سلامت

۱۰ توصیه برای تهیه یک صبحانه مغذی

Prepare a nutritious breakfast

افزایش بازدید در گوگل

صبحانه مغذی سالم

شاید بارها شنیده باشید که صبحانه یکی از مهم‌ ترین وعده‌ های غذایی است که نباید به‌ سادگی از آن بگذرید. ترکیباتی که در صبحانه به کار می برید یکی از مهم ‌ترین نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید، چرا که تحقیقات نشان می ‌دهد افرادی که صبحانه را از وعده‌ های غذایی خود حذف می کنند با خطر ابتلا به افزایش وزن رو به ‌رو هستند.

یک صبحانه خوب علاوه‌ بر تأمین کننده مواد مورد نیاز بدن باید از مزه خوبی هم برخوردار باشد تا افراد میل بیشتری برای خوردن آن داشته باشند به‌ همین علت در ادامه متن ۱۰ توصیه برای تهیه یک صبحانه کامل و مقوی را برای شما بیان خواهیم کرد.

صبحانه سالم و مغذی,صبحانه مغذی سالم,صبحانه‌ مفید

۱۰. شیر کم ‌چرب یا شیر سویا

یکی از مواد غذایی که می‌ توانید در صبحانه خود جای دهید موزلی به سبک سوییسی است که حاوی پودر شیر می‌ باشد و می‌ تواند میزان کلسیم صبحانه را افزایش دهد که باید به آن شیر سویا بیفزایید.

۹. استفاده از آب ‌میوه خالص

با مصرف آب‌ میوه طبیعی می توانی  ویتامین و مواد معدنی مورد احتیاج بدن خود را بدون هیچ‌ گونه سختی فراهم آوریم، بنابراین در وعده صبحانه با نوشتن یک لیوان آب‌ میوه بخصوص آب پرتقال که دارای ویتامین C است آهن مورد نیاز بدن به راحتی جذب خواهد شد.

صبحانه سالم و مغذی,صبحانه مغذی سالم,صبحانه‌ مفید

۸. ماست و میوه

از دیگر خوراک افزودنی برای داشتن یک صبحانه‌ مفید می ‌توان ماست چکیده با اضافه کردن مقداری میوه را نام برد، چرا که ماست می ‌تواند به سلامت دندان‌ ها و استخوان‌ های بدن شما کمک زیادی کند.

۷. لوبیا با نان تست

لوبیا با بافت ‌های حل‌ شدنی که دارد می ‌تواند مدت زمانی طولانی شما را سیر نگه‌ دارد، از طرفی هم به‌ راحتی کمک می‌ کند که بر روی وزن خود مدیریت داشته باشید، بنابراین در وعده‌ صبحانه می‌ توانید لوبیا را همراه با نان تست و مقداری کره میل کنید.

صبحانه سالم و مغذی,صبحانه مغذی سالم,صبحانه‌ مفید

۶. انواع توت ها و فرنی

یکی از صبحانه‌ های مورد علاقه بزرگسالان و کودکان فرنی است که در رضایتمندی آن بسیار ساده می‌ باشد به این صورت که تنها با چند قلم مواد می‌ توان آن را مهیا کرد. برای درست کردن فرنی باید از جو و شیر خامه ای استفاده کنید، سپس به آن انواع توت مثل توت‌ فرنگی، زغال‌ اخته و تمشک اضافه نمایید.

۵.  نان فانتزی و میوه

نان فانتزی برای داشتن یک صبحانه سالم و مغذی بسیار مناسب می ‌باشد، چرا که حاوی مقدار متناسبی نشاسته است و به‌ جای این‌ که همراه با کره آن را میل کنید، بهتر است با چند تکه میوه نان فانتزی را استفاده نمایید.

صبحانه سالم و مغذی,صبحانه مغذی سالم,صبحانه‌ مفید

۴. لوبیا، قارچ، گوجه‌ فرنگی و نان تست

هر فردی در طول روز انرژی زیادی را از دست می‌ دهد، بنابراین باید خوراکی‌ هایی را استفاده کند که انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند، از این ‌رو در وعده صبحانه می‌ توانید از مواد مغذی چون گوجه‌ فرنگی، لوبیا، قارچ و نان تست استفاده کنید.

۳. تخم‌ مرغ آب پز شده یا نیمرو با نان تست

نیمرو یا تخم‌ مرغ آب پز شده همراه با نان تست می‌ تواند یک صبحانه سالم و مقوی برای بدن شما باشد.

صبحانه سالم و مغذی,صبحانه مغذی سالم,صبحانه‌ مفید

۲. مصرف جایگزین

گاهی اوقات نمی‌ توان یک صبحانه کامل را مهیا کرد، بنابراین سعی کنید همیشه در وعده غذایی صبحانه خود انواع توت ‌ها و سیب را همراه با مقداری شیر میل کنید.

۱. نان شیرینی حلقوی به همراه ماهی آزاد دودی و پنیر خامه ای

نان شیرینی حلقوی که از مقدار زیادی کربوهیدارت برخوردار است می تواند در طول روز انرژی مورد نیاز بدن را مهیا کند و ماهی هم سرشار از امگا ۳ می باشد که مصرف آن در صبحانه بسیار مفید است.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا