سلامت

10 اشتباه رایج که روزانه انجام می دهیم و باید اصلاح کنیم!

افزایش بازدید در گوگل

در زندگی روزمره ما اعمالی وجود دارند که بدون پشتوانه فکری آن ها را انجام می دهیم چون به مرور به عادات ما بدل شده اند. ممکن است برخی اعمال روزمره ما اشتباه باشند ولی ما از غلط بودن آن ها آگاه نباشیم که در ذیل به انها اشاره می کنیم:

اشتباه رایج روزانه,اشتباهات رایج روزانه,اشتباه رایج روزانه

۱۰. قرار دادن دستمال توالت دور نشیمن توالت فرنگی

بر خلاف باور عام دستمال توالت به نابودی میکروب ها کمکی نمی کند بلکه با جذب نم و رطوبت محیط ایده آلی برای رشد و تکثیر آن ها ایجاد می کند. از طرفی پوست انسان از مکانیزم دفاعی قوی تری برای مبارزه با میکروب ها برخوردار است. تنها اطمینان از خشک بودن صندلی توالت فرنگی و نبود زخم باز روی بدن کافی است و در صورت عدم اطمینان اول صندلی را خشک کنید و سپس در حالت چمباتمه قرار گرفته و اجابت مزاج کنید.

۹. افزودن مواد شوینده به ماشین لباسشویی جهت تمیز تر شدن لباس ها

یکی از عادات غلط در شستشوی البسه، افزودن حجم زیادی از انواع مواد شوینده برای تمیزتر شدن لباس هاست که این کار باعث می شود کف زیاد ایجاد شده توسط این مواد، لایه ای از آلودگی و کثیفی پدید آورد. برای حصول نتیجه مطلوب لازم است دستورالعمل نوشته شده روی بسته مواد شوینده را بخوانید و مطابق آن عمل کنید.

اشتباه رایج روزانه,اشتباهات رایج روزانه,اشتباه رایج روزانه

۸. تمیز نکردن اسکاچ و اسفنج ظرفشویی

از راه های اطمینان بخش از بین بردن باکتری های مضر روی ظروف شستن مرتب اسفنج های ظرفشویی است. به همین منظور دو طریقه توصیه می شود. شما می توانید اسفنج ها را برای مدت ۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید و راه دیگر اینکه پیش از شستشوی ظروف اسفنج را در آب قرار دهید، سپس به مدت ۱ دقیقه درون دستگاه مایکروویو قرار دهید.

۷. فشردن دکمه سیفون توالت فرنگی بدون بستن درب آب

پیش از شستشو از بسته بودن درب توالت فرنگی اطمینان حاصل کنید، انجام کار از پاشش آب روی نقاط اطراف آن جلوگیری می کند.

اشتباه رایج روزانه,اشتباهات رایج روزانه,اشتباه رایج روزانه

۶. لمس مکرر صورت در طول روز

باید از دست زدن و تماس مکرر دست با نواحی چشم و بینی در طول روز اجتناب کرد و درصورت احساس نیاز به این کار باید حتما دست ها را با آب و صابون بشویید.

۵. گذاشتن مواد غذایی بدون شسشتوی مناسب و ساماندهی مطلوب

از نکات ضروری حصول اطمینان از تمیز بودن بسته های مواد غذایی است. ضمنا مواد پروتئینی مثل گوشت را برای پیشگیری از پخش و تکثیر میکروب ها در محیط باید جدا از سایر غذاها قرار دهید.

اشتباه رایج روزانه,اشتباهات رایج روزانه,اشتباه رایج روزانه

۴. شارژ کردن گوشی همراه صبح تا شب

به نظر متخصصان امر شارژ کردن گوشی به شکل طولانی مدت باعث کاهش عمر باتری موبایل و فرسودگی زود هنگام آن می شود. با توجه به اینکه ظرفیت ایده آل توصیه شده برای باتری گوشی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است درصورت نیاز به مقدار بیش از میزان توصیه شده می توانید از شارژر قابل حمل استفاده کنید تا نگرانی تان از خاموش شدن ناگهانی گوشی رفع گردد.

۳. طبخ اسپاگتی بدون آگاهی از حجم مورد نیاز

اگر پاسخ درست به این پرسش که سوراخ موجود در ملاقه اسپاگتی به چه منظور تعبیه شده است را بدانید متوجه خواهید شد که حجم اسپاگتی خشک که در این سوراخ جای می گیرد نشان گر مقدار مناسب برای یک نفر است.

اشتباه رایج روزانه,اشتباهات رایج روزانه,اشتباه رایج روزانه

۹. مسواک زدن کم یا چند بار در روز

در این کار نیز مانند بسیار اعمال روزمره نباید دچار افراط و تفریط شد یعنی مسواک زدن بیش از حد در طول روز و یا کمتر از دو دقیقه هردو به سلامت دهان و دندان ها آسیب می زنند. نکته مهم و ضروری داشتن روال ثابت دو دفعه در طول روز به مدت ۲ تا ۴ دقیقه می باشد. همچنین به توصیه کارشناسان پرهیز از خمیردندان های ساینده و استفاده از مسواک های زبر و با فرچه سفت لازم است.

۱۰. گذاشتن فرآورده های لبنی در قسمت درب یخچال

هرچند که به نظر می رسد قفسه درب یخچال مکان ایده آلی برای نگهداری موادی چون تخم مرغ و لبنیات است، ولی این مکان به دلیل نواسنات دائمی دما در اثر باز و بسته کردن مداوم درب یخچال، مستعد فساد و خرابی این مواد غذایی می باشد. بهتر است مواد لبنی و تخم مرغ ها در قفسه های پایینی یخچال و پشت به جایی سردتراست نگهداری گردند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا