سرگرمی

10 ایده خلاقانه برای ساخت برد یادداشت در منزل

افزایش بازدید در گوگل

ساخت برد یادداشت در خانه به روشی خلاقانه

برد یادداشت به شما کمک می کند که کارهای تان را سر و سامان بدهید و هیچ چیزی را از قلم نیندازید. جالب است بدانید که این تابلو ها نه تنها برای کارهای شخصی موثر هستند، بلکه می توانید از آن ها در زمینه کاری و یا فروش و تبلیغات هم استفاده کنید.

قطعا یکی از فاکتور هایی که باعث می شود برد یادداشت برای تان جذاب باشد و به آن عمل کنید، خلاقیت در ساخت برد شماست.

هرچه بردتان ویژگی های خاص تری داشته باشد و برایش بیشتر زحمت کشیده باشید، بهتر به کارتان می آید. بنابراین هنگام ساخت برد یادداشت سعی کنید از ایده های منحصر به فرد در آن استفاده کنید.

اما اگر شما هم ایده ای ندارید و چیز خاصی برای درست کردن برد به ذهن تان نمی آید، نگران نباشید. با ما همراه باشید تا ۱۰ ایده جالب و خلاقانه برای ساخت برد یادداشت را به شما آموزش دهیم تا از آن ها استفاده کنید.

برد یادداشت,ساخت برد یادداشت,ساخت برد یادداشت فانتزی

۱۰. ایده استفاده از یادداشت برد های چند تکه

یکی از ایده های کاربردی و نابی که ممکن است حسابی به کارتان بیاید استفاده از یادداشت برد هایی است که چند تکه هستند. شما می توانید یکی از آن ها را در اتاق کار یا بالای میز تحریر تان به کار ببرید در حالی که از برد دیگری برای آشپزخانه و یادآوری کارهای روزانه  تان استفاده می کنید.

این نوع از برد ها به شما کمک می کنند تا وظایف و کارهای تان را دسته بندی کنید و هر چیزی را در جای مربوط به خودش یادداشت کنید.

بنابراین سری بعد که در حال ساخت یک برد یادداشت بودید، از این ایده کاربردی غافل نشوید.

۹. خلاقیت در طراحی

یکی از نکاتی که به هنگام درست کردن برد یادداشت باید به آن توجه کنید این است که این برد نه تنها برای یادآوری وظایف و وقایع به شما کمک می کند، بلکه یک وسیله دکوراتیو در محیط نیز به شمار می رود.

بنابراین باید در طراحی آن دقت کنید و از عنصر خلاقیت هم کمک بگیرید تا در انتها هم یک برد فوق العاده داشته و هم دکور خانه تان را به بهترین نحو ممکن حفظ کرده باشید.

سعی کنید فقط دنباله روی مدل های از پیش آماده شده نباشید، بلکه شما می توانید ایده های مختلف تان را برای بخش های مختلف برد با هم ادغام کنید تا نتیجه ای خاص داشته باشید که فقط برای شما ساخته شده است.

برد یادداشت,ساخت برد یادداشت,ساخت برد یادداشت فانتزی

۸. اضافه کردن عکس و خاطرات

برد های یادداشت معمولا نقش مهمی در یادآوری وقایع مهم برای ما دارند، یکی از اصول پایبندی به این برد ها زمانی است که به اندازه کافی برای ما دوست داشتنی و انگیزشی باشند. در غیر این صورت حتی دل مان نمی خواهد نگاهی بهش بیندازیم.

بنابراین برای داشتن یک برد یادداشت دوست داشتنی می توانید عکس های خانوادگی یا مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید و یا حتی بخشی از خاطرات شیرین را هم در بخش هایی از آن به کار بگیرید.

یکی از ایده های خلاقانه هم می تواند استفاده از وسایل کوچکی باشد که از آن ها خاطره خوبی دارید و به شما حس خوبی منتقل می کنند.

۷. شکل و جنس به کار رفته در برد یادداشت تان

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید جنس و متریالی است که برای ساخت برد تان به کار می گیرید. برد شما باید در عین وزن سبک قابلیت پیاده کردن ایده ها و طرح های تان را هم داشته باشد.

یکی از بهترین متریال ها برای این کار چوپ پنبه می باشد که می توانید آن را از بازار بخرید و انواعی از طرح های مختلف را رویش پیاده کنید. برای منحصر به فرد کردن برد یادداشت تان می توانید از اشکال هندسی مختلفی استفاده کنید یا با طرح هایی مانند زیگزاگ، لانه زنبوری، راه راه و.. جلوه ای خاص به آن ببخشید.

برد یادداشت,ساخت برد یادداشت,ساخت برد یادداشت فانتزی

۶. استفاده از قاب عکس های قدیمی

اگر به سبک های خاص و کمی کلاسیک علاقه دارید می توانید از قاب عکس هایی که ته انبارتان خاک می خورد، استفاده کنید. این قاب عکس های یکی از ایده های خلاقانه برای یادداشت برد هستند که در عین اینکه با فضا و دکور خانه حسابی جور می شوند، کار های مهم تان را هم به شما یادآوری می کنند.

کافی است داخل این قاب عکس ها را با چوب پنبه پر کنید و یادداشت برد هایی در انواع اندازه ها و حاشیه های مختلف خلق کنید.

۵. استفاده از رنگ های زمینه

اگر از دسته افرادی هستید که به دکور های ساده و مینیمال علاقه دارید و از شلوغی بیزارید ایده خوبی برای تان داریم. شما می توانید رنگ پس زمینه برد یادداشت تان را با رنگ دیوار پشتش هماهنگ و یا حتی همرنگ انتخاب کنید.

اینکار نه تنها یک برد دیواری خاص به شما می دهد، بلکه به شلوغی به بردهای یادداشت معمولی نیز نخواهد بود و راضی تان خواهد کرد.

اگر هم از قاب های اماده استفاده می کنید می توانید با چند تغییر ساده آن را به رنگ دل خواه تان در بیاورید و به سبکی ساده به کار بگیرید.

در صورتی که امکان این کار را ندارید می توانید از برد هایی با جنس چوب پنبه استفاده کنید و از پارچه های مختلف برای کاور کردنش استفاده کنید. پارچه هایی با رنگ دل خواه تان را با چسب حرارتی و یا پونز های ریز روی تخته فیکس کنید و از آن استفاده کنید.

برد یادداشت,ساخت برد یادداشت,ساخت برد یادداشت فانتزی

۴. از نوار چسب های تزئینی استفاده کنید

یکی از ایده های دوست داشتنی و خاصی که می تواند الهام بخش برد یادداشت شما باشد، استفاده از نوار چسب هایی با طرح های جذاب و مختلف است.

شما می توانید یادداشت ها و لیست های مختلف تان را به کمک این چسب ها به تابلو اضافه کنید تا جلوه ای خاص داشته باشد و در عین حال با رنگی بودن حسابی برای تان انگیزه بخش باشد.

اگر می خواهید که کمی کلاسیک تر عمل کنید می توانید نوار چسب های کاغذی استفاده کنید و یا حتی برچسب های قدیمی و کوچکی مانند طرح های تمبر یا نقاشی های خاص را به کار ببرید.

۳. خلاقیت با تخته گچی

از ایده های عجیب و منحصر به فرد در این زمینه می توانیم به استفاده از تخته گچی به جای برد یادداشت اشاره کنیم.

این ایده نه تنها کمی خاص است بلکه کار شما را هم بسیار راحت تر می کند و فقط کافی است تخته را پاک کنید تا برد جدیدی برای ایده های نو و وقایع جدید داشته باشید.

علاوه بر آن می توانید از گچ های رنگی برای برنامه ریزی و یادداشت های تان استفاده کنید تا هم خاص باشید و هم تازگی و رنگ را در طراحی آن حفظ کنید.

اگر فکر می کنید که تخته گچی کمی با شما سازگار نیست می توانید از تخته های وایت برد هم استفاده کنید.

برد یادداشت,ساخت برد یادداشت,ساخت برد یادداشت فانتزی

۲. محل قرارگیری برد یادداشت

فاکتورهای مهمی که باید به آن ها توجه کنید فقط در تزئینات برد خلاصه نمی شود، بلکه مکان و فضایی که برای آن انتخاب می کنید هم نقش اساسی دارد.

لازم نیست حتما برد یادداشت تان را بالای میز کار نصب کنید ولی باید بدانید که قرار گیری آن در نقاطی که چشم تان بهش نیوفتد هم چندان کار عاقلانه ای نیست.

همانطور که گفتیم از ایده های که می تواند کمک کننده باشد این است که شما می توانید برد را به چند قسمت تبدیل کنید و وظایف هر بخش را به محلی خاص اختصاص دهید. به طور مثال بخش مربوط به وقایع کاری را در اتاق کار و بخش وظایف روزانه را به محلی مانند آشپزخانه یا اتاق اصلی تان اضافه کنید.

۱. استفاده از جملات انگیزشی

از بهترین ایده هایی که می توانید از آن در ساخت برد یادداشت تان استفاده کنید، جملات انگیزشی هستند. استفاده از کاغذ های رنگی مختلف و جملات مورد علاقه تان نه تنها در تزئین برد به شما کمک خواهد کرد، بلکه در عمل کردن به آن هم حسابی به کار تان خواهد آمد.

بنابراین نقش جملات انگیزشی را فراموش نکنید، البته به شما پیشنهاد می کنیم که بخشی خاص برای این جملات انتخاب کنید که قابلیت پاک شدن و یا جایگزینی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت اگر جملات بهتری پیدا کنید مجبور می شوید که کل برد تان را عوض کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا