اعزام دانشجو

شرایط دریافت ویزای کار ترکیه

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

امروزه با توجه به رشد اقتصاد و صنعت کشور ترکیه و نزدیکی به ایران مهاجرت های کاری بسیاری از طریق ایرانیان به این کشور صورت می ‌گیرد و با توجه به این‌ که کارهای گوناگونی برای متخصصان و کارگران وجود دارد هر فردی می تواند با توجه به حرفه ای که یاد گرفته اند به اخذ ویزا کار ترکیه بپردازند و کاری را برای خود بیابند.

مسکن در کشور ترکیه به نسبت از هزینه کمتری برخوردار است و خورد و خوراک هم هزینه زیادی را برای مهاجران به‌ همراه ندارد، بنابراین یکی از کشورهای به‌ صرفه برای مهاجرت کاری می‌ باشد و موسسات کاریابی بسیاری هم وجود دارد که می ‌توانید با مراجعه به آن ‌ها به اخذ ویزای کاری ترکیه بپردازید.

ویزای کاری که برای کشور ترکیه ارائه می‌ شود شامل ویزای کار دائم، ویزای کار موقت یک ‌ساله، ویزا کار مستقل، ویزای کار ویژه، ویزای کار موقت ویژه و ویزای کار فیروزه‌ ای می‌ شود که هر کدام دارای شرایطی هستند.

اخذ ویزای کار ترکیه,اخذ ویزای کاری ترکیه,دریافت ویزای کار ترکیه

شرایط اخذ ویزای کاری ترکیه

هنگام بررسی شرایط دریافت ویزای کار ترکیه باید بگوییم فردی که قصد اشتغال در کشور ترکیه را داشته باشد باید مجوز کار معتبر را دریافت کند این مجوز را وزارت کار ترکیه و امور اجتماعی صادر می ‌کند که بیشتر متقاضیان باید مجوز را همزمان با اخذ ویزای کاری دریافت کنند، یعنی شما باید ویزای کار مورد نظر خود را به سفارت ترکیه ارائه دهید و کارفرمای شما هم مدارک لازم را برای MLSS ارسال کند که مجوز کار متقاضیان از داخل کشور ترکیه صادر می ‌شود.

لازم به ذکر است که بگوییم مهاجرانی که به‌ عنوان توریست به کشور ترکیه مهاجرت کرده‌ اند اجازه کار ندارند، اما مهاجران واجد شرایطی که قصد دارند اجازه کار در ترکیه را دریافت کنند باید حداقل ۶ ماه از اعتبار اجازه اقامت کشور ترکیه آن ‌ها باقیمانده باشد تا بتواند درخواست صدور ویزا را ارائه دهد.

مدارک لازم برای اجازه کار در ترکیه

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای کار ترکیه را دارند باید مدارک آن را هم به ‌درستی مورد بررسی قرار دهند، چرا که در غیر این صورت اگر مدارک آن‌ ها تکمیل نباشد درخواست ویزا رد می‌ شود.

برای احازه کار در ترکیه باید مدارکی چون دفترچه اقامت، ارائه برگه اقامت، ارائه پاسپورت، ارائه عکس، کد ملی جمهوری ترکیه، برگه درخواست کار + پیشنهاد کار کارفرما، ارائه‌ مدارک تأیید صحت پیشنهاد کار، برگه درخواست الکترونیکی، تأیید مدارک شرکت درخواست کننده کار از طرف وزارت امور اجتماعی ترکیه، آدرس ایمیل کارفرما، کد رمز دولتی کارفرما و مدرک تحصیلی می‌ شود.

گرفتن ویزای کار ترکیه,اخذ ویزای کار ترکیه,اخذ ویزای کاری ترکیه

انواع ویزای کاری ترکیه

همان طور که گفته شد اتباع کشورهای خارجی می‌ توانند برای کار در کشور ترکیه درخواست خود را ارائه دهند، اما مهم‌ ترین نکته‌ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کشور ترکیه ویزای کاری مختلفی را ارائه می‌ دهد که با توجه به نوع آن هزینه گرفتن ویزای کار ترکیه متفاوت می باشد و در ادامه‌ مطالب هم به شرح آن‌ ها می‌ پردازیم.

مجوز کار دائم در ترکیه

افرادی که قصد دارند اقامت طولانی‌ مدتی در ترکیه داشته باشند یا افرادی که حدودا به ۸ سال مجوز کار نیاز دارند می‌ توانند برای دریافت مجوز کار در ترکیه اقدامات لازم را انجام دهند.

این نوع از مجوز تقریبا اقامت طولانی‌ مدت و دائم متقاضیان را فراهم می‌ آورد و به‌ صورت تقریبی می ‌توان گفت حقوق شهروندی که شهروندان ترکیه از آن برخوردار هستند به این افراد هم ارائه می‌ شود.

مجوز کار موقت در ترکیه

کار موقت برای متقاضیانی مناسب است که از طریق موسسات قصد دارند کاری را در کشور ترکیه برای خود پیدا کنند، از طرفی اگر کارفرمایی درخواست استخدام نیرو برای کاری را ارائه داده باشد متقاضیان می توانند درخواست خود را برای همکاری ارائه دهند.

لازم به ذکر است که بگوییم تنها مجوز کار موقت باعث نمی‌ شود که متقاضیان در کشور ترکیه اجازه کار داشته باشند، از طرفی علاقه مندان به دریافت مجوز کار موقت در این کشور می ‌تواند مجوزی را برای یک ‌سال کار معتبر در اختیار بگیرند و بعد از طی دوره یک ‌ساله برای تمدید مجوز خود اقدامات لازم را انجام دهند.

البته به این نکته دقت داشته باشید که هنگام تمدید مجوز کار براساس شرایطی که وجود دارد گاهی اوقات تا ۳ سال مجوز کار به متقاضیان ارائه می‌ شود پس می ‌توان گفت که هر فردی با دریافت مجوز کار موقت می ‌تواند حداکثر تا ۶ سال در کشور ترکیه اجازه کار داشته باشد.

اخذ ویزای کار ترکیه,اخذ ویزای کاری ترکیه,دریافت ویزای کار ترکیه

مجوز کار ویژه در ترکیه

متقاضیان اخذ ویزای کار ترکیه می توانند نوعی از آن را که ویزای کار ویژه نام دارد برای خود انتخاب کنند که این نوع ویزا را برای کارشناسان عالی ‌رتبه، افراد دارای تحصیلات عالیه، سرمایه‌ گذاران، شهروندان دارای تابعیت اتحادیه اروپا، پناه جویان و افرادی که با اتباع کشور ترکیه ازدواج کرده اند ارائه می دهند.

ارائه مجوز کار موقت ویژه در ترکیه

مجوز کار موقت ویژه از دیگر ویزاهایی است که به متقاضیان کار در کشور ترکیه ارائه می ‌شود. این مجوز را برای فیلمسازان، تهیه‌ کنندگان، کارگردانان، افراد ورزشکار و افرادی که قصد دارند به‌ صورت کوتاه‌ مدت در این کشور کار کنند ارائه می دهند‌.

مجوز کار مستقل در ترکیه

افرادی که حداقل تا مدت ۵ سال به ‌صورت مستمر در کشور ترکیه اقامت دارند به دلیل این ‌که باعث تاثیر مثبتی بر اشتغال داشته اند می ‌توانند به راحتی مراحل درخواست ویزای کار در ترکیه را  انجام دهند.

مجوز کارت فیروزه‌ ای در ترکیه

علاوه‌ بر مجوزهایی که تا این قسمت از مطالب گفته شد مجوز دیگری برای کار در ترکیه وجود دارد که به مجوز کارت فیروزه ای معروف است. این مجوز به متقاضیانی ارائه می‌ شود که از تجربه شغلی مناسب، مدرک تحصیلی کافی برخوردار هستند و در فناوری و اشتغال و اقتصاد کشور ترکیه شرکت داشته‌ اند.

کارت فیروزه‌ ای تمامی مجوزهای کار دائم را برای متقاضیان فراهم می‌آورد، بنابراین تقریبا هر فردی که این کارت را داشته باشد می‌ تواند از حقوق شهروندی کشور ترکیه استفاده کند.

اخذ ویزای کار ترکیه,اخذ ویزای کاری ترکیه,دریافت ویزای کار ترکیه

مراحل اخذ ویزای کاری ترکیه

متقاضیانی که قصد دارند به اخذ ویزای کار ترکیه بپردازند باید مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنند و آن را برای وزارت کار و امور اجتماعی این کشور ارسال نمایند که مدت زمان بررسی این مراحل حدود ۳ ماه طول خواهد کشید.

مراحل اخذ ویزای کاری ترکیه شامل ۴ مورد می شود که در مرحله اول به‌ صورت آنلاین مدارک ارسال می ‌شود و در مرحله بعدی درخواست متقاضیان را برای بررسی به وازرت کار و امور اجتماعی به صورت حضوری یا از طریق پست ارسال می کنند‌ و در نهایت هم مدت معینی را برای ارائه اقامت مجوز ترکیه متقاضی اعلام می کنند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا