سلامت

10 خاصیت روغن آرگان مراکشی برای لک صورت و تقویت مو

افزایش بازدید در گوگل

مهمترین خواص روغن آرگان اصل

همانطور که می دانید، امروزه روغن آرگان به یکی از عناصر اصلی به کار رفته در محصولات پوست و مو به شمار می رود. اما آیا تا حالا از خودتان پرسیده اید که روغن آرگان اصلا چیست؟

در جواب باید به شما بگوییم که روغن آرگان از دانه های درختی با همین نام و مغز هسته آن گرفته می شود. خاستگاه اصلی این درخت در مراکش و شمال آفریقا می باشد که به دلیل مواد مغذی که دارد، به یکی از بهترین محصولات برای استفاده جهت سلامت پوست و مو تبدیل شده است.

روغن آرگان اصل با داشتن عناصری مانند اسیدهای لینولئیک، انواعی از ویتامین ها مانند A و E و امگا ۶ یکی از آنتی اکسیدان های قوی محسوب می شود که در صورت استفاده می تواند با افزایش اکسیژن رسانی به درون سلول، و خواص شگفت انگیزی شود.

توصیه می شود که برای گرفتن نتیجه حتما از روغن آرگان اصل استفاده کنید که نه تنها خواص بیشتری دارد، بلکه ماندگاری فوق العاده نیز دارد.

اگر شما هم در مورد ویژگی ها و خواص این روغن فوق العاده کنجکاو شده اید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ خاصیت روغن آرگان مراکشی که برای لک صورت و تقویت مو موثر است، آشنا کنیم.

💥 بهترین سایت های خرید لوازم آرایشی و بهداشتی 💥
🔷 نگران زمان نباش، قیمت ها را بررسی کرده و آنلاین خرید کنید 🔷

خواص روغن آرگان,خواص روغن آرگان اصل,خواص روغن آرگان برای ابرو

۱۰. با شوره سر و موهای شکننده و آسیب دیده خداحافظی کنید!

یکی از خواص اصلی روغن آرگان مربوط به تقویت موهای آسیب دیده است. این روغن علاوه بر آن که می تواند باعث نرمی موهای شما شود، با تقویت ریشه مو باعث افزایش رشد و ضخامت آن ها می شود.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که موهای تان به علت رنگ کردن مداوم نازک و شکننده شده است و یا با دکلره آسیب های زیادی به آن ها وارد کرده اید، روغن آرگان یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید از آن جهت احیا موها و بازیابی درخشش و سلامت آن ها استفاده کنید.

برای استفاده از این روش درمانی به شما توصیه می کنیم که پس از حمام در حالی که موهای تان هنوز نم دارد و مرطوب است، آن ها را به آرامی با روغن آرگان ماساژ دهید.

اگر از سشوار و یا اتو مو استفاده می کنید هم می توانید برای آسیب کمتر و درخشش بیشتر از این روغن استفاده کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید!

از دیگر خواص این روغن فوق العاده می توانیم به خاصیت درمانی آن در شوره سر اشاره کنیم. برای استفاده از این خاصیت کافی است که پس از هر بار استحمام، کف سرتان را با مقدار کمی از این روغن به آرامی ماساژ دهید.

همچنین می توانید پیش از استخر موهای تان را مرطوب کرده و به مقداری روغن آغشته کنید. سپس بعد از شنا موها را به خوبی شستشو دهید و باز هم آن ها را با کمی روغن اصل ماساژ دهید.

۹. پاهایی نرم و لطیف با کمک روغن آرگان!

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که پاهای بسیار خشکی دارید که پوست آن اغلب ترک خورده است، روغن آرگان درمان فوق العاده ای است که می توانید از آن استفاده کنید.

با توجه به خشکی پوست، مقداری روغن آرگان را به پوست تان بزنید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه و با ملایمت ماساژ دهید. می توانید این کار را شب و هنگام خواب هم انجام دهید تا نیازی به شستشو پاها نداشته باشید و نتیجه بهتری بگیرید.

خواص روغن آرگان برای پوست,روغن آرگان,خواص روغن آرگان

۸. ناخن های زیبا و سالم!

داشتن دست هایی لطیف و زیبا همواره یکی از اصول زیبایی است که تقریبا همه ما به آن اهمیت می دهیم.

با بالا گرفتن پاندمی کرونا و استفاده مداوم از مواد شوینده و الکل ها، معمولا پوست دست و ناخن ها از اولین بخش هایی است که آسیب می بینند. اگر شما هم از این مشکل رنج می برید و به دنبال مرطوب کننده ای طبیعی و سبک هستید، روغن آرگان یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید از آن استفاده کنید.

این مرطوب کننده اصلا حس چربی و سنگینی به پوست شما نمی دهد و به خوبی آن را آبرسانی می کند. برای استفاده از این خاصیت دست های تان را کاملا با شوینده ای ملایم بشویید و اگر لاک دارید بهتر است که آن ها را پاک کنید تا روغن کار مرطوب کنندگی را به خوبی انجام دهد.

مقداری از روغن را کف دست تان بریزید و آن را روی پوست و ناخن های تان به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود.

۷. روغن آرگان؛ جایگزینی برای برق لب و درخشش لب های تان!

استفاده از بالم در این روزها به یکی از بخش های اصلی روتین های پوستی و سلامتی تبدیل شده است که با استفاده از روغن آرگان می توانید بالم های شیمیایی را کنار بگذارید و از آن استفاده کنید.

این روغن باعث می شود که لب های تان رطوبت طبیعی اش را حفظ کند و از خشک شدن آن جلوگیری می کند. شما می توانید این روغن را در فصول سرد هم که احتمال ترک خوردگی لب ها بیشتر می شود هم استفاده کنید.

خواص روغن آرگان,خواص روغن آرگان اصل,خواص روغن آرگان برای ابرو

۶. خداحافظی با ترک های پوستی!

استرچ مارک ها یا همان ترک های پوستی از نشانه هایی طبیعی هستند که می توانند در نتیجه بارداری، یا چاقی و لاغری ایجاد شوند. معمولا بسیاری از افراد تنها راه درمان آن ها را استفاده از روش هایی مانند لیزر می دانند.

اما باید بدانید که طبق تحقیقاتی که انجام شده است، شما می توانید با ماساژ دادن روغن آرگان روی این نواحی و به صورت روزانه و منظم، نقش موثری در درمان و محو شدن اثر آن ها داشته باشید.

از مهم ترین عناصری که به بازسازی پوست و ترمیم آن کمک می کنند، ویتامین های A و E است که به مقدار فراوانی در روغن های آرگان اصل مراکشی یافت می شود.

برای اینکه بتوانید نتایج شگفت انگیزی بگیرید می توانید به روغن آرگان کمی شکر قهوه ای اضافه کنید و با درست کردن اسکرابی طبیعی به لایه برداری ملایم و محو شدن سریع تر این خطوط کمک کنید.

۵. روغن آرگان یا افترشیو؟!

همه ما با کاربرد افترشیو و انواع محصولات پس از اصلاح به خوبی آشنایی داریم. یکی از خواص شگفت انگیز روغن آرگان قابلیت استفاده آن برای پوست های حساس و اصلاح شده است که باعث آبرسانی و حفظ لطافت آن می شود.

تفاوتی ندارد که خانم باشید یا آقا، شما می توانید به راحتی پس از اصلاح از این روغن استفاده کنید و از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید.

خواص روغن آرگان,خواص روغن آرگان اصل,خواص روغن آرگان برای ابرو

۴. درمانی برای پوست های چرب و جوش دار!

شاید شنیدن نام روغن باعث شود که در مورد این خاصیت کمی شک کنید اما باید به شما توضیح دهیم که روغن آرگان باعث کاهش سبوم در پوست های چرب می شود که در نتیجه آن شما کمتر جوش خواهید زد.

این خاصیت برای جوش هایی که در دوره ها ۳۰ و ۴۰ سالگی ظاهر می شوند بسیار موثر عمل می کند که برای اثر بخشی بیشتر می توانید به آن دو قطره روغن درخت چای هم اضافه کنید.

البته اگر جوش های بسیار ملتهبی دارید به شما پیشنهاد می کنیم که با پزشک تان مشورت کنید و یا آن را در بخش کوچکی از پوست تان امتحان کنید.

۳. روغن آرگان و شکر قوه ای؛ اسکرابی منحصر به فرد!

استفاده از لایه بردارها و اسکراب های پوستی یکی از اصلی ترین مراحل در روتین های پوستی هستند که انواع مختلفی از آن ها در بازار وجود دارد و عرضه می شود.

اما اگر شما هم ترجیح می دهید که از محصولات طبیعی و عاری از مواد شیمیایی استفاده کنید به شما پیشنهاد می دهیم که روغن آرگان اصل را با کمی شکر قهوه ای مخلوط کنید تا اسکرابی طبیعی و سرشار از خاصیت را برای پوست تان بسازید.

برای استفاده از آن کمی پوست تان را مرطوب کنید و به آرامی ماساژ دادن بخش های مختلف پوست تان را شروع کنید. دقت کنید که این کار را برای جلوگیری از آسیب به پوست تان با ملایمت انجام دهید.

اسکراب کردن را تا حدود دو دقیقه ادامه دهید و سپس پوست تان را بشویید و به آرامی خشک کنید. انجام این کار به صورت منظم باعث می شود که پوست تان لایه برداری کند و روشن تر شود.

البته توجه کنید که اسکراب کردن را هر روز انجام ندهید و به پوست تان فرصت ترمیم و استراحت بدهید تا ملتهب نشود.

خواص روغن آرگان,خواص روغن آرگان اصل,خواص روغن آرگان برای ابرو

۲. روغن آرگان و خاصیت مرطوب کنندگی!

باید بدانید که این روغن شگفت انگیز علاوه بر خاصیت های درمانی اش در تقویت مو و سلامتی پوست، دارای مرطوب کنندگی فوق العاده نیز می باشد که می تواند شما را از کرم های شب  شیمیایی بی نیاز کند و رطوبت پوست تان را حفظ کند.

اگر در مورد سنگین و یا چرب بودن آن نگرانید، باید بگوییم که نوع اصل این روغن بسیار سریع جذب پوست تان می شود و اصلا چسبندگی ایجاد نمی کند.

یکی از بهترین مواقعی که می تواند تاثیر مناسب این روغن را نمایان کند، استفاده از ان در هنگام شب و خواب می باشد. برای استفاده ابتدا صورت تان را با شوینده مناسبی بشویید و یک قطره روغن آرگان را به کمک انگشت ها و حرکات دورانی به آرامی روی پوست تان بمالید.

وجود ویتامین های A و E در این روغن باعث شده است تا روغن آرگان خاصیت ضد چروک داشته باشد و برای پوست، به خصوص پوست اطراف چشم و یا گردن تان، مرطوب کننده و ضد چروک فوق العاده ای باشد.

لازم به ذکر است که این خاصیت روغن آرگان توسط آزمایش هایی در سال ۲۰۱۵ تایید شده است.

۱. روغن آرگان در نقش تونری طبیعی و فوق العاده!

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که روتین مراقبتی مشخصی برای پوست تان دارید، حتما از اهمیت تونر آگاهی دارید. جالب است بدانید که می توانید تونرتان را با مقدار کمی روغن آرگان مخلوط کنید و از آن برای پاک کردن پوست تان استفاده کنید.

به طور معمولا برای ۲۵۰ میلی لیتر تونر، ۲ تا ۴ قطره روغن کافیست اما قبل از آن از مواد تشکیل دهنده تونرتان آگاهی کسب کنید تا مخلوط کردن شان مشکلی ایجاد نکند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا