سلامت

۱۰ خوراکی‌ مفید برای بدن

افزایش بازدید در گوگل

خوراکیهای مفید برای بدن کدامند؟

خوردن خوراکی ‌های سالم به‌ هیچ‌ وجه خسته‌ کننده نیست بلکه می‌ توانید با استفاده از آن ‌ها به سلامت بدن خود کمک زیادی نماید. بدون شک هر فردی در طول روز به استفاده از میوه و سبزی ‌های تازه می‌ پردازد، اما باید دقت داشته باشید که این میوه ‌ها مغذی باشند تا بتوانند سیستم ایمنی بدن شما را قوی‌ تر کنند، در ادامه مطالب طبق نظر کارشناسان تغذیه‌ ای ۱۰ خوراکی‌ های مفید برای بدن را معرفی خواهیم کرد.

💥🩺 بهترین سایت های تخصصی پزشکی 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

خوراکیهای مفید برای بدن,خوراکی‌ مفید,خوراکی‌ مفید برای بدن

۱۰. پیاز

شاید بسیاری از افراد با پیاز میانه خوبی نداشته باشند، چرا که از بوی مطبوعی برخوردار نیست؛ اما اگر از ویژگی ‌های این خوراکی اطلاع پیدا کنید بدون شک خوردن آن را هیچ‌ گاه ترک نخواهید کرد پیاز با توجه به این ‌که از ویتامین C برخوردار است می‌ تواند جلوی ابتلا به پوکی استخوان را بگیرد.

پیاز میتواند جلوی  از دست دادن کلسیم بدن را بگیرید، بنابراین مصرف آن برای بانوانی که دوره یائسگی خود را شروع کرده‌ اند بسیار مفید می‌ باشد، به ‌همین علت توصیه می‌ شود که روزانه نصف عدد پیاز را مورد استفاده قرار دهید.

۹. اسفناج

یکی از خوراکی ‌های مفید برای کم ‌خونی اسفناج می ‌باشد که منبعی غنی از انواع ویتامین است. این نوع از سبزیجات می‌ تواند برای افرادی که با کم ‌خونی مواجه هستند بسیار مفید باشد.

فیبری که در اسفناج وجود دارد عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می ‌بخشد و به دلیل ترکیب هایی که در این نوع سبزی وجود دارد از ابتلا به سرطان روده و پوکی استخوان جلوگیری می‌ کند.

با توجه به این توضیحات بهتر است روزانه مقداری از آن را مورد استفاده قرار دهید. می‌ توان اسفناج را به ‌صورت بورانی اسفناج، بخارپز، سالاد اسفناج و به‌ عنوان سبزی آشی مورد استفاده قرارداد.

خوراکیهای مفید برای بدن,خوراکی‌ مفید,خوراکی‌ مفید برای بدن

۸. بادمجان

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که بادمجان یکی از خوراکی‌ های بی‌ خاصیت است، اما باید بگوییم که آنتی‌ اکسیدان خاصی به اسم نازونین در این نوع خوراکی وجود دارد که از پیری سلول‌ های مغز جلوگیری می‌ کند، بنابراین مصرف آن از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری خواهد کرد.

با توجه به این‌ که فیبر زیادی در بادمجان وجود دارد خوردن آن باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش می‌ شود و از چسبندگی روده جلوگیری می ‌کند، بنابراین استفاده روزانه یک عدد متوسط از بادمجان به‌ صورت کبابی یا به‌ صورت بخارپز مانع سکته مغزی و زوال عقل خواهد شد.

۷. بروکسل

مادران باردار معمولا از برنامه غذایی خاصی برخوردار هستند تا بتوانند مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند، بنابراین به ‌هیچ‌ وجه نباید از خواص کلم بروکسل غافل شوند.

این خوراکی حاوی ویتامین B و اسید فولیک است که نیازهای ضروری خانم ‌های باردار را فراهم می ‌کند، بنابراین مصرف آن می ‌تواند از اختلال‌ های کبدی هم جلوگیری کند؛ از طرفی به دلیل داشتن ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

پتاسیم و فیبر موجود در کلم بروکسل به عملکرد دستگاه گوارش کمک بسیاری می‌ کند، همچنین برای قلب هو مفید است و منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که با مصرف آن میزان چربی خون را کنترل می شود، بنابراین بهتر است روزانه آن را در سالاد یا به ‌صورت بخارپز استفاده کنید.

خوراکیهای مفید برای بدن,خوراکی‌ مفید,خوراکی‌ مفید برای بدن

۶. کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از قوی ‌ترین گیاهان حاوی آنتی‌ اکسیدان است که مصرف مکرر آن می‌ تواند از ابتلا به سرطان ریه، سرطان معقد و معده جلوگیری کند، بنابراین یکی از خوراکی‌ های مفید برای معده که در خانواده صلیب یا چلیپاییان قرار دارد کلم بروکلی می‌ باشد که حاوی ویتامین A ، ویتامین C، و فولات است.

استفاده از بروکلی علاوه بر این‌ که به رفع بیماری ‌های معده کمک می ‌کند باعث حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی هم می شود. فولاتی که در کلم بروکلی وجود دارد برای آرامش اعصاب بسیار مناسب است و به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می ‌کند، بنابراین بهتر است آن را روزانه به‌ صورت خام یا بخارپز مورد استفاده قرار دهید.

۵. فلفل دلمه‌ ای

از خوش عطر ترین و طعم دار ترین سبزیجات می ‌توان فلفل دلمه ‌ای را نام برد که دوستدار قلب است و خانم‌ های خانه دار معمولا آن را برای چاشنی غذا مورد استفاده قرار می‌ دهند.

فلفل دلمه ای که از اسیدفولیک و لیکوپن برخوردار است به عملکرد قلب کمک زیادی می‌ کند همچنین تحقیقاتی انجام‌ شده که نشان می ‌دهد مصرف مکرر فلفل از ابتلا به سرطان ریه، لوزالمعده، خون و کولون جلوگیری می‌ کند.

خوراکیهای مفید برای بدن,خوراکی‌ مفید,خوراکی‌ مفید برای بدن

۴. کدو حلوایی

در لیست برنامه غذایی خود می‌ توان خوراکی های مفید بسیاری را قرار داد که از میان آن‌ ها کدو حلوایی از خاصیت ضد التهاب برخوردار است و با توجه به این ‌که دارای ویتامین C و بتاکاروتن است مصرف روزانه آن از التهاب بافت ‌های بدن جلوگیری می‌ کند و در صورت به وجود آمدن التهاب  به ‌راحتی می ‌تواند آن‌ ها را از بین ببرد.

کدو تنبل یا همان کدو حلوایی از به وجود آمدن علائم آسم هم جلوگیری می‌ کند همچنین مانع ابتلا به پوکی استخوان می‌ شود، بنابراین بهتر است روزانه آن را همراه با ماست به‌ صورت خام مصرف کنید.

۳. گوجه فرنگی

سرطان یکی از شایع ‌ترین بیماری‌ هایی به شمار می رود که ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد. با استفاده از برخی خوراکی‌ ها می‌ توانید از ابتلا به این نوع بیماری جلوگیری کنید.

گوجه ‌فرنگی یکی از خوراکی ‌هایی است که از آنتی اکسیدان‌ های قوی چون لیکوپن برخوردار است که به‌ راحتی می‌ تواند به از ابتلا به سرطان جلوگیری کند.

آنتی اکسیدان لیکوپن بر روی رادیکال‌ های آزاد تأثیر بسیار زیادی می‌ گذارد، از طرفی گوجه‌ فرنگی از ویتامین C و K برخوردار است که به ‌راحتی می ‌تواند میزان فشار خون را تنظیم کند, بنابراین  استفاده از آن برای افرادی که از فشار خون رنج می‌ برند بسیار مناسب است. استفاده از این نوع از خوراکی های مفید برای سرطان به‌ صورت روزانه همراه با غذا بسیار سودمند است.

خوراکیهای مفید برای بدن,خوراکی‌ مفید,خوراکی‌ مفید برای بدن

۲. هویج

داشتن مویی سالم برای هر فردی یکی از مهم‌ ترین مواردی است که همواره مورد توجه قرار می‌ گیرد. شاید بسیاری از افراد برای داشتن موهای سالم دست به درمان ‌های مختلفی بزنند، اما هویج یکی از مواد خوراکی است که می‌ تواند به حفظ سلامت موی شما کمک بسیار زیادی کند.

با توجه به این‌ که هویج سرشار از ویتامین A و آنتی ‌اکسیدان کاروتن است می ‌تواند به سلامت چشم و پوست هم کمک زیادی کند، بنابراین بهتر است روزانه یک عدد هویج خرد شده را همراه با ماست میل کنید.

۱. سیب زمینی شیرین

خوراکی ‌های مغذی بسیاری وجود دارند که می‌ توانند از بروز بسیاری از بیماری‌ ها جلوگیری کنند. از خوراکی های مفید برای سرطان می توان سیب‌ زمینی شیرین را نام برد که با استفاده از ترکیباتی که دارد از بروز سرطان جلوگیری می ‌کند و برای افراد کم ‌خون بسیار سودمند است، چرا که سرشار از آهن می ‌باشد.

فیبر موجود در این خوراکی باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش می‌ شود و به هضم غذا هم کمک بسیار زیادی می کند. با توجه به اطلاعاتی که محققان ارائه می ‌دهند می ‌توان تأثیر سیب زمینی شیرین بر هضم بهتر غذا را تایید کرد، بنابراین بهتر است سیب‌ زمینی را به‌ صورت آب‌ پز به‌ عنوان شام همراه با گوجه‌ فرنگی میل کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا