سلامت

۱۰ غذای چربی سوز برای کاهش وزن

افزایش بازدید در گوگل

رژیم غذایی چربی سوزی

اگر به‌ دنبال کاهش وزن هستید راه‌ های مختلفی وجود دارد که می‌ توانید به این امر مهم دست پیدا کنید، در واقع خوردن مواد خوراکی چربی سوز به شما کمک می‌ کند که کاهش وزن مؤثری داشته باشید از میان غذاهای چربی سوز می‌ توان به کلم بروکلی، بوقلمون، ماهی قزل‌ آلا، حبوبات و … اشاره کرد.

کاهش وزن یکی از دغدغه ‌های افرادی می ‌باشد که دارای وزن زیادی هستند، در واقع افرادی که اضافه وزن دارند تلاش‌ های زیادی برای کم کردن وزن انجام می دهند، اما ممکن است با موفقیت مواجه نشود به ‌همین علت ما می‌ خواهیم در ادامه مطالب به معرفی ۱۰ غذای چربی سوز برای کاهش وزن اشاره کنیم.

رژیم غذایی چربی سوزی,غذاهای چربی سوز,رژیم غذایی چربی سوزی

۱۰. کلم بروکلی

کلم بروکلی از مواد خوراکی است که مردم یا از آن متنفرند یا آن را دوست دارند. اگر شما هم از افرادی هستید که کلم بروکلی را در سفره خود قرار داده‌ اید باید بگوییم که این مواد خوراکی دارای کالری بسیار پایینی است و از ویتامین C، کلسیم و فیبر برخوردار می باشد که به لاغری کمک زیادی می کند.

۹. حبوبات

مواد خوراکی که معمولا در انواع غذاها یافت می‌ شود حبوبات هستند از طرفی بهترین نوع پروتئین را دارا می ‌باشند. در واقع حبوبات گزینه‌ مناسبی برای لاغری به شمار می‌ روند، چرا که پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می ‌آورند اما باعث اضافه وزن نخواهند شد.

رژیم غذایی چربی سوزی,غذاهای چربی سوز,رژیم غذایی چربی سوزی

۸. بوقلمون

بسیاری از افراد بوقلمون را تنها برای شکرگزاری مورد استفاده قرار می‌ دهند، اما باید بگوییم که گوشت بوقلمون چربی ‌ها را کاهش می ‌دهد و کالری را هم پایین می ‌آورد، بنابراین می‌ توانید از آن به ‌عنوان یکی از غذاهای چربی سوز که  منبع مناسبی برای لاغری است استفاده کنید.

دقت داشته باشید که اگر قصد خرید بوقلمون دارید باید حتما نوع لاغر آن را پیدا کنید، از طرفی افرادی که مرتبا از بوقلمون استفاده می‌ کنند به ‌هیچ‌ وجه نباید پوست آن را بخورند، چرا که دارای مقدار زیادی چربی است.

۷.  ماهی قزل ‌آلا

از میان غذاهای چربی سوز برای کاهش وزن می‌ توان ماهی قزل‌ آلا را نام برد، چراکه برای بدن منبع مناسبی از پروتئین است. با توجه به این‌ که ماهی مقدار زیادی امگا ۳ دارد پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می‌ کند و از چربی‌ های اضافی بدن می‌ کاهد.

رژیم غذایی چربی سوزی,غذاهای چربی سوز,رژیم غذایی چربی سوزی

۶. لبنیات

وجود لبنیات در رژیم غذایی ممکن است گزینه مناسبی نباشد هر چند دارای کلسیم هستند، اما چربی‌ ها را در بدن از بین می برند. گاهی اوقات لبنیاتی که از سطح چربی بالایی برخوردار هستند نمی ‌توانند به کاهش چربی بدن کمک کنند.

۵. سبزی

افرادی که به‌ دنبال لاغری هستند معمولا در رژیم غذایی خود از محصولات سبز رنگ استفاده می کنند که بهترین نوع آن کاهو می ‌باشد. سبزی‌ ها خود به کاهش وزن کمک می‌ کنند، اما کاهو به ‌طور طبیعی مقدار زیادی ویتامین k، A، پتاسیم، کلسیم و آهن دارد که می ‌تواند به پایین آمدن وزن شما کمک زیادی کند.

رژیم غذایی چربی سوزی,غذاهای چربی سوز,رژیم غذایی چربی سوزی

۴. گوجه ‌فرنگی

اگر بتوانید گوجه ‌فرنگی‌ های خام را در لیست غذای چربی سوز قرار دهید بدون شک با کاهش وزن مناسبی رو به رو خواهید بود، از طرفی این مواد خوراکی دارای ویتامین های مختلفی چون ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K و ویتامین b6 می‌ باشد، همچنین دارای کالری بسیار پایینی است.

۳. آرد جو

شاید از بسیاری از افراد شنیده باشید که نان جو برای لاغری کاربرد زیادی دارد و استفاده از آرد جو هم جایگزین مناسبی برای وعده غذایی صبحانه می‌ باشد، چرا که یکی از حلال های کلسترول در گردش خون به شمار می‌ رود. نباید به‌ هیچ ‌وجه آرد جو را با کره و شکر مخلوط کنید زیرا باعث اضافه وزن می‌ شود،  به ‌طور کلی آرد جو برای کاهش وزن مفید است.

رژیم غذایی چربی سوزی,غذاهای چربی سوز,رژیم غذایی چربی سوزی

۲. گریپ فروت

یکی از غذاهایی که می ‌تواند به سوزاندن چربی کمک کند گریپ فروت است، چرا که منبعی غنی از ویتامین C به شمار می‌ رود و می ‌تواند از پکتین بدن شما بکاهد( پکتین موادی است که سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد). گریپ فروت دارای ۷۴ کالری است و از هیچ‌ گونه نمک و چربی هم برخوردار نیست.

۱. فلفل ‌های تند چیلی

هر خانمی برای آشپزی از فلفل استفاده می ‌کند اما باید بگوییم که فلفل ‌های تند چیلی منبعی از ویتامین A و C هستند که می‌ توانند به سوخت ‌و ساز بدن کمک زیادی کنند، از طرفی علاوه‌ بر انواع ویتامین از کلسیم، فیبر و فسفر لازم برای بدن هم برخوردار می‌ باشند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا