سلامت

10 تا از راه های جلوگیری از ریزش مو

خلاصه نوشته

  • ریزش مو تقریبا دغدغه اکثر افراد می باشد. برخی  از راه هاي جلوگيري از ريزش مو معمولا از داروهای شیمیایی استفاده می کنند. اما بهتر است به جای استفاده از این داروها که اغلب عوارض جانبی هم دارند، از مواد خوراکی طبیعی استفاده کنید، تا علاوه بر جلوگیری از ریزش موهای خود، سلامت بدن تان را هم تضمین کرده باشید.

بهترین راه های جلوگیری از ریزش مو

یکی از مسائلی که در جهان امروز، افراد مختلف در تمام گروه های سنی را درگیر کرده، ریزش مو می باشد. این مشکل آزار دهنده، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که بعضی از آن ها قابل درمان اند و برخی هم نه! می توان گفت حدود ۲۰ درصد از آقایانی که در دهه سوم از زندگی خود هستند، با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند که از مهم ترین عوامل آن، می توان به ژنیتک اشاره کرد. البته برخی عوامل فرعی هم وجود دارند که قابل درمان اند.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

اگر شما هم مثل بعضی از افراد با وجود سنی کم، دچار ریزش مو شده اید، حتما باید به شجره نامه خود مراجعه کنید تا به علت آن دست یابید! جالب است بدانید، با افزایش سن در مردان و زنان، ریزش مو و مشکلات ناشی از آن بیشتر می شود. کمبود عناصر و سلول های خون، استرس و فشار های روانی و منفی در زندگی، تغییرات هورمونی (بارداری و یائسگی و… ) در زنان به روند تشدید ریزش مو کمک می کنند. از این رو لازم است تا برای یک چکاپ کلی به پزشک مراجعه کرده و از این به بعد، بیشتر به سلامت و موهای خود توجه کنید. در این مطلب شما را با بهترین راه های جلوگیری از ریزش مو آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

راه های جلوگیری از ریزش مو شدید,راه های جلوگیری از ریزش موی سر,روش جلوگیری از ریزش مو

10. آب چغندر | Beet juice

یکی از راه های جلوگیری از ریزش مو آب چغندر است چراکه مصرف منظمش به علت پتاسیم، الکترولیت و آهن موجود در آن، به افزایش مواد معدنی در بدن کمک می کند که در نتیجه با تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن، ریزش مو قطع می شود.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

9. عدس | Lentil

عدس که در گروه حبوبات قرار دارد، سرشار از  پروتئین، آهن، روی و بیوتین است که می تواند به عنوان ماده غذایی هم توسط گیاه خواران و هم  گوشت خواران، مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما هم از مشکل ریزش مو رنج می برید، پیشنهاد ما به شما استفاده از عدس، سویا و لوبیا قرمز برای جلوگیری و قطع آن است.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

8. اسفناج | Spinach

استفاده از سبزیجات برگ دار مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، شنبلیله و اسفناج در رژیم غذایی، علاوه بر تضمین سلامت فولیکول های مو، روند جریان چربی پوست سر را هم بهبود می بخشد و از راه های جلوگیری از ریزش مو بشمار می رود. این سبزیجات به علت بتا کاروتن، فولات، ویتامین C و آهنی که دارند، ریزش مو شما را قطع می کنند و لذت داشتن موهایی سالم را به شما می بخشند. اسفناج سرشار از آهن، سبوم، اسید های چرب امگا 3، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است که منجر به نرم شدن مو و جلوگیری از ریزش می شوند.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

7. تخم مرغ | Egg

جالب است بدانید، تخم مرغ از مقدار زیادی پروتئین، روی، سلنیوم، سولفور و آهن برخوردار است‌. بر اساس تحقیقات پژوهشگران، روی در زمینه های مختلفی از جمله ترمیم بافت پوست سر و عملکرد صحیح غدد چربی اطراف فولیکول های مو و… کاربرد دارد. فقر آهن هم یکی از عواملی است که منجر به ریزش مو شدید می شود. پس حتما مواد غذایی حاوی آهن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

6. گردو | Walnuts

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان انجمن سلامت و بهداشت هند، مصرف آجیل به همراه گردو، به شدت در سلامت افراد تاثیر دارد. برخلاف تصور عموم مردم، هر اونس گردو از سه واحد چربی، چهار گرم پروتئین و دو گرم فیبر تشکیل شده است. گردو علاوه بر کمک به کنترل وزن، به علت برخورداری از بیوتین ( ویتامین B7 )، عاملی مهم برای قطع و جلوگیری از ریزش مو شدید به شمار می رود. همچنین شما می توانید با استفاده از گردو، از موهای خود در برابر تابش نور خورشید و آسیب های ناشی از آن جلوگیری کنید چرا که گردو سرشار از اسید های چرب امگا 3، ویتامین E و بیوتین است.

این مطلب را از دست ندهید
10 ورزش مناسب برای تناسب اندام بانوان

مس موجود در گردو، به تقویت رنگ طبیعی موهای شما و سالم ماندن آن ها کمک می کند و مانع ریزش می شود. پس هرچه سریع تر از گردو به هر نحوی که می توانید، در برنامه های غذایی خود استفاده کنید تا از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید!

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

5. مریم گلی | Common Sage

استفاده منظم از روغن گلی و یا خود آن به عنوان ادویه در غذا، علاوه بر بازسازی پوست بدن، به سالم ماندن و گرفتار ریزش مو نشدن نیز کمک می کند‌. شما می توانید با اضافه کردن مقداری از عصاره مریم گلی به شامپوی خود و یا نوشیدن چای پررنگ مریم گلی، رشد موهای خود را چند برابر کنید!

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

4. گل رنگ | Safflower

این ماده شگفت انگیز، علاوه بر نقشی که در باز کردن عروق دارد، به گردش خون و رشد موها نیز کمک می کند. فقط کافی است روزانه پوست سر خود را با این روغن حدود ۲۰ دقیقه ماساژ دهید تا تاثیر خارق العاده آن را با چشم های خود ببینید!

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

3. صدف| Edible Clams

شاید تاکنون نمی دانستید که صدف های خوراکی از مقدار زیادی روی و پروتئین برخوردار اند! فقدان و کمبود روی در بدن علاوه بر ریزش مو، منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما می شود. پروتئین موجود در صدف خوراکی، ریزش مو شما را جبران می کند و درخشندگی موهای تان را به شما بر می گرداند.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

2. زغال اخته | Cornelian Cherry

ویتامین C موجود در زغال اخته، علاوه بر بهبود جریان گردش خون در پوست سر، از رگ های خونی نازکی که غذای مورد نیاز فولیکول های مو را فراهم می کنند، محافظت می کند. تا جایی که می توانید از زغال اخته استفاده کنید چرا که کمبود ویتامین C، منجر به خشک شدن و آسیب دیدن موهای شما می شود.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم,راه های جلوگیری از ریزش مو,راه های جلوگیری از ریزش مو

1. ماهی قزل آلا | Trout

یکی از ماهی هایی که در آب های شیرین زندگی می کند، قزل آلا است که با ویتامین D و پروتئینی که دارد، باعث می شود موهای شما برای مدت طولانی سالم و زیبا باقی بمانند. این ماهی یکی از اصلی ترین منابع تامین کننده اسید های چرب امگا 3 به شمار می رود و می تواند یکی از روش جلوگیری از ریزش مو محسوب شود. جالب است بدانید،‌ وجود مقدار کافی از اسید های چرب امگا 3، برای غشای سلولی ضروری است که در نهایت، به حفاظت از پوست سر هم  کمک می کند. پس واجب است هر فرد، طی دوره های زمانی مشخص، این ماهی خوشمزه را مصرف کند تا دیگر نگرانی بابت سلامت خود نداشته باشد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن