سلامت

10 کار که شما را زودتر پیر می‌ کند!

۱۰ عوامل ایجاد پیری زودرس

کارهای زیادی در طول زندگی انجام می گیرد که باعث پیری زودرس پوست می شود. در واقع کارهایی چون تماشای تلویزیون، استفاده از نی، استفاده از صابون، روبالشی کثیف و … باعث پیری زودرس می شود.

تمامی افراد برای اینکه زندگی خود را له بهترین شکل ممکن به سر ببرند کارهای مختلفی انجام می دهند، اما کار کردن زیاد و انجام بعضی از کارها می تواند پیری زودرس را به همراه داشته باشد. در ادامه مطالب برای آشنایی بیشتر شما ۱۰ عوامل ایجاد پیری زودرس را به همراه دارد معرفی خواهیم کرد.

۱۰. نوشیدن مایعات از بطری با استفاده از نی

بعضی از نوشیدنی‌ ها مثل نوشابه برای بدن ضرر دارد، حتی نحوه نوشیدن نوشابه هم از اهمیت بالایی برخوردار است. همیشه توجه داشته باشید نوشابه را با استفاده از لیوان مصرف کنید، زیرا اگر از بطری یا نی استفاده نمایید عوامل ایجاد پیری زودرس را تشدید می دهید.

عوامل ایجاد پیری زودرس,عوامل بیماری پیری زودرس,پیری زودرس

۹. ورزش کردن

ورزش می ‌تواند به سلامتی افراد کمک کند و احتمال ابتلا به آلزایمر و بیماری‌ های پوستی را کاهش می‌ دهد، از طرفی باعث می شود چهره شما جوان ‌تر به ‌نظر برسد. دقت داشته باشید اگر زیاد ورزش کنید ممکن است  بیماری‌ هایی مثل آرتروز را به‌ دنبال داشته باشد، بنابراین توجه داشته باشید که خیلی کم یا زیاد ورزش نکنید.

۸. سیستم گرمایشی

مواقعی که هوا سرد است افراد برای گرم کردن خود سیستم‌ های گرمایشی را فعال می‌ کنند. براساس تحقیقات انجام‌ شده گرما از عوامل پیری زودرس صورت به شمار می رود که می ‌تواند باعث خشک شدن پوست شما شود و در نتیجه چین‌ و چروک را در پوست به وجود می آورد.

برای محافظت از سلامتی پوست باید حتما فضای داخلی خانه را مرطوب نگه دارید که برای این کار یک لیوان آب در محیط قرار دهید و سیستم‌ های گرمایشی را در درجه پایین‌ تری قرار دهید.

۷. روبالشی

استفاده از روبالشی در لیست عوامل پیری زودرس پوست به شمار می رود، در واقع هنگامی ‌که یک طرف صورت روی بالش قرار بگیرند ممکن است چین‌ و چروک هایی به وجود بیاید، بنابراین توصیه می ‌شود زمان خوابیدن به پشت دراز بکشید. از طرفی توجه داشته باشید که پارچه کتان جنس مناسبی برای تهیه روبالشی نیست و بهترین گزینه ‌ها برای روبالشی ابریشم و ساتن است.

پیری زودرس پوست,عوامل ایجاد پیری زودرس,عوامل بیماری پیری زودرس

۶. شغل و کار

تمامی افراد برای ادامه زندگی خود در شغل مورد نظر خود مشغول به فعالیت می‌ شوند. توجه داشته باشید که کارکردن می ‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود، زیرا ممکن است به‌ خاطر شغل خود با استرس و اضطراب زیادی همراه شوید و احتمال ابتلا به بیماری ‌های قلبی در شما افزایش پیدا کند، بنابراین توجه داشته باشید که به اندازه کار کنید و آخر هفته‌ ها را به ورزش کردن و خوابیدن اختصاص دهید.

۵. رژیم غذایی کم چرب

بیشتر مردم برای داشتن اندامی ایده آل از غذاهای کم‌ چرب استفاده می کنند در این‌ صورت بعضی از چربی های مهم مثل امگا ۳ وارد بدن نمی ‌شود که خود از عوامل ایجاد پیری زودرس است، اما با مصرف غذاهایی مثل ماهی و گردو می ‌توانید امگا ۳ مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید‌.

این چربی ها علاوه بر این که برای عملکرد مغز و قلب مفید می‌ باشد  با جلوگیری از به وجود آمدن چین ‌و چروک در صورت باعث می‌ شوند چهره شما جوان‌ تر به‌ نظر برسد.

۴. تماشای تلویزیون

بر اساس تحقیقات انجام ‌شده تلویزیون می ‌تواند عوارض زیادی را به ‌دنبال داشته باشد. نمونه ‌ای از این عوارض  افزایش وزن، کاهش عمر، مبتلا شدن به آلزایمر و مهم تر از همه از عوامل ایجاد پیری زودرس است. هر یک ساعت که شما تلویزیون را تماشا کنید بیست و دو دقیقه از عمر شما کم خواهد شد.

عوامل ایجاد پیری زودرس,عوامل بیماری پیری زودرس,پیری زودرس

۳. صابون

استفاده از صابون از عوامل موثر در پیری زودرس است که می‌ تواند باعث خراب شدن پوست شما شود در واقع بر روی پوست لایه‌ ای وجود دارد که وظیفه محافظت از پوست را به‌ عهده دارد. هنگامی‌ که شما صورت خود را با استفاده از صابون شستشو می‌ دهید آن لایه محافظ دیگر عمل نمی‌ کند و پوست شما دچار چین ‌و چروک می ‌شود.

۲. شکر

شکر می ‌تواند به سلامتی بدن آسیب برساند به عنوان مثال خوردن شکر مشکلاتی همچون افزایش وزن و… را به‌ دنبال دارد. اگر بیش ‌از حد از شکر استفاده کنید قند خون افزایش پیدا می‌ کند و به پوست شما آسیب وارد می‌ شود و در نتیجه از آن به عنوان عوامل بیماری پیری زودرس یاد می شود.

۱. گوش دادن به موسیقی

موارد زیادی وجود دارد که پیری زودرس را به همراه دارد که از میان آن ها می توان گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون را نام برد. گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون می تواند ریشه موها را ضعیف کند و در نتیجه تاسی را به همراه دارد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا