خبری های شگفت انگیز

10 شهر در دنیا با اسامی مشابه

افزایش بازدید در گوگل

با ۱۰ شهری در سراسر دنیا آشنا شوید که اسامی یکسان دارند

شاید بسیاری بر این باور باشند که وجه ممیزه شهرهای بی شماری که در سرتاسر دنیا وجود دارند، نام های این شهرها است که منحصر به فرد و یکتا هستند اما این تصور، تصور اشتباهی است.

در حقیقت بررسی ها نشان داده است که بر خلاف این باور عمومی، شهرهای هم نام فراوانی در دنیا وجود دارد.

این اتفاق هم نامی می تواند به دلایل مختلفی مانند تعلقات اجتماعی مشترک، یادبود افراد مشهور و یا موارد دیگر رخ بدهد.

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی ۱۰ مورد از مشهورترین و مهمترین شهرهای هم اسم، اطلاعات جذابی در مورد این شهرها را در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

۱۰. شهر اسپرینگفیلد در ایلینویز – شهر اسپرینگفیلد در نیوجرسی

اسپرینگفیلد یکی از نام های بسیار رایج در میان شهرهای کشور آمریکا است و در حقیقت بعد از نام واشنگتن، اسپرینگفیلد با حد نصاب نام گذاری بر روی ۴۱ شهر، رتبه دوم در میان نام های پرتکرار در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

از معروفترین شهرهای دارای این نام می توان به دو شهر اسپرینگفیلد در ایالت ایلینویز و شهر اسپرینگفیلد در ایالت نیوجرسی اشاره کرد.

۹. شهر ملبورن در استرالیا – شهر ملبورن در فلوریدای آمریکا

ملبورن هم نام دیگری است که با توجه به استفاده برای دو شهر کاملا متفاوت دنیا، در موضوع شهرهای هم نام باید به آن اشاره کرد.

اگرچه بیشتر افراد با شنیدن نام ملبورن به یاد شهر ساحلی بزرگ و مهم در استرالیا می افتند، اما یک شهر ساحلی دیگر هم با همین نام در هزاران کیلومتر دورتر از استرالیا و در سواحل فلوریدای آمریکا قرار دارد.

۸. شهر ناپل در ایتالیا – شهر ناپل در فلوریدا

ناپل یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایتالیا است که سالانه افراد زیادی را به دلیل سواحل زیبا و آب و هوای خوب به خود جذب می کند.

در دهه ۸۰ قرن ۱۹ و در زمانی که مردم در حال تاسیس یک شهر تازه در ایالت فلوریدا آمریکا بودند، یک روزنامه نگار محلی این شهر تازه تاسیس را از نظر زیبایی با شهر ناپل ایتالیا مقایسه کرد.

این مقایسه مورد توجه مردم قرار گرفت و به همین دلیل نام ناپل برای این شهر فلوریدا انتخاب شد.

ناپل فلوریدا هم مانند هم نام ایتالیایی خود، شهر توریستی زیبایی است که توانسته خود را به یکی از ثروتمندترین شهرها در میان همه شهرهای آمریکا تبدیل کند.

۷. شهر بورلی هیلز در کالیفرنیا – شهر بورلی هیلز در تگزاس

دو شهر بورلی هیلز هم از جمله جفت شهرهای هم اسمهستند که در این مقاله حتما باید از آنها نام برد.

در حالیکه بیشتر مردم با شنیدن نام بورلی هیلز به یاد سوپر استارهای هالیوودی و عمارت های چند ده میلیون دلاری شهر کالیفرنیایی می افتند، شهر دیگری هم با نام بورلی هیلز در ایالت تگزاس قرار دارد که شهری کاملا معمولی و به دور از هرگونه تجملی است.

۶. شهر گلاسکو در اسکاتلند – شهر گلاسکو در مونتانای آریکا

دو شهر دیگری که در این فهرست باید به آنها اشاره کرد، شهر معروف گلاسکو در اسکاتلند و شهر گلاسکو در ایالت مونتانای آمریکا است.

در اینباره باید گفت که اگرچه ساکنان گلاسکوی مونتانا به دلیل تعلق خاطر به گلاسکوی اسکاتلند نام این شهر اسکاتلندی را برای شهر تازه تاسیس خود انتخاب کردند، اما این دو شهر هیچ شباهتی به هم ندارند.

در حالیکه شهر گلاسکوی اسکاتلند با جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفری، قطب تجاری و صنعتی اسکاتلند به شمار می آید، گلاسکوی مونتانا شهری با مزارع گسترده است که جمعیت بسیار اندکی دارد.

۵. شهر ممفیس در مصر – شهر ممفیس در تنسی آمریکا

یکی از جفت شهرهای هم نام که در این مقاله حتما باید به آن پرداخت، دو شهر ممفیس است.

یکی از دو شهر، شهری باستانی در مصر و دیگر شهری در ایالت تنسی آمریکا است. ممفیس مصر به دلیل تاریخ اعجاب برانگیز و ممفیس تنسی به علت ابداع و عرضه موسقی راک و اند رول در دنیا شناخته می شوند.

شاید هم نامی این دوشهر با توجه به فاصله جغرافیایی و زمانی زیاد، موضوعی عجیب به نظر بیاد اما این هم نامی دلیل مستندی دارد.

در اینباره باید گفت قرار گرفتن هر دوی این شهرها در کنار دو رود مشهور نیل و می سی سی پی، باعث شد تا مقامات ممفیس تنسی این نام مشترک را برای شهر خود انتخاب کنند.

۴. شهر مسکو در روسیه – شهر موسکو در کانزاس

یکی دیگری از جفت شهرهایی که در این مقاله باید به آن اشاره کنیم، دو شهر مسکو در دو نقطه کاملا متفاوت از جهان است.

اگرچه نام مسکو برای بیشتر افراد یادآور پایتخت کشور روسیه است اما هزار کیلومتر دورتر از روسیه و در ایالت کانزاس آمریکا هم شهر دیگری با همین نام وجود دارد.

البته نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که دلیل این هم نامی، نه علاقه مردم کانزاس به روسیه بلکه اشتباه یک کارمند اداره پست بوده است.

تصمیم مردم این شهر این بود تا به یاد و خاطره کاشف معروف اسپانیایی به نام لوییز دموسکوس، نام Mosco را برای شهر خود انتخاب کنند.

با این همه زمانی که مدارک این تصمیم برای ثبت رسمی به واشنگتن ارسال شد، کارمند اداره پست با تصور وجود اشتباه املایی یک حرف W به انتهای نام اضافه کرد و به این ترتیب نام این شهر به موسکو تغییر یافت.

۳. شهر پاریس در فرانسه – شهر پاریس در تگزاس آمریکا

یکی از جفت شهرهای هم اسم که در این مطلب حتما باید به آن اشاره کرد، دو شهر پاریس است.

شاید کسی در دنیا نباشد که با شنیدن نام پاریس به یاد پایتخت رویایی فرانسه نیافتد، اما بهتر است بدانبد که شهر دیگری هم با همین نام در هزار کیومتر دورتر از فرانسه و در ایالت تگزاس آمریکا قرار دارد.

البته تنها وجه مشترک این دوشهر، برج ایفل بسیار کوچکتر پاریس تگزاسی است که البته یک کلاه کابوی هم بر سر دارد.

۲. شهر گرانادا در اسپانیا – حزیره گرانادا در کارائیب

یکی از مشهورترین بخش های کشور اسپانیا، شهر تاریخی و مشهور گرانادا در این کشور است.

با این همه بسیاری از خوانندگان تعجب خواهند کرد اگر بدانند که جزیره ای هم با همین نام در دریای کارائیب وجود دارد.

در این باره باید گفت که دلیل این هم نامی، کاشفان اسپانیایی بودند که اولین بار و در زمان ورود به این جزیره، به یاد شهر مشهور کشور خود نام گرانادا را برای این جزیره انتخاب کردند.

۱. کشور لبنان – شهر لبنان در نیوهمپشایر آمریکا

احتمالا نام لبنان برای بیشتر افراد یادآور کشور لبنان در غرب آسیا و منطقه خاور میانه است، با این همه بد نیست بدانید که بیش از ۴۷ مکان متفاوت با این نام هم در آمریکا وجود دارد که شهر لبنان در ایالت نیوهمپشایر آمریکا یکی از آنها است.

در اینباره باید گفت که دلیل این تشابه نه علاقه مردم آمریکا به کشور لبنان، بلکه اعتقادات مذهبی مهاجران اولیه آمریکا است.

به بیان دیگر از آنجا که نام لبنان، یکی از اسامی موجود در انجیل کتاب مقدس مسیحیان است، بسیاری از مسیحیان معتقدی که به آمریکا مهاجرت کرده و در این کشور ساکن شدند، این نام را برای شهرهای تازه تاسیس خود انتخاب کردند.

گفتنی است که اولین شهر آمریکا با نام لبنان، در قرن هجده و در ایالت کنتیکت آمریکا تاسیس شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا