خبری های شگفت انگیز

۱۰ مشکل اعصاب خورد کن بانکی و راه حل هایشان

افزایش بازدید در گوگل

مشکلات بانکی و راه حل های آن

در حال حاضر که بانک ها هیچ گونه وامی پرداخت نمی کنند و سپرده گذاری جذابیت خود را از دست داده فقط می توانیم به همان خدمات کوچک دل خوش کنیم که برای استفاده از این خدمات متحمل کلی زحمت و درد سر خواهیم بود.

سرویس های جذاب و هیجان انگیزی مثل برداشت وجه بدون استفاده از کارت هم در حال راه اندازی می باشد. در این مطلب قصد داریم ۱۰ مورد از مشکلات بانکی را برای شما شرح دهیم.

مشکلات بانکی,مشکلات بانکی در ایران,مشکلات بانکی

۱۰. برداشت مستقیم برای پرداخت قبوض را چگونه فعال کنیم؟

از خدماتی که در نظام بانکی کشور اجرا می شود برداشت مستقیم وجه برای پرداخت قبوض یا قسط ها از حساب مشتری بدون کسب اجازه از او می باشد. برای فعال سازی این خدمت بانکی شما باید به شعبه ای که در آن حساب باز کرده اید مراجعه و فرم مخصوص برای این کار را پر کنید.

پس از انجام این مراحل تا زمانی که اقدامی برای غیر فعال کردن این سرویس نکنید بانک به صورت خودکار و در موعد مقرر برای پرداخت قبض ها و قسط هایی که شماره آن ها را در فرم خود ثبت کرده اید از حساب شما پول برداشت می کند، البته شما در هر مرحله می توانید از این کار انصراف دهید یا اینکه اقدام به عوض کردن شماره حساب خود نمایید.

۹. چگونه بدون استفاده از کارت بتوانیم موجودی بگیریم یا پول برداشت کنیم؟

یکی از مشکلات بانکی که عده ای از افراد با آن مواجه هستند موجودی گرفتن از حساب به صورت آنلاین یا انتقال وجه بدون کارت می باشد. در حال حاضر همه بانک ها سرویس دریافت موجودی بدون استفاده از کارت بانکی را به مشتریان خود ارائه می دهند. یکی از راه های آن استفاده از کد دستوری #۷۳۳* است یا اینکه باید کد دستوری خود بانک را وارد کنید.

به غیر از این اگر شماره کارت و رمز دوم خود را به یاد داشته باشید، می توانید از اینترنت بانک هم موجودی بگیرید یا حتی انتقال وجه انجام دهید؛ اما موضوع جذاب تر برداشت پول از دستگاه عابر بانک بدون همراه داشتن کارت است.

در حال حاضر برخی بانک ها این سرویس را راه اندازی کرده اند، برای انجام این کار باید به دستگاه خودپرداز بانک مربوطه مراجعه کنید و با انتخاب سرویس «ایجاد برداشت بدون کارت» بپردازید.

در مرحله بعد با وارد کردن مبلغ مورد نظر، رمز دوم ۵ تا ۱۲ رقمی و شماره موبایل؛ برای شما یک شماره قبض برداشت بدون کارت (Ticket) ۱۰ رقمی ایجاد می شود و با وارد کردن کد دریافت شده و رمز عبور می توانید مبلغ مورد نظر خود را در یک یا چند مرحله برداشت کنید. هر مشتری در روز تا ۳ مرتبه و تا سقف دو میلیون ریال می تواند قبض برداشت بدون کارت ایجاد کند.

۸. رمز اشتباه، کارت را می سوزاند

اگر سه بار پشت سر هم رمز کارت خود را به صورت غلط وارد کنید کارت می سوزد، پس باید به فکر گرفتن یک کارت جدید باشید. البته قبل از درخواست باید به شعبه ای که کارت توسط آن ضبط شده بروید و کارتی که از رده خارج شده را به یکی از شعبه های بانکی که آن را صادر کرده، تحویل دهید.

۷. با کارت گم شده چکار کنیم؟

گاهی اوقات مشکلات بانکی با گم شدن کارت بانکی پیش می آید، اگر کارت بانکی خود را گم کرده اید باید در اسرع وقت به بانک اعلام مفقودی کنید، بانک ها به صورت شبانه روزی آماده هستند تا درخواست مفقودی را ثبت و کارت را از دسترس خارج کنند. تلاش کنید این کار را هر چه زودتر انجام دهید و آن را به فردا و باز شدن بانک ها موکول نکنید.

برای گرفتن کارت جدید هم به همان شعبه ای که حساب دارید مراجعه کنید. اگر پیش از این و از طریق تلفن بانک درخواست مفقودی خود را ثبت کرده باشید دیگر نیازی به پر کردن فرم نیست؛ اما اگر این کار را انجام نداده باشید لازم است فرم های مربوطه را در بانک پر کنید که معمولا ۲۴ ساعت زمان می برد تا کارت جدید صادر شود، اما در همان لحظه به شما کارت جدید می دهند‌.

۶. برای یک بار واریز کردن حساب جدید باز نکنید

افتتاح حساب جدید برای پرداخت های یک قسطی از دیگر مشکلات بانکی به شمار می رود. اگر در زمان دریافت خسارت از یک شرکت بیمه یا موارد مشابه، سازمان مربوطه از شما بخواهد در یک بانک مشخص حساب معرفی کنید؛ راه حل بهتر این است که به جای  باز کردن حساب از بانک تقاضا کنید که این مشکل را برای شما حل کند.

معمولا بانک ها با توافق هایی که با هم دارند، با یک روز تاخیر پول از بانک مد نظر به بانکی دیگر منتقل می شود و از آنجا به حساب شما واریز خواهد شد.

۵. روش گرفتن رمز دوم

رمز دوم کلید دسترسی به تمام خدمات الکترونیک در بانک ها می باشد، دو راه برای دریافت رمز کارت شما وجود دارد. راه اول این است که به دستگاه عابر بانک مراجعه کرده و گزینه دریافت یا تغییر رمز دوم را انتخاب کنید.

بعد از انجام این کار و انتخاب رمز مورد نظر یک رسید دریافت می کنید که رمز دوم در آن قید شده است. اگر تا به حال اقدام به دریافت رمز دوم نکرده اید دستگاه فقط رمز چند رقمی کارت شما را می خواهد؛ اما اگر قبلا رمز دوم داشته اید و حالا می خواهید آن را تغییر دهید حتما باید رمز دوم قبلی را به خاطر داشته باشید.

راه دوم این است از شعبه  مربوطه بخواهید برای شما رمز دوم صادر کند، در این شرایط حتی اگر رمز قبلی را هم فراموش کرده باشید با همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر این کار قابل انجام است.

۴. چگونه برای فعال کردن اینترنت بانک ثبت نام کنید

فعال کردن اینترنت بانک از دیگر مشکلات بانکی به شمار می رود که عده ای با آن مواجه خواهند بود. برای فعال سازی هر کدام از سرویس های بانکی مثل اس ام اس بانک و تلفن بانک و اینترنت بانک لازم است که جداگانه به بانک مراجعه کنید و یک فرم را پر کنید.

اگر چه این فرم ها به صورت مجازی در سایت بانک وجود دارد، اما بعد از پر کردن آن ها برای تحویل و امضا باید دوباره به شعبه بروید، درست مانند زمانی که بلیت کنسرت رزرو کرده باشید.

۳. خود پرداز ها هشدار «شناسه اشتباه است» نمی دهند

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از اینترنت بانک و تلفن بانک قبض های خود را از طریق دستگاه های خود پرداز پرداخت کنند.

مشکل این روش در مقایسه با دو روش ذکر شده این است که هنگام پرداخت قبوض باید توجه داشته باشید که شناسه قبض حتما درست وارد شده باشد چون دستگاه اخطار «شناسه اشتباه» به شما نمی دهد و این امکان وجود دارد که شما قبض شخص دیگری را پرداخت کنید. زمانی که برای پرداخت بدهی قبلی به اداره مربوطه مراجعه می کنید تازه متوجه عمق فاجعه می شوید.

۲. پیامک بانک خود را چگونه عوض کنیم؟

یکی از مشکلات بانکی نحوه عوض کردن شماره پیامک بانک می باشد، اگر شما جز افرادی هستید که برای اطلاع از گردش حساب های خود به پیامک های بانکی وابسته هستید یا اگر شماره موبایل خود را عوض کرده اید و به هر دلیلی برای خط شما مشکلی ایجاد شده، برای ثبت کردن شماره جدید هیچ راهی به جز مراجعه حضوری وجود ندارد.

در نظر داشته باشید که هیچ کدام از بانک های کشور حاضر نیستند این کار را تلفنی انجام دهند، بنابراین برای ثبت شماره جدید احتیاجی نیست حتما به همان شعبه ای که حساب داشته اید، مراجعه کنید.

همه شعبه های بانک مورد نظر می توانند شماره پیامک بانکی شما را عوض کنند یا اگر تا الان آن را فعال نکرده اید این کار را انجام خواهند داد.

اگر قبلا این سرویس را فعال کرده باشید تنها همراه داشتن یک کارت شناسایی معتبر کافی است، اما اگر به تازگی می خواهید آن را فعال کنید باید شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشید و از هر کدام یک برگه کپی را تهیه کنید،  بعد از پر کردن فرم مربوطه در شعبه بانک همان لحظه این سرویس برای شما فعال خواهد شد.

۱. چگونه از یک موسسه بدون مجوز پول خود را بگیرید

در سال های اخیر با افزایش تعداد موسسه ها و صندوق های قرض الحسنه بدون مجوز مواجه بوده ایم و افراد بسیاری به امید گرفتن وام و سود بیشتر در این موسسه ها سپرده گذاری می کنند، اما بعد از مدتی با مشکل گرفتن پول مواجه می شوند.

در رابطه با صندوق هایی که ادغام شده اند همه تعهدات و وظایف بر عهده موسسه یا بانکی است که صندوق مورد نظر در آن ادغام شده، اما صندوق هایی که هنوز ادغام نشده اند مسئولیت همچنان بر عهده بانک مرکزی است، اگر این موسسات از پس دادن پول شما امتناع کردند به بانک مرکزی شکایت کنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا