سرگرمی

10 گل مرگبار جهان + (عکس)

افزایش بازدید در گوگل

گل های زیبای مرگبار کدامند؟

شاید تا به ‌حال در مورد گیاهان سمی مطالبی را شنیده باشید، در واقع گیاهانی وجود دارند که آن ‌ها را به‌ عنوان آفت معرفی می ‌کنند و برای انسان ‌ها مرگ را به ‌دنبال دارند حتی می ‌توانند به جانوران هم صدمه بزنند، اما گل ‌های رنگارنگ و زیبایی هم وجود دارد که در عین جذاب بودن می‌ توانند مرگ را به‌ همراه داشته باشند.

در ادامه این مطالب قصد داریم ده گل مرگبار جهان را که ممکن است هر فردی در حیاط منزل خود یکی از آن‌ها را داشته باشد برای شما معرفی کنیم.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۱۰. خربق سفید | White Hellebore

وراتروم یا خربق سفید که در مناطق کوهستانی بیشتر مشاهده می‌ شود از شکلی مارپیچی برخوردار است و گل ‌های سفید رنگی را می ‌توان درون آن مشاهده کرد که ذره‌ ای از آن مرگ را به ‌همراه خواهد داشت، چرا که از ریشه تا گل خربق سفید سمی و کشنده است و با توجه به این ‌که از آلکالوئیدهای استروئیدی برخوردار است خوردن این گاه مرگ آنی را به همراه خواهد داشت، زیرا این ماده می‌ تواند یون سدیم را در بدن را فعال کند و آسیب ‌دیدگی ‌هایی را در قلب به وجود آورد.

از نشانه‌ های مسمومیت با این گیاه که از ده گل مرگبار جهان می توان درد انقباضی معده را نام برد که بعد از جذب سم توسط بدن به راحتی وارد جریان خون می‌ شود و باعث تشنج و بی‌ نظمی ضربان قلب خواهد شد.

گل های زیبای مرگبار,10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل

۹. سورنجان گل حسرت | Colchicim Automnale

گیاه Automnale colchicum  به ‌صورت وحشی در مناطق اروپایی و نیوزیلند رشد می ‌کند که از گیاهان بومی کشور انگلستان معرفی می‌ گردد و یکی از مرگبارترین گل های جهان می باشد.

دقت داشته باشید که سم موجود در این گیاه به ‌قدری کشنده است که تا به امروز هیچ‌ گونه پادزهری برای آن پیدا نکرده اند. سم موجود در این گیاه به اندازه سم آرسنیک می ‌تواند مرگ‌ آور باشد و باعث اختلال در تمامی عملکردهای بدن می ‌شود، همچنین لخته شدن خون و اختلال در سیستم عصبی را هم به ‌همراه دارد. اگر مقدار کمی شخصی از این گیاه مرگبار استفاده کند بعد از چند هفته با مرگ ناگهانی مواجه می‌ شود، اما دوز بالای آن مرگ سریع را به‌ همراه دارد.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۸. درخت خودکوشی | Cerbera Odollam

درخت خودکشی که بیشتر در نواحی جنوب غرب هندوستان می‌ روید مرگ‌ های زیادی را در طی ده سال به ثبت رسانده و می ‌توان گفت حدود ۵۰۰ نفر در طی این ۱۰ سال به دلیل خوردن گیاه درخت خودکشی جان خود را از دست داده اند.

از نشانه ‌های مسمومیت با گیاه درخت خودکشی می ‌توان ایست قلبی و معده درد را نام برد که طبق تحقیقات انجام‌ شده می‌ توان گفت این گیاه هیچ ‌گونه ردپایی از خود برجای نمی‌ گذارد و مرگ ‌هایی که در اثر خوردن درخت خودکشی رخ می ‌دهد کاملا ناشناخته هستند.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۷. آدنیوم اوبسوم | Adenium obesum

آدنیوم اوبسوم گیاهی است که در مناطق آفریقایی می ‌روید و طی قرن‌ ها آن را به‌  عنوان سلاح کشنده مورد استفاده قرار می ‌دادند. آدنیوم اوبسوم که به عنوان مرگبارترین گل معرفی می شود سم آن  را با استفاده از جوشاندن به دست می‌ آورند که نتیجه آن تهیه ماده ‌ای سمی با غلظت بالا و مرگ ‌آور می ‌باشد.

در زمان‌ های گذشته برای کشتن موجودات بزرگ از سم این گیاه استفاده می‌ کردند که دارای ماده شیمیایی به اسم Ouabain است و دوزهای بالای آن ناتوانی تنفسی را ایجاد خواهد کرد، البته دقت داشته باشید که این گیاه به‌ نام رز صحرایی هم شناخته می‌ شود.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۶. شوکران آبی اوین انته | Queen Anne’s lace

شوکران آبی از گیاهانی است که در زمین ‌های نمدار و مرطوب می ‌روید و از سم کشنده‌ ای هم برخوردار است و از طرفی شباهت زیادی به گیاه کرفس دارد. در ساقه شوکران آبی سمی به اسم  اوئنانتوتوکسین وجود دارد که بسیار خطرناک است و می‌ تواند به ‌اندازه یک گاو سم تولید کند.

این گیاه را به ‌عنوان قاتل انسان معرفی می ‌کنند، اما دقت داشته باشید که برگ ‌های این گیاه هیچ‌ گونه مواد سمی درون خود جای نداده، اما ساقه و ریشه آن سرشار از کربوهیدرات است  که ممکن است به ‌صورت تصادفی مورد استفاده قرار بگیرد و درگذشته هم برای مجرمین هنگام اعدام از گیاه شوکران استفاده می‌ کردند.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۵. سنگوئیناریا کانادنسیس | Sanguinaria Canadensis

سرخ بن یا گیاه سنگوئیناریا کانادنسیس  که بیشتر در بخش ‌های شمالی آمریکا مشاهده می‌شود به‌ عنوان ماده‌ آرایشی آن را استفاده می کردند و برای سقط جنین هم کاربرد زیادی دارد.

سرخ بن از مواد شیمیایی چون اسکاروتیک و سنگوئینارین برخوردار است که از گل های زیبای مرگبار شناخته می‌ شوند و بسیاری از مردمان را برای رفع سرطان پوست استفاده می‌ کنند، اما با توجه به سم خطرناکی که در این‌ جا وجود دارد در نهایت بافت پوست را تخریب کرده و جراحت را شدیدتر می ‌کند و زخم‌ های تیره‌ ای را بر روی صورت برجای می‌ گذارد.

دقت داشته باشید که اگر گیاه سرخ بن اشتباهی خورده شود مواد شیمیایی که در آن وجود دارد عملکرد آنزیمی را ضعیف می ‌کند و سلول ها تحریک خواهند شد، در نتیجه سدیم را در خون آزاد می کند که مقدار زیاد آن باعث تاثیر بر روی بافت قلب می شود.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۴. لابرنوم | Laburnum

از دیگر گیاهانی که به‌ عنوان مرگبارترین گل های جهان می ‌توان معرفی کرد لابرنوم نام دارد که آن را معمولا با زنجیر طلایی می ‌شناسند مواد شیمیایی چون سایتیزین را درون خود جای داده و افرادی که قصد ترک سیگار را دارند می ‌توانند آن را در دوز پایین استفاده کنند، چرا که می‌ تواند بر روی گیرنده نیکوتین تأثیر بگذارد.

دقت داشته باشید هنگام استفاده از دوزهای بالا از گیاه باید مرگ را هم بپذیرید، در واقع  کودکانی که از گل و غلاف دانه‌ های این گیاه بخورند معمولاً درگیر خواهند شد و بعد از این ‌که هضم شود تهوع، تشنج و کما را در پی دارد.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۳. گل شیپوری | Zantedeschia

یکی از گل‌ های همیشگی و زیبا که در تمامی قاره‌ ها به غیر از قطب جنوب مشاهده می‌ شود Zantedeschia نام دارد که آن را معمولا به اسم سوسن کالا می‌ شناسند و گل‌ های لوله‌ ای شکلی را دارا است که هر کدام رنگ‌ های مختلفی دارند.

این گیاه که به عنوان یکی از ۱۰ گل مرگبار جهان می باشد میزان زیادی از مواد شیمیایی اکسالات کلسیم را درون خود جای داده که به شکل کریستال های سوزنی به اندام ‌های داخلی بدن ورود پیدا می ‌کنند و حتی دوز کمی از آن تورم را در حنجره به وجود می ‌آید که در نهایت مسیر تنفس را مسدود می ‌کند.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۲. کالمیا لاتیفولیا | Mountain Laurel

کالمیا لاتیفولیا که اغلب آن را به اسم برگ بوی کوهستانی معرفی می ‌کنند از خانواده بلوبری است که در اواخر فصل بهار گل های سفید و صورتی رنگ را از خود نشان می ‌دهد و معمولا در مناطق شرقی ایالات متحد قابل رؤیت است، اما دقت داشته باشید که برخلاف ظاهر زیبا و عوام فریب از گل های زیبای مرگبار می باشد که از سم خطرناک آندرومدوتوکسین برخوردار هستند و باعث بی ‌نظمی ضربان قلب می شود.

عملکرد سم  این گل بسیار کند است و اگر دوز زیادی از آن مصرف شود می‌ تواند سینوس قلب را هم تحت تأثیر قرار دهد که ممکن است قلب سریع ‌تر بتپد یا این‌ که ضربان آهسته ‌ای را در پی داشته باشد و در نهایت ایست قلبی را به وجود می ‌آورد.

دقت کنید که سم آندرومدوتوکسین از علائمی چون استفراغ شدید، فلج، به خواب رفتن، کنا و کندی ضربان قلب را به ‌همراه دارد.

10 گل مرگبار جهان,مرگبارترین گل,مرگبارترین گل های جهان

۱. جاکوبه ولگاریس | Ragwort

رگورت یا جاکوبه ولگاریس از مرگبارترین گل های جهان است که بیشتر در کشور انگلستان مشاهده می شود و منبع غذایی مهمی برای گونه ای از حشرات می باشد، اما طبق نظر کارشناسان به‌ عنوان گیاهی مضر و سمی شناخته می‌ شود که هشت نوع سم خطرناک را می ‌توان در آن پیدا کرد.

سم این گیاه در نهایت اختلالاتی را در کبد انسان به وجود می‌آورد که اگر کبد آسیب ببیند علایم دیگری چون کوری، دردهای شکمی و زرد شدن چشم‌ ها را به همراه دارد، البته دقت داشته باشید که این سم ممکن است در مواد غذایی چون عسل و شیر بز هم پیدا شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا