سلامت

 10 بیماری که واکسن و درمان اختصاصی ندارد

افزایش بازدید در گوگل

بیماری های بدون درمان که باید بشناسید

از میان بیماری های بدون درمان و واکسن می توان ابولا، نوروویروس، بیماری تنفسی حاد، به پاتیتc، ویروس زیکا و … را می توان نام برد.

بیماری بسیاری در سراسر دنیا وجود دارد که دارای درمان های خاصی هستند و برای پیشگیری از به وجود آمدن آن ها واکسن هایی را تولید کرده اند ، اما پر مقابل بیماری هایی وجود دارند که نه واکسنی دارند و نه دارویی برای درمان آن ها وجود دارد به همین علت در ادامه مطالب ۱۰ بیماری بدون درمان و واکسن را برای شما معرفی می کنیم.

بیماری های بدون درمان,بیماری های کشنده بدون درمان,مریضی بدون درمان

۱۰. ابولا

ویروس ابولا باعث ایجاد تب هموراژیک ابولا شده و از طریق تماس با خون یا مایعات بدن فرد آلوده منتقل می ‌شود. علائم این بیماری شامل تب، ضعف، درد عضلانی و خونریزی داخلی و خارجی می باشد که درمان قطعی برای آن وجود ندارد، اما ابولا می‌ تواند بسیار کشنده باشد و مرگ و میر در این بیماری بین ۲۵٪ تا ۹۰٪ گزارش شده است.

۹. نوروویروس

نوروویروس‌ باعث عفونت های گوارشی می شود که با مصرف غذاهای آلوده یا از طریق تماس نزدیک با افراد آلوده انتقال پیدا می کند. علائم ابتلا به این بیماری  شامل اسهال و استفراغ و درد شکمی می شود و هیچگونه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما حفظ مایعات بدن در کنترل این بیماری تاثیر زیادی دارد. نوروویروس کشنده نیست  از طرفی برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند می تواند خطرناک باشد.

۸. سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس)

مرس به عنوان یک بیماری تنفسی ویروسی معرفی می شود به وسیله ویروس MERS-CoV ایجاد شده که دارای علائمی چون تنگی نفس، سرفه شدید و تب است و هیچ نوع درمان قطعی برای آن وجود ندارد، همچنین مرس در دسته بیماری های کشنده بدون درمان قرار دارد به‌ خصوص در افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف می باشند.

۷. سندرم تنفسی حاد (سارس)

سارس یک بیماری تنفسی ویروسی می باشد که توسط ویروس SARS-Cov ایجاد می گردد و علائم بیماری سارس شامل تب و سرفه و مشکلات تنفسی است. همچون بیماری مرس درمان قطعی برای سارس وجود ندارد، اما می ‌تواند کشنده باشد به خصوص در افراد مبتلا به بیماری‌ های زمینه‌ای و افراد مسن ابتلا به بیماری بیشتر است.

۶. تب لاسا

تب لاسا توسط ویروس لاسا که از طریق تماس با ادرار یا مدفوع موش‌ های آلوده منتقل و ایجاد می ‌شود یک مریضیبدون واکسن است. علائم بیماری تب لاسا شامل  تب، درد قفسه سینه و ورم صورت می باشد.

برای نابودی تب لاسا از داروی ضد ویروسی ریباویرین  استفاده می کنند که برای بعضی از افراد موثر است، امت در صورت عدم درمان تب لاسا می‌تواند کشنده باشد.

۵. هپاتیت C

هپاتیت C یک عفونت ویروسی می باشد که باعث التهاب کبد شده و از طریق تماس با خون آلوده انتقال پیدا می کند، علائم اولیه این بیماری شامل خستگی و تب و زردی می باشد.

درمان‌ های ضد ویروسی برای هپاتیت C وجود دارند که می ‌توانند این ویروس را از بین ببرند و نبود درمان برای  آن  می‌ تواند باعث به وجود آمدن سرطان کبد و سیروز کبد شود که در نهایت مرگ فرد را در پی دارد.

۴. ویروس زیکا

ویروس زیکا از طریق نیش پشه‌ های آلوده یا تماس جنسی انتقال پیدا می کند. علائم این بیماری شامل تب و بثورات پوستی و درد مفاصل و قرمزی چشم‌ نا می باشد. درمان قطعی برای ویروس زیکا وجود ندارد، اما مدیریت این بیماری شامل تسکین علائم است. ویروس زیکا کشنده نیست ولی باعث ناهنجاری ‌های جدی جنینی مانند میکروسفالی شود.

۳. تب دنگی

تب دنگی توسط ویروس دنگی از طرق نیش پشه منتقل و ایجاد می‌ گردد. علائم این بیماری شامل تب شدید، درد در پشت چشم و درد عضلانی و مفاصل و بثورات پوستی می باشد.

درمانی برای تب دنگی وجود ندارد و کنترل این بیماری بیشتر شامل تسکین علائم و حفظ مایعات بدن می باشد. در موارد شدید این بیماری می ‌تواند به تب دنگی هموراژیک تبدیل شود که کشنده است.

۲. مالاریا

مالاریا یک بیماری است که توسط انگل ‌های پلاسمودیوم از طریق نیش پشه‌ های آلوده ایجاد می‌ شود. علائم این بیماری شامل تب و لرز، تعریق سردرد و درد عضلانی می باشد.

مصرف داروهای ضد مالاریا مانند کلروکین و آرتیمیزینین باعث درمان این بیماری می شود، اما هیچ واکسنی ندارد. این بیماری به خصوص در کودکان زیر ۵ سال و زنان باردار می تواند کشنده باشد در مقابل درمان سریع آن می‌ تواند جان بیمار را نجات دهد.

۱. ایدز(HIV)

ایدز بیماری است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و پیشرفت آن  فرد را در معرض بیماری های عفونی و برخی سرطان ها قرار می دهد.

علائم این بیماری شامل تب، خستگی و تورم غدد لنفاوی می شود که درمان قطعی برای آن وجود ندارد در دسته مریضی بدون درمان قرار دارد، اما درمان های ضد ویروسی روند پیشرفت بیماری را کاهش می دهد. بیماری ایدز از طریق مایعات بدن انتقال پیدا می کند، اما از طریق آب و هوا یا تماس گاه به گاه منتقل نمی شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا