کسب و کار

10 راز که هر سهامداری باید درباره بورس بداند

افزایش بازدید در گوگل

قوانین خرید و فروش سهام بورس

سهامداری در بورس قاعده و قوانین خاص خود را دارد. هر فردی به این بازار بزرگ وارد می شود، باید بداند هر لحظه امکان سود وزیان با کوچک ترین اتفاق یا خبری وجود دارد. چنانچه از نحوه معاملات و زمان خرید و فروش سهام اطلاعات کافی ندارید، ابتدا به آموزش بورس و سهامداری بپردازید. هر اندازه بر مرکب دانش و آگاهی سوار باشید، احتمال موفقیت و دست یابی به ثروت برای شما محتمل تر خواهد بود.

نکته دیگری که همواره باید مدنظر بگیرید، صبر، است. گاهی خرید یک سهام خاص ممکن است با افت شدید و آنی رو به رو گردد، که معمولا موقت و گذرا است. اگر در چنین مواقعی کمی حوصله کنید و از اقدامات عجولانه بپرهیزید، قطعا موفقیت های بزرگی برای شما رقم خواهد خورد.

سعی کنید با افراد با تجربه و متبحر در امور بورس مشورت کرده و از آنان کمک بگیرید. ۱۰ نکته اصولی در زمینه سهامداری وجود دارد، که Bestfarsi سعی بر آن داشته است تا با بررسی و ارائه آن شما را در راه تجارت یاری نماییم.

آموزش بورس و سهامداری,آموزش سهامداری در بورس,سهامدار بورس

۱۰. اخبار که در مورد عملکرد شرکت منتشر می شود

چنانچه شرکتی اقدام به انتشار خبری در زمینه پیشرفت و رونق سهام خود نماید، موجی عظیم از تقاضا با عرضه کم را به دنبال خواهد داشت. درست در همین موقع ارزش سهام آن شرکت با رشد بسیار چشم گیری روبه رو می گردد.

پس اخبار و اطلاعات منتشر شده در جامعه و بورس نقش به سزایی در قیمت گذاری سهام عرضه شده دارند. همانطور که اگر خبری مبنی بر افت سود در بازار بورس انتشار یابد به راحتی می تواند سهام یک شرکت را تا مرز نابودی پیش ببرد.

۹. سبد سهام متنوع

یکی از نکات مورد توجه سهامداران با تجربه، ایجاد تنوع در سبد سهام شان می باشد. نوسانات بورس به صورت همیشگی وجود دارد. اما همه شرکت ها را مورد هدف قرار نخواهد داد.

لذا چنانچه شما اقدام به خرید سهام های متنوع از شرکت های متفاوت نمایید، به طور قطع از بروز زیان های کلان جلوگیری کرده اید. زیرا زمانی که سهام شرکت الف با رکود یا کاهش قیمت مواجه شود، امکان دارد سهام شرکت با افزایش یکباره ارزش سهام خود روبه رو گردد، پس اگر با خرید یک سهم ضرر کرده باشید در جایی دیگر می توانید به سود بالایی نیز رسیده باشید.

۸. اطلاع رسانی به موقع و شفاف

شرکت های فعال در ارائه سهام بورس موظفند به صورت اخبار و اطلاعات دقیق معاملات، کاهش یا افزایش قیمت ها را به هیات نظارت بر بورس گزارش دهند. انتشار اخبار معتبر و شفاف سازی وضعیت تجارت در این بازار گسترده، از بروز هیجانات و شایعات احتمالی ممانعت به عمل می آورد.

هر اندازه فضای بورس آرامش نسبی را تجربه کند، ارائه، خرید و فروش سهام نیز با نظم و جریان مثبت تری انجام می پذیرد. شایعات سمی ترین عنصر بر هم زدن نظام بورس به شمارمی روند که در کاهش و افزایش ناگهانی قیمت ها نقش به سزایی ایفا می نمایند.

۷. قیمت سهام تقسیم بر سود یا زیان خالص

نسبت به دست آمده از تقسیم قیمت سهام بر سود یا زیان خالص، یکی از اصلی ترین روش های قیمت گذاری بر هر سهم می باشد. البته کاهش یا افزایش نسبت به دست آمده، به تنهایی معیاری برای انتخاب ارزش ها نخواهد بود.

به طور مثال ممکن است عدد حاصل نسبت پایین را نشان دهد اما به معنی کاهش قیمت سهام نیست و فقط ممکن است کمی روند خرید و فروش را با کندی مواجه نماید. گاها همین کند شدن بازار قیمت ها را به شدت افزایش می دهد.

۶. درصد مالکیت سهام داران

تصمیم گیری های شرکت ها توسط هیئت مدیره و سهام داران برتر آن انجام می گیرد. سهام دارانی که بیش از ۱درصد کل سهام شرکت را در اختیار داشته باشند، نظارت بهتری بر اصول عرضه و تقاضا اعمال می کنند.

زیرا سهام داران خرد به راحتی می توانند تنش های مالی بزرگی در روند تجارت بورس ایجاد نمایند. هرچه سهام با نوسانات کمتری رو به رو گردد، ارزش بیشتری پیدا می کند.

سهامداری بورس,سهامداری در بورس,آموزش بورس و سهامداری

۵. سهام شناور آزاد

سهام شناور آزاد، قسمتی از سهم های ارائه شده به افراد غیر مسئول در امورعرضه و تقاضا گفته می شود. هر اندازه سهام شناورعرضه شده در بورس بیشتر باشد، گردش حساب ها، نقدشوندگی و سرعت انجام معاملات بالاتر خواهد رفت. همین ثبات و آرامش بورس را به رونق نسبی می رساند.

۴. سهام سود آور

شرکت ها باید در پایان سال مالی، سود ها و زیان های احتمالی خود را ارائه داده و اطلاعات حساب های در جریان خود را به صورت شفاف بیان نمایند. علاوه بر آن موظفند گزارشات خرید و فروش خودرا هر سه ماه یک بار به طور علنی در بورس اعلام کنند.

چنانچه میزان مبالغ اعلام شده با درآمد به دست آمده تفاوت داشته باشد، به این نوسانات تعدیل مثبت و منفی گفته می شود. سود آوری ها پس از تقسیم کردن میزان سود یا زیان بر تعداد سهام و کسر مالیات، به دست می آید.

۳. به چه میزان قابلیت نقد شوندگی دارند

سهام های بورس به سادگی و به سرعت قابلیت تبدیل به پول نقد را دارند. هر اندازه میزان نقد شوندگی سهام بیشتر باشد، افزایش قیمت آن سهام را در پی خواهد داشت.

به طور مثال سهام ارائه شده توسط شرکت های تولیدی در مقایسه با شرکت های معمولی ارزش و اعتبار بالاتری داشته و حتی در زمان رکود بورس نیز قابلیت خرید و فروش دارند. از همین رو همواره تقاضا برای به دست آوردن این نوع سهام در سطح خوبی قرار دارد.

۲. انتخاب هوشمندانه

به یاد داشته باشید همواره با بررسی اوضاع و احوالات شرکت ها، میزان سود یا زیان خرید و فروش سهامش را محاسبه نمایید. شرکت های تولید محوربا سابقه طولانی تر همیشه بهترین گزینه برای سرمایه گذاری می باشند. شرکت های صنعتی نیز نقاط امنی برای شروع تجارت در بورس به شمار می روند.

۱. افق های بلند مدت بورس

اوراق بهادار به عنوان یکی از مطمئن ترین موارد سود آور در بازار بورس محسوب می گردد. صنعت های راه یافته به بورس نیز توانسته اند رقابت چشم گیری در ارزش گذاری ها و عرضه سهام با سایر شرکت ها داشته باشند.

ورود رقبای جدید نیز همواره موجب رونق نسبی در معاملات این بازار بزرگ می شوند. امروزه بورس با در اختیار داشتن ۳۴ نوع صنعت و اوراق بهادار، زمینه پیشرفت زیادی را برای خود و فعالانش فراهم آورده است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بازار سهام و موفقیت در بورس به بهترین سایت های بورسی ایرانی مراجعه نمایید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا