اعزام دانشجو

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

امروزه مهاجرت به ترکیه در بین ایرانیان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است، به ‌همین علت قصد داریم برای شما  روش ‌های اخذ قامت ترکیه و مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه را او برآورد کنیم.

به طور کلی چند روش برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد که شامل مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق سرمایه ‌گذاری، مهاجرت از طریق پناهندگی و …  می‌ شود.

از طرفی بررسی مشکلات مهاجرت به این کشور و شرایط عمومی آن باید به ‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد، چرا که به‌ عنوان مثال اگر فردی قصد داشته باشد از طریق کار مهاجرت خود را به ترکیه انجام دهد باید با شیوه انجام مراحل به ‌خوبی آشنا شود یا این ‌که برای تحصیل در کشور ترکیه باید با قوانین مربوط به دانشگاه‌ های دولتی یا خصوصی آشنا شود.

مهاجرت از طریق تولد فرزندان از ۲ اصل خاک و خون در کشورهای خارجی تابعیت می‌ کنند که اگر کودکی در خاک کشور بدنیا آید طبق قانون خاک تابعیت آن کشور را بدست خواهد آورد یا اگر نوزادی از والدینی باشد که تابعیت یک کشور را دارند، می‌ تواند طبق اصل خون شهروند آن کشور شود.

در ادامه اطلاعات دقیقی را در مورد مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه، شرایط زندگی در این کشور و … در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بررسی شرایط کشور ترکیه برای زندگی

کشور ترکیه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در  منطقه قرار گرفته که فاصله بسیار کمی با کشور ایران دارد و مرز مشترک بین قاره آسیا و اروپا است، به‌ همین علت به‌ عنوان یکی از هدف‌ های اصلی متقاضیان برای مهاجرت در نظر گرفته می شود.

با توجه به این‌ که فرهنگ مردمان کشور ترکیه با آداب ‌و رسوم کشور ایران شباهت زیادی دارد ایرانیان علاقه بیشتری نسبت ‌به اخذ اقامت کشور ترکیه دارد.

از طرفی زبان رسمی مردمان کشور ترکیه، ترکی است، در نتیجه اقوامی که در کشور ایران ترک‌ زبان هستند مشکل ارتباط کلامی نخواهند داشت. متقاضیان علاوه ‌بر مهاجرت ممکن است به فکر انتخاب یک مقصد گردشگری مناسب هم برای خود در این کشور باشند، البته به این نکته دقت داشته باشید که ایرانیان برای مهاجرت به کشور ترکیه نیازی به ویزا ندارند.

مزایای مهاجرت به کشور ترکیه

ترکیه با توجه به این ‌که کشوری مهاجر پذیر است، اقلیت های فرهنگی بسیاری را درون خود جای داده م باعث می شود مهاجران احساس غریبی در آن ‌جا نداشته باشید، حتی ممکن است افرادی را در آن‌ جا ببینید که همشهری و هم‌ زبان شما باشند، علاوه‌ بر آن با فرهنگ‌  مردمان کشورهای دیگر هم آشنا می ‌شوید.

قیمت مناسب مسکن، محیط مناسب برای گردشگری، وجود آب‌ و هوای مناسب، محصولات کشاورزی منحصر به ‌فرد، خدمات پزشکی ارزان و … از مزایای مهاجرت به کشور ترکیه می ‌باشد.

با توجه به این ‌که درآمد این کشور نسبت به مایحتاج روزانه کمی بالاتر است، برای  هزینه ‌های زندگی خود با هیچ ‌گونه مشکلی مواجه نخواهید بود، اما در هر صورت نحوه زندگی مهاجران می تواند بر روی اوضاع اقتصادی آن ها تاثیر بگذارد، از طرفی دارای مناطق گردشگری بسیار زیادی می باشد و از سیستم حمل ‌و نقل ارزانی برخوردار است.

معایب و مزایای مهاجرت به ترکیه,معایب و مزایای مهاجرت به ترکیه,معایب و مزایای مهاجرت به ترکیه

افتتاح حساب بین‌ المللی در ترکیه

یکی از مزایای مهاجرت به ترکیه این است که شما می ‌توانید یک حساب بین ‌المللی را برای خود افتتاح کنید که دلیل آن ‌هم مبادله اقتصادی و تجاری می‌ باشد.

بازدید از ۱۰۰ کشور جهان با دریافت اقامت ترکیه

با توجه به این‌ که تمامی شهروندان کشور ترکیه می‌ توانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای بسیاری سفر کنند، فردی که از گذرنامه داخلی ترکیه برخوردار باشد  می‌ تواند از ۳ کشور گرجستان، اوکراین و قبرس شمالی بازدید به عمل آورد، علاوه ‌بر این شهروندان ترکیه می‌ توانند تا ۹۰ روز در کشورهای اروپایی و آسیایی هم اقامت داشته باشند.

مهاجرت به کشور بریتانیا در ترکیه

گاهی اوقات ممکن است شهروندان ترکیه بخواهند کاری را در کشور بریتانیا برای خود پیدا کنند و در آن ‌جا اقامت داشته باشند، بنابراین می ‌توانند بعد از گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق ویزای تجاری راهی کشور انگلستان شوند.

در نهایت بعد از ورود به بریتانیا امکان اقامت دائم برای مهاجران و فراهم خواهد شد، در واقع دریافت ویزای تجاری از هزینه بسیار کمی برخوردار است که می توان آن را مزایا مهاجرت به ترکیه برشمرد، چرا که متقاضیان می ‌توانند بدون نیاز به سرمایه ‌گذاری درخواست ویزای خود را ارائه دهند.

برای مهاجرت از ترکیه به بریتانیا تنها باید ثابت کنید که سرمایه کافی برای افتتاح حساب را دارا هستید و می ‌توانید یک کسب ‌و کار کوچک را برای خود راه ‌اندازی کنید.

معایب و مزایای مهاجرت به ترکیه,معایب و مزایای مهاجرت به ترکیه,معایب و مزایای مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ایالات ‌متحده از طریق شهروندی ترکیه

بسیاری از افراد برای این ‌که به کشور ترکیه مهاجرت کنند سرمایه ‌گذاری ‌هایی را انجام خواهند داد، بنابراین دولت ترکیه شرایطی را فراهم آورده که سرمایه ‌گذاران بتوانند از طریق به دست آوردن شهروندی ترکیه به ‌راحتی به ایالات متحد مهاجرت کنند.

متقاضیان هنگام سرمایه ‌گذاری در ترکیه تنها با خرید یک ملک به‌ راحتی می‌ توانند اقامت دائم را برای خانواده خود کسب کند، سپس به ‌عنوان شهروند ترکیه ویزای تجاری ایالات آمریکا را بدست آورد.

مهاجران با در دست داشتن این ویزا می ‌توانند به‌ صورت دائم در خاک آمریکا زندگی کنند که اساس آن سرمایه‌ گذاری تجاری می‌ باشد.

معایب مهاجرت به کشور ترکیه

تا این قسمت از مطالب با شرایط و مزایای مهاجرت به ترکیه آشنا شدید، حال باید مشکلاتی که ممکن است پیش روی شما قرار بگیرد را هم مورد بررسی قرار دهید بنابراین معایب مهاجرت به ترکیه یکی از موضوعاتی است که مهاجران همواره در حال بررسی آن هستند.

یکی از معایب مهاجرت به این کشور رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی می ‌باشد که برای افراد تازه‌ وارد ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند، توجه داشته باشید که تنوع غذایی در این کشور محدود می باشد و برای این ‌که بتوانید غذای دلخواه خود را پیدا کنید با شرایط سختی مواجه خواهید شد.

همچنین مشکلاتی که ممکن است هنگام پیدا کردن کار با آن مواجه شوید هم پیش روی شما قرار دارد، چرا که دستمزد کار در این کشور کمی پایین‌ تر از کشورهای دیگر می ‌باشد؛ مخصوصا برای افرادی که از تخصص بسیاری برخوردار نیستند.

واقعیت های مربوط به کشور ترکیه

زمانی‌ که به کشور ترکیه مهاجرت می‌ کنید علاوه ‌بر بررسی مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه باید به سنت‌ ها و واقعیت ‌های زندگی در این کشور هم احترام بگذارید، بنابراین تحت این شرایط باید زبان ترکی را یاد بگیرید، البته دقت داشته باشید که برگزاری دوره ‌های زبان ترکی در این کشور کاملا رایگان برگزار می ‌شود.

یکی از نکات دیگری که شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد این است که کمترین ارتباط مردم در این کشور با هم سلام کردن می ‌باشد، چرا که نشانه ادب و احترام است.

ترکیه با توجه به این‌ مه کشوری چهار فصل است برای گردشگری بسیار مناسب می ‌باشد، بنابراین می‌ توانید هم از گرمای روز لذت ببرید هم بر روی برفی از کوه‌ ها اسکی کنید.

کشور ترکیه از سیستم حمل‌ و نقل بسیار منظمی برخوردار است و با توجه به مدرن بودن آن برای جابجایی در نقاط مختلف کشور مهاجران می ‌توانند از مترو استفاده کنند که  برای استفاده از وسایل حمل ‌و نقل در این کشور باید کارت اعتباری مخصوصی را مورد استفاده قرار دهید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا