سرگرمی

10 روش علمی ثابت شده برای یادگیری سریع

افزایش بازدید در گوگل

روش های یادگیری سریع درس

روش های یادگیری سریع درس شامل نوت برداری سریع، استفاده از ابزار یادیار، خواب کافی، استراحت مغز، هیدراته ماندن و … می شود.

یکی از مواردی که نقش مهمی در زندگی ما دارد یادگیری است که باید برای یاد گرفتن چیزهای جدید تلاش کنیم، اما این کار به وقت آزاد زیادی نیاز دارد. با بکارگیری ترفندهای مختلف می‌ توانیم سرعت خود را در یادگیری بالا ببریم.

با استفاده از نوروساینس می ‌توان در مورد چگونگی یادگیری بررسی هایی را انجام داد و موضوعات بیشتری را در ذهن خود ماندگار کرد. در ادامه مطلب قصد داریم ۱۰ روش سریع یادگیری درس را برای شما بیان کنیم.

روش سریع یادگیری درس,روش های یادگیری سریع درس,یادگیری سریع درس

۱۰. نوت برداری اثر بخش

اگر بتوانید نوت برداری با کیفیت بالایی انجام دهید با این کار سرعت یادگیری خود را بالا برده‌ اید. از طرفی اگر قصد دارید در یادگیری مطالب حرفه‌ ای تر شوید و به خوبی آن ها را درک کنید باید نکته‌ های مهم را به صورت کامل یادداشت کنید، بنابراین قبل از اینکه بخواهید شروع به یادگیری مطالب کنید استراتژی ‌های مختلفی را بررسی کنید که به شما کمک می ‌کند نکته ‌ها را دسته‌ بندی و خلاصه کنید.

۹. روش مناسب نوت برداری

ابتدا به خوبی مطالب گفته شده را گوش دهید و سپس به زبان ساده آن ها را بنویسید. برای اینکه خواندن مطالبی که می‌ نویسید برای شما راحت باشد می ‌توانید بین نکاتی که مهم هست فاصله بگذارید.

اگر می‌ خواهید در وقت خود صرفه‌ جویی کنید می ‌توانید مطالب را به صورت خلاصه بنویسید. هنگام نوشتن نکته‌ ها تنها باید مطالبی که مهم است را یادداشت کنید در نهایت دقت داشته باشید که فقط نکته‌ های مهم را یادداشت کنید.

۸. استفاده از ابزار یادیار

برای یادگیری سریع می توانید از ابزارهای یادیار استفاده کنید، چرا که استفاده از این ابزار باعث می‌ شود که سرعت یادگیری شما افزایش یابد. یادیار شامل ترفندهایی است که می‌ توان با استفاده از آن مطلب را به یاد آورد، بین مطالب قدیمی و جدید در ذهن ارتباط ایجاد می‌شود و… یکی از ترفندهایی که در مارکتینگ تاثیرگذار است همین شگرد به یاد آوردن می باشد.

کاربردهای یادیار عبارتند از خلاصه نویسی، ساده نویسی و… که کیفیت یادگیری را بیشتر می ‌کند و دانشجویان رشته ‌های مختلف، افرادی که قصد دارند زبان‌ های مختلفی را یاد بگیرند از این ترفند استفاده می کنند.

۷. نوت برداری با کاغذ و مداد

اگر در کلاس مهمی شرکت کرده ‌اید که باید نکته ‌های مهم را یادداشت کنید هرگز این کار را با استفاده از گوشی یا لپ تاپ انجام ندهید. توصیه می ‌شود نکته ‌ها را روی کاغذ بنویسید، زیرا یکی از راه های یادگیری سریع است. از بررسی های به عمل آمده می ‌توان نتیجه گرفت که نوشتن نکته‌ ها باعث می‌ شود که آن ها در ذهن جای بگیرند.

شاید تصور کنید اگر تمامی نکته ‌ها را بنویسید بسیار خسته کننده می‌ باشد، اما نوشتن باعث می ‌شود که مطالب نوشته شده برای مدت طولانی در ذهن ما باقی بمانند، همچنین این ترفند می تواند به شما کمک کند در آزمون‌ هایی که قرار است در آن ها شرکت کنید موفق شوید، زیرا نوشتن باعث می ‌شود در هر زمانی که نیاز باشد آن ها را به راحتی به یاد آورید.

روش سریع یادگیری درس,روش های یادگیری سریع درس,یادگیری سریع درس

۶. خواب کافی، مطالعه بیشتر

میزان خواب ارتباط مستقیمی با یادگیری دارد و برای حرفه ‌ای شدن در یادگیری مطالب ابتدا باید میزان خواب خود را تنظیم کرد، زیرا خوابیدن بعد از چند ساعت یادگیری می تواند کیفیت بهره وری شما را بالا ببرد.

افرادی که در مدت تحصیل خود میزان کافی خوابیدن را رعایت می‌کنند و از یادگیری هم دریغ نمی ‌کنند علاوه بر اینکه در دوره تحصیل موفق می ‌شوند روحیه آن ها هم تقویت می‌ شود.

۵. استراحت مغز برای تمرکز بیشتر

استراحت مغز به عنوان روش یادگیری سریع معرفی می شود یعنی برای اینکه مطالب بعدی را به خوبی یاد بگیرید مغز باید برای ماندگاری مطالب سیگنال ‌هایی را به سنسور دریافت کننده انتقال دهد، اما اگر در یادگیری عجله داشته باشید مطالب در ذهن شما ماندگار نمی‌ شود و در نتیجه کیفیت یادگیری کاهش می ‌یابد.

استرس و اضطراب  باعث خسته شدن مغز خواهد شد و این موضوع بر روی دانش آموزان و دانشجویان هنگامی که مدت زمان زیادی را به صورت متوالی به مطالعه اختصاص می ‌دهند باعث بهره وری کمتر می شود چرا که تمرکزی کمتری دارند.

اگر مطالعه خود را با استرس و بدون استراحت انجام دهید علاوه بر اینکه مطالب در ذهن شما ماندگار نمی ‌شود یادگیری هم هیچ تاثیری نخواهد داشت. برای جلوگیری از این اتفاق باید به اندازه کافی به مغز خود استراحت دهید، از طرفی می‌ توانید به چیزهای جدید توجه کنید حتی اگر هم مدت زمان کمی استراحت کنید باز هم باعث می‌ شود که تمرکز بیشتری داشته باشید.

۴. هیدراته ماندن

معمولا افرادی که می ‌خواهند سیستم ایمنی و پوست خود را تقویت کنند مقدار زیادی آب می ‌نوشند، از طرفی نوشیدن آب باعث یادگیری سریع و افزایش توانایی‌ های شما می شود.

اگر در روز به میزان کافی آب مصرف کنید سطح هوش خود را بالا برده‌ اید. به عنوان مثال می ‌توانید برای آزمون همراه خود یک بطری آب سرد ببرید، همچنین اگر آب بدن تامین نشود بر روی فعالیت مغز هم موثر است و در صورتی که به میزان کافی آب مصرف نکنید کیفیت عملکرد مغز پایین می ‌آید.

روش سریع یادگیری درس,روش های یادگیری سریع درس,یادگیری سریع درس

۳. توزیع مطالعه

در واقع منظور از توزیع مطالعه خواندن یک مطلب در زمان ‌های مختلف به صورت بخش به بخش است. برای اینکه مطالب را به خوبی بفهمید لازم است که آن ها را به صورت خلاصه با فاصله مطالعه کنید، چرا که اگر میان خواندن مطالب فاصله نباشد یادگیری بی ‌کیفیت خواهد بود.

برای توزیع مطالعه در مرحله اول زمانی که مطالب گفته می‌ شود باید آن ها را بنویسید سپس نگاهی به مطالب نوشته شده بیندازید به هر تغییری که تمرکز شما را بیشتر می‌ کند آن را یادداشت کنید.

با سرعت بالایی باید موارد گفته شده را انجام دهید این کار را هر دفعه ای که مطالعه می ‌کنید یک یا دو بار انجام دهید و بین آن ها فاصله را رعایت کنید و این کار را در زمان‌ های مختلف انجام دهید. اکنون یادگیری می‌ تواند تاثیرگذار باشد. خواندن مطالب و یادگیری آن ها در طول یک بازه زمانی کوتاه باعث راحتی و افزایش تمرکز شما می‌شود.

۲. تعدیل در عمل

اگر می‌ خواهید سرعت یادگیری خود را افزایش دهید پیشنهاد می‌ شود موضوعی را که یاد گرفتید برای دفعه‌ های بعد تغییراتی به آن اضافه کنید، اما توجه داشته باشید تغییراتی که ایجاد می‌ کنید خیلی بزرگ نباشند.

۱. استفاده از روش های چندگانه

اگر می ‌خواهید اطلاعات با کیفیت بیشتری در ذهن شما ذخیره شوند توصیه می ‌شود هنگام یادگیری سریع از ترفندهای چندگانه استفاده کنید. با این کار اطلاعات قدیمی موجود در مغز با مطالب جدید ارتباط برقرار می‌ کند علاوه بر این، روش چندگانه باعث می‌ شود که سطح دانش شما بیشتر شود.

برای اینکه مغز تحریک شود راهکارهای مختلفی وجود دارد که عبارتند از خواندن تکس بوک، فعالیت ‌های عملی، خواندن نت‌ ها و…. وهنگامی که منابع مختلفی را در اختیار خود قرار دهید در واقع سرعت یادگیری خود را افزایش داده‌ اید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا