سلامت

10 باور غلط در ورزش بدنسازی

افزایش بازدید در گوگل

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

ده باور اشتباه در ورزش بدنسازی

یکی از ورزش های پر طرفدار در میان بانوان و آقایان، ورزش بدنسازی است که با کمک آن می توان به اندامی زیبا و سالم دست یافت. بدنسازی به تنهایی می تواند بسیاری از عادات را همچون خوردن غذاهای ناسالم، خواب نامتعادل و… را برطرف کرده و تندرستی را به افراد هدیه ببخشد. با ما در ادامه بست فارسی همراه بمانید تا شما را به طور کامل و جامع با باور غلط ورزش بدنسازی آشنا کنیم. پیشتر ۱۰ ویتامین ضروری برای بدنسازی که باید بدانید را معرفی کردیم.

باور غلط ورزش بدنسازی,ده باور اشتباه در ورزش بدنسازی,عوارض ترک ورزش بدنسازی

۱۰. کوتاه شدن قد در سنین پایین با انجام ورزش بدنسازی

از دیگر باور غلط ورزش بدنسازی، کوتاه شدن قد در سنین پایین با انجام این ورزش است. هنگامی که به انجام روزانه تمرینات بدنسازی می پردازید، استخوان هایتان متراکم شده و باعث ضخامت هر چه بیش تر آن ها خواهد شد. به همین خاطر باید بگوییم کوتاهی قد به هیچ وجه با ورزش بدنسازی مرتبط نخواهد بود.

۹. مردانه شدن اندام بانوان در ورزش بدنسازی

بسیاری از بانوان اعتقاد دارند با انجام ورزش بدنسازی، اندام شان مردانه شده و حالت زیبا و زنانه خود را از دست خواهد داد. هنگامی که به انجام این ورزش می پردازید، باعث فرم دهی بدن خود می شوید و اندام های مردانه تنها با هورمون تستسترون ایجاد می گردد. دقت داشنه باشید انجام ورزش بدنسازی نسبت به سایر ورزش های هوازی، چربی سوزی بیش تری برای بانوان خواهد داشت. به شما پیشنهاد می دهیم بدون نگرانی از بابت مردانه شدن اندامتان، به انجام روزانه ورزش بدنسازی بپردازید و اندامی زیبا را داشته باشید.

ورزش بدنسازی,باور غلط ورزش بدنسازی,ده باور اشتباه در ورزش بدنسازی

۸. دراز نشست باعث چربی سوزی شکم می شود

باید دقت داشته باشید هیچ گونه ورزشی باعث چربی سوزی موضعی نمی شود و هنگامی که افراد به انجام تمرینات می پردازند، چربی های تمامی نقاط بدن آن ها از بین خواهد رفت. پش نمی توان گفت انجام تمرین دراز نشست باعث آب شدن چربی های شکم و پهلو خواهد شد. اگر می خواهید چربی های بدن تان را از بین بیرید، به شما پیشنهاد می دهیم ۳ الی ۴ روز در هفته به انجام تمرینات هوازی به مدت زمان ۴۰ دقیقه بپردازید.

۷. عرق کردن نشانه وزن کم کردن است

بسیاری از افراد بر این باور اند که عرق کردن نشان دهنده کاهش وزن می باشد، اما باید بگوییم این باور کاملا اشتباه و نادرست تلقی می شود. هنگامی که عرق می کنید، دمای بدن تان افزایش می یابد و برای جلوگیری از این موضوع باید لباس های نخی و گشاد پوشیده تا دمای بدن تان به راحتی تنظیم گردد.

باور غلط ورزش بدنسازی,ده باور اشتباه در ورزش بدنسازی,عوارض ترک ورزش بدنسازی

۶. آب خوردن بیش از اندازه نشان دهنده افزایش وزن

باید بدانید آب خوردن بیش از اندازه به افزایش وزن مربوط نیست و هنگامی که آب می نوشید، مواد مغذی آن جذب بدن شده و همچنین باعث دفع سموم از بدن خواهد شد. افرادی که به انجام ورزش بدنسازی می پردازند، به دلیل مصرف بالای پروتئین باید حتما روزانه مقدار زیادی آب مصرف نمایند.

۵. لاغری با سونا

باید توجه داشته باشید لاغری با سونا به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد، چرا که به هنگام ورود به سونا آب بدن تبخیر شده و باعث کاهش درد های عضلانی می شود. هنگامی که در سونا عرق می کنید، به دلیل افزایش دمای بدن شما است و ربطی به کاهش وزن تان نخواهد داشت.

باور غلط ورزش بدنسازی,ده باور اشتباه در ورزش بدنسازی,عوارض ترک ورزش بدنسازی

۴. حذف کامل چربی ها از مواد غذایی

از دیگر باور غلط ورزش بدنسازی، حذف کامل چربی ها از مواد غذایی است. عده ای از افراد گمان می کنند حذف چربی ها باعث کاهش وزن می شود، اما باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه و نادرست است. چرا که بدن به مقدار مشخصی از چربی برای تامین انرژی بدن نیاز خواهد داشت و اگر این مقدار را دریافت نکند، مشکلات متعددی برای بدن و سلامتی به وجود خواهد آمد‌.

۳. عدم مصرف زرده تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول

باید توجه داشته باشید زرده تخم مرغ شامل مواد مغذی بسیاری است و مصرف آن برای بدن ضروری می باشد. لذا پیشنهاد می دهیم تا همواره یک الی دو زرده تخم مرغ را در سبد غذایی تان جا دهید و مابقی پروتئین مورد نیاز تان را از سفیده تخم مرغ دریافت کنید. برای اشنایی هر چه بیش تر با باورهای اشتباه در بدنسازی به شما توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید.

باور غلط ورزش بدنسازی,ده باور اشتباه در ورزش بدنسازی,عوارض ترک ورزش بدنسازی

۲. استفاده انرژی زا پیش از تمرین

به هیچ وجه پیش از تمرین برای دریافت انرژی مورد نیازتان از انرژی زا استفاده نکنید. انرژی زا ها شامل مقدار زیادی شکر و طعم دهنده هستند که برای بدن و تمرینات ورزشی بسیار مضر می باشند. برای تامین انرژی مورد نیاز تان در طول تمرین، می توانید از کربوهیدرات های سالم استفاده نمایید و یک تمرین مناسب را تجربه کنید.

۱. عدم مصرف کربوهیدرات ها بعد از عصر

اگر می خواهید عضله سازی بهتری را داشته بتشید و عصر ها به تمرین می پردازید، باید حتما قبل از خواب برای ریکاوری بدن تان مقدار مناسبی کربوهیدرات مصرف کنید. اما برای چربیسوزی بیش تر، به شما توصیه می کنیم تا ترجیحا بعد از عصر کربوهیدرات استفاده نکنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا