سلامت

۱۰ حقیقت جالب از بدن انسان؛ از چاقی زبان تا درخشش بدن

افزایش بازدید در گوگل

چند حقیقت جالب درباره بدن انسان

شاید نسبت‌ به بدن خود این تصور را داشته باشید که تمامی اجزای آن را می ‌شناسید، زیرا سال‌ های طولانی با آن زندگی کرده اید، به همین علت، فکر می ‌کنید هیچ‌ چیز جدیدی وجود ندارد که شما را حیرت زده کند. با این‌ وجود، بدن ما از ویژگی هایی برخوردار است که ممکن است تا به ان به آن توجه نکرده باشیم. در ادامه قصد داریم حقیقت های عجیب درباره بدن انسان را برای شما شرح دهیم.

💥🩺 بهترین سایت های خدمات پزشکی ایران 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

حقیقت جالب درباره بدن انسان,حقیقت های عجیب درباره بدن انسان,چند حقیقت جالب درباره بدن انسان

۱۰. کشکک زانو ها تا سن ۵ سالگی شکل دیگری دارد.

تصور خیلی از افراد این است که نوزادان بدون داشتن کشکک زانو متولد می‌ شوند، اما این تصوری کاملا غلط است، چرا که نوزادان هم کشک دارند فقط جنس آن فرق می‌ کند،

کشکک زانوی نوزادان تماما از غضروف تشکیل‌ شده است، دلیل داشتن این نوع ساختار این است که نوزاد به راحتی از مجازی زایمان خارج شود، این قسمت از بدن به ‌مرور سفت و محکم می ‌شود.

 ۹. دستگاه ایمنی از وجود چشم در بدن بی خبر است

یکی از حقایق جالب در مورد بدن انسان بی خبر بودن دستگاه ایمنی از چشم است، چشمان ما دارای یک امتیاز ویژه ایمنی می‌ باشد به این صورت که اگر به وسیله دستگاه ایمنی بدن شناسایی شوند از بین نخواهند رفت. این ویژگی حیرت انگیز باعث می شود که چشم ها از متورم شدن در امان باشند و با تغییر بافت مواجه نشوند. به‌ همین‌ علت به راحتی می توان درباره درمان چشم تحقیق کرد.

حقیقت جالب درباره بدن انسان,حقیقت های عجیب درباره بدن انسان,چند حقیقت جالب درباره بدن انسان

۸. مغز انسان هیچ‌ گونه دردی حس نمی کند‌

مغز تنها قادر است ما را از آسیب‌ ها و مشکلاتی که در بدن وجود دارد آگاه کند، یعنی خود درد را حس نمی کند، چرا که مغز برای حس درد هیچ‌ گیرنده ای ندارد.

زمانی که ما دچار سردرد می شویم، گردن، سینوس ها، جمجمه و چشم متوجه آن خواهند شد، این ویژگی سبب می شود که بتوان جراحی های مغز و اعصاب را هوشیار داد.

۷. انگشتان بلند دست نشان دهنده تستوسترون بیشتر است

بین انگشتان اشاره، حلقه و اندازه هورمون تستوسترون در بدن ارتباط مستقیمی وجود دارد. اگر انگشت حلقه شما بلند است نشان دهنده میزان زیاد تستوسترون در بدن است.

زنانی‌ که انگشتان کوتاه تری دارند از قدرت بدنی بالاتری برخوردار هستند، چرا که زمان جنینی مقدار زیادی تستوسترون دریافت کرده اند.

حقیقت جالب درباره بدن انسان,حقیقت های عجیب درباره بدن انسان,چند حقیقت جالب درباره بدن انسان

۶. زبان هم تغییر اندازه می دهد

تغییر اندازه زبان از دیگر حقایق جالب درباره بدن انسان به شمار نی رود، علاوه بر اضافه شدن دور کمر به زبان هم چند  سانتی متری  اضافه خواهد شد. چاق بودن زبان گاهی اوقات باعث مشکلات تنفسی در خواب خواهد شد. بررسی ها نشان دهنده این است که اختلالات تنفسی به علت اضافه وزن میباشد، چه بسا با لاغر شدن می توانید سایز زبان خود را هم تغییر دهید.

۵. روزانه دو لیتر آب دهان تولید می شود

گاهی اوقات آب دهان به دلیل محرک‌ های مختلف خیلی بیشتر ترشح خواهد شد، اما معمولا روزانه به یک اندازه آب دهان تولید می ‌شود‌.

حقیقت جالب درباره بدن انسان,حقیقت های عجیب درباره بدن انسان,چند حقیقت جالب درباره بدن انسان

۴. تنها ۳۹ درصد از مردم در جهان از یک استخوان اضافه در زانو برخوردار هستند

استخوان زائو هیچ کاربردی در بدن ندارد و کاملا بی‌ استفاده است که باعث ابتلا به آتروز می‌ شود، نام این استخوان لوبیاچه یا فابلا (Fabella) می باشد.

استخوان فابلا در تاندونی که عضله را به استخوان ران متصل می ‌کند قرار دارد، بسیاری تصور می کنند که این استخوان منجر به وارد شدن یک نیروی ناهمسان به زانوها  می ‌شود و احتمال آسیب رساندن به غضروف را خیلی بالا می برد.

۳. بدن انسان درخشش زیادی دارد که ما آن را نمیبینیم

درخشش بیش از اندازه بدن از دیگر حقایق جالب بدن انسان به شمار می رود که هیچ وقت متوجه آن نخواهیم شد. شدت نوری که از بدن انسان ارتعاش می‌ شود، خیلی کمتر از میزان حساسیت های چشمی می باشد، در واقع در سه قسمت  پیشانی، گردن و گونه به درخشش زیادی وجود دارد که هنگام ظهر بیشتر می شود

حقیقت جالب درباره بدن انسان,حقیقت های عجیب درباره بدن انسان,چند حقیقت جالب درباره بدن انسان

۲. قلب مردان کندتر از زنان می زند

از آن جایی‌ که قلب زنان از مردان  کوچک تراست (قلب زنان ۱۲۰ گرم و قلب مردان ۱۸۰ گرم است)  ضربات تند تری دارد تا بتواند کوچک‌ تر بودن اندازه اش را جبران نماید. به‌ طور معمول ضربان قلب زنان در روز ۷۰ تا ۸۵ بار است که این میزان در رابطه با مردان به ‌طور میانگین بین ۷۰ تا ۸۵ است.

۱. قدرت اسید معده به قدری است که در صورت نبود دیواره بدن را سوراخ می کند

یک دیوار ضخیم دور معده را فرا گرفته تا از اثرات اسید معده جلوگیری کند، اما در بعضی مواقع سوزش معده را احساس می‌ کنیم که ممکن است به دلیل رفلاکس معده یا ترش کردن باشد.

از حقایق جالب بدن انسان می توان قوی بودن اسید معده را نام برد یعنی اگر دستگاه گوارش به درستی کار نکند زخم معده را ایجاد می کند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا