سلامت

10 نکته که نشانه دهنده موهای سالم شماست

افزایش بازدید در گوگل

نشانه هایی که ثابت می کند برخلاف تصورتان موهای سالمی دارید

همه ما بارها در شرایطی قرار گرفته ایم که احساس کردیم موهای مان به اندازه کافی سلامت نیستند و باید برای آن ها فکر چاره ای باشیم، و در نتیجه شروع به خرید طیف وسیعی از محصولات مراقبتی می کنیم تا بتوانیم به موهای مان رسیدگی لازم را داشته باشیم و از آن ها مراقبت کنیم.

نکته ای که باید بدانید این است که گاهی همه چیز به ظاهر موها مربوط نمی شود، بلکه برعکس، ممکن است برخلاف تصورتان موهای بسیار قوی و سالمی داشته باشید.

بنابراین پیش از آنکه برای محصولات مراقبتی هزینه کنید بهتر است تا موها و مشکل شان را تشخیص دهید و زمانی که مطمئن شدید برای درمان آن اقدام کنید، زیرا ممکن دچار اشتباه شده باشید و به هیچ محصول درمانی نیاز نداشته باشید.

💥 بهترین سایت خرید لوازم آرایشی و بهداشتی 💥
🔷 نگران زمان نباش، قیمت ها را بررسی کرده و آنلاین خرید کنید 🔷

در اینصورت اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از سلامت موهای تان اطمینان ندارید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نکته که نشان دهنده داشتن موهای سالم و پرپشت شماست ، آشنا کنیم.

داشتن موهای سالم,داشتن موهای سالم و بلند,داشتن موهای سالم و پرپشت

۱۰. نرمی و لطافت موها

یکی از فاکتورهای تعیین کننده داشتن موهای سالم و پرپشت، به نرمی و لطافت موها مربوط می شود و با کمک آن می توانید به راحتی از سطح سلامت شان اطلاع پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید موهای سالم و نرم را از انواع موخوره دار و شکننده تشخیص دهید به شما پیشنهاد می شود تا موهای تان را کاملا مرطوب کنید و سپس آن ها را لمس کنید، اگر موهای تان لطیف بود یعنی مشکل خاصی ندارید اما اگر زبری و علائم دیگری را احساس کردید یعنی موهای تان از جنس خشک و شکننده است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

۹. تاثیر رژیم غذایی بر سلامت موها

اگر از دسته افرادی هستید که به سبک زندگی سالم علاقه مندید و از رژیم غذایی مناسب و سالمی پیروی می کنید، خوشبختانه باید بدانید که در این صورت موهای شما هم از وضعیت خوبی برخوردار خواهند بود.

رژیم های غذایی سالم از آن جایی که مهم ترین نیازهای بدن مانند انواع ویتامین ها را تامین می کنند، پس روی موها هم تاثیر ویژه ای خواهند داشت، زیرا موهای شما برای حفظ سلامت شان به این مواد ضروری احتیاج خواهند داشت.

چربی های سالم از موادی هستند که می توانند در حفظ لطافت و شادابی موهای تان موثر باشند پس حتما استفاده از مواد غذایی مانند تخم مرغ را در برنامه غذایی تان جای دهید.

داشتن موی سالم,راز داشتن موهای سالم,داشتن موهای سالم

۸. نگه نداشتن رطوبت در موها

یکی از نشانه هایی که می توانید از آن برای تست سلامت مو استفاده کنید این است که ببینید موهای تان رطوبت را نگه می دارند یا نه، برای این کار شما می توانید دسته ای از موهای تان را در آب قرار دهید.

موهای ضعیف و ناسالم به علت منفذهای متعددی که در سطح شان دارند رطوبت را جذب خواهند کرد و در آب فرو می روند، اما موهای سالم به خوبی روی آب باقی می مانند.

۷. توانایی کش آمدن موهای تان بدون شکستن

شکنندگی موها از آن دسته نشانه هایی به شمار می رود که در صورت مشاهده باید به فکر مراقبت و درمان مناسب برای موهای تان باشید. شانه زدن یکی از بهترین راه های ممکن است تا بفهمید مقاومت موهای تان در این شرایط چقدر است.

اگر هنگام شانه زدن، تارهای موی شما به راحتی کش می آیند، پس باید خوشحال باشید که موهای مقاومی دارید اما اگر شاهد شکنندگی یا خورد شدن آن ها هستید، باید به فکر راه مناسبی برای درمان کردن شان باشید.

داشتن موهای سالم,داشتن موهای سالم و بلند,داشتن موهای سالم و پرپشت

۶. میزان رشد موها

میزان رشد مو یکی از مهم ترین ابزارهای لازم برای سنجش داشتن موهای سالم و بلند محسوب می شود و شما به راحتی می توانید با در نظر گرفتن آن وضعیت کلی را بسنجید. البته لازم نیست که حتما رشد موی زیادی داشته باشید بلکه رشد آهسته هم می تواند نشان سلامت مو باشد.

به طور کلی اگر در ماه، موهای تان کمتر از ۶ میلی متر رشد می کند، احتمالا باید به دنبال کشف منشاء داخلی آن باشید و اگر در کنار آن از ریزش مو هم رنج می برید پس احتمالا دلایلی مانند کمبود ویتامین ها، واکنش های دارویی و یا حتی تیروئید شما خاستگاه اصلی این مشکل است. در غیر اینصورت رشد طبیعی موها می تواند نشانه خوبی از وضعیت سلامت شان باشد.

بنابراین اگر تغییر مشخصی در روند رشد موهای تان دیده اید به شما پیشنهاد می کنیم تا به پزشک مراجعه کنید و از علت آن آگاه شوید.

۵. موخوره نداشتن

موخوره از آن دسته مشکلات شایعی به شمار می رود که بدون شک تمامی ما ها با آن دست و پنجه نرم کرده ایم. در این مشکل معمولا تارهای مو در قسمت پایینی چند شاخه می شوند و طروات موها در این قسمت از دست می رود.

بنابراین اگر در میان موهای تان موخوره ندارید و یا مشکل خاصی مشاهده نمی کنید، می توانیم بگوییم که موهای تان از سلامت کافی برخوردار هستند و جای نگرانی نیست.

داشتن موهای سالم,داشتن موهای سالم و بلند,داشتن موهای سالم و پرپشت

۴. نبود گره در مو

همه ما می دانیم که گره خوردن موها چقدر می تواند عذاب آور و کلافه کننده باشد، به خصوص اگر شکنندگی موها هم باعث شود تا آسیب زیادی برای باز کردن شان به مو برسد. بنابراین اگر موهای تان به راحتی گره نمی خورد می توانیم بگوییم که موهای سالمی دارید.

معمولا مشکلاتی مانند موخوره باعث چند شاخه شدن موها خواهد شد و همین امر باعث می شود که موها گره بخورند و شانه کردن شان کار بسیار سختی باشد. برای جلوگیری از دچار شدن به مشکلاتی از این دسته شما می توانید به راحتی هرماه مقدار کمی از موهای تان کوتاه کنید تا از موخوره پیشگیری کنید.

۳. ریزش طبیعی مو

شاید این تیتر کمی برای تان عجیب باشد اما کاملا حقیقت دارد و ریزش طبیعی یکی از فاکتورهای مورد نظر در داشتن موی سالم به شمار می رود. اگر به هنگام شانه کشیدن و شامپو کردن سر، مقداری کمی از موهای تان می ریزد، کاملا طبیعی است و نشان می دهد که موهای سالمی دارید.

ریزش مو چرخه ای طبیعی است که باید وجود داشته باشد، زیرا در اثر آن موهای سالم و جدید جایگزین موهای از دست رفته می شوند. بنابراین حد طبیعی آن کاملا مفید خواهد بود اما اگر میزانش شدیدتر از پیش شده است بهتر است برای رفع مشکل تان در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

داشتن موهای سالم,داشتن موهای سالم و بلند,داشتن موهای سالم و پرپشت

۲. داشتن موهای براق

براق بودن مو هم خبر از سلامت موهای شما می دهد، زیرا دلیل اصلی براق بودن مو به علت چربی های تولید شده در پوست سر می باشد که کاملا امری مفید و طبیعی است. بنابراین اگر موهای براقی دارید خبر خوب آن است که موهای تان از سلامت کافی برخوردار هستند.

۱. موهای شما تنها به کوتاه شدن نیاز دارند

بسیاری از اوقات پیش می آید که ما از ظاهر موها رضایت نداریم و فکر می کنیم که دچار مشکل و یا خشکی هستند و به درمان احتیاج دارند اما حقیقت آن است که مشکل شما فقط سلول های مرده هستند و شما به راحتی می توانید با کمی کوتاهی از شرشان خلاص شوید و ببنید که موهای کاملا سالمی دارید.

بنابراین اگر در این مورد شک دارید برای کوتاهی و مرتب کردن موهای تان اقدام کنید و با توجه به نتیجه از وضعیت داشتن موهای سالم به خوبی آگاه شوید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا