱۸۹۸ در جنگ سودان به عنوان یک افسر ارتش حضور داشت و یک سال بعد ارتش را ترک کرد و به عنوان خبرنگار جنگ برای روزنامه مورنینگ پست، یک روزنامه محافظه کار روزانه، شروع به کار کرد.

هنگام گزارش از جنگ بوئر در آفریقای جنوبی، در حین کار پیشاهنگی به اسارت بوئرها درآمد؛ اما توانست خود را از آنجا فراری دهد. پس از بازگشت به انگلیس در مورد تجربیات خود در کتاب  London to Ladysmith via Pretoria (1900)  نوشت.

در هند یک پروژه خودآموزی را آغاز کرد، طیف وسیعی از کتاب نویسندگان از جمله: افلاطون  ادوارد گیبون، چارلز داروین و توماس بابینگتون ماکولای را خواند. این کتاب ها توسط مادرش برای او ارسال شده بود و در خارج از کشور با او مکاتبات مکرر داشت.

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

در نامه ای خطاب به مادرش در سال ۱۸۹۸ به اعتقادات مذهبی خود اشاره می کند و می گویید: “من اعتقاد مسیحی یا هر نوع اعتقاد مذهبی را قبول ندارم”. چرچیل در کلیسای انگلیس تعمید داده شده بود اما؛ همانطور که بعداً گزارش داد در جوانی تحت یک مرحله ضد مسیحی سخت گیرانه قرار گرفت.

در اکتبر ۱۸۹۷ به بنگلور بازگشت و در آنجا اولین کتاب خود را با عنوان “داستان نیروی میدانی ملاکند” نوشت که مورد بررسی های مثبت قرار گرفت.

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

زندگی حرفه ای وینستون چرچیل

در سال ۱۹۰۰ وینستون چرچیل به عضویت پارلمان انگلیس در حزب محافظه کار برای اولدهام، شهری در منچستر درآمد. وی به دنبال حرفه پدرش در سیاست، احساس استقلال او را نیز دنبال کرد و به یک طرفدار اصلاحات اجتماعی تبدیل شد.

چرچیل که متقاعد نشده بود حزب محافظه کار به عدالت اجتماعی پایبند است، در سال ۱۹۰۴ به حزب لیبرال روی آورد. وی در سال ۱۹۰۸ به عضویت پارلمان انتخاب شد و به عنوان رئیس هیئت تجارت به کابینه نخست وزیر منصوب گردید.

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

وینستون چرچیل به عنوان رئیس هیئت تجارت به مخالفت با گسترش نیروی دریایی انگلیس، دیوید لوید جورج، صدراعظم تازه منصوب شده، پیوست. وی چندین اصلاحات را برای سیستم زندان ایجاد کرد، اولین حداقل دستمزد را معرفی و به ایجاد مبادلات نیروی کار و بیمه بیکاری کمک کرد.

او همچنین در تصویب بودجه مردم که مالیات ثروتمندان را برای پرداخت برنامه های جدید رفاه اجتماعی وضع می کرد، کمک نمود. این بودجه در سال ۱۹۰۹ در مجلس عوام به تصویب رسید و در ابتدا در مجلس لردها قبل از تصویب در سال ۱۹۱۰ شکست خورد.

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

با شروع جنگ جهانی دوم وینستون چرچیل دوباره به عنوان اولین دریاسالار منصوب گردید. در مه ۱۹۴۰ وی نخست وزیرانگلیس و جایگزین نویل چمبرلین شد. وی بر مشارکت انگلیس در تلاش های جنگ متفقین علیه قدرت های محوری نظارت داشت و در نتیجه در سال ۱۹۴۵ به پیروزی رسید.

بعد از مغلوب شدن محافظه کاران در انتخابات عمومی سال ۱۹۴۵ وی رهبر نهادهای مخالف شد. در میان جنگ سرد، وی علناً درباره رخنه اتحاد جماهیر شوروی و همچنین احداث پرده آهنین، اخطار داد و خواستار وحدت اروپا شد.

سال ۱۹۵۱ که دوباره به مقام نخست وزیری منصوب شده بود، مشغول رسیدگی به امور خارجه، به ویژه روابط بریتانیا و ایالات متحده و حفظ امپراتوری انگلیس علی رقم استعمار آن برهه شد. در کشور بر ساخت خانه تأکید داشت و خواستار تولید سلاح هسته ای بود.

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

زمانی که از حال جسمی مناسبی نداشت، در سال ۱۹۵۵ از نخست وزیری کناره گیری کرد، اگر چه تا سال ۱۹۶۴ نماینده مجلس بود. پس از مرگ در سال ۱۹۶۵ مراسم تشییع جنازه دولتی برای او برپا شد.

وینستون چرچیل که به طور گسترده یکی از برجسته ترین شخصیت های قرن ۲۰ شناخته می شود، همچنان در انگلستان و جهان غرب محبوب است. جایی که از او به عنوان یک رهبر پیروز جنگ یاد شده، فردی که نقش مهمی در دفاع از لیبرال دموکراسی اروپا در برابر گسترش فاشیسم بازی می کند.

وی به عنوان یک نویسنده مورد ستایش قرار گرفته و از جمله جوایز بسیار او می توان به جایزه نوبل ادبیات اشاره کرد. این در حالیست که برای برخی از وقایع جنگ، به ویژه بمب گذاری در سال ۱۹۴۵ در درسدن و به دلیل نظرات و اظهارات امپریالیستی در رابطه با نژاد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

زندگی شخصی وینستون چرچیل

سِر وینستون چرچیل در سپتامبر ۱۹۰۸ با کلمنتین هوزیر ازدواج کرد. زندگی مشترک آنها ۵۷ سال دوام داشت. حاصل این ازدواج پنج فرزند به نام های دایانا، راندلف، سارا، ماریگولد و مری سوامس بود که ماریگولد در آگوست ۱۹۲۱ بر اثر بیماری سپسیس درگذشت و در گورستان سبز کنسال دفن شد.

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

کتب و تالیفات وینستون چرچیل

  • جنگ رودخانه (۱۸۹۹)
  • لرد لندورف چرچیل (۱۹۰۶)
  • برای تجارت آزاد (۱۹۰۶)
  • لیبرالیسم و مسئله اجتماعی (۱۹۰۹)
  • بحران جهانی (در رابطه با جنگ جهانی اول) (۱۹۲۳–۱۹۳۱)
  • زندگی و زمانه لرد مارلبرو (۱۹۳۳–۱۹۳۸)
  • جنگ جهانی دوم (۱۹۵۴–۱۹۴۸)
  • تاریخ مردم انگلیسی زبان (۱۹۵۶–۱۹۵۸)

بیوگرافی وینستون چرچیل,زندگی نامه وینستون چرچیل,زندگی نامه کوتاه وینستون چرچیل

افتخارات وینستون چرچیل

وینستون چرچیل به عنوان یک نویسنده جوایز متعددی به خود اختصاص داده است.

  • دریافت جایزه نوبل ادبی در سال ۱۹۵۳
  • دریافت لقب «نخستین شهروند افتخاری ایالات متحده آمریکا» به دستور ریاست جمهور ایالات متحده، جان اف. کندی، در ۹ آوریل ۱۹۶۳
  • دریافت لقب «بزرگترین بریتانیایی تمام تاریخ» با رای گیری مردم در سال ۲۰۰۲

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا