سلامت

10 گیاه تصفیه کننده هوای خانه برای حفظ سلامتی

افزایش بازدید در گوگل

گیاهان تصفیه کننده هوای خانه

معمولا خانم ها اهمیت بسیاری به نوع دکوراسیون و زیبایی خانه می دهند و برای زیبایی بیشتر خانه خود هر کاری می کنند، یکی از راه های زینت بخشیدن به خانه استفاده از گل و گیاهان است. اما آیا این گیاهان تنها جنبه تزیینی دارند؟ باید بدانید که این تنها یکی از خواص آنها است. از دیگر خواص گیاهان این است که قابلیت این را دارند تا هوای داخل خانه را پاکیزه نگه دارند. آلودگی هوای خانه یکی از موضوعات ناراحت کننده برای اغلب بانوان خانه دار است، که حتی با امتحان کردن راه حل های مختلف باز هم بی جواب می مانند.

اغلب برای دوری از این آلودگی ها تمام راه های تنفسی خانه را از بین می برند، که این امر موجب بروز بیشتر آلودگی در هوا می شود. هرچه راه ورود و خروج هوا پوشانده شود و مانع تغییر آن شد، آلودگی هوا بیش از پیش شدت می یابد. شاید این مشکل در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ بیشتر به چشم می خورد و افراد زیادی برای رهایی از این مشکل راه های طبیعی را امتحان می کنند، چراکه، رهایی از آلودگی خانه ها حل شدنی و قابل اجرا است. در ادامه به معرفی ۱۰ گیاه تمیز کننده هوا خانه خواهیم پرداخت.

گیاهان تمیز کننده هوا کدامند؟

اکثر گیاهان برای غذاسازی به گازهای موجود در هوا نیازمند هستند، این گازها از طریق لوله های باریکی از برگ آنها وارد ساقه شده و عمل غذاسازی صورت می گیرد. یکی از این گازها  دی اکسید کربن است که گیاهان آن را جذب کرده و به صورت اکسیژن دفع می کنند. این عمل باعث افزایش اکسیژن موجود در هوای خانه شده و آنرا پاکیزه می کند.

همه ما می دانیم که استفاده از گیاهان در محیط خانه نه تنها باعث سر زندگی و نشاط روحی می شود، بلکه عملکرد مهمی که از لحاظ پاکیزه نگه داشتن هوا انجام می دهد. گیاهان مختلفی با اندازه ها، شکل ها، رنگ ها و فرم های زیبا در جهان وجود دارند. که هر کدام از این گیاهان در پاکیزه نگهداشتن هوا نقش موثری دارند.

گیاه تصفیه کننده هوا,گیاه تصفیه کننده هوا خانه,گیاه تصفیه کننده هوای خانه

۱۰. گیاه برگ قاشقی | Radiator Plants

این گل همانطور که از اسمش پیداست برگ هایی دارد که همچون قاشق هستند و یک نوع گیاه تصفیه کننده هوا در منزل می باشد. علاوه بر زیبایی بی حد و اندازه اش موجب پاکیزگی هوای خانه هم می شوند. پیشنهاد می کنیم که این گیاه را صبح های زود زمانی که نور آفتاب از پنجره ها به درون خانه می تابد، برای چند ساعتی جلوی پنجره قرار داده تا بتواند نور خورشید را دریافت کند. گل برگ قاشقی از جمله گیاهان محبوبی است که حتما در خانه پدر بزرگ و مادر بزرگ های مان هم آن ها را دیده ایم.

گیاه تمیز کننده هوا,گیاهان تصفیه کننده هوا,گیاهان تصفیه کننده هوای آپارتمان

۹. گیاه ژربرا دیزی | Gerbera Aurantiaca

قطعا هر کسی که به یک گل می نگرند از روی رنگ آن می توانند حس های مختلفی را دریافت کند. از روی رنگ گل ها می توان طعم، بو و یا حتی حس منتقل کننده اش را تشخیص داد. گل کاسنی ژربرا دیزی از آن دسته گل هایی است که در رنگ های صورتی، قرمز، زرد و نارنجی یافت می شود. این گیاه تصفیه کننده هوای خانه را جایی قرار دهید که آفتاب صبح و سایه ظهر را دریافت کند.

گیاهان تصفیه کننده هوای خانه,گیاهان تصفیه کننده هوای منزل,گیاه تصفیه کننده هوا

۸. گیاه فیکوس | Ficus

گیاه فیکوس با شکلی زیبا و عملکردی عالی در پاکیزه نگه داشتن هوای خانه موفق است. این شکل از گیاهان پاک کننده برگ هایی با ضخامت، خوش رنگ و براق دارند. فیکوس ها برای حیوانات خانگی به شدت مضر هستند و  توصیه می کنیم که اگر حیوان خانگی دارید حتما این گل را در جایی غیر دسترس حیوان خود قرار دهید.

گیاه تصفیه کننده هوا,گیاه تصفیه کننده هوا خانه,گیاه تصفیه کننده هوای خانه

۷. زبان مادر شوهر | Sansevieria Trifasciata

نام دیگر این گیاه مار است اگرچه نامی توهین آمیز برای مادرشوهرهای عزیز دارد اما برای سلامتی هوای خانه، کارهای بسیاری انجام می دهد. مراقبت از این گیاه بسیار ساده بوده و می توان ان را در هر خانه ای نگه داشت.چرا که بهترین گیاه تصفیه کننده هوا خانه می باشد.

گیاه تصفیه کننده هوا,گیاه تصفیه کننده هوا خانه,گیاه تصفیه کننده هوای خانه

۶. گل داوودی | Chrysanthemum

این گیاه خوش اسم را اکثرا در محیط های باز نگه می دارند و از گیاهان تصفیه کننده هوای آپارتمان می باشد. مراقبت از این گیاه بسیار دشوار است، به طوری که باید مواظب خاک آن بود و اگر گیاه خشک شد، تا یک اینچ بالاتر آن آب بریزیم.

گیاه تصفیه کننده هوا,گیاه تصفیه کننده هوا خانه,گیاه تصفیه کننده هوای خانه

۵. نخل بامبو | Palm Bamboo

افرادی هستند که در آپارتمان زندگی می کنند و به هوای سالم نیازمندند ولی به نور کافی برای پرورش گل و گیاه دسترسی ندارند. نخل بامبو از گیاهان تصفیه کننده هوا بوده و برای حیاتش به نور کمی نیازمند است، در نتیجه بهترین انتخاب برای افراد آپارتمان نشین است. این گیاه علا رقم برخی دیگر از گیاهان به حیوانات خانگی آسیبی نمی رساند.

گیاه تصفیه کننده هوا,گیاه تصفیه کننده هوا خانه,گیاه تصفیه کننده هوای خانه

۴. دراسنای پرچمی | Dragon Tree

نام دیگر دراسنای پرچمی “درخت اژدها” است. مراقبت از این گیاه بسیار آسان و بی دردسر می باشد. دراسنای پرچمی برای افراد پر مشغله مناسب بوده زیرا تنها دو هفته یکبار نیازمند آب دهی به حاشیه هایش است. این گیاه قدرتی عجیب در تصفیه هوا داشته و بسیار زینتی است.

گیاه تصفیه کننده هوا,گیاه تصفیه کننده هوا خانه,گیاه تصفیه کننده هوای خانه

۳. آلوئه ورا | Aloe Vera

بدون شک در مورد معجزات آلووئه ورا چیزهای بسیاری شنیده اید! این گیاه به دلیل مکشی که دارد آلودگی ها را جذب کرده و یک گیاه تصفیه کننده هوا و بی نظیر می باشد. از ژل این گیاه می توان برای پوست صورت و نیز جای زخم استفاده نمود.

گیاه تصفیه کننده هوا,گیاه تصفیه کننده هوا خانه,گیاه تصفیه کننده هوای خانه

۲. سرخس مارچوبه | Asparagus Falcatus

سرخس مارچوبه گیاه پرز داری است که اتفاقا با همان پرزها و گرد و خاک و آلودگی های خانه را به خود جذب می کند. تنها مراقبتی که این گیاه لازم دارد این است که آن را در جایی زیر نور خورشید بسیار کم است، آویزان کرده و هر روز گرد و غبار روی آنرا تمیز کنید.

گیاه تصفیه کننده هوا,گیاه تصفیه کننده هوا خانه,گیاه تصفیه کننده هوای خانه

۱. انجیر برگ ریز | Weeping fig

انجیر برگ ریز جزء آن دسته از گیاهانی است که بسیار ظریف هستند و زمانی که به آن نگاه می کنید این موضوع را که قابلیت تمیز کنندگی هوا را داشته باشد را غیر ممکن می دانید. توصیه می کنیم که جای این گیاه را ثابت نگهدارید و آن را جابجا نکنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا