سبک زندگی

10 نمونه از خصوصیات رفتاری افراد باهوش

افزایش بازدید در گوگل

خصوصیات اخلاقی افراد باهوش

آیا شما هم بعد از خواندن عنوان این مطلب وسوسه شده اید تا با مطالعه آن چند ویژگی افراد باهوش را در درون خودتان بیابید؟ کمی به اطراف خود نگاه کنید، به دوستان، آشنایان و یا حتی اعضای خانواده. شرایط زندگی شان را بررسی کنید اگر جزء آن دسته از افراد موفق جامعه هستند، قطعا بعدش به این فکر خواهید کرد که آن فرد موفقیتش را مدیون هوش و ذکاوتی است که خداوند به او بخشیده است. فرقی نمی کند که این موفقیت تحصیلی، شغلی و یا هر نوعی باشد. مهم این است که چنین افرادی به قول معروف بلدند که چطور از مغزشان استفاده کنند! درست است که هوش و ذکاوت جزء آن دسته از استعدادهای خداوندی است که پروردگار از آن به اندازه ای مشخص شده در هر فرد قرارداده است، اما این موضوع که شما فکر کنید هیچ استعدادی ندارید و یا باهوش نیستید بسیار اشتباه است! هر کسی به اندازه خودش باهوش است، فقط نمی داند که چگونه باید فکرش را به کار انداخته و از استعدادی که دارد استفاده کند! حال در این میان افرادی هستند به خوبی از این استعداد خدادادی استفاده کرده و اکنون نتایج تلاش هایی که در راستای موفقیت برای زندگی کرده اند را مشاهده می کنند. در ادامه این مطب قصد داریم به معرفی خصوصیات اخلاقی افراد باهوش بپردازیم. شاید شما هم یکی از همین افراد باشید، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

خصوصیات اخلاقی افراد باهوش,خصوصیات رفتاری افراد باهوش,ویژگی های رفتاری افراد باهوش

۱۰. بی نظم هستند

برخلاف تصور عموم اغلب آدم های باهوش منظم نیستند. اغلب آن ها دارای میز های شلوغ و نامرتب هستند که بعضی عقیده دارند که از خلاقیت زیاد سرچشمه می گیرد. محل کار آدم های مشهور زیادی از جمله آلبرت انیشتین بسیار بهم ریخته بوده است که شاید علتش تمرکز زیاد روی باقی قضایای مهم باشد. به هر صورت تصور این که افراد باهوش لزوما منظم ترین افراد می باشند درست نیست.

۹. توانایی وفق دادن دارند

آدم های باهوش توانایی دارند خود را با شرایط جدید و محیط به آسانی سازگار کنند. آن ها قادرند در هر شرایطی به بهترین نحو عمل کنند حتی وقتی وظایف، قواعد و شرایط مرتبا تغییر می کند. آن ها محدودیت ها را درک می کنند و همیشه روش های خلاقی برای تغییر شرایط پیدا می کنند یا خود را با آن هماهنگ می سازند. از انعطاف پذیری بالایی نسبت به سایر افراد برخورداند و وقتی برنامه ها در دقایق آخر لغو یا تغییر می کند هم خودشان را با جریان هم قدم می کنند. زیرا می دانند تغییرات کوچک در دراز مدت اهمیت چندانی ندارد و به همین خاطر ثابت قدم می مانند. از انجام کارهای تکراری می پرهیزند و فرصت ها و چالش های جدید را از دست نمی دهند.

خصوصیات اخلاقی افراد باهوش,خصوصیات رفتاری افراد باهوش,ویژگی های رفتاری افراد باهوش

۸. افراد باهوش از واژه های ناسزا استفاده می کنند

امروزه پژوهش گران به این نکته پی برده اند که کسانی که از کلمات فحش و ناسزا مکرر و بیشتر از بقیه استفاده می کنند احتمالا نسبت به کسانی که فحش نمی دهند از دامنه لغات گسترده تری برخوردار هستند ولی این تصور که تمام کسانی که فحش می دهند باهوش می باشند کاملا اشتباه است. به دلایلی افرادی که بیشتر از فحش استفاده می کنند دارای اطمینان بیشتری از مهارت واژگانی خود می باشند ولی این موضوع قطعیت باهوش بودن این افراد را ثابت نمی کند. در مواجهه با این افراد همیشه مطمئن شوید که ویژگی های دیگری از این فهرست نیز در فرد وجود دارد سپس او را باهوش بخوانید.

۷. قادر به درک محدودیت ها هستند

از خصوصیات رفتاری افراد باهوش این است که معمولا بیشتر از سایر افراد از واژه “نمی دانم” استفاده می کنند. آدم هایی که هوش کمتری دارند از گفتن این واژه احساس شرم می کنند و کمتر به کار می برند زیرا حس می کنند دیگران آن ها را نادان و ناآگاه تصور می کنند. آدم هایی که باهوش می باشند می دانند این امکان که انسان همه چیز را درباره همه چیز بداند وجود ندارد. زمانی که از این آدم ها سوالی پرسیده می شود که پاسخ را نمی دانند همین را می گویند ولی در صورتی که لازم باشد حتما جواب را پیدا می کنند.

خصوصیات اخلاقی افراد باهوش,خصوصیات رفتاری افراد باهوش,ویژگی های رفتاری افراد باهوش

۶. شوخ طبع هستند

آدم های باهوش در مقایسه با سایر افراد کم هوش تر از شوخ طبعی بیشتری برخوردار هستند. گاهی جوک های شان برای افراد باهوش متوسط جالب و بامزه نیست به این خاطر که افراد باهوش از اوضاع اجتماعی با خبرند و مسائل را به خوبی درک می کنند و قادرند به خوبی و سریع طنزپردازی کنند. یکی از خصوصیات اخلاقی افراد باهوش شوخ طبعی است که با مهارت های کلامی ارتباط تنگاتنگی دارد. بر همین اساس افراد باهوش می توانند بیشتر کسانی که روی برقراری ارتباط کلامی تکیه می کنند و مهارت های دارای رشدی در این زمینه دارند را بخندانند.

۵. به خودشان مسلط هستند

یک آزمایش معروف در رابطه بر تسلط به خود وجود دارد که روی موش ها انجام شده است. به این صورت که به موش یک خوراکی برای الان پیشنهاد می شود و در صورتی که موش بتواند کمی صبر کند دو خوراکی به او پیشنهاد می شود.

این آزمون تسلط به خود موش ها نمونه ی کوچکی از عمل انسان هاست. آن دسته از افرادی که صبور هستند و آینده بینی خوبی دارند می توانند برای اهداف بلند مدت خود صبر کرده و پاداش ببینند. افراد باهوش این گونه اند و می توانند از تمایلات لحظه ای خود برای هدف بزرگ تر بگذرند. اما متاسفانه بیشتر موش ها و انسان ها نمی توانند برای هدف بهتر صبوری کنند.

خصوصیات اخلاقی افراد باهوش,خصوصیات رفتاری افراد باهوش,ویژگی های رفتاری افراد باهوش

۴. ریسک پذیر هستند

معمولا وقتی درباره افراد ریسک پذیر فکر می کنید ماجراجویان و کسانی مانند “هری هودینی” به ذهن تان خطور می کند. افرادی که ریسک های فیزیکی می پذیرند اما باید بدانید که یکی از ویژگی های افراد باهوش توانایی ریسک پذیری بالای آن ها می باشد. ولی این ریسک ها بسیار حساب شده می باشند. اگر دو طراح گرافیک در شرکتی مشغول به کار باشند و هر دو از کار خود رضایتی نداشته باشند، در صورتی که یکی از آن دو که باهوش تر است برای خروج از شرکت و شروع کار مستقل و جدید برنامه بریزد ولی آن یکی وقت خود را فقط به بدگویی از شرکت بگذراند، فرد باهوش ریسک کرده و در صورت خروج نیز احتمالا موفق می شود زیرا ریسک او حساب شده است.

۳. کارها را به تعویق می اندازند

آدم های خیلی باهوش در عقب انداختن کار ها ید طولایی دارند و این نشان دهنده ی چند ویژگی است. بعضی معتقدند آن ها کارها را به دلیل هیجانی که در لحظه آخر انجام دادن یک کار دارد عقب می اندازند و بعضی های دیگر معتقدند خیلی به خودشان اطمینان دارند که می توانند کار را انجام دهند. یکی از احتمال های دیگر این است که آن ها کاری را که برای شان کسل کننده است عقب می اندازند تا در آخرین لحظات مجبور به انجام شوند. همچنین بعضی پژوهش گران می گویند به تعویق انداختن می تواند باعث نوآوری و خلاقیت در لحظه آخر می شود زیرا به جای زودتر به اتمام رساندن کار، زمان خود را صرف ایده های جدید و نوآوری می کنند. البته دقت کنید همیشه افرادی که کارها را عقب می اندازند باهوش نیستند برخی از آن ها صرفا افراد تنبلی هستند.

خصوصیات اخلاقی افراد باهوش,خصوصیات رفتاری افراد باهوش,ویژگی های رفتاری افراد باهوش

۲. اغلب درون گرا هستند

آدم هایی که از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را در تنهایی و خلوت بگذرانند. همه آدم های باهوش درون گرا نیستند اما از نگرش های فردگرایانه ای برخوردارند که از تنهایی شام حوردن، قدم زدن و تفریح کردن لذت بیشتری می برند و بابت آن احساس خجالت نمی کنند. بسیاری از افراد از تنها بودن با خود وحشت زده می شوند و تمامی ساعات خود را با دوستان و خانواده پر می کنند  اما این احتمال که افراد بسیار باهوش فقط برای هم نشینی با دیگران دست به چنین کاری بزند خیلی بعید است.

۱. بزرگ ترین بچه هستند

این احتمال وجود دارد که فرزند بزرگ تر خانواده بیشترین هوش را نسبت به سایر خواهران و برادران کوچک ترش داشته باشد. این موضوع دلایل مختلفی دارد. در ابتدا این که فرزندان بزرگ تر زمان بیشتری را با والدین سپری می کنند چون قبل از فرزندان کوچک تر به دنیا آمده اند. از نظر زیست شناسی، بزرگ ترین و نخستین کودک بیشترین مسئولیت را در منتقل کردن الگوریتم ژنتیک بر عهده دارد. در فرزند دوم یا سوم این فشار این فشار از سمت والدین برداشته می شود و خیلی از آن ها به سمت علایق خود رفته و تمایلات خود را اولویت قرار می دهند. و در آخر تعاملات اجتماعی موجود در خانواده هم موثر بر این مسئله می باشد. به عنوان مثال فرزندان بزرگ تر مسئول مراقبت از خواهران یا برادران کوچک تر باشند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا