سرگرمی

۱۰ فانوس دریایی زیبای جهان

زیباترین فانوس های دریایی جهان کدامند؟

برای آشنایی شما در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از زیباترین فانوس دریایی دنیا پرداخته ایم  همراه ما باشید، اما اگر فانوس دریایی شما در این لیست وجود ندارد دلیل بر غیر فعال بودن آن نیست.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۱. فانوس دریایی شهر پورتلند | Cape Elizabeth

نام فانوس دریایی تاریخی شهر پورتلند Cape Elizabeth می باشد که ساخت آن در سال ۱۷۹۱میلادی به اتمام رسید. Cape در حقیقت فانوس دریایی Maine   و یکی از قدیمی ترین فانوس های آمریکا می باشد که ارتفاع آن ۳/۲۴ متر است.

این برج در جنگ های داخلی سبب کاهش حملات کشتی ها گردید و در سال ۱۸۸۱ ارتفاع اصلی آن کاهش یافت، سپس در سال ۱۸۹۳ مجددا بعد از شکایت دریانوردان به شکل قبلی خود برگشت.

د سال ۱۸۹۳ ساختمان فانوس دریایی cape ساخته شد و در حال حاضر به عنوان موزه ی دریانوردی از آن یاد می شود، این اثر در سال ۱۹۷۳ به عنوان اثری ملی ثبت شد و در حال حاضر توسط گارد ساحلی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۲. فانوس دریایی خلیج پگی در کانادا | Peggy

فانوس دریایی خلیج پگی به عنوان یکی از زیباترین فانوس های دریایی جهان معرفی می شود که در کانادا واقع شده است و برای اولین بار در سال ۱۹۵۱ از آن استفاده شد.  Peggy یک مکان توریستی و جذاب برای گردشگران در Nova scotia  به شمار می رود.

بعد از گذشت مدتی ساختار اصلی این فانوس دریایی به شکل کنونی ساخته شد، اما در سال ۱۹۵۴ به علت طوفان Edna  دچار مشکل شد. این فانوس دریایی در سال ۱۹۵۸ به صورت اتوماتیک فعال بود و ساختمان آن به عنوان دفتر پست کانادا مورد استفاده قرار می گرفت، اما در سال ۲۰۰۹ به دلیل رعایت مسائل بهداشتی با بسته شدن آن مواجه شدیم.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۳. فانوس دریایی زیره سفید در میشیگان | White Shoal

در سال ۱۹۱۲  فانوس دریایی white shoal  در میشیگان ساخته شد، این فانوس دریایی به دلیل دلیل ساختار آلومینیومی که دارد در دریاچه Great lake  بسیار خاص و چشمگیر به نظر می رسد.

این فانوس دریایی در فاصله ۳۲ کیلومتری از پل Nackinac  قرار گرفته است که از ان به عنوان شاهکاری مهندسی یاد می شود.

چنانچه قصد سفر به این مکان را داشته باشید باید یک قایق را همراه خود ببرید و یا اینکه به یک هواپیمای دریایی متوسل شوید، این فانوس دریایی جز مشهورترین فانوس های دریایی در دریاچه های Great lake  به شمار می رود.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۴. فانوس دریایی چراغ هدایت بندر باس در آمریکا | Bass Harbor

فانوس دریایی چراغ هدایت بندر باس در پارک ملی Acadia  واقع شده است که در جنوب شرقی Mount Desert  مستقر می باشد و به عنوان زیباترین فانوس دریایی جهان شناخته می شود.

فانوس دریایی چراغ هدایت بندر باس بازمانده محل اقامت خانواده یکی از اعضای گارد ساحلی آمریکا است که توریست ها می توانند با رد شدن از یک مسیر بتنی و چندین پله  چوبی به این منظره ی بسیار زیبا دست پیدا کنند.

این فانوس دریایی در سال ۱۹۷۴ به صورت اتوماتیک فعال شد و در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک مکان تاریخی ثبت ملی گردید.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۵. فانوس دریایی آگوستین در فلوریدا | The st Augustine

اولین فانوس دریایی ‍‌فلوریدا آگوستین نام دارد  که ساختمان اصلی آن پس از فرسودگی پایه ها به اعماق اقیانوس سقوط کرد، اما در سال ۱۸۷۴ ساختمان فعلی آن در جزیره آناستازیا ساخته شده است و در سال ۱۹۳۶ به سیستم الکتریکی مجهز گردید.

در سال ۱۹۵۵ به شکل اتوماتیک فعال شد، وقتی که برای نگهداری از این فانوس دریایی به نگهبان نیازی نبود، ساختمان اصلی به ساکنان بومی اجاره داده شد. در سال ۱۹۷۰ توسط گارد ساحلی به عنوان مجموعه ای اضافی اعلام شد که توسط شهرستان St. Johns خریداری گردید.

البته در حال حاضر این فانوس به گارد ساحلی تعلق گرفته و در سال ۱۹۸۱ به عنوان یک مکان تاریخی ثبت ملی شد. از سال ۱۹۹۴ به عنوان یک موزه برای بازدید عموم انتخاب شده است، در واقع ر آمدهای حاصل از پذیرش این مجموعه سبب می شود که فانوس st.Augstine همچنان فعالیت داشته باشد.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۶. فانوس دریایی فاناد در ایرلند | Fanad

فانوس های دریایی بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که از میان زیباترین فانوس های دریایی جهان می توان Fanada را نام برد. پس از این که یک کشتی غول پیکر در آب های شهر fanad  غرق گردید افراد ساکن در این شهر تقاضا کردند که یک فانوس دریایی برای آن ها ساخته شود. در سال ۱۸۱۸ این فانوس دریایی با ارتفاع ۴/۲۷ متر کامل شد و در سال ۱۹۰۹ حجم نور زیادی را دربر گرفت که سبب شد این چراغ توانایی حرکت در مسیر ساعت را به دست آورد و هر ۱۵ ثانیه ۶ فلش بزند.

س در سال ۱۹۷۵ شهروندان fanad  توانستند مدل بازسازی شده این فانوس را ببینند مدلی که می توانست از انرژی الکتریکی استفاده کند.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۷. فانوس یاکوینا خلیج در اورگان | Yaquina Bay

زمان کوتاهی پس از خراب شدن New port در شهر اورگان یک فانوس جدید ایجاد شد. شهروندان این شهر برای مشاهده کشتی ها به یک فانوس دریایی نیاز پیدا کردند، بنابراین در سال ۱۸۷۱ ساخت فانوس یاکوینا خلیج به پایان رسید، اما طی سه سال پس از ساخته شدن فانوس های دریایی جدید، این فانوس دریایی از رده خارج شد.

در سال ۱۹۴۶ تصمیم به تخریب زیباترین فانوس دریایی دنیا یعنی yaquina bay گرفته شد, اما لینکلن با جمع آوری پول از تخریب این فانوس جلوگیری کرد. سرانجام در سال ۱۹۵۱ ساختمان آن به عنوان یک اثر تاریخی ثبت گردید و برای مدت ۱۸ سال به عنوان موزه شهر مورد بازدید عموم قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۰ این اثر ثبت ملی شد که در نهایت تصمیم به بازسازی و تعمیر آن گرفته شد. سرانجام در سال ۱۹۹۶ پس از گذشت یک قرن از غیر فعال بودن، فانوس دریایی اورگان مجددا روشن شد و اکنون به عنوان گارد ساحلی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت خصوصی از آن نگهداری می شود.

این فانوس دریایی دارای ساختار جالبی است، در واقع به صورت خانه ای که بالای آن یک فانوس قرار دارد مشاهده می شود. عموم مردم می توانند به تماشای این فانوس دریایی بپردازند، اما اگر به خرافات اعتقاد دارید بهتر است از این مکان بازدید نکنید، چرا که گفته می شود خالی از سکنه و ترسناک می باشد.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۸. فانوس دریایی لیندو در آلمان | Lindau

در سال ۱۸۵۶ فانوس دریایی لیندو در جنوب آلمان و در دریاچه Constance ساخته شده است. این فانوس دریایی در واقع جایگزین فانوسی شده بود که نام آن Mangtram  بود که در سال ۱۲۳۰ ساخته شد.

فانوس دریایی لیندو در حدود ۹/۳۲ متر ارتفاع دارد و ویژگی برجسته و متمایز آن یک ساعت بزرگ است که در قسمت میانی آن قرار گرفته و امکان مشاهده آن از سطح شهر نیز وجود دارد.

در سال ۱۹۳۶ این فانوس دریایی الکتریکی شد که در نهایت در سال ۱۹۹۰ به صورت اتوماتیک در آمد. گردشگران می توانند به lindau سفر کنند و در آن جا اطلاعاتی درباره  طبیعت منطقه و صنعت حمل و نقل شهر به دست آورند.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۹. فانوس دریایی استارت پوینت در انگلستان | Start point

این فانوس یکی از ۲۹ فانوسی است که توسط مهندس James walker ساخته شده است. از خصوصیات آن می توان به سبک معماری گوتیک و وجود کنگره های کوچک اشاره کرد.

داخل فانوس از راه پله های گرانیتی استفاده شده و چشم انداز خاصی را در آن ایجاد کرده است. در ابتدا یک خانه در این فانوس وجود داشت که پس از کامل شدن ساختمان خارجی، آن خانه نیز از بین رفت.

در حال حاضر این ساختمان در طی فصل تابستان پذیرای مسافران می باشد و از ان به عنوان یکی از زیباترین فانوس های دریایی جهان یاد می شود که در شهر Devon  توسط کمیسیون حفاظت تاریخی انگلستان رتبه ۲ را کسب کرده است.

بزرگترین فانوس دریایی جهان,زیباترین فانوس های دریایی جهان,بزرگترین فانوس دریایی جهان

۱۰. برج هرکول در اسپانیا | Tower of Hercules

برج هرکول با قدمت ترین فانوس دریایی دنیا است که با نام های فانوس دریایی Corunna,Farum Brigantium نیز آن را می شناسند که ساخت آن در قرن دوم انجام شده است.

این برج در شمال غربی اسپانیا، بیرون شهر Corunna  قرار دارد و توسط رومانیایی ها ساخته شده، اما عموم مردم اعتقاد دارند که این فانوس دریایی به زمان اسکندریه باز می گردد.

ارتفاع این برج ۸۶/۵۴ متر است که در حال حاضر ساختار فعلی آن با ساختار اصلی یکسان نیست، این برج در سال ۱۷۱۹ دچار تغییراتی شد، یعنی سه طبقه بالایی برج به آن اضافه شد.

اکنون برج هرکول یک اثر تاریخی محبوب در اسپانیا محسوب می شود مه در سال ۲۰۰۹ به عنوان میراث یونسکو ثبت گردیده است و پس از طی ۲ هزار سال همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا